Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Opowieści Bardów
Zarejestruj się Użytkownicy

Opowieści Bardów Wielu bardów zaprezentowało już swe pieśni w karczmie, wielu kuglarzy rozbawiło publiczność na ulicach. Spróbuj i ty zyskując sławę i trzos pełen monet. (Twórczość własna forumowiczów - materiały, pomoce do gry itp.)


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-03-2008, 15:42   #1
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Warianty paladyna

Srd- darmowe informacje, które przekazał Wizards po opublikowaniu edycji 3.5, materiał darmowy z Unearthed Arcana:

Warianty Paladyna: Paladyn Wolności, Paladyn Tyranii, Paladyn Rzezi.

Trzy zademonstrowane tutaj klasy to przykładowe alternatywne klasy paladyna w zależności od charakteru. Każdy z nich podąża za określonym kodeksem odpowiednim do ich charakteru. Paladyn wolności posiada chaotyczny dobry charakter i poświęca się walce o niezależność i wolną myśl. Paladyn tyrani jest jego przeciwieństwem, jest praworządnym złym niegodziwcem skupiającym się na kontrolowaniu i zniewalaniu słabszych od siebie. Paladyn rzezi natomiast to brutalnych czempion chaosu i zła, który nie pozostawia po sobie nic poza zgliszczami. (Jeśli używasz tych wariantów, możesz przemyśleć używanie terminu „Paladyn honoru” w celu nazywania podstawowego paladyna z podręcznika gracza).

Podani paladyni nie są w zamierzeniu unikalnymi klasami, a raczej wariatami klasy paladyna, w zależności od charakteru. Mają takie same kości wytrzymałości, premie do ataku, liczbę punktów umiejętności na poziom, biegłości w broni i pancerza oraz liczbę zaklęć na dzień. Klasy te są identyczne, z wyjątkami zapisanymi poniżej. Jeśli zdolność specjalna nazywa się tak samo jak oryginalna u paladyna to funkcjonuje ona tak samo jak ta u paladyna.

Poziom Paladyn Wolności
1 Aura dobra, wykrycie zła, ugodzenie zła 1/dzień
2 Boska łaska, nakładanie rąk
3 Aura nieugiętości, boskie zdrowie
4 Odpędzanie nieumarłych
5 Ugodzenie zła 2/dzień, Specjalny wierzchowiec
6 Usunięcie choroby 1/tydzień
7 -
8 -
9 Usunięcie choroby 2/tydzień
10 Ugodzenie zła 3/dzień
11 -
12 Usunięcie choroby 3/tydzień
13 -
14 -
15 Usunięcie choroby 4/tydzień, ugodzenie zła 4/dzień
16 -
17 -
18 Usunięcie choroby 5/tydzień
19 -
20 Ugodzenie zła 5/dzień

Poziom Paladyn Tyranii
1 Aura zła, wykrycie dobra, ugodzenie dobra 1/dzień
2 Boska łaska, zabójczy dotyk
3 Aura rozpaczy, boskie zdrowie
4 Karcenie nieumarłych
5 Ugodzenie dobra 2/dzień, Specjalny wierzchowiec
6 Powodowanie choroby 1/tydzień
7 -
8 -
9 Powodowanie choroby 2/tydzień
10 Ugodzenie dobra 3/dzień
11 -
12 Powodowanie choroby 3/tydzień
13 -
14 -
15 Powodowanie choroby 4/tydzień, ugodzenie dobra 4/dzień
16 -
17 -
18 Powodowanie choroby 5/tydzień
19 -
20 Ugodzenie dobra 5/dzień

