|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-08-2011, 19:51 | #1 |
Reputacja: 1 | Warianty Totem Barbarian z SRD - pytanie Czy można mieć więcej niż jeden wariant, jeśli spełnia się wszystkie wymagania (i zignoruje wymagania fabularne)? + "ciekawy temat" - Anonim Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 07-10-2011 o 23:51. |
27-08-2011, 22:10 | #2 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Nie, bo mechanika ma wspomagać fabułę a nie być zamiast niej. Jeśli mechanika "gwałci" fabułę to znaczy, że jest zła i należy ją zmienić. PS Nie mam pojęcia co to jest ten totem cośtam... A zwykły barbarzyńca czy wojownik zły? |
27-08-2011, 22:29 | #3 |
Reputacja: 1 | Też nie wiem co to, ale z nazwy wnioskuję, że jest to coś na wzór barbarzyńskiego wojownika, który wybiera sobie totem patrona, który daje mu pewne właściwości. Zapewne niedźwiedź daje siłę, wilk szybkość, a orzeł mądrość itp, więc fabularnie nie można mieć dwóch, bo barbarzyńca wybiera w plemieniu jednego patrona. Jeśli chcesz mieć dwóch, i pominąć fabularnie to po prostu dodaj sobie ten bonus, który miałbyś dostać, bo to chyba o to w tym chodzi. O ile chcesz grać (i twój MG na to pozwala) oszukiwaną, ale wypakowaną postacią, to można to uzgodnić z w/w MG i zrobić przekoksa z pominięciem zasad. Czasem taka zabawa jest fajna. Dla przykładu ja też czasem prowadzę (jednostrzały) przewidziane (prze zemnie) na np. 1lvl, dla postaci na lvl 3. Czasem granie takim super gościem daje radość, ale wtedy moi gracze dostają np. więcej expa na start, albo właśnie pytam do czego chcieli by bonus, żeby poczuli iż ich postać jest niesamowita mechanicznie, a co za tym idzie fabularnie. |
27-08-2011, 22:34 | #4 |
Reputacja: 1 | W związku z powyższym, nie rozumiem pytania. No bo jeśli MG pozwala, to choćby podręcznik wyraźnie pisał iż nie możesz, to możesz bo MG pozwolił. EDIT. zginął mi post załorzyciela tematu, w którym pisał, że niema złamania zasad, i że ma złamania zasad i że za zezwoleniem MG. |
27-08-2011, 22:36 | #5 | |
Reputacja: 1 | Pytanie jest jasne: czy według ZASAD MECHANICZNYCH (tych podręcznikowych a nie domowych) można mieć dwa warianty jeśli spełnia się wszelkie MECHANICZNE wymagania. Ignorowanie CZĘŚCI FABULARNIEJ zostało wyraźnie zezwolone przez MG. Warianty o których mowa są tu. Przy czym pragnę zaznaczyć, że tylko jeden jest w SRD. Drugi można znaleźć w podręczniku Complete Champion. Na oba się kwalifikuję, mechanicznie rzecz jasna. Cytat:
Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 27-08-2011 o 22:49. | |
27-08-2011, 22:45 | #6 |
Reputacja: 1 | Ok, przeszukałem srd do dnd 3,5 i nie znalazłem nic na temat totem barbarian, toteż jeśli zamieścisz tego opsi, to mogę coś powiedzieć, jeśli nie to niestety nie powiem. Zasadniczo jeśli w wymaganiach do tej (zakładam) prestiżówki, nie ma ograniczenia, że tylko jedna to można, oczywiście zachowując wszystkie obciążenia za wielokasowość. |
27-08-2011, 22:51 | #7 |
Reputacja: 1 | Podałem link post wyżej, ale podam jeszcze raz : Variant Character Classes :: d20srd.org W skrócie są to warianty. Zamieniasz jakąś zdolność klasy na inną. Wszystkie wymagania mechaniczne spełniłem przy mojej postaci. Jedynym limiterem byłyby wymagania fabularne. Te jednak MG pozwoliła zignorować. I moje pytanie brzmi: Czy po dokładnym przyjrzeniu się tym zasadom uznałbyś, że można mieć dwa warianty, czy że nie można? Proszę w miarę dobrze wyjaśnić swe rozumowanie. Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 27-08-2011 o 22:55. |
27-08-2011, 22:57 | #8 |
Reputacja: 1 | To są po prostu klasy, tylko zmodyfikowane. Czyli traktuje się to tak samo, jak klasy, więc można łączyć kilka. Ale jeśli MG nie chce to, co poradzić? Barbarzyńca spod znaku dzika zlepiony z magiem miecza nie każdemu musi odpowiadać. |
27-08-2011, 22:58 | #9 |
Reputacja: 1 | Zasadniczo wynika z tego, że mechanicznie nie można, ponieważ jest to nie klasa prestiżowa, a warianty podstawowej klasy barbarzyńcy. W pierwszym zdaniu pada "In a barbarian-heavy campaign, you can increase the variation between barbarian characters", czyli są to warianty klasy, a klasę wybierasz na pierwszym lvl. Zauważ, że totemiczni barbarzyńcy (głupio to brzmi po polsku), maja trochę inne startowe zdolności niż klasyczny barbarzyńca. Możesz wybrać (z pominięciem fabularnego tła i za zgodą MG) na drugim lvl, aby zamiast awansować pierwsza klasą, zrobić postać wieloklasową i wybrać drugi totem. Ale zawsze lepiej uzasadnić to fabularnie, niż to pomijać. W tym wypadku np. stare plemię został wybite, a twój barbarzyńca dołącza do nowego. |
27-08-2011, 23:09 | #10 |
Reputacja: 1 | Nie. Nie możesz brać dwa razy tej samej klasy. I nie na tym polegają te warianty. Na 1 poziomie postanawiasz, że używasz wariantu Wolf Totem. Odbiera on ci Nieświadomy Unik, Zmysł Pułapek i Ulepszony Nieświadomy Unik. W zamian daje atuty Ulepszone Przewracanie na 2 poziomie i Tropienie na 5. Nie możesz na 6 poziomie postanowić, że teraz chcesz awansować w Lion Totem Barbarian iwziąć 1 poziom Barbariana, bo to wciąż ta sama klasa. Lion Totem odbiera ci Szybkie Poruszanie, a w zamian daje Pounce (taka zdolność bojowa). Wszystkie wymagania (poza fabularnymi, lecz przypominam, że te nie mają tu znaczenia, bo dostałem pozwolenie na zignorowanie ich) są spełnione. Oddałem Szybkie Poruszanie za zdolność Lion Totema, oraz Nieświadomy Unik, Zmysł Pułapek i Ulepszony Nieświadomy Unik za atuty Wolf Totema. Wszystko jest zgodnie z zasadami. Właśnie. Zdaje mi się, że gdzieś w którymś podręczniku było wyraźnie zaznaczone, że można mieć więcej niż jeden wariant na tej samej klasie. Postaram się go poszukać. |