|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-01-2024, 21:50 | #1 |
Reputacja: 1 | Vecna Reborn
Witajcie! Zapraszam do udziału w rekrutacji do sesji pod tytułem “Vecna Reborn” Będzie to przygoda bazująca na drugiej części znanej trylogii opowiadających o losach słynnego czarodzieja, a później licza Władcy Zgniłej Wieży, NIeśmiertelnego Króla, Okaleczonego boga - Vecny. Moduł ten ma już swoje lata i w związku z tym w wielu momentach widać to dość specyficzne podejście do przygotowywania i prowadzenia przygód. Głównie chodzi o niezwykle małą decyzyjność BG. Mam to swój urok, bo w jakiś tam sposób pokazuje, że postacie są tylko pionkami w grze wielkich potęg. Wszyscy jednak wiemy, jak frustrujące jest tego typu granie, gdy niezależnie czego nie zrobimy, to i tak nie mamy wpływu na z góry przyjęty przez autorów przygody bieg wydarzeń. Dlatego w mojej wersji już na starcie odrzuciłem takie podejście i choć będę bazował na tym znanym module, to zmieniłem w nim bardzo wiele rzeczy i daje graczom i ich postacią realny wpływ na przebieg przygody. Tyle tytułem wstępu. Teraz szczegóły, bo są one nie tylko ważne, ale i zdaje sobie sprawę, że wiele osób mogą od razu zniechęcić do udziału w tej sesji. Zatem do rzeczy. Miejsce akcji Akcja sesji będzie miała miejsce w Ravenlofcie w domenie, które stanowi więzienie dla Vecny. BG trafią do niej zupełnie przypadkowo, po tym, jak zasnęli po popijawie, jaka miała miejsce w oberży “Leech & Witch” Wiedza BG o tej domenie jest absolutnie zerowa i odkrywanie realiów i tajemnic tej krainy stanowi istotną część fabuły. Choć istnieje furtka, aby już na starcie lekko uchylić rąbek tajemnicy i dać swojemu BG, odrobinę takiej wiedzy. O tym jednak później. Wszystkie domeny w Ravenlofcie rządzą się swoimi prawami. NIe jest tajemnicą, że i magia i wszelkie boskie dary, działają tutaj inaczej, albo nie działają wcale. Tak też będzie i w tej przygodzie. To takie ostrzeżenie dla tych wszystkich, którzy mogliby być później niemiło zaskoczeni, że ich postać ma w pewnych kwestiach okrojone możliwości. Bohaterowie Graczy Postacie wywodzą się Faerun, a na pewno w momencie rozpoczęcia przygody przebywali we Wrotach Baldura w oberży “Leech & Witch” Dopuszczam bowiem możliwość, ze postać może pochodzić z innego miejsca Wieloświata. BG bowiem nie są awanturnikami, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę zbyciem poszukiwaczem przygód. Są to już postacie, które niejedno przeżyły i zdobyły doświadczenie i wiedzę. BG mogę się znać, co oczywiście ułatwi wiele rzeczy na starcie, ale nie muszę. Okoliczności i tak zmuszą ich do współpracy. Nie ukrywam jednak, że z przyjemnością widziałbym zawiązywanie znajomości pomiędzy postaciami jeszcze na etapie rekrutacji i ustalanie wzajemnych relacji. Mechanika Tutaj przechodzimy do punktu, który być może odstraszy część chętnych. Mimo, że przygoda dzieje się w jednym ze światów DnD, to mechaniki z tego systemu nie będę wykorzystywał. Raz, że jej nie lubię, a dwa jest ona zbyt rozbudowana, skomplikowana i niepraktyczna jeżeli chodzi o wykorzystanie przy prowadzeniu pbf-u. Mechaniczne zasady i pewną dozę losowości zapewni nam w tej przygodzie system FATE. Według dedekowych zasad postacie zaczynają przygodę na 4 poziomie. Jeśli ktoś bardzo chce i lubi to robić, to może sobie stworzyć mechaniczną wersję takiej postaci. Będziemy ją jednak i tak musieli konwertować na system FATE. Poniżej zamieszczam link do pdf, opisującego tworzenie postaci według zasad FATE oraz sposób ewentualnej konwersji mechaniki Dnd 5E na FATE http://s3.amazonaws.com/slyflourish_...ns_of_fate.pdf Ilość graczy - 2-5 osób Odpisy - preferowane 2 krótkie posty na tydzień Wymagania - krótka historia postaci - maks. 1 str a4. Przeszłość postaci raczej nie będzie miała okazji wybrzmieć w czasie przygody, więc jest to tylko i aż element, który buduje charakter postaci; - kilka najważniejszych cech charakteru, które określają postać; - jakiś przyjemny awatar, ilustrujący, jak wygląda postać; - mechanika postaci na bazie zasad FATE - opcjonalnie mechanika postaci na zasada DnD 5E; Czas trwania rekrutacji - do 21 stycznia br. I to chyba wszystko. Pozdrawiam i zapraszam Morph
__________________ “Living and dying we feed the fire,” |
11-01-2024, 13:31 | #2 |
Reputacja: 1 | Mam pytanie dotyczące mechaniki. Jak dokładnie rozpatrywane jest rzucanie czarów? Czy jest o typowo opisowa akcja a MG daje stopień trudności, czy też ustalamy dostępne czary i ich efekt?
