|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
03-09-2010, 04:30 | #1 |
Reputacja: 1 | [Warhammer] Sesja dla początkujących Groza w Talabheim Warsztaty Wspaniałe miasto Talabheim, zwane Okiem Lasu, leży po środku Imperium, a w ciągu swojej długiej historii stanowiło siedzibę Elektorów, a nawet było stolicą Imperium. Przez tysiąclecia święte miasto Taala, patrona dzikich ostępów, było chronione przez Taalbaston, olbrzymią kamienną ścianę, której przytłaczające rozmiary czyniły samą myśl o oblężeniu niedorzeczną. Nasza przygoda rozpoczyna się wśród błotnistych uliczek Taalagadu, obskurnego portu przycupniętego między rzeką Talabek, a północnym krańcem otaczającej Talabheim kamiennej ściany. Taalagad może i stanowi wrota do jednego z najbogatszych miast Starego Świata, ale reprezentuje się raczej odpychająco. Co pewien czas, mniej więcej raz na sto lat, miejscowi notable próbują podjąć dyskusję na temat oczyszczenia portu z brudu i szumowin, jednakże wszelkie tego typu projekty rychło upadają i nigdy nie doczekują się realizacji. Jednak w ciągu ostatniego roku wreszcie coś się zmieniło, ale bynajmniej nie na dobre. Żołnierze z całego Imperium tłumnie wyruszyli na północ, aby odeprzeć zastępy Archaona. Wkrótce potem w odwrotnym kierunku zaczęli uciekać pierwsi dezerterzy i uchodźcy. Setki zdesperowanych obywateli, głównie drwali, rybaków i flisaków, słusznie wątpiących w sens pozostawania w zagrożonych wojną osadach, zasiliło populację Taalagadu. Olbrzymi obóz uchodźców z Hochlandu, liczący ponad tysiąc osób, wyrósł praktycznie w ciągu jednej nocy na obrzeżach portu. [Cytat z Grozy w Talabheim] *** Witam wszystkich zainteresowanych. Jak widać po tytule sesji, mamy tu do czynienia z zabawą dla początkujących. Wiążą się z tym - odpowiednio - mniejsze początkowe wymagania względem chętnych, jak i obszerniejsza pomoc z mojej strony przy rozwiązywaniu podstawowych problemów. Najchętniej wziąłbym ochotników, którzy początkujący będą zarówno w Warhammerze, jak i w grze na forum. Przyjmę jednak i tych, którzy legitymować się będą zaledwie jedną z obu ułomności Rekrutacja trwać będzie przez 7 dni, do 10tego września lub do wcześniejszego zebrania w miarę pełnej ekipy. Im szybciej się zbierzecie, tym szybciej będziemy grać. Wymagania są następujące 1. Chętna osoba nie może znać rozgrywanej kampanii (Groza w Talabheim). 2. Musi być w stanie odpisywać raz na pięć dni. 3. Musi być w stanie pisać poprawnie i w miarę ciekawie, a w przypadku problemów z pisownią obowiązkowo korzystać z dostępnych programów do korekty. 4. Powinna być w stanie przyjąć do wiadomości, iż napisany przez nią post na moją prośbę trzeba będzie czasem poddać odpowiedniej korekcie, by pasował do rozgrywanych realiów/zasad poprawnej i zrozumiałej pisowni. 5. Musi przysłać mi na PW kartę postaci. Jak stworzyć część mechaniczną dowiecie się tutaj: http://lastinn.info/warhammer-fantas...tml#post259425 (Jak zrobić postać do Warhammera (Druga edycja)) Potrzebny mi jest tylko screen środkowej ramki. Postać ma być początkująca, czyli bez żadnego dodatkowego doświadczenia (0 xp). Jeśli ktoś nie wie jak zrobić screena, to może mi to przepisać albo dać swoje dane do konta na malleus.dk, to sobie sam obejrzę. Do karty mechanicznej wymagam jeszcze części opisowej: Kim wasza postać jest, co porabiała w życiu, co lubi, czego nie lubi, jak wygląda, jaki ma charakter itp. Najłatwiej bazować tu na wybranej przez was profesji i jej umiejętnościach. Jeśli nie wiecie o co chodzi w niektórych profesjach, to chętnie odpowiem co i jak. W tej sesji nie wymagana jest znajomość świata, więc w opisie nie muszą być zawarte żadne konkretne odniesienia do realiów Warhammera. Czego byście jednak nie wybrali. Wszyscy jesteście wspomnianymi już uciekinierami/dezerterami, którzy schronili się w Taalagadzie. Co do tego, co robiliście wcześniej, macie jednak wolny wybór. Byle nie wyszła wam postać o złym charakterze, bo taka nijak nie pasuje do przygody. To sesja dla początkujących, więc wszystkie dodatkowe pytania nie tylko są na miejscu, ale są nawet bardzo mile widziane. Wolałbym byście pytali w temacie, ale jeśli problem jest bardzo skomplikowany możecie spróbować i na GG. Mój numer jest w profilu. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez Tadeus : 03-09-2010 o 08:04. |
