Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-03-2014, 18:57   #11
 
Lost's Avatar
 
Reputacja: 1 Lost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwu
Bardzo ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, podczas regularnej wymiany ognia, gdzie ktoś zostanie dokładnie dwa razy trafione w to samo miejsce w kamizelce. Podczas strzelania do tarcz spoko, w walce prawie niemożliwe.
 
__________________
Spacer Polami Nienawiści Drogą ku nadziei.
Lost jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-03-2014, 22:02   #12
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
w sumie 4 za mało może 8 nawet 10

Widzę to raczej jako sytuację w której gracz jest przyparty do muru przez jakąś maszynę i z odległości mniej niż 10m (bądź nawet z przyłożenia) oddaje szybkiego dubleta albo krótką serię. Nie jest to rozwiązanie na które bym szczególnie liczył ale może uratować dupę

Jeśli idzie o serie to na myśl przychodzą mi dwie konstrukcje które miały opcję szybkiej serii: G11 który w 3 strzałowej serii osiągał szybkostrzelność 2000 pocisków/min (w ogniu ciągłym tylko 450) i jeden z niedoszłych następców AK 74 chyba AN 94 który miał sesję dwustrzałową w której przy strzale broń odpalała drugi nabój zanim siła odrzutu pierwszego w pełni zadziałała (co wiązało się ze sporą komplikacją broni, ostatecznie AK 74M pozostał na uzbrojeniu FR)

inną sprawą jest amunicja lita ze strzelby (i niektóre stare naboje dużego kalibru) w pełni ołowiany pocisk poruszający się z niską prędkością ma znikomą zdolność do penetrowania ale it "came in like a wrecking ball" i fakt że miękka kamizelka kuloodporna zatrzyma pociski jest niewielkim pocieszeniem w sytuacji w której twój mostek zetknie się z kręgosłupem a ty wysrasz jelita na lewą stronę.

Ale tu zaczyna się ciekawa kwestia... co z twardymi osłonami balistycznymi?
Szkło kuloodporne które jest w stanie wytrzymać serie z M14 poddaje się po jednym pocisku (co zazwyczaj wiąże się z wyrwaniem okazałego otworu)

Wygląda jednak na to że płyty SAPI stanowią wystarczające zabezpieczenie na taką ewentualność


inną kwestią są maszyny z blaszanym pancerzem, w ich przypadku ciężki powolny pocisk dużego kalibru powinien powodować okazałe wgniecenia które mogą (lecz nie muszą) utrudniać poruszanie się a w skrajnych przypadkach powodować uszkodzenia (gdy zabraknie miejsca na komputer albo akumulatory)
 
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2014, 20:55   #13
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Siemka


-Co do "Ołowiu" to ogólnie mi się podoba. Dużo bardziej niż oryginałka która jest... No niezbyt mi podchodzi. Ale mam parę zastrzeżeń...


1- Walka skupia się na walce strzelckiej ludzi. Co się dzieje gdy przeciwnikiem jest pojazd, mutadło czy robot to już MG musi se sam wykombinować. (no widzę, że już było to wspomnianę no ale mi to też się rzuciło w oczy prawie od razu. A dokładniej przy pierwszej walce z nieludźmi ).

-W walce ze stworami stosowałem zazwyczaj odnośnik po jakim progu obrażeń on ucieka. Mniej więcej da się to policzyć w srosunku do oryginału. W końcu stwoerzenia nie ludzkie nie mają nawet CHA w statacy więc ciężko im Bóloodporność liczyć.

-Walk z maszynami nie miałem ale roboczo planowałem robić coś poprzez analogię do trafień z ludźmi. Czyli jak to było wspomniane powyżej.


2- Tabelka co się dziej po trafieniu jest wprost masakratyczna. Zwłaszcza, że konsekwencje się leczą nawet przez całe dni albo tygodnie. Jeśli jest kumulacja akszynu liczona w ciągu kilku - kilkunastu godzin szybko może wyłączyć z akcji cała lub większąść druzyny. Zwłaszcza jak się to wszystko skumuluje z karami za wykrwawienie i ból. To zdecydowanie spowalnia rozgrywkę.

-Zrezygnowałem ze stosowania tej tebelki za każdym razem. Ograniczyłem się do używania jej jako trafień krytycznych. Kary za krwawienia i ból są już wystarczająco jak dla mnie zauważalne. Zwłascza jak każdy BG zalicza po 1-2 ranach a końca akszynu nie widać. Pod tym względem poszłem w stronę grywalności a nie realności.


3- Predkość poruszania się jest wprost fenomenalna a zasięg biegania to już w ogóle. Zwłaszcza w porównaniu z podstawką. Bieganie w tempie 3 - 6 m/seg nie jest żadną sensacją. Można tak zrobić ale wówczas cała reszta świata trzeba dać podobnego kopa w zadek zachowując proporcje z podstawki. No ba inaczej jak taki psiun i jego właściciel zaczynają biec to psina ze swym oryginalnym 3 m/seg zostaje w tyle


4- Ktoś wie w jakim tempie wracają Punkty Krwi? Bo nie wiem jak są to chyba przegapiłem niestety...


-Ogólnie jednak plusy przeważają nad minusami w tym dodatku. Podoba mi się zwłaszcza, że rany otrzymuje się od pocisków a nie od broni.
 
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-03-2014, 21:10   #14
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Kolejna uwaga... złożenie się do strzału z celownikiem optycznym zajmuje co najmniej tyle (jeśli nie dłużej) co z przyrządami mechanicznymi. Zwłaszcza w przypadku celownika o dużym powiększeniu, tu dochodzi problem taki sam jak w przypadku obiektywów do aparatu o długiej ogniskowej - "na co ja patrzę i gdzie jest to co chcę uchwycić?"

Dlatego dość częstym rozwiązaniem jest dublowanie celowników - luneta i mechaniczny (albo kolimatorowy)
 
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172