__________________ "Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą." Fryderyk Nietzsche |
11-01-2024, 13:46 | #3 |
Reputacja: 1 | Jestem zainteresowany FATE jest fajny a Vecna to klasyczny złol spróbuje coś wysmażyć |
11-01-2024, 20:13 | #4 |
Reputacja: 1 | Balzamoon ogólna zasada jest tak, że czary podzielone są na trzy główne kategorie: - magia boska - bazująca na atrybucie Wisdom; - magia arkanów- bazująca na atrybucie Intelligence; - magia wrodzona - bazująca na atrybucie Charisma; Nie ma żadnej listy dostępnych zaklęć i postać może teoretycznie rzucić dowolny czar. Przyjmujemy oczywiście zdrowo rozsądkową, że postać kleryka, którego czary bazują na leczeniu, nie rzuci nagle ognistej kuli. Przykład od czapy, ale wiadomo o co chodzi. Jeśli uznam, że jakieś zaklęcie jest ponad możliwości danej postaci, to będę wymagał dodatkowe testu. Swego rodzaju wykładnią będą tutaj dedekowe wytyczne odnośnie konkretnych profesji czarujących. Ostrzegam jednak lojalnie, że kraina w której uwięziony jest Vecna ma naprawdę mocno ograniczone możliwości jeżeli chodzi o postacie czarujące i szerzej magię. W przygodzie znajdzie się furtka, aby to obejść, ale to już wypłynie w trakcie gry. A propos furtek, bo zapomniałem o tym wspomnieć w pierwszym poście. Wasze postacie mogą mieć na starcie pewną wiedzę na temat Vecny, co w pewien sposób ułatwi im odnalezienie się w świecie do którego trafią. Może się bowiem zdarzyć, że albo postać na jakieś legendy o Vecnie, albo od jakiegoś czasu poszukuje jakiś stworzony przez niego, albo nawiązujących do niego artefaktów, albo o takich słyszała. Możliwe jest też, że postać pochodzi z Oerth, czyli świata z którego wywodzi się Vecna. Dopuszczam nawet możliwość, aby postać znała, albo pracowała dla Kręgu Ośmiu. Zatem możliwości jest wiele, a przy tworzeniu postaci nie musicie się ograniczać tylko do bohaterów pochodzący z Faerunu. Co oczywiście w konsekwencji wiążę się z tym, że wasz BG przynajmniej raz miał już okazję podróżować między planami. Brilchan zapraszam serdecznie.
__________________ “Living and dying we feed the fire,” |
11-01-2024, 21:54 | #5 |
Reputacja: 1 | Dobra to skoro dostałem serdeczne zaprosiny to wysłałem KP Alleusa Srebrnego Wichra Ganesiego powietrza kapłana Akadi, który urodził się i wychował pośród pomniejszej szlachty Szafirowego Dworu Planu Powietrza, ale którego ojciec jest kapłanem Pana Podróżników Shaundakula z Torilu więc zapragnął zwiedzić pierwszą materialną z której pochodzi ojciec i poznać swoje korzenie. Zrobiłem jego rozpiskę na PlaneFATE kiedyś była taka wersja FATE rozpisana na polterze, ale jestem otwarty na negocjacje jeżeli coś w tej rozpisce jest za silne czy nie pasuję do konceptu sesji albo jeżeli jakieś przedmioty, czy zdolności są za mocne. Generalnie jestem otwarty na zmiany i negocjacje |
12-01-2024, 15:57 | #6 |
Reputacja: 1 | Mhm, FATE... <3 Uwielbiam <3 Może się zgłoszę? Jak przeczytam konwersję mechaniczną? Jaka postać jest Wam potrzebna? |
12-01-2024, 16:18 | #7 |
Reputacja: 1 | Kaworu zapraszam serdecznie. Na pytanie, jaka postać jest nam potrzebna, to odpowiem krótko i treściwie - każda Na ten moment ma odważne zgłoszenie od Brilchana. Planuje on bowiem zagrać, jako genasi powietrza, kapłan Akadii. Tak, dobrze czytacie, genasi powietrza wybiera się do domeny Vecny. Jedni powiedzą, że to brawurowe. Inni, że to niezwykle ryzykowne. Ja powiem, że jest to ciekawy pomysł, choć oczywiście niesie on ze sobą różne konsekwencje, tak dla postaci, jak i całej drużyny. Będzie zatem na pewno widowiskowo, a poziom emocji już na starcie dostanie boosta, co najmniej +2 Ja lubię takie niestandardowe pomysły i jestem jak najbardziej na tak.
__________________ “Living and dying we feed the fire,” |
12-01-2024, 16:20 | #8 |
Reputacja: 1 | Hm... może zagram jakimś... czarodziejem-wieszczem? Stary i mądry, w sensie? |
12-01-2024, 16:22 | #9 |
Reputacja: 1 | Ja nie mam nic przeciwko. Przypomnę tylko, że magia w Ravenlofcie rządzi się swoimi prawami i trzeba się z tym liczyć, że nie wszystko będzie działało tak, jak powinno.
__________________ “Living and dying we feed the fire,” |
12-01-2024, 16:31 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |