Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-07-2014, 19:35   #1
 
Mortarel's Avatar
 
[warhammer 2ed] Karak Azgal

KARAK AZGAL

Krasnoludy od wieku drążyły tunele pod Górami Krańca Świata, poszukując bogatych złóż rud metali i kamieni szlachetnych. Ich królestwa kwitły, bogacąc się na handlu między klanami oraz handlu z ludźmi. Jednym z najwspanialszych miast było Karak Izril, czyli Miasto Klejnotów. Złoża drogocennych kamieni były tam tak wielkie, że przewyższały swym bogactwem wszystkie inne znane do tej pory. Były to czasy świetności, które już wkrótce miały przeminąć.

Niespodziewana przegrana w wojnie z hordami Zielonoskórych i zaskakujący atak Skavenów doprowadziły do upadku Karak Izril. Najeźdźcy chcieli złupić miasto z jego bogactw, jednak musieli obejść się smakiem. W czasie, gdy trwały ostatnie walki, mistrzowie run i inżynierowie krasnoludzcy wybudowali specjalną tajemniczą komorę, w której to ukryli wszystkie skarby. Komora została zapieczętowana za pomocą magicznych run, w taki sposób, że tylko krasnoludy byłyby w stanie ją odnaleźć i otworzyć. Przemianowano tedy nazwę twierdzy na Karak Azgal, czyli Szczyt Skarbów.

Jednak krasnoludom nieprędko dane było, aby powrócić do swej siedziby i odszukać tajemny skarbiec. Wojna z orkami i goblinami sprawiła, że chwała krasnoludzkich królestw przeminęła i wkrótce po upadku Karak Azgal, smok Graug Straszliwy zajął podziemną twierdzę. Wykorzystując talent swej rasy do odnajdywania ukrytych bogactw, odszukał ukrytą komnatę i urządził w niej sobie leże. Wtedy to karak Azgal uzyskało miano smoczej skały.


Przez wiele lat starano się zgładzić smoka, jednak bezskutecznie. Liczne wyprawy ponosiły klęskę ginąc w mrocznych, podziemnych tunelach. Z czasem wypraw było coraz mniej. Dopiero krasnolud imieniem Skalf odnalazł leże smoka i po heroicznej walce zabił Grauga. Bohater ogłosił, że odtąd skarby bestii należą do niego. Zarządził on odbudowę twierdzy. Budowę rozpoczęto na powierzchni, w miejscu, w którym Skalf wydostał się z tuneli po zwycięskiej walce ze smokiem. W wyniku tego powstał nietypowy twór miasta, które zostało wzniesione dokładnie nad poprzednim- ukrytym w podziemiach.

Skalf Smokobójca mądrze wykorzystał kosztowności, odbudowując upadłe miasto. Choć Karak Azgal jest tylko cieniem dawnego przepychu Karak Izril, to jest miastem solidnie zbudowanym i ufortyfikowanym. Władzę w nim dzierżą potomkowie Skalfa, a głębokie sztolnie i podziemne komnaty stały się celem wypraw rzeszy awanturników., którzy marzą o skarbach czekających tylko na swoich odkrywców. Krasnoludy natomiast aprobując ten stan rzeczy, starają się kontrolować jakie przedmioty wynoszone są z ruin. Wydają oni licencję na przeszukiwanie tuneli i pobierają opłaty za ich przeszukiwanie oraz wynoszone z nich skarby. Starają się też likwidować nielegalne zejścia do podziemi.

Do krasnoludzkiego miasta napływało tak wielu poszukiwaczy bogactw, że przestali oni się w nim mieścić. Poza jego bramami wyrosła więc kolejna osada, pełna rzezimieszków i typów spod ciemnej gwiazdy. W rezultacie powstały Martwe Wrota- godne pożałowania, przyklejone do podnóża góry, skupisko ruder i szop.


