10-03-2023, 11:24 | #291 |
Reputacja: 1 | Jeżeli dobrze rozumiałem to ty strzelasz z procy? W tym przypadku musisz rzucić na Umiejętności Strzeleckie (US). I to kością K100, nie K10. U ciebie US wynosi 35, ale masz modyfikator -10, więc na kości K100 musi ci wypaść 25 lub niżej aby twój strzał się udał. Oczywiście lepiej, aby wypowiedzieli się specjaliści. Ja proszę o weryfikację, czy dobrze zrozumiałem mechanikę. Ja swój post już umieściłem, także czekam z niecierpliwością na kolejną turę walki |
10-03-2023, 17:01 | #292 |
Bellis perennis Reputacja: 1 | Elenorsar Jestem pewna, że Ty wszystko dobrze zrozumiałeś, za to ja wszystko pokręciłam.
__________________ Życie to ciągłe czekanie: na dorosłość, na miłość, na autobus, na ulubiony serial, na szczęście, na wakacje, na przyjaciela... aż w końcu na śmierć. |
10-03-2023, 20:49 | #293 |
Opiekun działu Warhammer Reputacja: 1 | Elen: Tak jak piszesz, wycofanie i zmiana broni kosztuje akcje ale nie trzeba rzucać. Tilda: Kostnica na lastinn jest dość uboga, dlatego lepiej koszytac z pierwszego lepszego generatora na stronie np. ja korzytam z losownika, ale tez nie tylko. Możesz tez rzucac w domu zwykłymi kostkami. Elen dobrze to wytłumaczył. Ale ok, tym razem ja to zrobie, najwyżej zrób jeszcze raz. - test US k100, wynik 18, co jest mniejsze lub równe 25 (35-10) - rzut na obrażenia, k10, wynik 2 - siła ataku, 2 (to wyżej) + 3(siła broni) = 5 - lokacja trafienia to 81 – odwrotność wyniku US – prawa noga - pz na nogach 3 ( jest goły od pasa w górę) + wt 3 (cecha postaci = 6 - finalne obrażenia „plusy” – „minusy”, czyli 5 – 6 = -1, czyli nic, żeby zabrać jakieś pkt zywotnośći trzeba być na plusie. Ten Twój wynik, czyli trafienie, ale obrażenia na minusie, oznacza że strzała owszem dosiegneła celu, lecz np. odbiła się od pancerza nie powodując obrażeń – tak to trzeba zawrzeć w poście.
__________________ ORDNUNG MUSS SEIN Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103) |
10-03-2023, 21:27 | #294 |
Bellis perennis Reputacja: 1 | Czyli Mara rzuca z procy raz i trafia zbira w prawą nogę, bez efektu i tak mam to opisać? Ale mówiłeś, że ma też drugi rzut - jaki będzie jego wynik? Bo to też chyba powinnam zawrzeć w poście? Co do rzucania kośćmi i całej tej wyższej matematyki, to będę wdzięczna, jeśli mi to odpuścisz. Nie sądzę, bym to kiedykolwiek opanowała i tym bardziej nie mam do tego serca.
__________________ Życie to ciągłe czekanie: na dorosłość, na miłość, na autobus, na ulubiony serial, na szczęście, na wakacje, na przyjaciela... aż w końcu na śmierć. |
10-03-2023, 21:58 | #295 |
Reputacja: 1 | Ja właśnie rzucam kostkami w domu. Wczoraj robiłem to przed spaniem :P W związku z powyższym pozwolę tobie przetłumaczyć to na chłopski rozum, tak jak to analizowałem dla siebie (jak Falko Marze ), może pomoże. Rzuć kością k100. Jak będzie 25, albo niżej to trafiłaś, jak wyżej to pudło. Jeżeli będziesz miała wynik 25 lub mniej rzuć kością k10. Do wyniku dodaj 3 i będziesz miała obrazenia z jakimi atakujesz. Czyli w sumie rzucasz dwoma kośćmi. K100 na start, a jak wynik wyjdzie to rzuć k10, jak nie wyjdzie k100 to już dalej nic nie robisz bo spódłowałaś. Dekline nie rozumiem tylko jak z wyniku odwrotnego do rzutu bierze się miejsce na trafienie. Jest do tego jakaś tabelka? Tak samo wt jest zależne o miejsce uderzenia? Powżej napisałeś, że 81 to noga. Tak samo noga ma 3 pz. Pz na różnych częściach chciała jest różna? Fajnie byłoby wiedzieć jak to się liczy. |
10-03-2023, 23:21 | #296 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. | |
11-03-2023, 21:27 | #297 |
