|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-06-2013, 18:58 | #1 |
Reputacja: 1 | [Feudalna Japonia - ST] Siedem PrzykazaÅ„ Prowincja Kai Kofu 1632 rok - Oda, Imagawa, Doi, Ito, Otomi, Oicho, wszystkie te klany ciÄ™ poprÄ…! Musisz im tylko pokazać, że jesteÅ› godzien pozycji szoguna! - próbowaÅ‚a mu wyjaÅ›nić matka. Oeyo byÅ‚a już kobietÄ… w Å›rednim wieku, znacznie mÅ‚odsza od swojego męża, zmarÅ‚ego ledwie parÄ™ dni temu. Pomimo jednak niedawnej tragedii, już snuÅ‚a spisek ze swoim synem przeciw... przeciw drugiemu synowi. - Oda jest ledwie cieniem swej dawnej potÄ™gi, Imagawa nie ma żądnej ziemi. To tylko wasale naszego rodu... - mruknÄ…Å‚ Tadanaga, krÄ™cÄ…c gÅ‚owÄ…. Nie chciaÅ‚o mu siÄ™ siedzieć i rozmawiać z matkÄ…. W ogóle nie chciaÅ‚o mu siÄ™ przebywać w Kofu, jednak areszt domowy go do tego zmuszaÅ‚. Jednak tak jak represje ze strony braty sprawiaÅ‚, że Tadanaga Tokugawa podupadaÅ‚ na duchu, tak jego matka coraz bardziej zagÅ‚Ä™biaÅ‚a siÄ™ w swoje spiski. OdwiedziÅ‚a syna po raz pierwszy od pogrzebu ojca. Iemistu czyli obecnego szoguna i swoje starsze dziecko, zdawaÅ‚a siÄ™ ignorować. Decyzja Hidetady o tym, że to Iemitsu Tokugawa zostanie szogunem byÅ‚a bardzo kontrowersyjna, z racji kseonofobii starszego syna i jego umiÅ‚owania do shudo - współżycia z mężczyznami. Zazwyczaj mÅ‚odszymi. - Wasale, ale wciąż majÄ… wojsko! - zaprotestowaÅ‚a matka, zrozpaczonym gÅ‚osem. Od wielu godzin prowadziÅ‚a tÄ™ rozmowÄ™ w zamku, w którym jej syn byÅ‚ wiÄ™ziony. Herbata którÄ… przyniosÅ‚a sÅ‚użba byÅ‚a nietkniÄ™ta i już dawno wystygÅ‚a. Jedynie buteleczki z sake, leżaÅ‚y puste na ziemi. Matka i syn siedzieli naprzeciwko siebie na poduszkach, a Tadanaga ciÄ…gle unikaÅ‚ wzroku matki, starajÄ…c siÄ™ skupić na stojakach na miecze, malowidÅ‚ach na pÅ‚otnach, tworzÄ…cych cienkie Å›ciany pokoju, na czymkolwiek, byleby tylko uniknąć jej oczu. Nie mógÅ‚ jednak tego robić w nieskoÅ„czoność i zawsze gdy to siÄ™ dziaÅ‚o, wykorzystywaÅ‚a ona swojÄ… matycznÄ… wÅ‚adzÄ™, spotengowanÄ… przez skupione, surowe spojrzenie. - Twój brat pewnie nawet nie zapewni nam godnego dziedzictwa. Minęło osiem lat od kiedy pojawiÅ‚ siÄ™ w Kioto. Iemitsu zdaje siÄ™ ignorować caÅ‚y zachód. PamiÄ™tasz jak pomogÅ‚am mu siÄ™ pozbyć Go-Mizunoo z tronu cesarza, żeby mógÅ‚ tam posadzić twojÄ… i swojÄ… siostrzenicÄ™ Meisho? Wszystko to zrobiÅ‚am sama, on tylko powtarzaÅ‚ sÅ‚owa, które delikatne szeptaÅ‚am mu do ucha. Nie jest nawet w poÅ‚owie tak dobrym dowódcÄ… czy wojownikiem jak ty. Musisz zostać szogunem. Wbrew temu co mówiÅ‚ twój ojciec - mówiÅ‚a gÅ‚osem