Poziom Paladyn Rzezi
1 Aura zła, wykrycie dobra, ugodzenie dobra 1/dzień
2 Boska łaska, zabójczy dotyk
3 Osłabiająca aura, boskie zdrowie
4 Karcenie nieumarłych
5 Ugodzenie dobra 2/dzień, Specjalny wierzchowiec
6 Powodowanie choroby 1/tydzień
7 -
8 -
9 Powodowanie choroby 2/tydzień
10 Ugodzenie dobra 3/dzień
11 -
12 Powodowanie choroby 3/tydzień
13 -
14 -
15 Powodowanie choroby 4/tydzień, ugodzenie dobra 4/dzień
16 -
17 -
18 Powodowanie choroby 5/tydzień
19 -
20 Ugodzenie dobra 5/dzień

Właściwości klasowe Paladyna Wolności:

Umiejętności klasowe: Zastąp umiejętność klasową Dyplomacja umiejętnością Blefowanie

Aura nieugiętości(zn): Od 3 poziomu Paladyn wolności jest odporny na efekty przymusu. Każdy sojusznik w odległości 3 m od paladyna otrzymuje premię +4 do rzutów obronnych przeciwko efektom przymusu. Oprócz tego ta umiejętność funkcjonuje zupełnie jak palatyńska umiejętność Aura odwagi.

Czary: Usuń następujące czary z listy czarów paladyna: ochrona przed chaosem, magiczny krąg ochrony przed chaosem, rozproszenie chaosu, ujawnienie kłamstw, ochrona przed śmiercią

Dodaj następujące czary do listy czarów: 1 poziom- ochrona przed prawem, 3 poziom- magiczny krąg ochrony przed prawem, 4 poziom- rozproszenie prawa, swoboda ruchów

Kodeks: Paladyn wolności musi mieć charakter chaotyczny dobry, inaczej traci wszystkie zdolności klasowe. Dodatkowo kodeks paladyna wolności wymaga szanowania wolności innych, pomaganie potrzebującym(chyba że ich cel jest zły lub praworządny) oraz karać tych którzy zagrażają wolności osobistej jednostek.




Właściwości klasowe Paladyna Tyrani:

Umiejętności klasowe: Zastąp umiejętności klasową Dyplomacja umiejętnością Zastraszanie.

Aura zła(zw): Siła aury zła(zobacz zaklęcie wykrycie zła) jest równa jego poziomowi w tej klasie, tak samo jak w przypadku złego kapłana.

Wykrycie dobra(zc): Paladyn tyranii może używać [b]Wykrycia dobra[/i] na życzenie.

Zabójczy dotyk(zn): Od 2 poziomu Paladyn tyrani może zadawać rany za pomocą ataku dotykowego wręcz. Każdego dnia paladyn tyrani może zadać tyle obrażeń ile wynosi jego poziom x modyfikator z charyzmy. Cel wykonuje rzut obronny na wolę(ST= 10 + ½ poziomu paladyna + modyfikator z charyzmy) aby zanegować połowę obrażeń.

Alternatywnie paladyn tyrani może zużyć całą lub część tej mocy aby uleczyć nieumarłych, tak jak zadawanie ran. Poza tymi zmianami ta zdolność działa jak paladyńskie nakładanie rąk.

Aura rozpaczy(zn): Od 3 poziomu paladyn rozpaczy emanuje plugawą aurą, która sprawia, że przeciwnicy w odległości 3 m od niego otrzymują karę -2 do wszystkich rzutów obronnych. Poza tą zmianą funkcjonuje tak jak Aura odwagi paladyna.

Powodowanie choroby(zc): Paladyn tyrani może zarazić kogoś chorobą(tak jak zaklęcie zakażenie) za pomocą dotyku określoną ilość razy tygodniowo.

Karcenie nieumarłych: Paladyn tyrani karci zamiast odpędzać nieumarłych.

