Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-05-2018, 23:04   #1
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 55687 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
X-COM






Scenka



Ciężarówka sapnęła hamulcami, zgrzytnęła mechanizmami i wreszcie zatrzymała się. Podobnie jak mniejszy pojazd przed nią i za nią choć te reagowały na te zatrzymywanie mniej spektakularnie. We wszystkich pojazdach oczy i głowy i ciekawsko i czujnie rozglądały się po okolicy. Uliczka jak uliczka, budynki jak budynki. Niczym specjalnym się nie wyróżniały od tych co mijali przed chwilą, kilka przecznic temu czy kiedykolwiek po drodze. Ale według planu to było właśnie “tutaj”.

- No to jesteśmy na miejscu. - kierowca ciężarówki wskazał na budynek. Spory. Chyba jakaś stara fabryka czy inny hangar albo kombinat. Brudne szyby albo tylko ich resztki ładnie kompletowały się z zaciekami od deszczów kwaśnych i tych mniej kwaśnych. Niebo też było tak pochmurne, że raczej można było liczyć na deszcz niż ładny, słoneczny początek.

Bo przecież to miał być początek. Początek, nowego roku, był w końcu dopiero styczeń. Styczeń 2037-go. Ale wszyscy w kościach czuli, że ten nowy rok przyniesie zmiany. Że będzie przełomowy. Że wydarzy się “coś”, coś wielkiego, coś na co czekano i z nadzieją, i z obawą. I początek nowej bazy jaką właśnie przyjechali tu założyć. W okolicach New St. Louis. Wciąż rozbudowywany miejski moloch budowany w okolicach dawnej metropolii dzięki której zawdzięczał swoją nazwę. Takie połączenie starego i nowego świata, społeczeństwa no i własnej i nowej cywilizacji.

I właśnie na nich spadło zbudowanie tutaj nowej bazy. Centrala stwierdziła, że przydałby się jakiś punkt pośredni między jedną bazą w Kaliforni i drugą przy Nowym Jorku. Tak mniej więcej w pół drogi było właśnie St. Louis. Obydwa, i te stare, i te nowe. A więc po etapie rozpoznania, wyboru tego konkretnego adresu, przygotowań z wyborem sprzętu, personelu, no i samej podróży wreszcie tutaj byli. No i właśnie tym się mieli zająć zbudowaniem kolejnej bazy X-COM. Naukowcy, inżynierowie, żołnierze, spece od kontaktów międzyludzkich, rozpoznania, kierowcy, mechanicy, managerowie i kontrahenci. Ta wyselekcjonowana i dość mała grupka miała stanowić zalążek nowej bazy i jej obsady. Kolejni ludzie czy zapasy mogły przybyć później z innych baz ale docelowo każda baza musiała być względnie samowystarczalna. Więc trzeba było postawić na miejscowe zasoby. Które trzeba było zwerbować, odnaleźć, namierzyć, zdobyć. Mieli na to wedle planu trzy miesiące. Czyli akurat pierwszy kwartał tego nowego 2037-go roku.

Jakiś tydzień temu byli w swojej bazie obchodząc kolejny Nowy Rok i składając sobie życzenia już ze świadomością, czekających ich podróży. Była okazja do składania sobie życzeń powodzenia i okazja do spotkania się w większej grupie by się pożegnać. Na nie wiadomo jak długo. Mimo rozpoznania każda, dalsza, dłuższa i większa wyprawa wyruszała w nieznane i jej wynik był wielką niewiadomą i wielkim ryzykiem. No ale tym razem udało się i dotarli cało na miejsce.

Na miejscu zaś było średnio przyjemnie w tym styczniu. Temperatury zwykle balansowały w dzień na kilka stopni powyżej a w nocy poniżej 0*C. Więc widać było tego efekt. Na brudnej i zaśmieconej ulicy widać było kałuże, który im bliżej nocnej pory tym bardziej miały tendencję do zamarzania. W zacienionych miejscach było widać brudny śnieg albo inny osad który spadł z nieba tak samo zdezelowanego jak ten ziemski padół albo który wiatr naniósł z niewiadomo skąd. Tak przynajmniej było tutaj, na peryferiach wciąż rozbudowywanego miejskiego molocha. Tam w centrum, zaledwie kilkadziesiąt kilometrów stąd, biła łuna kolorowych świateł zupełnie jak z innego świata. Tam było wielomilionowe centrum zamieszkałe przez ludzkich i mniej ludzkich mieszkańców. Światła, neony, reklamy, kluby, muzyka, przedstawicielstwa najważniejszych i najsłynniejszych korporacji, urzędy, szpitale, sklepy czyli te wszystkie miejsca pracy i rozrywki jakie zwykle określały ludzką cywilizację nawet przed 17-ym. Tam też były posterunki policji i sił rządowych, bramki kontrolne i patrole zdarzały się zdecydowanie częściej niż tutaj na peryferiach.

