|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
Zobacz wyniki ankiety: Jaką edycję Dark Suna wykorzystać? | |||
Edycja 3.5 DnD | 7 | 53.85% | |
Edycja 4 DnD | 4 | 30.77% | |
Edycja 3,5 DnD, ale w czasach opisanych w 4 ed | 0 | 0% | |
Edycja 4 DnD, ale w czasach opisanych w 3,5 ed | 0 | 0% | |
Pathfinder w okresie z 3,5 ed | 1 | 7.69% | |
Pathfinder w okresie z 4 ed | 1 | 7.69% | |
Głosujących: 13. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-08-2011, 11:46 | #1 |
Reputacja: 1 | Dark Sun Coś mnie tak tknęło ostatnio i zainteresowałem się settingiem Dark Sun. Zastanawiam się nad może jakąś sesją w tym klimacie, tylko mam pytanie co do mechaniki. Którą edycję? |
25-08-2011, 23:06 | #2 |
Reputacja: 1 | A czym się różnią? Nieważne jaka mechanika, rób sesję :P |
25-08-2011, 23:17 | #3 |
Reputacja: 1 | Jeżeli chodzi o realia to np. w 4 edycji wprowadzono Eladrinów jako rasę zamieszkujące ginące krainy fae, albo miasto Tyr uwolniło się spod władzy królów-czarowników. Mechanicznie to chyba nie muszę tłumaczyć :P Pathfinder jest niezłą opcją, bo w 3,5 wszystkie rasy Dark Sun są silniejsze i mają dostosowanie poziomu +1, w pathfinderze nie mieliby tego. Przypominam, że pathfinder to tak jakby DnD 3,75: http://www.d20pfsrd.com/ |
25-08-2011, 23:18 | #4 |
Reputacja: 1 | Pytanie do potencjalnego MG - jaki startowy poziom gry przewidujesz? Nie chodzi mi o dokładną liczbę, bardziej o takie ogólne określenie (niski, wysoki, coś innego?). |
25-08-2011, 23:27 | #5 |
Reputacja: 1 | Zależy od edycji, ale raczej średni/wysoki. |
26-08-2011, 07:28 | #6 |
Reputacja: 1 | Kalaka to już załatwili w książkach :P Najbardziej byłbym chyba za mechaniką 4ed, w końcu najnowsza i pewnie najlepiej dostosowana do świata, tylko że nie mam na jej temat zielonego pojęcia |
26-08-2011, 10:47 | #7 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Mechanika 4 edycji dostosowana jest jedynie do planów dystrybucyjnych firmy sprzedającej. Mechanika 4 edycji jest cukierkowa i bardziej odrealniona niż wszystkie poprzednie razem wzięte. Mechanika 4 edycji nastawiona jest na sprzedawanie setek dodatków bo różnorodność w ramach jednej profesji jest znikoma. Jeśli ktoś chce stworzyć postać różniącą się od innych to musi brać jakąś unikatową profesję. Mechanika 4 edycji nastawiona jest na sprzęt i rytuały, które też będą mogły być wydane w dodatkach. Mechanika 4 edycji pozwala nawet mięśniakom czarować i daje im dziwaczne, niepasujące do tych profesji moce, czyniąc z walki pokaz prestidigitatorski. Jedyny powód wydania 4 edycji to brak pomysłów ludzi wymyślających coraz bardziej absurdalne stworki typu: Grzybotoperze Xerfilstyxy czy Senmurvy Jest tego więcej, ale nie udało mi się znaleźć grafik a nie mam skanera. Ponieważ w pogoni za zyskiem wszelkie granice śmieszności jeśli chodzi o edycję 3,5 zostały przekroczone postanowiono wytyczyć nowe granice i wydano 4 edycję. |
26-08-2011, 11:04 | #8 |
Reputacja: 1 | Nie róbmy z tego dyskusji o wyższości jednej nad drugą... stwory które pokazałeś występowały w poprzednich edycjach, przeszukaj dział dnd a znajdziesz ich całkiem sporo Mechanika jest inna, bardziej podobna do MMO. Każda klasa ma specjalne moce, których może używać, choć ich specyfika zależy od klasy. Więc wojownik też używa takich mocy, co już istniały w 3,5 ed w postacie Tome of Battle, bardzo lubianego podręcznika. Choć podobieństwa z czarodziejem wydają się być duże to tak nie jest. Te "moce" to np. Pewne uderzenie W skrócie zadajesz obrażenia od broni, ale masz premię do testu ataku +2. Uderzenie zwrotne: Zadajesz obrażenia bronią i możesz się nieco uleczyć. Brak luk Przeciwnik nie ma przewagi bojowej wobec ciebie (w zasadach 3,5 to flankowanie) No i coś z wyższych poziomów: Klatka łańcuchów Atakujesz refleks przeciwnika (rzut ataku przeciwko wartości refleksu). Zadajesz 4 x obrażenia twojej broni obrażeń. Jeśli korzystasz z cepu (maczuga z kulami na łańcuchu) cel zostanie unieruchomiony. Łamacz czaszek Zadajesz obrażenia 4 x obrażenia broni oraz cel jest oszołomiony. Więc jak widać nie jest wcale wojownik tak podobny do czarodzieja, tylko dlatego że ma możliwość wyboru różnych rodzajów uderzeń. |
26-08-2011, 11:36 | #9 | ||
Konto usunięte Reputacja: 1 | Wiem, że występowały we wcześniejszych edycjach. Chciałem pokazać do czego prowadzi pogoń za zyskiem. Cytat:
Cytat:
Moje ulubione moce dla zbrojnego: Chodź do mnie! Przesuwasz przeciwnika o 2 pola, tak, aby znalazł się na sąsiadującym z tobą polu. Znaczy się, teleportuję drużynnika bez jego zgody i akceptacji na sąsiadujące ze mną pole? Zbliżcie się! Przyciągasz każde stworzenie, będące celem działania mocy o 2 pola, na sąsiadujące ze sobą pole. Nie możesz przyciągnąć stworzenia, jeżeli nie może ono zakończyć ruchu na sąsiadującym z tobą polu. Następnie wykonujesz atak bezpośredni przeciwko wszystkim sąsiadującym z sobą wrogom. Jak je niby przyciągam? Najadłem się magnesu, oczarowałem je, czy może wykorzystałem swoją charyzmę? Coś podobnego można było zrobić i bez mocy. Inna sprawa, że trzeba mieć wysoką charyzmę i przeciwnik musi być do nas zwrócony, by nas widzieć i słyszeć. Tu się to chyba odbywa telepatycznie. | ||
26-08-2011, 12:00 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Przyciągnie, odpychanie, przesuwanie to pojęcia mechaniczne, chodzi o kierunek ruchu. Którego poziomu jest zbliż się? Bo mam angielski podręcznik i nie mogę znaleźć tej mocy :P | |