Lista czarów: zastąp listę czarów paladyna tą: 1 poziom- Obawa, splugawienie broni(przeciwieństwo pobłogosławienia broni), przeklęcie wody, wykrycie trucizny, wykrycie nieumarłego, boska łaska, zagłada, odporność na żywioły, zadawanie lekkich ran, magiczna broń, ochrona przed chaosem, ochrona przed dobrem, czytanie magii, cnota, odporność, stworzenie wody; 2 poziom- Siła byka, leczenie lekkich ran, ciemność, Opóźnienie działania trucizny, Splendor orła, Wstrzymanie osoby, zadawanie średnich ran, Mądrość sowy, odporność na energię, niewykrywalny charakter; 3 poziom- nałożenie klątwy, leczenie średnich ran, głębsza ciemność, ujawnienie kłamstw, rozproszenie magii, większa magiczna broń, uzdrowienie wierzchowca, zadawanie poważnych ran, magiczny krąg przeciw chaosowi/dobru; 4 poziom-Złamanie(przełamanie?) zaklęcia, leczenie poważnych ran, rozproszenie zła, rozproszenie chaosu, Dominacja osoby, nieświęty miecz, zadawanie krytycznych ran

Przepraszam za ewentualne błędne tłumaczenie nazw zaklęć, korzystałem przy tym z nazw z podręcznika edycji 3.5.

Kodeks: Paladyn tyranii musi mieć praworządny zły charakter inaczej traci wszystkie właściwości klasowe. Dodatkowo Paladyn tyranii musi szanować władze, dopóki mają one wystarczająco dużo siły, aby władać nad słabszymi, postępować zgodnie z dyscypliną(nie pędzić na rzeź, kontrolować swoje zachowanie i swoich sług, itp.), pomagać tym który pomagają mu zwiększyć swoją pozycję lub ją utrzymać, karać tych, którzy kwestionują jego autorytet.



Właściwości klasowe Paladyna Rzezi:

Aura zła(zw): Siła aury zła(zobacz zaklęcie wykrycie zła) jest równa jego poziomowi w tej klasie, tak samo jak w przypadku złego kapłana.

Wykrycie dobra(zc): Paladyn rzezi może używać [b]Wykrycia dobra[/i] na życzenie.

Zabójczy dotyk(zn): Od 2 poziomu Paladyn rzezi może zadawać rany za pomocą ataku dotykowego wręcz. Każdego dnia paladyn rzezi może zadać tyle obrażeń ile wynosi jego poziom x modyfikator z charyzmy. Cel wykonuje rzut obronny na wolę(ST= 10 + ½ poziomu paladyna + modyfikator z charyzmy) aby zanegować połowę obrażeń.

Alternatywnie paladyn rzezi może zużyć całą lub część tej mocy aby uleczyć nieumarłych, tak jak zadawanie ran. Poza tymi zmianami ta zdolność działa jak palatyńskie nakładanie rąk.

Powodowanie choroby(zc): Paladyn rzezi może zarazić kogoś chorobą(tak jak zaklęcie zakażenie) za pomocą dotyku określoną ilość razy tygodniowo.

Karcenie nieumarłych: Paladyn rzezi karci zamiast odpędzać nieumarłych.

Osłabiająca aura(zn): Od 3 poziomu Paladyn Rzeci emanuje na odległość 3 m aurą osłabiającą jego przeciwników, wrogowie otrzymują karę -1 do KP. W każdej innej sprawie działa ta umiejętność jak paladyńska aura odwagi

Lista czarów: zastąp listę czarów paladyna tą: 1 poziom- Obawa, wywołanie strachu, splugawienie broni(przeciwieństwo pobłogosławienia broni), przeklęcie wody, wykrycie trucizny, wykrycie nieumarłego, boska łaska, odporność na żywioły, zadawanie lekkich ran, magiczna broń, ochrona przed prawem, ochrona przed dobrem, czytanie magii, cnota, odporność, stworzenie wody; 2 poziom- Siła byka, leczenie lekkich ran, ciemność, Opóźnienie działania trucizny, Splendor orła, zadawanie średnich ran, Mądrość sowy, odporność na energię, niewykrywalny charakter; 3 poziom- ślepota/głuchota, leczenie średnich ran, głębsza ciemność, modlitwa, rozproszenie magii, większa magiczna broń, uzdrowienie wierzchowca, zadawanie poważnych ran, magiczny krąg przeciw prawu/dobru; 4 poziom-Złamanie(przełamanie?) zaklęcia, leczenie poważnych ran, rozproszenie zła, rozproszenie prawa, trucizna, nieświęty miecz, zadawanie krytycznych ran

Przepraszam za ewentualne błędne tłumaczenie nazw zaklęć, korzystałem przy tym z nazw z podręcznika edycji 3.5.