Niemniej to właśnie największą stawką do wygrania w tej partii był przecież rząd serc i dusz ludzi zamieszkałych tym centrum i okolicy. Nie było też co łudzić się, że rozwiną na poważnie działalność w tym terenie bez wizyt i rozwinięcia działalności w centrum tego megacity. Musieli skądś czerpać rekrutów, zdobywać medykamenty, amunicję, informacje i inne zasoby. Rozbudować sieć informatorów i sympatyków z X-COM. Jasne było, też, że siły rządowe w końcu się zorientują o nowej komórce na swoim podwórku jedynie kwestia kiedy i w jaki sposób. Zależność była prosta, im mocniej dadzą się rządowym we znaki tym szybciej i bardziej zawzięcie będą ich szukać ale sami mogli zyskać na notowaniach w centrali i miejscowego społeczeństwa. A im bardziej się przyczają, zrezygnują z aktywnych akcji tym być może będzie spokojniej.

Tu znowu niejako wiązał się kolejny konflikt interesów czyli jak poza rozbudową bazy obrać strategię względem sił rządowych i miejscowego społeczeństwa. Zacząć od czegoś wielkiego? Małego? Zachowywać się agresywnie czy defensywnie? Jak traktować różnych mutantów, uchodźców czy zbiegów? Jak ostrą selekcję nowych członków prowadzić? Im ostrzejsza tym gęstsze sito odrzucało więcej członków więc w teorii powinno być skuteczniejsze w odsiewaniu elementu niepewnego. Ale gwarancji nie było, że nie zwerbuje się jakiegoś agenta rządowców czy po prostu słabe ogniwo. Brak nowych członków w dłuższej perspektywie oznaczał jednak stopniowe wykruszanie się załogi bazy. Centrala zostawiała bardzo dużo swobody w zachowaniu i samodzielności obsadzie nowej bazy co można by było lapidarnie skrócić do “Róbcie co chcecie ale zadanie ma być wykonane.”. A zadaniem było założenie i utrzymanie bazy no i walka z najeźdźcą. Mieli wiele swobody w planowaniu i działaniu ale odpowiedzialność za bazę i jej funkcjonowanie też spadała tylko na nich.

- Wjeżdżamy. - kierowca uruchomił ponownie ciężka maszynę gdy obsada lżejszego łazika na początku kolumny otworzyła wrota do garażu i przygotowała wjazd do środka. Ciężarówka ruszyła zagłębiając się w trzewia budynku który nawet w dzień był dość mroczny, ponury i w tak dużym pomieszczeniu ta bezludność i cisza aż biła w oczy i kuła w uszy sprawiając dość odpychające pierwsze wrażenie. A jednak właśnie to miał być ich nowy dom. Te ściany i pomieszczenia wkrótce miały się zapełnić ludzką bytnością, ich głosami, krzykami, śmiechem i łzami. Trzeba było porozstawiać generatory jakie przywieźli i jakie miały być sercem wszelkich mechanizmów w tej nowej bazie w tym pierwszym etapie. Ale nie starczą na zbyt długo więc trzeba było rozejrzeć się za kolejnymi. Zadbać o kamuflaż by baza nie przykuwała ciekawskich i wścibskich spojrzeń ludzi, patroli, kamer, satelitów i dronów. Rozbudować kontakty z miejscowymi, zapewnić sobie ich przychylność, zastanowić się jak ich traktować i się do nich odnosić. Rozmieścić anteny do łącz satelitarnych by skanerzy mogli trzymać rekę na informacyjnym pulsie i mogli utrzymać bezpieczny kanał łączności z resztą X-COM. Tak, najbliższe godziny, dni, tygodnie i miesiące zapowiadały się bardzo interesująco i pracowicie. Nawet koniec kwartału nie oznaczał końca roboty a jedynie zakończenie prac nad pierwszym etapem utworzenia nowej bazy. Pierwszy który może zaważyć czy centrala uzna za bardziej obiecującą bazę w New St. Louis czy będącej na bliźniaczym stanowisku bazie w Luizjanie. Bo pewnie ta baza dostanie priorytet na następny kwartał.