niemal bÅ‚agalnym, przechylajÄ…c gÅ‚owÄ™, by nie zgubić jego uwagi, skupionej na wciąż piÄ™knych i bÅ‚yszczÄ…cych oczach matki. Jednak ten bÅ‚ysk byÅ‚ inny, niż ten, który widywaÅ‚ na jej twarzy za mÅ‚odu. - RozmawiaÅ‚am z OdÄ… Hidenobui. Jestem gotów udzielić ci schronienia w zamku Nagoya w mieÅ›cia Nagoya-juku... - Wiem gdzie jest stolica prowincji Owari matko! - warknÄ…Å‚ wÅ›ciekle zwieszajÄ…c gÅ‚owÄ™. - Ale nie podoba mi siÄ™, że prowadzisz rozmowy i plany z innymi rodami bez mojej zgody - dodaÅ‚ bardziej pewnie i stanowczo. - Ja chcÄ™ tylko przygotować ci dobry grunt pod... - zaczęła, jednak syn jej przerwaÅ‚, wstajÄ…c w koÅ„cu, by rozprostowac nogi. - Pod co? No pod co?! Pod bunt! Czy mu jesteÅ›my chÅ‚opami, żeby podnosić widÅ‚y na pana?! - Iemitsu nie jest dobrym panem! - zawyÅ‚a zrozpaczona. - Musimy to zrobić, dla dobra caÅ‚ego kraju! On doprowadza kolejne klany do ruiny, jeden ród, nawet nasz, wywodzÄ…cy siÄ™ z samego rodu Minamato, nie może panować nad tyloma prowincjami, ale on zdaje siÄ™ tego nie rozumieć. Trzeba sprawować nad nimi kontrolÄ™, nie wÅ‚adzÄ™! - To wciąż jest bunt matko... - syknÄ…Å‚ po chwili, jednak zastanawiajÄ…c siÄ™ nad jej sÅ‚owami. - Wiesz co mówi bushido na ten temat... - A czy ty wiesz? Czy istnieje jakakolwiek okoliczność usprawiedliwiajÄ…ca bunt przeciwko panu? - spytaÅ‚a cytujÄ…c. - Nigdy! - odpowiedziaÅ‚ pewnie i szybko, zgodnie z kodeksem. - Ach... ależ istnieje synku, istnieje... jeÅ›li bunt siÄ™ powiedzie! Witam. Zgodnie z obietnicÄ… i sondÄ… w dziale obietnic i sond, oto jest. Storytellingowa sesja o samurajach, roninach, bushido, katanach, gejszach, zamkach, Kioto, Edo, spiskach, smokach, kappa i wielu innych rzeczach utożsamianych z okresem feudalnej Japonii. WyjaÅ›niÄ™ wiÄ™c w jakich realiach postanowiÅ‚em umieÅ›cić to wszystko, bo wybrac byÅ‚o ciężko. Ogółem, czego można siÄ™ domyÅ›lić po tym krótkim wstÄ™pie, trzymam siÄ™ realiów historycznych. Ale nie do koÅ„ca... Iemitsu Tokugawa byÅ‚ trzecim szogunem z tegoż rodu i co za tym idzie w epoce Edo. MiaÅ‚ też brata TadanagÄ™. MÅ‚odszy brat umarÅ‚ w 1633 rok po swoim ojcu. Do tego czasu Iemitsu caÅ‚y czas obawiaÅ‚ siÄ™, że brat spróbuje przejąć wÅ‚adzÄ™. Szczególnie dlatego, że to mÅ‚odszy syn poprzedniego szoguna Hidetady cieszyÅ‚ siÄ™ poparciem ich matki Oeyo oraz wielu klanów, które Iemitsu nielubiÅ‚y z powodów bardziej osobistych. Z takich doprowadziÅ‚ drogÄ… szantażu do abdykacji cesarza Go-Mizunoo i posadziÅ‚ na tronie swojÄ… siostrzenicÄ™ Meisho. Tym samym ród Tokugawa kontrolowaÅ‚ wszystkie najwyższe pozycje w kraju. Wiele