|
Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
12-11-2016, 16:31 | #11 | ||||||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- Ja u siebie jak prowadzę robię taką wiedzę praktykologiczną o ile to ma sens, sprawa nie do końca jest jasna czy pod specowy ums się kwalifikuje czy nie no i jest w ogóle temat do dyskusji to zamieniam inny Wsp na SPR ale ums zostawiam praktykologiczny (czyli np. Rusznikarstwo to normalnie jest na SPR a strzelanie to ZRĘ i jakiś ums strzelecki. Więc na jakieś rozkminy np. na to co się zepsuło w spluwie, taką diagnozę, może być SPR + ums strzelecki zamiast Rusznikarstwa.) Wówczas wychodzi jakieś tamdoswiadczenie w temacie pt. doświadczenia z uzytkowania czegoś tam ale pozwala to na jakieś ogólnie zalapanie o co chodzi a wszelkie specostwo nadal zostaje dla speców. - A co do tematu z Umsami no to myślałem o tym już jakiś czas. I doszłem, że umsów jest za dużo. Pewnie z 50 - 60 z czego w realnym obrocie sesyjnym jest może połowa tego. Niektóre umsy są dość zbliżone tak bardzo, że Gracz czasem nie wie w co ma inswestować a MG ma problem na co kulnąć. Więc dumaem by zredukować lidzbęusmów o ok połowę. Cytat:
Cytat:
Cytat:
- A drugie co to właśnie abstrakcyjna mecha która robi z bryk i manerwów z nimi grę w grzę i bynajmniej nie jest kompatybilna z resztą mechy. Więc to zniechęca do nadmiaru bryk, bo komyś nagle chciałoby się ścigać i strzelać i co? Klops Zauważam na sesjach z brykami tendencje podobną jak ze zwarciem czyli traktowanie tego elementu fabularnie. Cytat:
- I w tej chwili daje Pochodzenie/Profesja jakieś profity dla danej okolicy i Reputę te daje. - A wiedzę o okolicy kiedyś bawiłem się w ums pakietowy jak jeszcze prowadziłem przy stole. Miałem na KP Graczy spisane krainy które normalnie wpisywało się właśnie Repute. Ale jak były wymienione wszystkie były też 3 umsy: Zagrożenia/Organizace/Teren. Odbijało to wiedzę o danym rejonie danej postaci i można ją było rozwijać jak i kazdy ums. Obecnie do czegoś podobnego używam Reputy bo właśnie póki jest przyznawana za coś co zdziałała postać to jednak mimo chodem nawet jej wiedza o okolicy wzrosła. Pomijam tu Reputę za sprzęt, wszczepy itd. Cytat:
Cytat:
Cytat:
- A mianowicie odkąd zacząłem używać Ołowiu widzę taaaką różnicę w praktykologii sesji między zwarciem a strzelaniem. Strzelanie używające statów jednej strony, modyfikatory i 1k20 zrobiło się całkiem przyjemne do kulania. Przy nim zwarcie wypada beznadziejnie. Nie dość, że trzeba kulać 3k20 to jeszcze za obie strony. W efekcie za 4 os drużynę w zwarciu daje nam to 4x3k20 i jeszcze x2 za przeciwników. Czyli wiadro kości. W 1 turze a nie na całą walkę. Ani to łatwe ani przyjemne. - Więc dość proste wydaje mi się zamiana 3k20 na 1k20. Przy strzelaniu to działa to i w zwarciu powinno. Odpowiednik ilości wykulanych sukcesów przy jednej kości możnaby przenieść na jakość sukcesów na kości czyli jak ktoś zdał to jak bardzo miał przewagę bo przy ilości segmentowych sukcesów do tego się to właściwie sprowadza. - I właśnie zrobić modyfikator na 10 czyli rzut monetą. A do tego różnicę statów. Zacznie mieć znaczenie jakość obu stron czyli szanse trafienia dwóch wysokich klasą przeciwników będą zbliżona jak i dwóch amatorów ale zawodowiec będzie miał zauważalnie większe szanse na trafienia amatora. Czyli jak między ostatecznymi mod wyszłoby 17 i 16 albo 9 i 11 to szanse byłyby mniej więcej równe. Ale przy 17 i 11 to już 6 różnicy czyli ten lepszy by trafiał na 1 - 16 (17 - 11 = 6; 10 + 6 = 16) a ten słabszy na 17 - 20. I w takim zestawieniu mamy 1 rzut kością bo tylko 1 strona. Na upartego możnaby zostać przy 3k20 ale ja jestem zwolennikiem 1k20. No chyba, żeby się okazało, że jakieś betony wychodzą - Skoro już mowa o zwarciu ja u siebie nie stosuje modyfikatorów broni co są wpisane w opis broni. Bo te modyfikatory to durnota skoro zależą od tego czy są w ataku czy w obronie a to zależy od INI a ta się może zmienić w ciągu 1 tury (1 seg ma INI; 2 seg traci INI; 3 seg nie ma INI czyli broni się). Dlatego je sobie darowałem, choć stosuje te do walki w tłoku bo te są stałe. Możnaby jednak pomyśleć właśnie o jakichś stałych mod dla broni do zwarcia, głównie chyba pod kątem wielkości/zasięgu. I może rodzajów zadawanych ran czyli kłute/cięte/obuchowe bo teraz tego nie ma. Ok, w "Ołowiu" są kłute i cięte ale to dla picu bo dalej są to po prostu rany jak i każde inne.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||||||||