|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-01-2006, 08:37 | #11 |
Reputacja: 1 | Objekcji nie mam, bo jak najbardziej zdaje sobie sprawę że co Mistrz Gry to Rokugan i moją intencją nie było narzucać "jedynej i najwłaściwszej wizji" lecz jedynie przedstawic argument za wersją podstawową. Na temat samych modyfikacji (co by takze uniknac gniewu adminów za off topic) Powiem że Twoje są dosyc ciekawe i co najwazniejsze wyważone, co bardzo rzadkie pośród autorskich modyfikacji. Większość tego co czytamy na sieci to niestety sposoby jak skonstruować "Zabójcę Fu- Lengów" Sam myślę nad uczłowiczeniem mechaniki, tzn zmniejszeniem różnic pomiędzy początkującym,i a zaawansowanymi postaciami. Pierwszym pomysłem który nie jest rewolucją, jak L5KWM, a robi juz widoczną różnicę, jest zmiana współczynika który wyznacza liczbe zatrzymywanych kosci przy rzucie, z atrybutu na krąg pod który przypisany jest atrybut I tak Lew z Ogniem na 2 (Zr: 3 Int 2) i Kenjutsu 3 będzie rzucał nadal 6 kościami ale zatrzymywał 2 zamiast 3. Całe modyfikacje pancerza z L5KWM stają sie nie potrzebne z racji że zaczał on właśnie działać.
__________________ "Small opportunities are often the beginning of great enterprises." "In wartime truth is so precious that she should always be attended to by a bodyguard of lies." "Behind every great fortune there is a crime" |
10-01-2006, 10:06 | #12 |
Reputacja: 1 | Korzystam z mechaniki z L5KWM z kilkoma modyfikacjami. (Rzucana umiejętność, zatrzymywana cecha) i chwalę sobie takie rozwiązanie. Szczerze polecam. A co do różnic między początkującymi i zaawansowanymi samurajami: Mimo iż prowadzę L5K od dłuższego czasu jeszcze nikt nie awansował mi ponad drugą rangę . Poza tym cieszę cię że podobają ci się moje modyfikacje. A że mam tego dużo to do każdego postu cosik dołączę. Tym razem Cesarska Stajnia Sumotori, wersja ściągnięta z netu (nie pamietam skąd) i mocno zmodyfikowana. CESARSKA STAJNIA SUMOTORI Najbardziej poważana ze stajni, z wiloma tradycjami. Szkoła ma za patrona Hantei VII - Hantei Yugozohime - pierwszą cesarzową rządzącą ze Szmaragdowego Tronu, która osobiście podpisała akt fundacyjny i otoczyła szkołę swym protektoratem. Najsłynniejszym wychowankiem szkoły jest Hida Yoritaoshi, który wsławił się serią ponad 100 wygranych, bez ani jednej porażki walk, które rozgrywały się na dworze cesarskim Hantei XIII. Do dziś, na całym terytorium klanu Kraba napotkać można kapliczki poświęcone jego pamięci. Korzyść: +1 do Siły Honor: 3,5 Umiejętności: Sumai 2, Shintao, Medytacja, Wysportowanie, Etykieta, Dowolna Umiejętność godna lub Bugei Ekwipunek: (Wszystko dobrej jakości) Kimono, strój ceremonialny, strój turniejowy, Wakizashi (Tylko z kasty samurajskiej), specjalne racje podróżne (na 10 dni), 10 koku Ranga 1: Ujarzmiona Moc. Adepci stajni cesarskiej od małego mają hartowane ciało i umysł aby osiągnąć perfekcyjną sprawność współgrającą z wielką masą. Gdy Sumotori przystępuje do walki nie używając broni może raz w rundzie dodać poziom swojego Wysportowania do wyniku dowolnego rzutu podczas walki. Ranga 2: Uwolnienie Mocy. Jeśli przed walką Sumotori ma czas na koncentrację - może co rundę wykonać test Siła Woli+Shintao aby uzyskać idealną równowagę i skupienie. W pierwszej rundzie trudność testu wynosi 5, w drugiej rundzie 10, potem 15 itd. do pierwszego oblanego testu. Za każdy sukces Sumotori zyskuje 1 Podbicie które może wykorzystać w 1 rundzie walki. Ranga 3: Fortuny Się Uśmiechają. Sumotori są ulubieńcami fortun i wszyscy doskonale to wiedzą. Powszechna jest także wiara w to, że przynoszą szczęście. Sumotori 3 Rangi dostaje 1 punkt pustki (cecha się nie podosi) nawet powyżej poziomu cechy za każdy wygrany pojedynek. Punktów tych nie można regenerować. Może też używać pustki aby wspomóc inne osoby. Ranga 4: Potęga Huraganu. Dwa ataki w walce bez broni. Jeśli Sumotori chce, może poświęcić dwa z podbić uzyskanych za pomocą Techniki 2 Rangi aby uzyskać jeszcze dodatkowy atak, nie ma górnej granicy ilości ataków. Ranga 5: Niepowstrzymana Moc. Yokozuna stajni cesarskiej poznają ostateczną prawdę szkoły - dopóki walczą nic nie jest w stanie ich zatrzymać. Nawet gdy test ataku Sumotori tej rangi jest nieudany, traktuj go jak zdany, ale bez podbić, z efektywną wysokością kręgów o połowę mniejszą (zaokrąglając w dół) |