jednak klanów otwarcie nie popieraÅ‚o Iemistu, szczególnie te na zachodzie Honsiu. Historycznie Tadanaga miaÅ‚ spore szansy na wszczÄ™cie buntu na tyle dużego, by przerodziÅ‚ siÄ™ w wojnÄ™ domowÄ…, z racji rozÅ‚ożenia klanów wspierajÄ…cych Iemitsu i TadanagÄ™. Jednak mÅ‚odszy brat czÄ™sto popadaÅ‚ w konflikty z prawem, a niedÅ‚ugo po Å›mierci ojca straciÅ‚ swoje przywileje urzÄ™dowe z powodu problemów osobistych (prawdopodobnie alkohol), a dwa lata później popeÅ‚niÅ‚ seppuku. Jednak mamy rok 1632, a Tadanaga dziÄ™ki wsparciu matki, nie traci chÄ™ci życia. Wciąż przebywa w areszcie w Kofu z powodu licznych zabójstw których siÄ™ dopuÅ›ciÅ‚ (byÅ‚ podobno Å›wietnym szermierzem, ale porywaÅ‚ siÄ™ do niehonorowych pojedynków). Generalnie tak wyglÄ…da zarys historyczny, który przygotowaÅ‚em. Jednak sztywne trzymanie siÄ™ realiów historycznych minimalizowaÅ‚oby możliwosci graczy, którzy byliby po prostu ciÄ…gniÄ™ci przeze mnie na sznurku, a to żadna zabawa. DostalibyÅ›cie gotowy schemat, którym trzeba podążać i pfffff. MusielibyÅ›cie siÄ™ zapoznać z ogromem materiałów, bo jednak historia Japoni jest bardzo zÅ‚ożona, z racji podziaÅ‚u na rozliczne klany, ich role, ich czÅ‚onków i różne prefektury Japonii. Dlatego też gracze NIE bÄ™dÄ… samurajami na dworach i ogółem wielkiego wkÅ‚adu w wielkie spiski nie bÄ™dÄ… mieli. BÄ™dzie ponadto magia, fantastyka. Kanon japoÅ„skich potworasów jest ogromny, czasem zadziwiajÄ…cy, czasem Å›mieszny bÄ…dź straszny. Jest mnóstwo ciekawych legend, do których można nawiÄ…zać, w trakcie swobodnej podróży przez piÄ™knÄ… wyspÄ™ Honsiu. Ogółem wiÄ™c gracze sÄ… roninami. Tyle z ogólnego zarysu, teraz bardziej szczegółowo na różne tematy. Gracze Mężczyzna bÄ…dź kobieta. Nie koniecznie byÅ‚y samuraj. Może być mnich, może być żoÅ‚nierz-dezerter, bandyta, wÄ™drowna gejsza, pÅ‚atny zabójca, ninja. Nie ograniczam was do roli samuraja w hakamie, z katanÄ… i wakizashi, dzielnie kroczÄ…cego przez Å›wiat. Bo i idealizm samurajów jest w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków wyolbrzymiany. Oprócz legend wÅ›ród samurajów, bardzo niewielu potrafiÅ‚o siÄ™ trzymać zasad bushido. Broni w Japonii byÅ‚a masa. Katana i wakizashi to podstawa, ponadto każdy samuraj musiaÅ‚ umieć posÅ‚ugiwać siÄ™ Å‚ukiem (kyudo), wielu także uczyÅ‚o siÄ™ walki specyficznÄ… włóczniÄ…-halabardÄ… (naginata). BroÅ„ siecznych, drzewcowych, rzucanych jest mnóstwo i część przypomina znane te z europejskiego Å›redniowiecza, ale wiele jest bardzo innowacyjnymi tworami. JeÅ›li ktoÅ› bÄ™dzie chciaÅ‚ sobie znaleźć coÅ› bardziej oryginalnego