03-09-2010, 10:44 | #2 |
Reputacja: 1 | Jeżeli dla początkujących, to się nadam zaczynam przygodę z grą na forum, w realu grałem ale w tamtym stuleciu i już nie pamiętam prawie nic gorzej z mechaniką, przedrzeć się będę musiał przez nią karta powinna dolecieć do niedzielnego wieczoru |
03-09-2010, 14:13 | #3 |
Reputacja: 1 | Wstępnie wyrażam zainteresowanie sesją. Pytanie: Czy będzie to według ciebie sesja "długich" czy "krótkich postów"? Muszę wiedzieć, czy na bank starczy mi czasu, bo nie chcę potem zrobić nikomu świństwa swoim nagłym zniknięciem ;/ Z mechaniki jestem noga, więc będzie zabawnie
__________________ Zapomniane słowa, bo nie zapisane wierszem... |
03-09-2010, 15:26 | #4 |
Reputacja: 1 | A ja właśnie miałem zamiar nauczyć się warhammera Więc najprawdopodobniej pisze się na ta sesję. Już swoje KP wysłałem. Ostatnio edytowane przez Kerm : 06-09-2010 o 20:40. Powód: Regulamin LI |
03-09-2010, 19:34 | #5 |
Reputacja: 1 | Karta postaci się szykuje... |
03-09-2010, 20:35 | #6 | |
Reputacja: 1 | Mickalrox: Przejrzałem tę Twoją KP i... chyba coś źle opisałem w przewodniku, bo jakieś nieprawdopodobne rzeczy Ci tam wyszły Omówimy to na privie. A, no i proszę mnie pytać, jeśli widzicie jakąś fajną nazwę profesji, a nie do końca wiecie co to jest, bo mogą wam niezłe kwiatki wyjść. Co do długości postów. Wymagana długość postów będzie raczej średnia. Wierzę w to, że motywacja do sesji istnieje tylko wtedy, kiedy można czuć satysfakcje z tego, co się naskrobie raz na 5 dni. A do tego musi się tam zmieścić jakaś sensowna ilość treści. Myślę, że na ogół koło 20 wersów. Przykładowo długość taka jak w tym poście: Cytat:
Ostatnio edytowane przez Tadeus : 03-09-2010 o 20:41. | |
03-09-2010, 21:43 | #7 |
Reputacja: 1 | Chętnie bym zagrał. Tylko chciałbym się zapytać o profesję o jakże dźwięcznej nazwie "Inżyniera chaosu". Podejrzewam że raczej nadawać się nie będzie ale w razie czego już pomyślałem nad jakimiś, że tak powiem(czy napiszę), zwyklejszymi. Jest takkże natomiast inna sprawa: Otóż, czy częstotliwość pisania postów średnio raz na tydzień będzie wystarczająca?
__________________ Jam jest Hermes, własne skrzydła pożerając oswojon zostałem. |
03-09-2010, 21:51 | #8 |
Reputacja: 1 | Ja chętnie zagram (skoro to sesja dla początkujących), niemniej na razie wpisuję się wstępnie - ot, nie wiem jak będzie ze zrobieniem KP Ale, że do sesja dla początkujących to też jakoś tak "przyjemniej" :P |
03-09-2010, 22:17 | #9 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Groza w Talabheim dla początkujących? MG widzę jest zwolennikiem rzucania od razu na głęboką wodę. Lepszy by był "Kontrakt Oldenhallera" przerobiony pod mechanikę II edycji, lub "Ostępami Drakwaldu". Cytat:
Jak zwykle nie czytam sesji w których nie biorę udziału to tą będę. PS. Chętnie pomogę przy tworzeniu mechanicznej strony karty postaci. | |
04-09-2010, 01:13 | #10 | |
Reputacja: 1 | Oczywiście przygoda dopasowana zostanie do biorących w niej udział postaci, więc nie będzie problemu z przesadnie wyśrubowanym poziomem trudności. Mam tendencję do mocnego posuwania akcji do przodu, więc taki "Przez Ostępy Drakwaldu" starczyłby mi pewnie na 5 ruchów "Groza" ma odpowiednią długość i dużo barwnych wątków. @Lord Vetinari - Co do odpisywania raz na tydzień. Tydzień roboczy Niestety w przypadku tej sesji, będziecie mieli tylko 5, a nie całe 7 dni na swojego posta. Szybciej i sprawniej będzie się grało i łatwiej będzie utrzymać odpowiednie napięcie i nie rozleniwić się Krasnolud chaosu odpada Dla pewności możecie w