---



Siemka

W związku z wynikami z sondy jaka była o tutaj: http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...owy-sezon.html (Dumania o sesjach na nowy sezon)


Wstęp


Zakładam rekrutę do sesji w realiach znanej z gier PC serii “X-COM” właśnie. Główny pomysł na sesję i uniwersum jest pochodną właśnie tych PC-towych gierek jakie wydają mi się bardzo fajnym i ciekawym miejscem na rozegranie sesji na forum. Niemniej co do linii fabularnej i detali to już moja radosne mniej lub bardziej udane światotworzenie. Ponieważ mua jest ino ciemnym blondynem i nie mam szans mierzyć się z komputerem pod względem mocy obliczeniowej i bezbłędności no więc mechanizmy znane z gry które normalnie liczy komputer mogą zostać potraktowane bardzo swobodnie. Gra jest głównie źródłem inspiracji dla mnie, do oddania scenerii i klimatu a nie ślepym odtwarzaniem tego co się dzieje w kompowej grze. Tak uprzedzam jakby ktoś był czymś zawiedziony

Jeśli ktoś nie zna tych nowych X-COM-ów to mimo wszystko “ideologicznie” są podobnie do długiej serii PC-towych klasyką z X-COM, UFO w tytule albo choćby Xenonauts. Czyli chodzi o obronę Ziemi przed najazdem obcych. W tym akurat uniwersum i w tej sesji Ziemianom nie udało się obronić przed inwazją (sama inwazja to mniej więcej okolice pierwszej części X-COM i dzieje się ok 2017 r.). A sesja toczy się w okolicach “X-COM 2” czyli 20-lat po tej inwazji, w roku 2037 gdzie hucznie zbliża się 20-lecie tej inwazji. Społeczeństwo jest pod silną kontrolą sił rządowych które współpracują z obcymi. Jest silnie indoktrynowane by ukierunkować uczucia Ziemian na światopogląd, że kosmici są naszymi przyjaciółmi, niosą pokój, ład, porządek, dzielą się zdobyczami swojej cywilizacji i zapewniają nam dobrobyt. A taki margines społeczeństwa jak jacyś zacofani reakcjoniści dążą do destabilizacji nowego ładu i powrotu nierówności społecznych i niesprawiedliwości znanych świetnie z dawnego świata. Na czele tych “złych” sztandarowym przykładem jest właśnie X-COM. To tak w największym skrócie jeśli coś niejasne to pytać i/albo czytać te przygotowane przeze mnie ściągi

- O co chodzi z tym X-COM tu podaję link do filmiku dla ogólnej orientacji co i jak: https://www.youtube.com/watch?v=tJT97t875xs




Scenka


Scenka jest do złapania klimatu i przedstawienia mniej więcej scenerii i sytuacji startowej w jakiej znajdują się BG. W chwili pisania rekruty czyli do momentu startu sesji może się coś zmienić. Niemniej pod klimat i ogólną scenerię i sytuację to właśnie coś w ten deseń zakładania nowej bazy w okolicach dawnego St. Louis.


Kim są BG?


Gracz wcielają się w rolę członków ruchu oporu międzynarodowej organizacji znanej jako X-COM. Specjalizację, charaktery, droga do tego X-COM i kariera w samej organizacji mogła być naprawdę różna. Niemniej prosiłbym mieć na uwadze, że przede wszystkim każdy z BG jest członkiem organizacji konspiracyjnej i musi przestrzegać zasad tej konspiracji. Każda z postaci sama, dobrowolnie wstąpiła do Organizacji i pewnie miała swoje powody i dalej je ma by prowadzić na swoim odcinką tą podziemną walkę. Mimo, że sam klimat tej konspiracji w seriii gier X-COM jest traktowany tak sobie to jednak w tej sesji ja dość poważnie traktuję te zasady utrzymania tajemnicy. Co do specjalizacji każda jest przydatna i potrzebna i nieco definiuje to co się może przydarzyć postaci na sesji np. jakiś gadacz to pewnie ciążył by linię fabularną ku questom gadanym w grze więc dobrze, by i Gracz dobrze się czuł w takiej roli i questach. Gra celuje by BG stali na czele małych zespołów którymi by zarządzali i za jakie odpowiadali. Wymaga to więc nieco więcej odpowiedzialności i decyzyjności niż operowanie jednym hirołem. Chyba, że ktoś źle się czuje, może sobie zrobić zwykłego szeregowego członka organizacji niemniej niech potem nie płacze, że “ma słabszą postać” czy coś w ten deseń


Co robią BG?


