|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
19-11-2017, 00:28 | #1 |
Reputacja: 1 | [SW Bestie&Barbarzyńcy] Fortuna i Sława - Rekrutacja uzupełniająca ...Prawdą jest, mój Książę, że imperia i królestwa są jak ludzie. Młode, silne, rozwijają się. Z czasem dojrzewają, zwalniają, dopada je znudzenie, stagnacja. Gdy dobiegają starości, tracą wigor i stają się łatwym celem dla tych młodych, sinych i pełnych ambicji. Gdy horda Valków najechała Imperium Faberterry, niewielu było w stanie uwierzyć w powagę zagrożenia. Lata później mieszkańcy dawniej potężnego Imperium patrzyli na krainy, które niegdyś były cześcią tego najpotężniejszego państwa świata, a za ich życia zyskały niezależność. Nowe państwa rodziły się wtedy na gruzach starego Imperium, w krwi i w bólu. Były to czasy zwątpienia, czasy strachu i wojny, choć także, o dziwo, nadziei. Były to czasy bestii, czasy barbarzyńców... Z zapisów Lekcji Historii, ocalałych po pożarze Wielkiej Biblioteki w Syranthii Witam wszystkich Zgodnie z zapowiedzią, uruchamiam rekrutację dodatkową do sesji Bestii i Barbarzyńców. Z założenia sesja ta jest warsztatami, znajomość settingu jest niewymagana, znajomość mechaniki także. Cas trwania rekrutacji: mniej niż tydzień, kończymy 24.11, 25.11 będą wyniki Poszukiwana ilość graczy: 1 lub 2, w ostateczności 3 Mechanika: Savage Worlds, mechanika jest używana. Rzuty wykonywane będą za ekranem MG, nie bedą wklejane z kostnicy ani innych programów. Wszystkie uwagi mechaniczne już zawarte w komentarzach do sesji (link poniżej) obowiązują. Długość sesji: Sesja przynajmniej na razie jest jednostrzałem, ale jeśli pod koniec graczom i MG się spodoba, to nie widzę problemu aby przedłużyć granie. Google docs: Na razie nie ma, mechnikę opisujemy w komentarzach. Chciałbym utrzymać sesję bez gdoca jak długo się da, ale jeśli będzie wielka wola, to możemy go używać. Odpisy: 4 dni dla was, 3 dni dla mnie. W razie różnych sytuacji możemy wydłużać lub skracać. PvP: Nie lubię. Zgłoszenia: Zgłaszamy sięw tym temacie, kartę postaci lub historię (nie musi być długa, maksymalnie 1/2 A4) poproszę na PW. Link do sesji: http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...a-i-slawa.html ([Savage Worlds] BiB - Fortuna i Sława!) Link do komentarzy: http://lastinn.info/komentarze-do-se...a-i-slawa.html ([Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i Sława!) Sama sesja zaczęła się od pytania w sondzie: http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...-szuka-mg.html (Gracz szuka MG!) Przydatne linki: Savage Worlds jazda próbna: skrót zasad, z pomocą MG wystarczy do zrobienia postaci i grania. http://wydawnictwogramel.pl/download/Jazda%20Probna.pdf Fanowski dokument quickstart Beasts and Barbarians: skrót opisu świata po angielsku, sporo informacji na 2 stronach. Pewne interpretacje u mnie są inne (np. u nich Kyros bardziej przypomina Indie, a u mnie Egipt) http://maker.e2ogame.net/download/bb_quickstart.pdf O świecie: Uniwersum pisane pod Sword&Sorcery. Świat na poziomie technologicznym mniej więcej starożytności, głównie w użyciu jest brąz, żelazo można zdobyć rzadko, dużą siłą są rydwany, łatwiej spotkać oszczepnika czy procarza niż łucznika (trudniej zrobić strzały) choć to też zależy od obszaru. Główne "tematy" świata: Ład vs Chaos – wielkie Imperia już upadły lub mocno się chwieją. Czy pomożesz im w upadku? Czy będziesz bronić cywilizacji przed bandytyzmem i potworami? Czy zdepczesz trony tego świata swoimi zakurzonymi sandałami? Człowiek vs Magia – do czasu gdy