|
DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
03-11-2017, 07:44 | #361 |
Reputacja: 1 | Paladyn może tak jak kapłan wyznawać bogów oddalonych na schemacie charakteru nie bardziej niż o jedną pozycję, tj. może wyznawać bogów PD, PN, ND.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
03-11-2017, 10:14 | #362 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Czyli to co napisałem powyżej, bo nie ma CG bogów z wyznawcami LG. W każdym razie bóstwo dla paladyna jest rzeczą drugorzędną (mechanicznie i na ogół też fabularnie), dlatego nie przejmowałbym się za bardzo jego wyborem. Cytat:
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 Ostatnio edytowane przez Warlock : 03-11-2017 o 10:19. | |
03-11-2017, 10:20 | #363 |
Reputacja: 1 | Z pewnymi wyjątkami, np. Paladyn Sune z zakonu Ruby Rose Knights |
03-11-2017, 11:43 | #364 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | A faktycznie. Sune z FR była CG (czyli też konfliktuje z zasadą przytoczoną przez Cedryka), ale w każdym razie ja zawsze kieruję się tabelką "Worshiper Alignments" i jak dotąd nie natrafiłem na sprzeczne informacje. Inna sprawa, że paladyn nie pasuje mi do zakonu bogini pasji i miłości, ale może jestem zbyt konserwatywny w swoich DDekowych poglądach.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |
03-11-2017, 12:06 | #365 |
Reputacja: 1 | Sune jest wyjątkiem od reguły, zaznaczono to w podręczniku. W Faerunie każdy musi mieć boskiego patrona bo inaczej po śmierci trafi na Mur. A kapłani, druidzi, tropiciele i paladyni (oraz inni divine casterzy dostępni w podręcznikach) żeby móc rzucać czary muszą być sługami bogów. To tylko moje przypuszczenie, ale sądzę że niektóre bóstwa LN nie mogą mieć paladynów, gdyż są bardziej powiązani z negatywną energią (np. Wee Jas z Greyhawk, czy Jergal z FR). Oczywiście mamy w 3.5 Unearthed Arcana, gdzie są warianty paladyna o charakterze CG, LE i CE.
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
03-11-2017, 12:43 | #366 |
Reputacja: 1 | Też nigdy nie rozumiałem Paladynów Sune, ale to zaszłość z poprzednich edycji, więc jakoś musieli upchnąć. Jeśli chodzi o FR, to w opisach jest napisane wprost kto może mieć paladynów, a kto nie (tzn, wszyscy LG + inni wymienieni w opisach). GH pod tym względem nie jest tak bardzo restrykcyjny, ale szczegółów nie znam. Odpowiadając na pytanie Miry, jeśli MG nie jest zbyt restrykcyjny, to można wybrać prawie dowolne bóstwo (choć z niektórymi może być problem jak np. z Nerullem, czy Cyriciem), albo wyznawać ideę (to, o czym pisał Warlock), bez konieczności wyznawania bóstwa (nie przejdzie w FR). |
03-11-2017, 14:20 | #367 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 | |
03-11-2017, 14:48 | #368 |
Reputacja: 1 | W GH wystarcza idea to prawda, ale w FR źródłem mocy objawionej w każdej postaci są bogowie. Wszystkie klasy rzucające czary objawień mają po nazwie dopisywanego patrona np. tropiciel Mielikki czy druid Selvetrama. Nie pamiętam jak to wygląda w Eberronie, czy Dragonlance. Ale wróćmy do meritum. W 3/3.5, jeśli korzystasz z Unearthed Arcana, to da się zrobić paladyna niemal każdego boga, poza tymi stricte neutralnymi. W przeciwnym wypadku jesteś ograniczona do bóstw dostępnych LG wyznawcom. Jeśli chcesz mieć całkowitą dowolność, to chyba w 4E była taka możliwość.
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
14-11-2017, 14:13 | #369 |
Reputacja: 1 | Pytanie, jeśli połączyć ze sobą zdolność Prc Dread Commando, Stealthy movement oraz feat Concealed Ambush to czy daje to jakieś dodatkowe profity? Feat pozwala zmniejszyć karę do hide po ataku dystansowym o 10, a zdolność prc pozwala poruszać się i pozostać ukrytym z ST mniejszym o 10. Zresztą, sprawdźcie, a poznacie. I niech ktoś mądry to rozkmini. |
14-11-2017, 14:33 | #370 |
Reputacja: 1 | Atut i klasa zmniejszają premię przy dwóch różnych sytuacjach. Pytasz czy się sumują? Tak, jeśli biegasz i strzelasz otrzymujesz karę -40 do ukrywania. Jeśli masz Concealed Ambush, lub stealthy movement, to kara zmniejsza się do -30, jeśli masz oba, to kara jest -20. |