Do dnia dzisiejszego krasnoludom nie udało się odbudować miasta w stopniu, który przypominałby dni dawnej chwały. Miasto wciąż jest zbyt słabe, żeby rozprawić się z otaczającymi ich hordami orków, ale na tyle silne, że zazdrośnie strzeże tego, co znajduje się pod nim. W celu uzyskania niewielkim kosztem złota, na umocnienie twierdzy, pozwalają oni na wydobywanie z kopalń artefaktów przeszłości i pobierają od nich myto.

Źródło: Karak Azgal

***

Poszukiwaczu przygód! Nie ważne czy do Karak Azgal przyciąga cię zew złota i bajecznych wręcz bogactw ukrytych w tunelach, czy też może przybyłeś tu żeby pławic się w rozpuście cielesnych przyjemności oferowanych w Martwych Wrotach- to miejsce jest dla Ciebie. Nikogo tutaj nie obchodzi też twoja przeszłość i jak wielu przed tobą możesz szukać tu schronienia przed prześladowcami. Nie jest ważne to czy jesteś zbiegiem z Imperium, czy też mordercą i gwałcicielem, tak długo jak opłacasz tutejsze myto. W tym miejscu nie obowiązują bowiem prawa z innych krain! A może przybyłeś tu, kierowany żądzą zemsty za przodków, którzy przed wiekami polegli w obronie fortecy. Wiele dróg prowadzi bowiem do Karak Azgal, a wszystkie one kończą się w jednym miejscu- w podziemiach.



***


Witam, poszukuję 4-5 graczy, którzy chcieliby zmierzyć się z podziemiami krasnoludzkiej twierdzy- w poszukiwaniu bogactw, chwały, zemsty i czego tam jeszcze wymyślicie.

Sesja opierać się będzie na podręczniku „Karak Azgal”, czego można się domyślić już po tytule rekrutacji. Będzie to sesja trudna i przewiduję możliwość śmierci całej drużyny przy wykonywaniu już pierwszej przygody. Z drugiej jednak strony na najlepszych będą czekały nagrody w postaci bajecznych skarbów i sporej ilości PD, które umożliwią awans na kolejną profesję. Dodatkową nagrodą będzie możliwość udziału w kolejnej przygodzie, w której w miejsce poległych towarzyszy zostaną wprowadzeni nowi gracze, a wy sami – w porównaniu do tych „żółtodziobów”- będziecie posiadali status weteranów podziemi.

Sama twierdza liczy sobie 11 poziomów w głąb ziemi + ostatni poziom zamieszkiwany przez straszliwą bestię Chaosu! Czy znajdzie się śmiałek, któremu uda się w przyszłości pokonać bestię i który zachowa swoje życie licząc od tej przygody? Zobaczymy!

Sesja będzie miała storytellingowy charakter z wykorzystaniem elementów mechaniki.

Teraz co do samej postaci:

-Dowolna rasa

-Dowolna profesja podstawowa: darmowe rozwinięcie +500 PD na start!

-W karcie powinna być zawarta pełna mechanika postaci. Cechy losujecie sami używając kostnicy (Kostnica)

UWAGA NA BŁĘDY! Nie przyjmę karty zawierającej błędy w mechanice.
Proszę pamiętać o łasce Shalyii i darmowym rozwinięciu!

-KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ NIE MA ZNACZENIA!

-Historia (Jak ktoś ma problemy, to można skorzystać ze wzoru) : Jak pisa� histori� postaci - Gry fabularne - RPG - POLTERGEIST


Na karty czekam do piątku 01.08.2014 r. Do wieczora. Zastrzegam sobie możliwość wcześniejszego zakończenia rekrutacji jeśli otrzymam 5 dobrych kart.

Kartę proszę przesłać na maila: mortarel2@gmail.com albo na PW, albo podać mi linka do google doc, w którym stworzyliście kartę.

UWAGA!


Jest to moje drugie podejście do Karak Azgal. Wypadałoby więc wyjaśnić czym ta sesja będzie różnić się od poprzedniej.

