|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-05-2023, 17:35 | #21 |
Moderator Reputacja: 1 | No to jest problem z takimi autorskimi mechanikami nawet robionymi pod czysty storytelling... Prędzej czy później wychodzą problemy a to jak MG zacznie częściej kulać, a to na etapie kreacji postaci nagle trudno jest zrobić kogoś sensownego.
__________________ Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura. |
10-05-2023, 22:04 | #22 |
Reputacja: 1 | Cóż... to nie jest Dungeons & Dragons. Mechanika nie jest tu kluczowa i będzie pełniła drugoplanową rolę. Nie ma się co nad nią aż tak bardzo namyślać. PS. Jako że są narzekania na skąpego MG , to cóż... głosy te zostały wysłuchane. Ilość punktów na cechy zwiększyła się o 4 do 26, a ilość punktów na umiejętności została podwojona do 80. Ogólnie staram się by położyć większy nacisk na umiejętności niż cechy, więc wzrost punktów na cechy jest tak mizerny.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. |
11-05-2023, 07:12 | #23 |
Reputacja: 1 | Abi, IMHO tutaj nie chodzi o ilość punktów do rozdzielenia. Albo, nie tylko o to. Bardziej, jeśli o mnie chodzi, o niezrozumienie. Przykład z rybą i laboratorium był dobry i nawet zrozumiały. A mógłbyś tak też rozebrać na części pierwsze ten przykład? Mojej postaci? Chciałem dla swojej postaci wziąć: Programowanie/modyfikowanie systemów AI ale zasugerowałeś, że jeszcze potrzebuje teorię czyli: Technologia: [Artificial Inteligence]: ewentualnie jeszcze Wiedza Akademicka: [Teoria sieci neuronowych] I jeśli jeszcze przykład z rybą i laboratorium był zrozumiały to tutaj nie potrafię sobie tego wytłumaczyć. Bo co... jeśli wezmę programowanie na maksa ale nie zainwestuję w wiedzę, to gość będzie umiał w ekspresowym tempie pisać programy, tylko te nie będą działać bo będzie pisał bzdury? Po co to rozdzielać? Dlaczego nie dać po prostu: spec od AI Nie rozumiem jak podział punktów między te 3 umiejki wpływa na umiejętność programowania systemów AI Inny przykład: Akrobatyka/Parkour/Wspinaczka Trzy umiejki, wg mnie oznaczające to samo. Ewentualnie, jakby się uprzeć, to można powiedzieć, że Wspinaczka jest wąską umiejką, a te dwie pozostałe obejmują Wspinaczkę. No bo ciężko mi sobie wyobrazić, że wybiorę Akrobatykę i gość nie będzie się umiał wspinać. To samo z Parkourem. Gdzie różnica? To nie jedyny taki zlepek pokrywających się umiejek. Wg mnie za bardzo to pokomplikowane. Powinniśmy mieć wybór między prostymi umiejętnościami / specjalizacjami. A ilość punktów do przyznania jest sprawą drugorzędną. Jeśli chcesz żeby nasze postacie były wąskimi specjalistami, wtedy punktów powinno być mniej, jeśli mają się znać na "wszystkim" i być dobrymi w kilku dziedzinach, wtedy ilość punktów powinna być większa. Może jest tak jak mówisz, że mechanika jest drugorzędna, ale ja mam problem z nią na etapie tworzenia KP, bo nie rozumiem jak mam rozdzielić te punkty i jak to będzie determinować moją postać. A ją chciałbym rozumieć.