pierwsi kapłani kowale boga Huliana uzyskali żelazo, czarownicy i kapłani-czarnoksiężnicy rządzili jawnie lub z ukrycia, a ich władzy i mocy nikt nie podważał. Mieli oni moc czynienia magii, rzeczy niemożliwych, ale za olbrzymią cenę. I w wielu przypadkach zależało im na utrzymaniu swojej władzy. W pewnym sensie blokowali oni rozwój wiedzy ludzkości. Po co uczyć się chirirgii, leczenia, jesli możesz iść do swojej świątyni i za krwawą ofiarę uleczyć swoją ukochaną osobę? Po tworzyć lepszą broń, jeśli kapłan-mag może zakląć twoją broń lub wesprzeć cię swoją magią? Hulian poprzez swoich kapłanów dał ludziom inną drogę. Dał im narzędzia do obrony przed magią i stworami zrodzonymi z magii. Nie pragnął krwawych ofiar, jedynie tego aby ludzie sami doskonalili się i stawali się lepsi. To jest przyczyną dla której po upadku Imperium Faberterry, zwanego Imperium Żelaza, ludzkość wróciła do brązu. Otóż żelazo (i w większym zakresie stal, ale stal jest niemal nie znana) może łatwo ranić magiczne istoty odporne na brąz i naturalne materiały (kamienie, drewno itp.) a kult Hordan i inne kulty demonów nie chcą aby ludzie mieli broń mogącą łatwo ranić ich potworne sługi. Przy czym są to moje własne wnioski odnośnie motywów świata. Nie są one opisane wprost w żadnym do tej pory wydanym podręczniku czy dodatku. Bardzo ogólnie i pokrótce o krainach: Imperium Faberterry – niegdyś potężne, obecnie podupadłe i dekadenckie. Wzorowane na Imperium Rzymskim, Grecji. Tricarnia – Federacja miast-państw założona przez uciekinierów ze starożytnego Keronu, króestwa opartego na wyznawaniu demonów. Z lekkim przymrużeniem oka powiedziałbym, że wzorowana na scenie z namiotu Xerksesa z filmu "300" i armii perskiej z tego filmu Syranthia – jest dla Imperium Faberterry tym, czym Grecja była dla Imperium Rzymskiego, centrum kultury, filozofii i wiedzy. Mają największą bibliotekę świata, Bibliotekę Syranthijską, tórej wysłannicy przemierzają świat zbierając wiedzę. Kyros – pustynne królestwo, oparte o rolnictwo wokół oaz i wzdłuż rzek. Sawanny Kości Słoniowej – kraje południa, królestwa czarnych barbarzyńców. Lhobhan – tereny Jadeitowych ludzi. Piraci, triady i tongi, kung-fu wuxia mnisi podążający drogą do oświecenia itp. Nordheim – barbarzynia Kraina olbrzymich gór, starożytnych puszcz, olbrzymich zwierząt. Stąd pochodzą najtwardsi barbarzyńcy z północy. Lud Kurchanów – Ludzie mieszkający w ruinach starożytnych miast i grobowców jakiegoś nieznanego, pradawnego (starszego jeszcze niż Keron) imperium. Często malują i tatuują się w niebieskie wzory. Tacy trochę celtowie. Kaledowie – Jak piktowie z opowiadań R.E. Howarda. Okrutni, oddający cześć mrocznym mocom. Kto wejdzie do ich lasów ten już nie wyjdzie. Niedostępni dla graczy. Pigmeje – Tak jak piktowie tylko na dalekim południu i z ciemną skórą. I oni i piktowie to tak naprawdę potomkowie niewolników z Keronu którzy uciekli po upadku tego imperium. Daleki Wschód – Valkowie. Czyli mongolska horda plus oddawanie czci demonom. Bliższy Wschód – Ekul, Ekram, Zandor, Jalizar itd. miasta i prowincje imperium dalekie od kultury imperialnej, które dodatkowo teraz mieszają się z wpływami Valków. Najbliżej by im było do np. Armenii, Sarmacji, Rusi itp. Edit: Pominąłem jeszcze dwie większe frakcje Ascaia- Wyspa Amazonek. Wyspa która wieki temu słynęła z okrucieństwa mężczyzn wobec kobiet, aż pewnej nocy miarka się przebrała. Kobiety wymordowały swoich oprawców i przysięgły że nigdy nie będą poddanymi mężczyzn. Same Amazonki inspirowane serialem Xena