Opiekun działu Warhammer Reputacja: 1 | Tildan Jeśli taka Twoja wola, to ok, nic na siłę. Tak, tak masz to opisać, mechanicznie to cios trafiony, ale bez obrażeń, ale szczegóły opisu to Twoja sprawa. Drugi rzut to obrażenia 2 w głowę, już po wszystkich odliczeniach mechanicznych. Cel trafiony, obrażenia weszły, tyle ze te 2 to takie lekkie draśniecie. Elen Tak jak pisze arch. Masz podręcznik? Jesli nie to tu jest wycinek KP https://i.ibb.co/gJKTzxR/kp.png Masz 6 punktów montazu pancerza. Jak wejdziesz w podrecznik, w ekwipunek to tam jest rozpisane jaki tym zbroi ile ma pkt i co zakrywa. Ten konkretny jegomość ma aktualnie na nogach po 3 PZ a na reszcie ciała 0 Pz - bo jest goły, a nawety jakby mial koszule to ona nie chroni, dalej byłoby 0 pz Gdyby sie nie rozbierał to by miał PZ 5 (płyta + kolczuga) na głowie i korpusie, a reszta PZ 3 (kolczuga). ogólnie jest jescze zbroja skórzana pz1 - choć moim zdaniem jest to głupie, powinno być przeszywalnica, która zresztą zakłada się pod zbroję kolczą, która sama z siebie ma PZ2 ale nie można jej nosić samej, tylko z przeszywalnica właśnie, wiec razem PZ3. Podobnie pancerz płytowy, daje PZ 5 bo to przeszywalnica pz1 + kolcza pz2 + płyta PZ2. Oczywiście wszystko ma swoje nazwy, tj helm to hełm, chroni tylko głowę, ale np kaftan kolczy to PZ3 na korpusue, a koszulka kolcza na korpusie i rękach, ale juz kolczuga to korpus i nogi(tabela 5-6 str 114) Ja tych nazw nie uzywam mechanicznie, wszakze to tylko słowa, do mechaniki licza sie liczby.
__________________ ORDNUNG MUSS SEIN Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103) |
12-03-2023, 16:15 | #298 | |
Bellis perennis Reputacja: 1 | Dekline Cytat:
Post właśnie wrzucam.
__________________ Życie to ciągłe czekanie: na dorosłość, na miłość, na autobus, na ulubiony serial, na szczęście, na wakacje, na przyjaciela... aż w końcu na śmierć. | |
12-03-2023, 19:09 | #299 |
Opiekun działu Warhammer Reputacja: 1 | Tura I Falko: zmiana broni (1 akcja), przygotowanie do ataku, podejście (1akcja) Mafred: atak szaleńczy ( 2 akcje), korpus 8(k10)+3(siła broni)-3(wt zbira) =8 silny atak Mara: przeładowanie (1akcja), strzał ( 1akcja) x2 – ale pierwsza akcja jeszcze z poprzedniej tury. Noga <0, głowa 2 słaby atak Zbir: Powstanie po ataku manfreda (1akcja), atak (1akcja), atak na mafreda, bo najbliżej, chybiony Tura II Falko: atak (1akcja), atak chybiony Manfred: atak szaleńczy (2 akcje), atak chybiony Mara: przeładowanie (1akcja), strzał ( 1akcja), atak chybiony Zbir: atak (1akcja), atak (1akcja), cel 1 ataku: Falko, cel 2 ataku: mafred. Falko prawa noga 3+3-4=+2 Manfred cel chybiony Tura III Falko: atak (1akcja), atak chybiony Mafred: atak szaleńczy (2 akcje), atak chybiony Mara: przeładowanie (1akcja), strzał ( 1akcja), głowa 8+3-3=+8 Zyw = -7. Jeśłi żywotność postaci spadnie poniżej zera, Można wykonać: -test 50/50 -nagła śmierć albo jeszcze dycha, ale nie jest w stanie walczyć - tabela obrazen krytycznych: czyli jest szansa na coś pomiędzy utratą broni, przez stacenie przytomnośći aż do nagłej śmierci. Efekt jest zależny od ilości pkt na minusie oraz rzutu kością. Zbirowi rzut nie wyszedł. Także macie trupa. Akcja idzie dalej, już spokojniej. Teraz kilka słów dlaczego robiłem to sam. Ogołnie grając przy stole, na zywo walki rozgrywają się tak ze każdy rzuca za siebie, lecz tu, to byłoby bez sensu. Ja, chociaż wiem ze nie tylko ja, stosuje taka zasade, ze jeśłi nie wydarzy się cos niespodziewanego, lub któraś z postaci nie dostanie wyższych obrażeń, walką kieruje ja. Tak tez się stało tutaj, Falko oberwał, ale lekko, strata tych 2 pkt zywotności za dwa dni zniknie. Leczenie utraconych pkt zywotnosć: - żywotność powyżej 3 – każdy jeden dzień to odnowa jednego pkt - <3 – 1 pkt na tydzień - <0 – nie ma czegoś takiego. Jak masz zero to masz zero. Leczyć większa ilość pkt można poprzez leczenie (zwykła oraz magia), oraz utensylia wszelakie (potiony).
__________________ ORDNUNG MUSS SEIN Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103) |
12-03-2023, 20:05 | #300 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. | |