Kodeks: Paladyn rzezi musi mieć charakter chaotyczny zły, inaczej traci swoje właściwości klasowe. Dodatkowo musi nie szanować żadnych autorytetów, nie będzie też utrzymywał kontaktów z kimś kto obraża jego moralny kodeks, którzy nie zademonstrowali swojej fizycznej wyższości nad paladynem rzezi, odmawiać pomocy potrzebującym i siać pożogę i zniszczenie na swojej drodze.



‘d20 System’ and the ‘d20 System’ logo are trademarks of Wizards of the Coast, Inc.
and are used according to the terms of the d20 System License version 6.0.
A copy of this License can be found at www.wizards.com/d20.
Requires the use of a Roleplaying Game Core Book published by
Wizards of the Coast, Inc.


Variant Character Classes :: d20srd.org
 

Ostatnio edytowane przez Qumi : 30-03-2008 o 16:06.
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 16:40   #2
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
Według mnie to jest totalny bezsens. To tak jakby napisać że druid może od teraz używać czarów nekromancji (oczywiście tych negatywnych).

Wizardom się już wszystko... (aż mnie świerzbi żeby to napisać..) ... poprzewracało. Bo przecież gdzie się nie ruszymy, kogo nie zapytamy to wszyscy wiedzą że palladyn to synonim dobra i cnut rycerskich.
Może ktoś wie czemu firmie Wizards się to nie podoba? Chętnie poznam ich zdanie.
 
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 16:59   #3
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Eeee... to paladyn to rycerz idei, poza tym ci "paladyni" to nie to samo co paladyn, to są rycerze, którzy poświęcili się innej idei niż paladyn, tak samo jak kapłan może wyznawać różne bóstwa, a nie być dobrym leczącym mnichem, jakim często go prezentuje się... przynajmniej popularnie, gdy słyszał słowo kapłan- myślisz "dobry".

Nie chcesz to nie korzystaj, ale nie wygłaszaj opini, że to bezsens, bo to ma sens. Wielu narzeka na paladyna i nie lubi raczej tej klasy, dzięki tym wariantom może się ona stać bardziej popularna. Poza tym oni nie posiadają takich samych zdolności co paladyn, owszem wiele ich łączy z nim, ale nie wszystko.

Co do druida, to moim zdaniem, druid mieszkający na planie cienia, mógłby posiadać podobne zdolności, nie takie same, bo one należą z racji zasad do czarodzieja, ale podobne.
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 18:29   #4
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
Nie chodzi o to że przedstawione wyżej klasy mi się nie podobają.
Ba! One mi się bardzo podobają, tylko to słowo w nazwie klasie "paladyn" tak tutaj pasuje jak przydomek "Dobry" do chaotycznie złej postaci.
 
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 19:02   #5
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Te słowa "paladyn" są w kolokacji z innymi : tyranii, rzezi, wolności. Zawsze je można przemianować na kolejno: Morczny Lord, Anty-paladyn, Wolny rycerz. To tylko kwestia nazewnictwa.
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 21:32   #6
 
Michalius's Avatar
 
Reputacja: 1 Michalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodze
To moim (i prawdopodobnie Gettora sądząc po tych pełnych oburzenia postach) AŻ sprawa nazewnictwa Faktycznie paladyn powinien być jednoznacznie dobry, złych przyjmuję do wiadomości jedynie z przedrostkiem "upadły". Te warianty zaś chyba mogę spokojnie olać (szczególnie że to chyba i tak zasada dodatkowa z której i tak nie trzeba korzystać by być zgodnie z kanonem)