dla swej postaci, niech spróbuje naprzykÅ‚ad na: Epicentrum Ka³u¿y Czego wymagam od KP? Personalia (imiÄ™, nazwisko rodowe [o ile posiada, wieÅ›niacy nie posiadali nazwisk] wiek. JeÅ›li nie wiecie jak brzmiÄ… przykÅ‚adowe imiona i nazwiska to polecam google). Historia: Ile chcecie. Jest jeden warunek. Podróż. Uwielbiam kino, książki i gry drogi i na tym też bÄ™dzie siÄ™ ta sesja opieraÅ‚a. W razie pytaÅ„ jakichkolwiek na temat możliwoÅ›ci postaci pisać niżej, albo gg. Nie tworzycie legendarnych postaci, ale najlepiej sprawnych, niegÅ‚upich wojowników. Zawrzeć tu wszystko co trzeba o postaci wiedzieć. UmiejÄ™tnÅ›ci i charakter, stosunek do Å›wiata, politykii, zen i Buddy itp. WyglÄ…d... Ekwipunek: (Å‚Ä…cznie z broniÄ… itp. ) System CaÅ‚kowity storytelling. Walki jak to walki, opisujesz co chcesz zrobić i jak, i w zależnoÅ›ci od tego jak i co tak ci wyjdzie... eeeeeee. No. Wszyscy wiedzÄ… jak to wyglÄ…d. Nie lubiÄ™ koÅ›ci w sesjach PBF. W ogóle ich nie lubiÄ™. Zawsze przegrywam. W Å›wiecie jak wspomniaÅ‚em magia. Czas na odpis to tydzieÅ„. Tyle dla was, tyle dla mnie. Koniec rekrutacji... jeszcze nie wiem. Zależy od zainteresowania. Max 4-5 graczy. WygrywajÄ… najlepsi, nie najszybsi. PrzyjmujÄ™ poczÄ…tkujÄ…cych. Kontakt via gg bÄ…dź poniżej., Nie pisać na PW, nie chcÄ™ mi siÄ™ czyÅ›cić, a jest prawie peÅ‚ne. KP sÅ‚ać na krzysiekkamilpiotrek@gmail.com PamiÄ™tajcie o myciu zÄ™bów.
__________________ Pół człowiek, a pół świnia, a pół pies ^(`(oo)`)^ |
28-06-2013, 09:11 | #2 |
Reputacja: 1 | 1 Jezeli MG, odrzuci moja pierwsza KP, czy moge nadeslac druga? 2 Kto juz jest w sesji bo chcial bym zeby moja postac byla inna od pozostalych. 3 Sa jakies odpowiedniki profesji, czy moge czuc sie wolny w tej kwestii? 4 Jaka religia bedzie panowac w Twojej sesji i czy moze to byc cos w rodzaju Buddyzmu?
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". |
28-06-2013, 13:23 | #3 |
Reputacja: 1 | 1 Nie odrzucam w trakcie sprawdzania, dopiero dnia kiedy wybieram graczy. Po skończeniu rekrutacji, o ile wszystkie miejsca nie będą zajęte, można nadesłać znów. 2 Póki co dostałem jedną kartę. Domyślam się, że od Bairda, zainteresowanego w sondzie. Wszechstronny ronin. 3 Dowolność. Nie ma stricte określonych profesji czy wzoru KP na którym musicie się wzorować. Zróbcie tak byście byli zadowoleni. 4 Europejczycy próbowali zasiać ziarno chrześcijanizmu, ale w epoce Edo Japonia bardzo się odcina od reszty świata i tępi tę religię. Buddyzm, zen te sprawy na porządku dziennym. Jednak religia jest oddzielona od polityki. Nikt nikomu nic nie narzuca.
