lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Ogólne zasady - wątpliwości (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3160-ogolne-zasady-watpliwosci.html)

Ardel 15-05-2015 15:34

Kiedy wybiera się nową profesję, zdobywa się dostęp do zakupu nowych dla niej zdolności. Świetnie. A co zrobić, gdy do wyboru mamy zdolność "bardzo silny"? Bo wydaje mi się trochę głupie, gdy załóżmy taki banita postanawia nawrócić się, zostaje akolitą i po jakimś czasie nauki... Hejże! Jestem bardzo silny!

Pozwalacie graczom wykupywać cechy w stylu "bardzo silny", "szybki refleks" czy "szósty zmysł"?

Cedryk 15-05-2015 16:01

Oznacza to intensywny trening ogólny fizyczny na ten przykład dzięki któremu nabiera się tężyzny.
Tak, pozwalamy.

Ardel 15-05-2015 18:10

Dzięki za odpowiedź.

Fyrskar 15-05-2015 18:27

W I edycji tego typu umiejętności (wrodzonych) wykupywać na kolejnych profesjach nie można było. Ja sam w dwójce pozwalam na tego typu um. wrodzone, jeśli tyczą się cech fizycznych (a więc bardzo silny, bardzo szybki, szybki refleks, etc.). Nie pozwalam jednak, na przykład, na szczęście, czy szósty zmysł. Albo na widzenie w ciemności, itd.

Campo Viejo 16-05-2015 20:31

W oryginalnym WFRP można nabyć bardzo silny lub siłacz, które dają bonus do siły, jeżeli pracuje się (w tym konkretnym umożliwiającym) zawodzie jakiś czas, czyli po prostu poprzez przejście na taką profesję. To decyzja MG oraz odgrywanie i prowadzenie gracza wpływają na to kiedy można uznać, że zatrudniony w cyrku osiłek jest juz na tyle siłaczem, żeby mieć ten bonus i tak dalej. Jeżeli więc tak jakby "wrodzona" umiejętność jest w spisie umiejętności profesji, to znaczy, że jest do zdobycia. Zabranianie tego no matter what to mało logiczna głupota.

Falandar 07-11-2015 22:51

Mam pytanie dotyczące 2 edycji. Co się dzieje z schematem rozwoju gdy przechodzimy na kolejną profesję? Pytam gdyż nie zrozumiałem tego czytając podręcznik.

Aveane 08-11-2015 07:44

Nakładasz na siebie dwa. Nie kumulują się. Konkretne sytuacje:
1. W poprzednich profesjach miałeś rozwój cechy +10, nowa profesja daje Ci +20. W polu "Schemat rozwoju" zamieniasz +10 na +20, ale zostawiasz dwa haczyki/kropki/ptaszki/serduszka/jakiekolwiek inne oznaczenia, że już wykupiłeś dwa rozwinięcia, czyli możesz rozwinąć o następne 10.
2. W poprzednich profesjach miałeś rozwój cechy +15 i następna daje Ci również +15 lub mniej. Wtedy nie dzieje się nic, zostawiasz +15 i masz wykupione wszystkie rozwoje dla tej cechy.

Falandar 08-11-2015 10:27

Dziękuje bardzo nareszcie zrozumiałem o co chodzi.

Lord Cluttermonkey 17-12-2015 19:28

Cytat:

Napisał Ardel (Post 560228)
Kiedy wybiera się nową profesję, zdobywa się dostęp do zakupu nowych dla niej zdolności. Świetnie. A co zrobić, gdy do wyboru mamy zdolność "bardzo silny"? Bo wydaje mi się trochę głupie, gdy załóżmy taki banita postanawia nawrócić się, zostaje akolitą i po jakimś czasie nauki... Hejże! Jestem bardzo silny!

Pozwalacie graczom wykupywać cechy w stylu "bardzo silny", "szybki refleks" czy "szósty zmysł"?

Według oficjalnej wykładni zasad (Night's Dark Masters, str. 100) tylko zdolności takie jak latający, widzenie w ciemnościach, odporność na Chaos, odporność na magię, wyostrzone zmysły, broń naturalna, przerażający i nieumarły (tzw. traits) nie mogą zostać nabyte drogą rozwoju postaci. Nudzę się, więc chciałem komuś pomóc. ;P

Osobiście szczęście czy szósty zmysł traktowałbym jak perks w Fallout, jeśli ktoś chce grać po Bożemu i mieć spokój sumienia jednocześnie.

Fyrskar 17-12-2015 22:34

Ardel, jeśli zaś działanie tych zasad przy wykupieniu ich w dalszej fazie gry Ci nie odpowiada, to niżej wklejam link do artykułu na Polterze, który powinien Cię zaciekawić. ;)

Odkurzając stary tom, cz. II - Warhammer - POLTERGEIST


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:52.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172