|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
19-08-2009, 11:28 | #1 |
Reputacja: 1 | System autorski, a współpraca ze społecznością Nurtuje mnie pewna rzecz. Tak jak w temacie. W jaki sposób tworząc system autorski, budować również społeczność ? Uważam, że jest to sprawa bardzo zaniedbywana, a kryjąca wielki potencjał. Takie jednoczesne wspieranie społeczności jest bardzo trudne, biorąc pod uwagę fakt, ze raczej o naszym systemie będzie wiedziało tylko "kilka" osób. Załóżmy, jednak, że zorganizowaliśmy międzygalaktyczną reklamę. Pytanie, w jakis sposób zachęcić do odwiedzania naszego oficjalnego forum ? Częstymi newsami ? Współpraca ze społecznością w tworzeniu systemu? Macie jakieś pomysły? |
19-08-2009, 19:25 | #2 |
Reputacja: 1 | Dawać co jakiś czas sesje pbf, pbch i wogle jakieś fabularne eventy robic często.
__________________ Urodziłem się w kraju nad Wisłą i jestem z tego dumny... No prawie |
01-09-2009, 14:29 | #3 |
Reputacja: 1 | Na tym forum przez cały czas musi się coś dziać. Jak wspomniała istota wyżej ; trzeba organizować sesje i bez przerwy rozwijać koncepcję. Możesz założyć dział, w którym zwykli gracze będą dawać swoje pomysły. Niech wiedzą, że są częścią tego świata. To tylko moje zdanie. Najlepiej zapytać speca od reklamy.
__________________ I have bad feelings about this... |
03-09-2009, 17:39 | #4 |
Reputacja: 1 | Albo od relacji. Nie zawsze ktoś musi się kopsnąć by napisać jakąś ideę czy opinię na temat tworzonego systemu autorskiego. Zatem jak już MrScoob powiedział, najlepiej prowadzić sesje w tym systemie, czy to w realu czy PBFy/PBCHy, i na bieżąco otrzymywać komentarze i opinie, a także samemu zobaczyć, jak się gra, jak się mistrzuje, i jak wszystko się komponuje (i czy sama idea pasuje wystarczająco wielu osobom). Bez sesji... system autorski jest martwy, albo bezużyteczny niemalże (służy tylko jako zalążek czegoś kiedyś tam, o ile w ogóle). Zatem sesje, sesje, jeszcze raz sesje.
__________________ Soulmates never die... |
14-09-2009, 22:28 | #5 |
Reputacja: 1 | Zgadzam się z wyżej wymienionym użytkownikiem. Ostatnio "ranimowaliśmy" nasz system właśnie przez sesję(w realu). Naprawdę, dzięki 3 sesją(w tym dwie były od siebie zależne), wyłapaliśmy mnóstwo błędów. Potwierdzę tylko post wyżej, sesje to podstawa. Nie dość że, tworzy społeczeństwo nowo powstającego systemu, to jeszcze pomaga w poprawieniu błędów i/lub udoskonaleniu mechaniki, a nawet świata, poprzez sugestie i pomysły graczy. |