21-02-2006, 23:18 | #1 |
Reputacja: 1 | Mumia Witam wszystkich. Nie miałam w rękach podręcznika do Mumii, a to dlatego, że jest to system lekko pogardzany i pomijany przez graczy.Takie odniosłam wrażenie po rozmowach z kilkoma osobami, które w świecie WoDa siedzą już dłużej, chętnie jednak zaczerpnę od Was szerszej opinii. Dla mnie osobiście wydaje sie to całkiem ciekawa sprawa, bardzo lubię tego typu klimaty, a po przeczytaniu kilku informacji stwierdzam, że chętnie stworzyłabym taką postać - macie może jakieś informacje na temat jej tworzenia, pod jaką postacią materialną (?) taki bohater występuje (w końcu to istota wieczna), jak się nazywa ta rasa i jakie klasy posiada ? Z góry dzięki za pomoc. |
23-02-2006, 18:32 | #2 |
Reputacja: 1 | Witam Xiriel!!! Mumie są pogardzane, ale tylko przez to, że podrecznik jest trudno dostepny...Nie ma klanów mumii, są tylko przynależności: Shemsu heru-mumie, którymi dowodzi Horus zwalczają wszystkie wampiry oprócz Dzieci Ozyrysa, Ismaelici-byli shemu heru, którzy wypowiedzieli władzę Horusowi, Upośledzeni-mumie, wypaczone przez rytuał Seta, Niezależni - wiadomo... Mumie nie mają dyscyplin czy darów - mają magię egipską. Jeśli chcesz pograć mumią kup ją... wiem że pewien sklep internetowy jeszcze ma ją w sprzedaży 8)
__________________ Mam cala wiecznosc... |
23-02-2006, 20:50 | #3 |
Reputacja: 1 | Na stronce wydawcy /ISA/ już ze dwa razy robiono promocje i wyprzedawano stary WoD za bezcen, drugą edycje mumii też tam widziałem fakt ;] Niedawno miałem ją w łapskach i musze stwierdzić że jak na mój gust jest bardzo czuć że jest to dodatek do Wampira lub Wilkołaka ale w tej kategori jest naprawde dobry. Zwłaszcza jak nietrudno się domyślić jako dopełnienie do sag o Setytach Ogólnie dobrze wpasowuje się do drugiej edycji, choć naprawdę ciężko mi wyobrazić sobie granie taką postacią - mumia do 2ed jest jeszcze istotą która utrzymuje mniej lub bardziej świadomość sprzed kilku tysiącleci, nawet zakładając problemy z pamięcią itd., to słabo mi to pasuje na postać gracza ;/ Czytałem za to Mummy: Ressurection wydaną do edycji revised, tam mumie przeszły holocaust i odprawiono nowy rytuał żeby ratować resztki ich dusz - takie resztki wtapiają się w dusze niedawno zmarłych śmiertelników, którzy po odrodzeniu mają najsłabszy element ich duszy zastąpiony silną częscia duszy kogoś sprzed kilku tysiącleci... pomysł nawet dobry, tylko zalatuje oczywiście schematem, jak u innych istot z tego świata np. fomory w wilkołaku czy - w zasadzie też - odmieńce. Stety/niestety w naszym rodzimym języku mamy tylko edycje drugą... Zastanawia mnie w kwesti gry w Mumie jeden fakt; sesje dla jednej lub pary mummi czy mumia jako rodzynek w drużynie wampirów lub garou... przy drugiej opcji zachodzi problem co śmieszne śmierci postaci - mumia to fizycznie niemal zwykły śmiertelnik /nie chciałbym wyjść na osobę która robi z WoD hack'n'slash/ i o zejście w wypadku takiego nietrudno ;/ a wtedy owszem, mumia gra dalej, ale zanim sie odrodzi minie trochę czasu, a jesli grać nią w zaświatach /a jakże/ to drogi graczy mogą się drastycznie rozejść.. Dlatego też uważam mumię raczej za postać pod sesję z okresloną fabułą, pisaną ściśle pod dane postacie, więc raczej nie bardzo do sesji z cyklu; dobra to kto kim gra bo musze dograć fabułe ;D Ale jeśli była by możliwość to przyznaje że zagrałbym bardzo chętnie Tak, wiem, przydługi ten post ale to mój pierwszy i w ogóle, przejdzie mi ;D |
30-03-2006, 17:01 | #4 |
Reputacja: 1 | Mumia jest ciekawa, ale nie polecałabym jej do gry...może jako ciekawego npc-a... bo zasadniczo co by o nich nie powiedziec są przekoszmarnie przegięte...i tyle...;p Ciekawostką dla mnie było zawsze ich bytowanie w Shadowlandach i kontakty z Upiorami...