Wojownicza Księżniczka. Caldeia- Miasto-państwo na dalekim południu założone przez Caldeiosa, uciekiniera z Tricarnii. Główny towar eksportowy to niewolnicy i khav (silnie uzależniający narkotyk wywołujący otępienie). Edit 2: Po poście Kerma zorientowałem się, że ominąłem jeszcze jeden region. Rubieże-Duży obszar federacji miast-państw z jednym, Felantium, największym, które pełni rolę stolicy. Jest to obszar pomiędzy Imperium Faberterry a Nordheimem i Ziemiami Ludu Kurchanów. Tutaj wpływy i osadnictwo cywilizowanego Imperium mieszało się z barbarzyńskimi sąsiadami. Rezultatem jest niespotykana nigdzie indziej mieszanka siły i dzikości barbarzyńców z ogładą i sprytem ludzi cywilizowanych. Ze swoimi barbarzyńskimi kuzynami wcale nie żyją w zgodzie, wprost przeciwnie, często muszą odpierać najazdy. Spokojniejsze relacje mają z Imperium, dla którego są niejako buforem chroniącym ich przed najazdami. Zapraszam Edit 3 Zgłoszenia: Kerm- dosłana karta i historia Mike- dosłana karta i historia Slan-
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 21-11-2017 o 18:12. Powód: Literówki, literówki, literówki... |
19-11-2017, 10:24 | #2 |
Administrator Reputacja: 1 | Wziąłbym Pogranicznika z Rubieży. Pewnie lepiej by się wpasował w przygodę niż Valk z Ekul czy Zandoru |
19-11-2017, 16:17 | #3 |
Reputacja: 1 | Dołączył bym z chęcią Mechanikę znam. BiB nie znam. Jeszce nie wiem kim Choć zastanawiam się nad amazonką Co do mechaniki to postać doświadczona? Co robi przewaga Loincloth Hero/Bikini Heroine? Bo nazwę ma fajną Co do długości historii to tu niema problemu, słynę ze zwięzłości |
19-11-2017, 16:20 | #4 |
Administrator Reputacja: 1 | Bohater lub bohaterka z tą przewagą, otrzymuje darmowy test wyparowania po każdym ataku, który zadałby mu obrażenia. Ale, jak sama nazwa wskazuje, nie może nosić pancerza |
19-11-2017, 19:01 | #5 |
Reputacja: 1 | @Kerm, @Mike Bardzo się cieszę @Mike Tak, postać doświadczona. Tak jak pisałem tu ([Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i Sława!) są jeszcze zawady których nie przyjmuję i zawady które trzeba wybrać. A tu ([Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i Sława!) masz przykład jak działa ta przewaga, uratowała przed ranami postać RyldArgitha. @Kerm Nie krępuj się i postać zrób taką, jaką chcesz. Nie ma żadnego problemu żeby Valkijski czy Zandorski najemnik nie znalazł się w Syranthii aby nauczyć ich porządnie strzelać z łuku
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 19-11-2017 o 19:12. |
19-11-2017, 20:42 | #6 |
Reputacja: 1 | A to twoja wersja B&B czy oficjalna? Bo nie wiem czy zaczynać czytanie poda. Edit już widzę
__________________ Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo. Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda... Cisza nastanie. Awatar Rilija Ostatnio edytowane przez Slan : 19-11-2017 o 20:46. |
20-11-2017, 11:27 | #7 |
Reputacja: 1 | Im więcej tym lepiej. Zapraszam. |
20-11-2017, 20:25 | #8 |
Reputacja: 1 | @Slan Zawsze trochę sobie światotworzę, więc interpretacje pewnych elementów settingów mogą być inne niż w podręczniku. Ale generalnie zwykle staram sięzmieniać jak najmniej.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
21-11-2017, 13:37 | #9 |
Reputacja: 1 | Amazonka poszła do wglądu mg |
21-11-2017, 16:37 | #10 |
Reputacja: 1 | Nie obiecuje, że wyślę kartę, ale zobaczę
__________________ Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo. Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda... Cisza nastanie. Awatar Rilija |
| |