|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
04-01-2015, 23:09 | #11 |
Reputacja: 1 | Ulli nadal podano ci błędny wzór na koszt bazowy pancerza, który chciałbyś posiadać. Po pierwsze aby nadać specjalną cechę pancerzowi, broni w pierwszej kolejności myszą to być mistrzowskie przedmioty po drugie muszą posiadać premię z usprawnienia +1 co najmniej. Czyli daje to koszt 175sz+1000sz=1175sz Za to otrzymujesz zbroję +1 bez kar z pancerza o ile bierzesz zbroję skórzaną ćwiekowaną Koszt zarówno ukrywania jak i skradania jest 3750sz*2=7500 Teraz sumujemy te dwie liczby 7500+1175=8675sz Zatem koszt takiego pancerza wynosi 8675sz, a na potrzeby późniejszych umagicznień nadal traktuje się ja jako zbroje z premią +1 gdyż dwie w/w specjalne zdolności nie zmieniają poziomu umagicznienia pancerza. Parametry zaś były by takie KP+4 kara do testów z pancerza 0; +5 do testów skradania i ukrywania. Była by to ćwiekowana skórznia +1 skradania i ukrywania.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 04-01-2015 o 23:34. |
04-01-2015, 23:33 | #12 |
Reputacja: 1 | Hmmm a nie było to tak ( tu nie pamiętam czy to tylko do cudownych przedmiotów się nie zaliczało ), że każda kolejna cecha jest robiona x2 jeśli przedmiot ma mieć kilka magicznych cech ? Chociaż tu nie jestem pewien czy to nie tyczyło się właśnie tylko cudownych przedmiotów ale było coś takiego dlatego robienie itemów które miały kilka - kilkanaście magicznych cech było dość drogie np. można było w pierścień wrzucić żeby był on wyżywienia + właśnie ukrywania + skradania i np. odbijania czarów ale wtedy zasada była taka : Najdroższa cecha cena x1 + kolejna z najdroższych cena x2 + kolejna cena x3 i najtańsza cecha x4 Dlatego większość itemów ma tylko 1 cechę Oczywiście do tego mnożnika cech nie wlicza się usprawnień w broni i usprawnienia w pancerzu A więc pancerz +x + magiczna cechax1 + magiczna cechax2 itd
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 |
04-01-2015, 23:41 | #13 |
Reputacja: 1 | To dotyczy tylko cudownych przedmiotów i to chyba tylko w czwórce, bo w 3.5 to jest specjalna tabelka na stronie 285 PMPed3.5pl. Dla przedmiotu z wieloma cechami koszt *1,5 przy tym umagicznień broni i pancerz nie traktuje się jako różne cechy w przypadku tej tabeli. W takim przypadku rozpatruje się według tabel dla broni i pancerzy umieszczonych na stronach 222-223 broń; 216-218 pancerz. Jednakże nigdzie nie jest napisane, iż broni nie można nadać cech z cudownych przedmiotów np premii do atrybuty tj. np.SF. Czy też stworzyć rękawiczek zawojów na dłonie dla mnicha z premią do obrażeń tak jak u broni.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 05-01-2015 o 00:12. |
05-01-2015, 09:47 | #14 |
Reputacja: 1 | Ja w większości grałem na 3.0 i od tabelek był kumpel który miał idealną głowę do nich No i jak pamiętam właśnie opcja x2 później x3 itp. była ok ale premia do ukrywania itp. to już nie są cechami pancerza a jak pamiętam są to cechy cudownych przedmiotów masz takie w tabelce i są to buty elfów i płaszcz elfów i do tego mają te cudowne przedmioty ograniczenie że tylko dla elfów
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 |
05-01-2015, 11:33 | #15 |
Reputacja: 1 | Lecz w 3.5 są to też cechy specjalne pancerzy. Księga i krew mówi o tworzeniu magiczny przedmiotów w D%&D3,0 i zmienia zasady z PMPed3,0 Koszt kolejnych podobnych mocy spada w przypadku cudownych przedmiotów. Zaś koszt niepodobnych mocy *2 To o czym mówisz musi być zapewne waszą domową zasadą. Zatem nie jest ogólnie obowiązujące.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 05-01-2015 o 11:37. |
05-01-2015, 14:12 | #16 |
Reputacja: 1 | Nie wiem tu niestety nie jestem w stanie teraz zweryfikować do 12 Stycznia jestem na wyjeździe i nie mam dostępu do podręczników Mówię z pamięci to co wiem chociaż w DnD dawno nie graliśmy bo ostatnie ponad 2 lata jedziemy na systemie autorskim który jest mieszanką świata KC + mechaniki łączącej Wiedźmina i świat mroku
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 |