|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-10-2009, 23:22 | #1 |
Reputacja: 1 | Ukończony podręcznik gracza do war3 systemu Siema! Postanowiłem napisać podręcznik dla gracza do mojego systemu RPG, ale chcę wiedzieć, czy to, co napisałem, jest wystarczające, jeśli ma być tylko dla gracza, a MG(ja) będzie czuwał nad całą sprawą? PDF podręcznika(sorry ale trzeba skopiować): http://2dsystem.cba.pl/upfiles/WAR%203%20zasady.pdf
__________________ Prosze bardzo, Penny, i tak nie potrzebuję linka Ostatnio edytowane przez refi : 23-10-2009 o 23:58. |
24-10-2009, 10:21 | #2 | |
Reputacja: 1 | 1. Podręczniki liczą zwykle 100-300 stron, więc tego nie można w żadnym razie nazwać podręcznikiem (co najwyżej jakąś broszurką informacyjną). 2. Sama sucha mechanika nie poparta żadną fabułą jest równie ciekawa jak usuwanie niewymierności z mianownika ułamka zwykłego... 3. Cytat:
4. Trzy cechy to trochę skąpo, nie uważasz? 95% systemów ma ich przynajmniej pięć... 5. Więcej błędów nie wyliczę, bo mi się nie chce dalej tego czytać xP Podsumowując: nudne, drętwe i zero innowacji...
__________________ Gadu: 1691997, zadzwoń! ;'x | |
24-10-2009, 13:39 | #3 | |
Reputacja: 1 | Ja na system profesjonalny to jest dziurawy,jak sito, niekompletny i szczerze mówiąc, mało czytelny. Brakuje choćby tego jak losuje się współczynniki (chyba że się nie losuje a zsumuje z klasy i rasy). Poza tym pozostawionio olbrzymią dowolność w tworzeniu umiejętności, co z jednej strony może być na plus...z drugiej nie ma sensownego opisu tworzenia umiejętność. A przykłady wydają się być wzięte z księżyca i mało logiczne. Na podstawie tylko tego pdfu nie da się stworzyć nawet czegoś tak prostego jak mechaniczny opis postaci. Nie wspominając o tak drobnym szczególe, jak magia, która w systemie ponoć jest, ale...nie ma ani słowa na temat rzucania czarów. No i mam nieodparte wrażenie że jest to prymitywna zrzynka z WoWa. no ale... Cytat:
Przecież to utrudnianie sobie życia.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. | |
24-10-2009, 15:26 | #4 |
Reputacja: 1 | @abishai Współczynników się nie losuje, tylko wybiera. I nawet się nie inspirowałem WoW-em, spodobała mi się mechanika bohaterów w warcraft-cie III. Co do PŻ, rzeczywiście przesadziłem @Fehu 1. Nie zamierzałem tam pisać nic o fabule. W jakimś systemie(nie powiem jakim) całą mechanikę(tworzenie bohatera, walka, magia, rzuty, cechy, wszystko) rozpisano na ok. 40-50 stronach. Ja stworzyłem system tak mało skomplikowany i tak prosty, jak tylko mogłem, że mam tu 5 stron. 2. N/C bo nie zrozumiałem 3. A tak jakoś napisało mi się. 4. Chciałem mieć jak najprostszą część o bohaterze, w war3 zmieścili wszystko w 3 cechach, mi też się udało(mniej/więcej) Co do innowacji, to właściwie przeniosłem cechy warcraftowe do pdf-a i dodałem trochę zbędnego balastu. Ale chyba na serio nie zajmę się pisaniem podręczników przed większym zagłębieniem w D&D. Wychodzi na to, że nie będę was zamęczał swoimi zuymi pomysłami i zuem. Cieszcie się póki możecie, w końcu wrócę.
__________________ Prosze bardzo, Penny, i tak nie potrzebuję linka |
24-10-2009, 15:32 | #5 |
Reputacja: 1 | Z trudem przebrnąłem przez ten "podręcznik" i stwierdzam że wygląda to jak bardzo mocno rozwinięta umiejętnośc stosowania ctrl+c i ctrl+v ale moge się mylić bardzo niestet rzuca sie w oczy zrobienie tego na szybko, ot tak mam pomysł przeleje to na papier
__________________ Dyplomata to ktoś, kto mówi ci abyś poszedł do diabła, a ty cieszysz się na podróż... |