__________________ Pół człowiek, a pół świnia, a pół pies ^(`(oo)`)^ |
28-06-2013, 13:51 | #4 |
Reputacja: 1 | 1. Postać europejczyka albo innego nie-japończyka wchodzi w grę? 2. Trzeba posiadać jakąś poważniejszą wiedzę na temat feudalnej Japonii? 3. Sesja będzie nastawiona głównie na walkę? Jakby co to jestem wstępnie zainteresowany.
__________________ Nosce te ipsum. |
28-06-2013, 13:58 | #5 |
Reputacja: 1 | To ja zapytam wprost jak bardzo możemy się sugerować klimatem komiksów Stana Sakai? Bo pisałeś już, że będziesz się inspirował, ale nie ukrywam, że większość tego co wiem o tamtejszej kulturze i ogólnym klimacie pochodzi właśnie od Usagiego, którego jestem wielkim fanem. |
28-06-2013, 19:00 | #6 |
Reputacja: 1 | Postać wysłana. Onna-bugeisha na "pielgrzymce", łuczniczka.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
28-06-2013, 20:50 | #7 |
Reputacja: 1 | Od razu zaznaczam ze jestem bialym rasista nienawidzacym bialych ludzi I to pewnie mocno udzieli sie mojej ewentualnej postaci w grze. Boreiro, blagam nie. Chcesz grac europejczykiem? Dlaczego nie zapiszesz sie do innej sesji, bardziej europejskiej?
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". |
29-06-2013, 03:14 | #8 |
Reputacja: 1 | Coen wysłał KP (Kitsune)
__________________ "Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." |
29-06-2013, 03:45 | #9 |
Reputacja: 1 | Tadashi Kuroyuki wędrowny ronin w służbie Dao
__________________ Man-o'-War Część I |
29-06-2013, 12:16 | #10 |
Reputacja: 1 | @ Boreiro 1 Wchodzi w grę. Cudzoziemcy przez władców traktowani byli... zazwyczaj śmiertelnie niegościennie, ale znajdowali się różni daimyo (panowie feudalni) którzy lubili trzymać u siebie na dworach europejczyków, którzy opowiadali im o swoich stronach. Poza tym po ziemiach Japonii wałęsali się jezuici, ale ewangelizacja ludu Japonii szła im tragicznie. W epoce Edo, istniał właściwie tylko handel z Holendrami. Ogółem więc gra taką postacią wchodzi w grę, ale powoduje również sporo utrudnień. 2 Poważniejszą - nie. Wszelkie zwroty jakie będą użyte, będę tłumaczył. Jeśli uznam, że postaci gracza powinny mieć określoną wiedzę na jakiś temat, przekażę ją. Na przykład wiedza na temat poszczególnych klanów. 3 Nie będzie nastawiona na walkę. Bądź co bądź, pojedynki samurajskie zaczynały się i kończyły jednym atakiem, więc ciężko się na tym opierać. Jak mówiłem - sesja drogi. Przygody będą mieszanką. Tajemnica, magia, czasem wplątanie się w nieco większe intrygi, w tym w wątek główny, czyli tło historyczne. Jednocześnie odpowiadam na pytanie Ferr-kona. Inspiruję się stylem przygód. W komiksach główny bohater wędruje przez Japonię i ma wspaniały talent do pakowania się w kłopoty. Przygody czasem są smutne, zabawne, emocjonujące. Chciałbym zmieszać różne style narracji. Postaci graczy z początku będą wędrować osobno. Jeśli nie skorzystają z okazji połączenia się, na wskutek jednej z pierwszych przygód, jestem gotów prowadzić oddzielne wątki. Co do spraw organizacyjnych. Przyjmuję karty do 4 lipca. Przyjmę 4 osoby, na więcej mnie nie stać, sorry. Póki co otrzymałem karty od: Autumm Baird Coen Temteil Wszystkie one prezentują poziom na tyle wysoki, że jestem jak najbardziej, bez wątpienia zaakceptować, ale i tak czekamy na konkurencję. Pozdrawiam Nie siedźcie zbyt długo.
__________________ Pół człowiek, a pół świnia, a pół pies ^(`(oo)`)^ |
| |