Aha, i jeszcze co do tego Druida z planu cienia. Nie wiem jak twoim Qumi, ale moim zdaniem taki potworek ma prawo istnieć jedynie mechanicznie. Druid fabularnie to przecież neutralny obrońca natury - tutaj nie ma żadnego miejsca na przeciwieństwa. Bez natury nie ma druida, tylko specyficzny kapłan [w dodatku jeśli jest przeciwieństwem druida musiałby dążyć do zniszczenia natury o której na planie cienia raczej niewiele mógłby wiedzieć]. Ewentualnie mógłby być druid upadły, odrzucony przez naturę... Ale taka prestiżówka już jest w "Obrońcach Dziczy" do 3 edycji (pewnie do 3.5 po angielsku też gdzieś będzie...).
 
__________________
if (Youre_Happy && You_Know_It)
{
Clap_Your_Hands;
}
Michalius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 22:07   #7
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Cóż możesz to sobie "olać" skoro lubisz takie zabawy...(nie cierpię tego słowa) ale nazwę można zmienić, pomysł nie jest zły, może zachęcić wielu do gry tą klasą, na którą jednak rzadko kto się decyduje ze względu właśnie na charakter... Wiesz to jest szablonowość, ta postać nie może być taka, bo taka jest konwencja... według konwencji wszystkie elfy muszą być dobre... a dnd to zmieniło i inne gry, trzeba być kreatywnym i rozwijać koncepcje. Druid to obrońca natury, tylko, że na planie cieni też jest natura, tylko że inna od tej z planu materialnego...
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 22:36   #8
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
Czytałem kilka książek na których przedstawiony był plan cieni i z tych opisów wynikało że plan cieni jest czymś w rodzaju... hmm...
To jest coś jak świat który widzi Frodo z Władcy Pierścienia kiedy założy Pierścień

A wracając do tematu...
Niech zmienią tą nazwę, będę im bardzo wdzięczny. Bo nazwa dla niektórych (ja i Michalius żeby daleko nie szukać) to ma ogromne znaczenie.
Nazwa to wszak pierwsza rzecz jaką widzimy patrząc na artykuł, książkę, film itp. więc musi być:
a. Dobra
b. Pasująca do reszty

Dla przykładu:
Grałbyś łotrzykiem gdyby się nazywał... dajmy na to kradziej?
 
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 23:02   #9
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
To przecież mówię, nazwę można samemu zmienić: Morczny Lord, Anty-paladyn, Wolny rycerz

Użycie słowa paladyn ma zapewne powód taki, żeby łatwiej mechanicznie go odnaleźć... dla mnie to drobiazg, który można łatwo zmienić, czego wy chcecie? Napisać petycję do Wizards o zmianę tego? Proszę bardzo, ja sobie sam to będę zmieniał bez opinii Wizards...
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2008, 23:39   #10
 
K.D.'s Avatar
 
Reputacja: 1 K.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumnyK.D. ma z czego być dumny
Cytat:
Niech zmienią tą nazwę, będę im bardzo wdzięczny.
Z pewnością czytają teraz nasze forum i szybko wydadzą erratę, która poprawi niepasujący dwóm użytkownikom wyraz Bez obrazy, ale nawet jeśli nie wszyscy się z Wami nie zgadzają, z pewnością większości to po prostu wisi i powiewa. Wszakże chodzi to o jeden wyraz, który IMHO wcale nie jest nie na miejscu i nie jest pozbawiony sensu, o czym niżej.

Cytat:
paladyn «znakomity rycerz, sławny ze swych czynów, towarzyszący panującemu»
Znakomity rycerz - ano, w rycerskim rzemiośle, polegającym głównie - nie oszukujmy się - na obijaniu sobie nawzajem czaszek czymś ciężkim nie ma sobie równych. Sławny ze swoich czynów - kto na Wybrzeżu Mieczy nie słyszał o Durgonie Czarnym Mieczu, sławnym złoczyńcy i wykolejeńcu? Towarzyszący panującemu - jeśli tutejszym panującym jest zły tyran, to kim będzie jego najwierniejszy sługa?...