__________________ LUBIĘ PBF (miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną) |
11-05-2023, 20:34 | #24 |
Reputacja: 1 | Nie... to znaczy, że będziesz miał tylko wiedzę praktyczną. Będziesz mógł budować kompetentne AI, ale nie będziesz wszechstronnej wiedzy na temat stosowanych przez firmy/planety. Wiedza Akademicka: [Teoria sieci neuronowych] pozwala np. na rozpoznanie kodu zastosowanego w AI, kto stworzył, kto ma na niego licencję. Wiedza pozwala na pogaduszki z innymi specjalistami i łatwiejsze się z nimi dogadywanie. Pozwala zauważać niestandardowe modyfikacje i zmiany zastosowane w modelach fabrycznych AI.. etc. I tak... masz rację, do pewnego stopnia Parkour i Akrobatyka się pokrywają. Do pewnego stopnia można stosować je zamiennie. I tak będzie to stosowane. Bądź co bądź, jeśli pochodzisz brudnego industrialnego świata i zaczynałeś w slumsach, to pewnie zainwestujesz w Parkour. Na czystym i idyllicznym świecie, gdzie zdrowy tryb życia jest popularny, to inwestycja w Akrobatykę ma większy sens fabularny. Wybierz jedną albo drugą... w wielu przypadkach ich pola się pokrywają więc nie jest konieczne posiadanie obu. Buduj postać wybierając umiejki fabularnie. Generalnie jeśli BG będzie miał kilka umiejek które przy danym problemie będą mogły być testowane do rozwiązania, MG wybierze z nich tę o najwyższej wartości. Co do wspinaczki, to przede wszystkim obejmuje ona wspinanie się z pomocą lin, haków i karabińczyków na duże obiekty i górskie szczyty. Owszem będę ją odnosił też i do wspinania się na małe obiekty, bez zabezpieczeń... ale przede wszystkim o takiej wspinaczce przez duże W trzeba myśleć. Ps. Jeśli chcesz ściąć trzy umiejętności do jednej wąskiej specjalizacji: Spec od AI to... ... po to dałem Inne żeby można było coś podobnego zaproponować . Myślę że można by się dogadać w tej kwestii
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. |
11-05-2023, 21:08 | #25 |
Reputacja: 1 | Dziękuję za wyjaśnienie. Widzę, że u Ciebie w głowie to się rzeczywiście układa w jakąś logiczną całość. Kończę zatem marudzić i wracam do KP. Przez to całe marudzenie skończę ją pewnie dopiero w przyszłym tygodniu. Pozdrawiam
__________________ LUBIĘ PBF (miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną) |
12-05-2023, 18:11 | #26 |
Reputacja: 1 | Czyli w skrócie: 1) Można brać np. Wiedzę Akademicką, Technologię (lub kilka) i odpowiednią Umiejkę, aby być specem od praktycznie wszystkiego ...albo... 2) Wziąć "Spec od..." i być specem, ale od wąskiej dziedziny wyrażonej przez to od czego jest się specem?
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |
12-05-2023, 20:11 | #27 |
Reputacja: 1 | Tak... specjalizacja oznacza wąski zakres i pozwala zastąpić kilka umiejek w tym wąskim zakresie. Co kto lubi... BTW. Zapomniałem w umiejkach wpisać Pływanie. Z jednej strony może nie być konieczne, ale z drugiej... . na planecie będą oceany .
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. |
15-05-2023, 09:06 | #28 |
Reputacja: 1 | Szkic KP podesłany. Abi, czekam na komentarze i uwagi. Nie wiem np jak wycenisz mutacje i wszczepy bo jeszcze cośbym tam dorzucił.
__________________ LUBIĘ PBF (miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną) |
15-05-2023, 20:37 | #29 |
Reputacja: 1 | Dzięki Przy okazji wyszło, że nie napisałem co to jest ten obowiązkowy C-Chip... Cóż, to modem i port służący do łączenia się przewodowo i bezprzewodowo z lokalną siecią/globalnym internetem/maszynami. Poprzez C-Chip BG może się sparować z smartowaną bronią, tak że ta będzie strzelać tylko w jego dłoni.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. |
31-05-2023, 18:49 | #30 |
Reputacja: 1 | Sesja ruszyła powolutku. Więc jak ktoś chce zobaczyć, jak to będzie w praktyce wyglądało to już może się przekonać. http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...-echo-1-a.html (Starbase ECHO-1) Na razie tylko jedna osoba, ale wkrótce mogą dołączyć kolejne.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. |