__________________ Whenever I'm alone with you You make me feel like I'm home again Dear diary I'm here to stay |
08-04-2006, 10:45 | #5 |
Reputacja: 1 | Cóż...pozwolę sobie wyrazić moje skromne zdanie. Przede wszystkim to, że nie ma klanów to bardzo duża zaleta tego podręcznika /tej frakcji, gdyż panowie z wod'a wszystko poklanowali w jakieś śmieszne klany/ plemiona i nawet łowcy mają x-naście frakcji, którym cholera wie o co chodzi i są oczywiście osobno naukowcy, osobno badacze, a osobno panowie w rodzaju rambo itp. Podział tak sztuczny, że aż razi w oczy. I pod tym względem Mumia bije pozostałe podstawki wod'a na głowę. Bo logicznym jest, że popieram jakieś ugrupowanie, które aby działać sprawnie musi mieć w swych szeregach jednostki zdolne do podjęcia każdego działania. A co ma zrobić np. naukowiec kiedy dochodzi nagle do walki ? Zadzwonić po członka wrogiej frakcji, która zajmuje sie walką, a która to walka nie jest metodą działania naukowca ? Debilizm. Wbrew jednej z opinii mumie wcale nie są przepakowane i tak wilkołak jak i już na 100% każdy wampir rozerwie taką na strzępy. No oczywiście poza najpotężniejszymi, ale proszę mi powiedzieć kto dorówna 3-pokoleniowemu wampirowi...? Generalnie nikt, no może poza początkującym magiem :] lub 5 rangowym wilkołakiem (choć to zależy od poziomu inteligencji gracza prowadzącego taką postać; znam osoby, które mając 6 pokolenie i masę dyscyplin nie potrafią poradzić sobie z dwoma 13 czy stadem kruków :]). Potencjalną zaletą mumii jest to, że ich zabicie... nic nie daje, bo prędzej czy później ona i tak wróci. Czas powrotu zależy tutaj od MG, i grając taką postacią należałoby przedyskutować to z nim. Chcąc grać postacią mumii należy jednak uwzglednić własnie fakt ich długowiecznosci i mnogosci "poprzednich żyć" oraz zwiazane z tym podejście do życia. Dużą rolę odgrywa tutaj własnie psychika (polecam książkę Anne Rice "Mumia" - gdyż ogólnie cały WoD opiera sie na jej twórczości). Jeśli jesteś rozsądnym i zrównoważonym graczem możesz spokojnie mumią zagrać, ponieważ ich możliwość przeżycia jest większa od możliwości magów, a możliwości "bojowe i moce" zdecydowanie magom nie dorównują (ci są Lhianann dopiero przegięci - początkujący mag nie ma sobie równych, o ile nie będzie sie wdawał w otwartą walkę fizyczną; jest w stanie zniszczyć nawet najpotężniejszego wampira, a ten nawet nie będzie wiedział co się dzieje :] ). Podsumowując: Mumiami można spokojnie pograć o ile wiesz na co sieędecydujesz i rzeczywiście chcesz grać, a nie "walić po mordach". To Istoty długowieczne, dla których czas nie ma najmniejszego znaczenia, uwikłane w toczącą sie od tysiącleci wojnę z Apopem, w której ich przeciwnikami są równie długowieczni Upośledzeni (mumie służące Wielkiemu Wężowi) i ta wojna rozgrywa sie na zupełnie innym poziomie niż uliczne bójki. Mumia może stanowić doskonałe uzupełnienie każdej grupy istot w wod, pod warunkiem, że się szanuje i nie jest dla niej fabtyką amuletów, mikstur itp. (czyli MG musi wiedzieć komu pozwala zagrać taka postacią - tylko naprawdę dobrym graczom, a nie pakerom lub takim co to chcieliby podpakować drużynę, bo wtedy cały sens grania w wod'a schodzi na psy - to nie jest system bitewny, ani tym bardziej np. Marvel Superhero gdzie grasz komiksowymi superbohaterami). Więc jesli ktoś nie potrafi oddać w pełni takiego klimatu (tj. zdystansowanego do życia i świata osobnika, któremu równym mogą być co najwyżej najstarsze wampiry, to lepiej nich mumią nie gra, a MG niech rezerwuje ją na NPC'ów i to niezwykle rzadkich i tajemniczych, owianych mgłą tajemnicy i zawsze nieprzewidywalnych, o nieokreślonych możliwościach. Jednak sama idea mumii jest ciekawa. A podręcznik faktycznie można było kupić na stronie ISY, a i teraz jak jeszcze dobrze poszukać to można go znaleść po empikach. Ostatecznie pozostaje opcja skserowania od kogoś na własny użytek.
__________________ "Sama wiedza, nie oznacza mądrości. Trzeba jeszcze umieć z niej korzystać." |
27-06-2006, 01:05 | #6 |
Reputacja: 1 | Mumię uważa się za dodatek? Hm. Bardziej klasyfikowałbym ją jako samodzielny system. Odgrywanie? Szczerze mówiąc, nie doszło do zapowiedzianej sesji. Jedynie skończyło się na stworzeniu kart postaci. Mogę zaś powiedzieć, że to już samo w sobie jest ciekawe. Zaś - jeśli chodzi o sagę mumii - jest to całkiem możliwe. Warunki? 1. Mumie mieszkają osobno, w dość rozsądnej odległości; 2. Znają się na tyle, ile mogą się znać (powierzchownie, z kilkoma głębszymi szczegółami); 3. Mają wspólne interesy na danym terenie (który ich obchodzi; niekoniecznie musi to być teren ich zamieszkania, raczej nie powinien być). Nie sprawdzałem tego w praktyce, ale pewnie według takiego planu można byłoby ułożyć sagę mumii. Innego sposobu/drogi nie widzę, ta jest w miarę prosta i zarysowana. Pozdrawiam
__________________ Soulmates never die... |
27-06-2006, 12:53 | #7 |
Reputacja: 1 | Mumia jest ciekawym elemntem crossoverów Świato mrokowych. Naprawde. Potrafi wprowadzić coś nietypowego i ciekawego.
__________________ Whenever I'm alone with you You make me feel like I'm home again Dear diary I'm here to stay |