Cytat:
rycerz
1. «w średniowieczu: członek warstwy wojowników zobowiązanych do służby wojskowej; później: żołnierz pochodzący ze stanu szlacheckiego»
2. «o mężczyźnie pełnym galanterii w stosunku do kobiet»
Tutaj pierwsza słownikowa definicja nie daje żadnych oznak na to, że rycerz to z natury człowiek na wskroś dobry. Taki wizerunek tworzyli trubadurzy, poeci, pisarze, nieuleczalni romantycy i im podobni, i najwyraźniej to, dobite pracą dzisiejszych holywoodzkich filmowców, 'zatruło' umysły ludzi A druga definicja z rycerstwem, o którym tu rozmawiamy, nie ma wiele do czynienia.

Prawdopodobnie wielu paladynów było ludźmi co najmniej honorowymi - wiadomo, noblesse oblige - ale to nie znaczy, że nie było paladynów-okrutników. Pamiętajmy, że o Czarnych Rycerzach i Upadłych Paladynach też jest co najmniej parę historyjek i filmów.

Ja osobiście jestem mocno przywiązany do paladyna jako rycerza(tudzież wojownika) oddanego bezgranicznie pewnej idei, tym, co czyni go o stokroć doskonalszym niż zwykłego bandziora, któremu wszystko jedno - człowieka, który bezinteresownie poświęca całego siebie dla czegoś, co uważa za ważne. Dla większości będzie to ścieżka Jasnej Strony Mocy - idea niesienia pomocy, pokoju i dobrobytu, idea walki ze Złem w każdej postaci. Dla mniejszości, będzie to wyglądało nieco inaczej. I tymi paladynami są paladyni rzezi, tyranii i wolności. Nie mówię, że pochwalam moralnie ich postępowanie - ale słowo 'paladyn' przed tymi trzema słowami mnie nie odstręcza, tylko dodaje smaczku. Nie-święty wojownik, którego celem jest skąpanie świata we krwi, albo zamknięcie go w żelaznych kajdanach tyranii, dorównujący zapałem i wiarą swoim dobrym braciom po fachu(fachu polegającego na szerzeniu owej mitycznej idei, o której ciągle tu mowa) - czyż to nie fascynujące? I nieskończenie bardziej ciekawe?
Oczywiście, można by by ich nazwać wojownikami rzezi, tyranii czy wolności - ale to nie zwykli wojownicy.
To paladyni. Pełni gorącego oddania i wiary rycerze Zła, wyznający po prostu ideały inne niż te, do których przywykliśmy, którzy są gotowi za nie umrzeć - i pociągnąć za sobą tych, którzy stoją wtedy po drugiej stronie barykady. Ludzie, którzy wyrzekli się wielu rzeczy dla tej jednej rzeczy, ważniejszej niż słońce na niebie. Jestem pewien, że wielu praworządnych dobrych paladynów mogłoby się od nich uczyć lojalności wobec ideałów. To ci, którzy nie mówią tylko o umieraniu za swoje przekonania, ale uważają też za konieczne zabijanie za nie. Czy mają rację, to temat na zupełnie inny temat

Tak widzę to ja(choćbym to był tylko ja). I dlatego w 100% przyjmuję do wiadomości i przyklaskuję temu 'bezsensownemu nadużyciu' słowa paladyn.
Moje trzy grosze
 
__________________
"Uproczywe[sic] niestosowanie się do zaleceń Obsługi"

Ostatnio edytowane przez K.D. : 31-03-2008 o 00:01. Powód: Zmieniłem ostatni uśmieszek, bo były same ;) w tekście i mi się już znudziły.
K.D. jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:19.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172