Utrzymują konspirację, próbują nie dać się zdemaskować siłom rządowym i rozbudować swoją bazę którą mają rozkaz założyć. Zapewne co robią poszczególni BG to by było wyśrodkowanie tego co się dzieje akurat w sesji, co właśnie się wydarzyło albo ma się wydarzyć. Do tego poszczególne specjalizacje postaci no i wyznaczone cele. Ponieważ docelowo BG wcielają się w takich małych szefów kilku czy nawet kilkunastoosobowych komórek, z których każda ma swoje zadania i dokłada swoją cegiełkę do tego budowania bazy i walki z najeźdźcami to niejako Gracze sami generują swoje potrzeby, plany i cele (questy a przynajmniej taką mam nadzieję ). Jak to widzę? Po prostu jedna z postaci może stać na czele działu naukowego, inna zbrojnego czy wywiadu. Dostają więc zgłoszenia na jakieś zapotrzebowanie od innych wydziałów (BG/BN) i starają się je jakoś zrealizować a i sami mogą potrzebować czegoś od nich. Może się też zdarzyć, że członkowie z jakiegoś działu mogą być potrzebni w jakiejś bardziej bezpośredniej misji poza bazą gdy potrzebna ich ekspertyza czy po prostu specwiedza do wykonania zadania. Więcej o tym jak to mniej więcej wygląda rozpisałem się w ściądze w dziale “Jak pracujemy?”.


Tworzenie postaci



Dla minimalistów:



- Wymyśl postać, w jakim jest wieku, jak wygląda, za co siedzi, dlaczego wstąpiła do X-COM, co by umiała czy jaki miała zawód. Czyli taki RPG-owy standard w skórce sf. Jeśli masz wątpliwości czy coś może być czy nie, pasuje albo nie do sesji no to pytaj.

- Masz 9 Cech, 2 Umiejętności Walki i 2 profesyjne. Razem 13 rzeczy. Na te 13 rzeczy masz do rozdysponowania 80 pkt. Wartości muszą się mieścić w przedziale 2 - 10. Możesz też zrezygnować z jednej lub obydwu umiejętności profesyjnych wówczas masz tą samą pulę 80-ciu pkt na mniejszą liczbę umiejętności.


Cechy:


Charakter:

- Charyzma - siła osobowości, charyzmy, przewodzenie innym.
- Determinacja - odwaga, siła woli, odporność na stres.
- Gadka - sztuka negocjacji, flirtu, przekonywania, bajerowania itd.


Ciało:

- Percepcja - spostrzegawczość, dostrzeganie szczegółów, pułapek, skradaczy.
- Refleks - szybkość reakcji, w gardłowych sytuacjach decyduje czy zdąży się coś zrobić czy nie.
- Siła - udźwig postaci, odporność i wytrzymałość na szkodliwe/trudne warunki.


Umysł:

- Dedukcja - kojarzenie faktów i powiązań.
- Mądrość - wiedza naukowa, encyklopedyczna i “wiedzenie” różnych faktów.
- Pamięć - zapamiętywanie różnych detali i szczegółów.


Walka:

- Zasięg - walka bronią palną i granatami, chyba, że coś podpada pod um. profesyjną.
- Zwarcie - walka bezpośrednia nożem, pięściami, butami czy innymi narzędziami.


Profesja:


- Umiejętność 1
- Umiejętność 2



- Wybierz sobie mniej więcej broń lub inny ekwipunek “firmowy” jaką posługuje się Twój BG. Za wzór możesz spokojnie wziąć nasz real ze współczesnym polem walki. Czyli czy to ma być karabinek szturmowy, jakaś broń ciężka, snajpera, strzelba bojowa, miotacz ognia czy coś do zwarcia. Ten skrót pozwolić chyba powinien zrobić postać choć bardziej fabularnie i sporo rzeczy spada wówczas na MG. Jedni to lubią inni nie. Dobrze jednak zajrzeć na podany poniżej link do doc by chociaż załapać skrócony opis świata i realiów w jakim będzie toczyć się gra.


Dla tych co chcą więcej:

Szkic jak wyżej. Ale podaję tutaj link do ściągi z doc w której jest szkic używanej w grze mechy: https://docs.google.com/document/d/1...bJzuJMo74/edit


---



Tempo


- Sesję spróbujemy poprowadzić bez google doc’a. Więc jestem przy nadziei, że na sesje post - post ok 2 tyg wystarczy. Czyli tak by moje tury wypadały mi w moje wolniejsze weekendy jakie mam właśnie co 2 tyg.


Termin


- Termin rekruty powiedzmy 2 tygodnie. Czyli do nd 03.VI. Zobaczymy za 2 tygodnie jak to sprawa będzie wyglądać.


---


- Chyba tyle co mi teraz przychodzi do głowy. Jakby coś, ktoś chciał wiedzieć jeszcze czy coś było nie całkiem jasne no to pytać. A póki co zapraszam do rekruty
 
__________________
A God Damn Rat Pack

MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168