-Posiadam zaprojektowane wszystkie poziomy tuneli pod Karak Azgal do pierwszego do ostatniego

-Każdy poziom posiada:

*losowe spotkania z potworami,
*zagrożenia naturalne czyhające na nieuważnych poszukiwaczy,
*strefy neutralne,
*ukryty specjalny skarb,
*możliwość napotkania innych poszukiwaczy, którzy bedą mogli służyć pomocą lub wręcz przeciwnie
*Specjalne dodatkowe zadanie do odkrycia
*BOSSA poziomu- niebezpiecznego przeciwnika, którego lepiej unikać, ale zabicie przyniesie zarówno bogactwa jak i chwałę.

Sami decydujecie co robicie w danej chwili. Możecie korzystać z tego co oferuje wam miasto na powierzchni::

*uzupełniać ekwipunek
*handlować
*zakupić nieruchomość, a nawet otworzyć gildię poszukiwaczy (jeśli będzie was na to stać)
*zdobywać przydatne informacje o tunelach, pracy lub po prostu plotkować
*trwonić pieniądze na rozrywki ...

...A kiedy zaś zabraknie wam pieniędzy lub poczujecie zew przygody, to możecie zejść do podziemi, z których już można nie wrócić...

UWAGA PONOWNIE!

Jak będzie wyglądała rozgrywka?

-Szukam osób aktywnych, którzy potrafią wykazywać się inicjatywą.
-Tura graczy będzie trwała max. 3 dni
-Odpisy powinny być niedługie ale treściwe.
-Nie będzie google doca! Jak chcecie porozmawiać, to piszcie po prostu posty.


Odpowiedzi na pytania udzielam w temacie lub na PW.

Powodzenia!
 
Mortarel jest offline  
Stary 23-07-2014, 21:16   #2
Dnc
 
Dnc's Avatar
 
ja bardzo chętnie wiesz, że często odpisuje i jest aktywny

mam sporo pytań co do sesji, mianowicie:
- czy posiadanie dodatku „Karak Azgal" jest konieczne? bo nie mam do niego dostępu
- możesz powiedzieć dlaczego to jest drugie podejście, dlaczego pierwsze nie wypaliło? gracze stworzyli niekompatybilną drużynę - jakieś tipsy dla nowej ekipy
- gramy znającymi się już postaciami?
- pytanie czysto fabularne, skąd wzięły się potwory w tych kopalniach? to są pozostałości po panowaniu smoka?
- i ostatnie odnośnie postaci, rozumiem, że jako będzie to przygoda bardziej nastawiona na akcję, odradzasz postacie nie walczące? myślałem by zagrać Guślarzem ale boję się że moja postać nie podoła przeciwnością jakie mogą ją spotkać podziemią


z góry wielkie dzięki za odp
 
Dnc jest offline  
Stary 23-07-2014, 21:35   #3
 
Mortarel's Avatar
 
1. Posiadanie dodatku nie jest konieczne. W zasadzie można nie mieć o nim pojęcia i wiedzieć tylko tyle, że pod miastem znajdują się stare tunele krasnoludów, z których można wydobywać skarby.

2. Będę szczery. Już nie pamiętam czemu pierwsze nie wypaliło, ale sądząc po ostatnich postach (z 2012 roku) zabrakło chyba woli kontynuowania przygody z mojej strony. Miałem wtedy 7 graczy, a koniec sesji przypadł na październik czyli początek roku akademickiego. Pewnie uznałem, że to za wiele prowadzić sesje bez planu i przygotowania dla 8 osób. teraz jednak wyciągam wnioski i biorę zarówno mniej graczy, jak i mam wszystko zaplanowane. Jeśli kogoś to przekonuje, to w porządku. Jeśli nie, to rozumiem, bo zdarzyło mi się zawalić sesję, ale komu się nie zdarzyło?

3. Gracie drużyną. Znacie się już od początku. Razem poświęciliście swoje oszczędności aby wykupić u krasnoludów przepustkę do tuneli. Krasnoludy za złoto wydają dokument pozwalający poszukiwaczom wydobywać z ruin skarby.

4. Tu mnie zagiąłeś. Doczytam i odpowiem ci na te pytanie. Ale podejrzewam, że po prostu krasnoludy drążąc tunele pod miastem natrafiały na chodniki wydrążone przez gobliny, szczuroludzi i orków. Po upadku miasta po prostu stwory zajęły dawne kopalnie krasnoludzkie. Tak to sobie wyobrażam. Na ostatnim poziomie żyje zaś bestia chaosu. Kopali tak głęboko, że wykopali coś strasznego hehe. Ale sprawdzę jeszcze czy się nie mylę.

5. Powiem tak. Jeśli ktoś zrobi postać na ogładę i otrzyma informację, że jakichś części tuneli należy unikać (przed wyprawą dobrze jest się wypytać innych poszukiwaczy) i wyjdzie jej pod ziemią test na Int, to na pewno nie natknie się na najtrudniejsze stwory i Bossa. Jeśli ktoś zdobędzie mapę i ma nawigację to również uniknie najtrudniejszych walk. Jeśli ktoś ma wiadomości, że np. tunele na północy są niebezpieczne i ma wyczucie kierunku czy też nawigację, że tę północ ustali, to również nie natknie się na najtrudniejszych przeciwników. Co więcej, takie osoby będą lepiej orientowały się w tunelach i szybciej znajdą drogę do konkretnego miejsca. Oczywiście test zawsze może się nie udać...

Jeśli zaś w drużynie będą same karki chodzące na ślepo, to chyba nie czyni im to różnicy czy natkną się na stwory czy też nie. Eksplorować 1 poziom (najłatwiejszy) można parę razy. Jak poczujecie się na siłach to można schodzić na kolejne, które są oczywiście trudniejsze. W głębinach swoje siedziby mają gobliny, szczuroludzie. Jest też nieumarły licz. Ostatecznie bestia chaosu. Spotkanie z każdą grupą to osobna przygoda opisana w dodatku Karak Azgal. Oprócz nich są także losowe spotkania ze stworami, istotami specjalnymi itp. Będą też łamigłówki, pułapki, labirynty. Każda postać coś dla siebie znajdzie.

Magowie będą mieli szansę na odnalezienie magicznie ukrytych przejść i przedmiotów, więc na pewno też się im to opłaci. Oczywiście na początku będą mieli trudniej w walce, jeśli jednak uda się jakiemuś przeżyć, to nie wyjdzie mu to na złe.
 
Mortarel jest offline  
Stary 23-07-2014, 23:37   #4
Dnc
 
Dnc's Avatar
 
W porządku, na pewno jakąs kartę postaci wyślę.
Zobaczę czy magiczną postać.
Powiedz mi jeszcze czy jak bym brał tego Guślarza to jest szansa na awans na Czarownika? Z dodatku Królestwo Magii? Jest Ci znany ten dodatek?
 
Dnc jest offline  
Stary 23-07-2014, 23:42   #5
 
Mortarel's Avatar
 
Tak, jest.
 
Mortarel jest offline  
Stary 24-07-2014, 00:08   #6
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Ja chyba też spróbuję. Na pierwszą przygodę się nie załapałem to może teraz się uda.
 
Ulli jest offline  
Stary 24-07-2014, 00:22   #7
 
Nortrom's Avatar
 
Od dawna marzyła mi się taka sesja. Nawet mam już pomysł na postać.
 
__________________
"Alea iacta est." ~ Juliusz Cezar
Nortrom jest offline  
Stary 24-07-2014, 06:11   #8
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
KP wysłane na PW. Jakby coś się nie zgadzało proszę dać znać, będziemy poprawiać.
 
Ulli jest offline  
Stary 24-07-2014, 15:23   #9
 
Mortarel's Avatar
 
Otrzymałem już dwie karty:

Ulli- jako Helmut Kunde, oprych
Nortrom - jako Reinmar “Reynevan” Bielau, łowca

Obie karty są w porządku, czekam na kolejne

W takim tempie, to rekrutke zamknę za 2 dni
 
Mortarel jest offline  
Stary 24-07-2014, 16:09   #10
 
Komtur's Avatar
 
Jak zapatrujesz się na zakup umiejętności/zdolności nie związanych ze schematem rozwoju?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:56.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168