|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
01-02-2008, 18:27 | #71 |
Reputacja: 1 | Homeosapiens ma w zasadzie rację, zpomina tylko o broni parującej. Można używać ją w słabszej ręce mając w głównej rece broń podstawową czyli np miecz. Uzyskuje się wtedy darmowe parowanie bronią parującą. Zaraz homeosapiens odparuje, iż oburęcczność nie ma znaczenia, ponieważ broń parująca ma cechę wywarzony, negujacą tę karę i ma rację, więc w zasadzie, oburczność ma znaczenie psychologiczne. Można przerzucać bronie i zmieniać ciągle broń jaką trzymasz w danej tj raz lewak raz miecz. Takie efekciarstwo chociaż MG może wprowadzić zasadę, iż ciosy zadawane inną ręka niż główna przeciwnika, są przez przeciwnika walczącego z oburęcznym bohaterem, trudniej parowane, ale to już jest prywatna zasda MG, a nie oficjalna.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 05-02-2008 o 10:21. |
05-02-2008, 09:21 | #72 |
Reputacja: 1 | To jeszcze jedno pytanie... autorzy Podręcznika wyraźnie oczekiwali od czytających "domyślenia się" o co im chodziło... Ludzki Wędrowny Czarodziej może nauczyć się tylko jednego Wiatru Magii na początku tej ścieżki, potem musi się go trzymać i nie może korzystać z Magii innych tradycji racja ? Więc jeśli grałbym Elfickim Czarodziejem, to wynikając z opisu razy, ci mogą kontrolować wszystkie 8 wiatrów...oznacza to że magowie Elfów mogą od początku kariery Czarodzieja rzucać wszystkie zaklęcia wszystkich Tradycji ? Jeśli ktoś miałby cierpliwość do wyjaśnienia mi tego byłbym wdzięczny |
05-02-2008, 10:37 | #73 |
Reputacja: 1 | Owszem cierpliwości mi nie brak. Prawda, iż elfowi mogą się nauczyć wszystkich wiatrów magii, ale tylko ich Arcymagowie Wysokiej Magii. W Królestwie Magii jest wyjaśniona ta kwestia. Elf jest traktowany jak zwykły ludzki mag i może poznać tylko jeden kolor magii, gdy już byłby w nim arcymagiem może się udać po nauki dalej poznając inne kolory, a w końcu wysoką magię. Tylko taka postać kończy grę ze względu na okres nauki potrzebanej, no i oczywiście całkowite zaburzenie mechaniki gry, na co nie może pozwolić żaden z MG. Powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości w tej kwestii.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 05-02-2008 o 10:40. |
01-03-2008, 19:01 | #74 |
No to ja potrzebuje pomocy, a raczej wytłumaczenia, nie przeczytałem całego podręcznika, ale chodzi mi o profesje. Mamy profesję początkową, powiedzmy strzelca i jeśli ma się do wyboru, dwie umiejętności, 1)to potem można wykupić tą co się nie wybrało? żeby przejść na następną profesję, powiedzmy skrytobójcy, 2)to wystarczy wykupić odpowiedni ekwipunek, czy jeszcze rozwinąć wszystkie statystyki, tj wykupić z tej tabelki, co jest przy poprzedniej profesji? i 3)jeśli przechodzimy to mam automatycznie umiejętności i zdolności, czy wszystko umiejętności zdolności i statystyki musimy wykupić? | |
01-03-2008, 19:21 | #75 |
Reputacja: 1 | 1) Możesz wykupić tą drugą umiejętność ale nie musisz 2) Musisz mieć wszystko tj. umiejętności, zdolności, charakterystyki i ekwpunek. 3) Wszystkie umiejętności i zdolności musisz wykupić w cenie 100 PD za jedną.
__________________ Poznaj mroczne tajemnice czterdziestego millenium |
01-03-2008, 19:36 | #76 |
Reputacja: 1 | Ad.1. Po wykupieniu wszystkich rozwinięć, a przed przejściem na wybraną można wykupić umiejętności i zdolności, które były oznaczone, iż pomiędzy nim jest wybór. Można, ale nie trzeba. Ad.2, Niejako odpowiedziałem już wcześniej, ale aby nie było żadnych wątpliwości, aby przejść na inną profesję zawsze trzeba zakupić lub zdobyć sprzęt potrzebny do wykonywania profesji. Należy też zakończyć schemat poprzedniej profesji wykupując wszelkie rozwinięcia. Nie dotyczy to oczywiście umiejętności i zdolności, które są do wyboru. Istnieją wyjątki od tej reguły, ale tylko za zgodą MG. Np. przy tworzeniu postaci można za zgodą MG za 200Pd, czyli musi być tworzona postać, chociaż lekko doświadczona przejść do innej profesji podstawowej bez wykupywania rozwinięć w porzuconej. Nie otrzymuje się z drugiej profesji, do której przeszło, automatycznie ani zdolności ani umiejętności, trzeba je wykupić za PD. Jest jeszcze parę przypadków, ale to tylko MG może zaproponować je, więc ich tu nie omawiam. Ad.3. Odpowiedziałem w poprzednim punkcie, ale dla porządku, żadnych umiejętności ani zdolności nie otrzymuje się za darmo. Wszystko trzeba wykupić za PD.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
01-03-2008, 20:09 | #78 |
Reputacja: 1 | To już zależy od MG, w tym wypadku może sobie określić własne zasady. Oficajnie trzeba losować cechy.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
01-03-2008, 20:24 | #80 |
Banned Reputacja: 1 | Takie jakie wymyśli MG ? Człowieku pomyśl trochę zanim coś napiszesz "Decyzja, które zasady maja zastosowanie, które nie, zależy wyłącznie od MG. MG jest ostatecznym arbitrem zasad i może je zmodyfikować, poprawić, a nawet zignorować pewne zasady, by lepiej dostosować się do stylu gry Twojej grupy". Strona 9 Podręcznika w I i II edycji. Ostatnio edytowane przez Arango : 01-03-2008 o 20:49. |