|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-01-2007, 10:47 | #21 |
Reputacja: 1 | Tak - u mnie w Cieniu cechy są modyfikowane w funkcji wieku. Podobnie doświadczenie startowe bohatera. To jasne i realne. Jest przedział, w którym bohater ma cechy takie jak wykreował na początku (postać jest tworzona nie losowana), poniżej tego przedziału (<16 lat) odejmuj się po jednym punkcie/każdy rok od atrybutów takich jak SF, ŻYW, WIS, a dodaje po jednym/rok do DEX. Powyżej pułapu średniego (>45 roku zycia) odejmuje się, tyle że odejmuje się po 1/rok od SF, ŻYW, DEX a WIS wzbogaca się o 1/rok. Tak to w telegraficznym skrócie wygląda. |
27-01-2009, 13:46 | #22 |
Reputacja: 1 | Chciałbym na początek zaprezentować zmianę perspektywy mentalnej jaka się dokonuje w opzozycji młodości-starości. Otóż młodzi są świadomi swojej siły, a starzy swych ograniczeń (w raz ze starzeniem należy zmienić sposób widzenia siebie i świata). Tu należy też wprowadzić jakąś modyfikacje sposobu widzenia swoich dokonań i pamięci potomnych. Ta zmiana perspektywy może skutkować poniższymi patologiami (powinne też być odgrywane): - skupienie się na tych ograniczeniach i postać staje się niedołężna - ignorowanie ich i postać się powalonym chojrakiem Jeśli chodzi o statystyki to należące do sfery fizycznej powinne maleć, a należące do sfery duchowej powinne maleć (choć zależnie od trybu życia te tempa powinne być nierówne, aby motywować gracza do dobrej (nagrodą może być to, że z przyływem lat BG będzie mimalnie się zmacniał)). Jeśli sądzicie, że postać na starość powinna dostawać umiejętności ekstra to piszcie na (Specjalne umiejętności na starość)http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/6773-specjalne-umiejetnosci-na-starosc.html#post186366. Ostatnio edytowane przez jacekjacek : 30-01-2009 o 12:35. |