generatorze odznaczyć wszystkie dodatki. Wtedy zostaną wam do dyspozycji tylko profesje z podręcznika podstawowego, tam żadnych dziwactw nie ma i można brać prawie na ślepo. Jeśli nie do końca wiecie jaka profesja pasuje do waszego pomysłu, to uderzcie do mnie, napiszcie czym mniej więcej chcecie grać, a ja coś doradzę. @Ulli - Dzięki za propozycje pomocy. Na pewno się to przyda, bo nie zawsze jestem online, by wszystkim doradzić. @Wszyscy - dorobiłem drugą część poradnika tworzenia postaci: http://lastinn.info/warhammer-fantas...tml#post259588 *** Tutaj dla przejrzystości wrzucę spis profesji, które na pewno możecie wziąć: Akolita | Banita | Berserker z Norski | Chłop | Ciura Obozowa | Cyrkowiec | Cyrulik | Fanatyk | Flisak | Giermek | Gladiator | Goniec | Górnik | Guślarz | Hiena Cmentarna | Kanciarz | Kozak kislevski | Leśnik | Łowca | Łowca nagród | Mieszczanin | Mytnik | Najemnik | Ochotnik | Ochroniarz | Oprych | Paź | Podżegacz | Porywacz Zwłok | Posłaniec | Przemytnik | Przepatrywacz | Przewożnik | Rybak | Rzecznik Rodu | Rzemieślnik | Rzezimieszek | Skryba | Sługa | Strażnik | Strażnik dróg | Strażnik pól | Strażnik więzienny | Szczurołap | Szermierz estalijski | Szlachcic | Śmieciarz | Tarczownik | Uczeń czarodzieja | Węglarz | Włóczykij | Wojownik klanowy | Woźnica | Zabójca trolli | Zarządca | Złodziej | Żak | Żeglarz | Żołnierz | Żołnierz okrętowy (źródło Fantasypedia) Banita - Robin Hood. Skazali cię za jakieś przestępstwo, więc ukrywałeś się w lesie i napadałeś na ludzi. Berserker z Norski - to taki nordycki barbarzyńca z mroźnej północy, spoza Imperium. Wiking wpadający w szał Ciura obozowa - osoba włócząca się za wojskiem i zajmująca potrzebami żołnierzy. Wyrywanie zębów, gotowanie, szycie, a może więcej... Cyrulik - medyk dla ubogich, znachor. Fanatyk - Stracił wszystko w życiu i pozostała mu już tylko fanatyczna walka ku chwale jego boga. Prawie wariat. Nie jest duchownym. Guślarz - wiejski, nielicencjonowany czarodziej. Mają zwyczaj płonąć na stosach. Hiena Cmentarna - Tomb Raider. Tylko, że w Imperium za włamywanie się do cudzych grobowców wieszają na najbliższym drzewie. Kozak Kislevski - Szabla do wynajęcia z ruskim akcentem i temperamentem, zza wschodniej granicy Imperium. Łowca = myśliwy Porywacz Zwłok - podobnie jak hiena cmentarna, tylko zamiast błyskotek handluje samymi ciałami. Podobne konsekwencje, tylko klienci mają trochę mroczniejsze potrzeby. Przepatrywacz = zwiadowca Przewoźnik - prawie to, co flisak. Zarabia pływając po jednej z wielu rzek Imperium Rzecznik Rodu - tylko dla elfów. Dyplomata jednego z elfich rodów. Słabo pasuje do przygody, więc bym nie brał. Strażnik Dróg - Texas Ranger Patroluje trakty, robiąc za mobilną policję na odludziach. Strażnik pól - tylko dla hobbitów. Obrońca ich sielankowej krainy z zamiłowaniem do ciskania pociskami z procy. Szermierz Estalijski - Adept jednej z egzotycznych, zachodnich szkół wyrafinowanej walki rapierem. Dla ludzi w Imperium trochę dziwny, częściowo ze względu na modne ciuszki. Estalia to odpowiednik Hiszpanii. Tarczownik - Tylko dla krasnoludów. Wojownik specjalizujący się w obronie podziemnych grot i tuneli. Wojownik klanowy - Tylko dla elfów. Taki tam uniwersalny leśny wojownik jednego z elfich klanów. Woźnica - raczej nie z tych wożących ziemniaki na targ. Zaprawiony wyga przeprawiający się przez niebezpieczne imperialne trakty. Zabójca Trolli - tylko dla krasnoludów. Zawiódł swoich rodaków i teraz pragnie już tylko chwalebnej śmierci. Będzie szukał jak najpotężniejszego przeciwnika, by w boju z nim zaznać wreszcie ukojenia. Wymieniłem tylko nazwy mogące budzić wątpliwości. Jak widać jest tu też pełno normalnych, codziennych zawodów. Jest to jak najbardziej zgodne z duchem systemu. Tutaj bohaterami zostają ludzie przypadkowi - kowale, rybacy, szczurołapy. Taki już jest Warhammer Warto zaznaczyć, że Imperium z kultury jest mocno germańskie, więc i wybrane przez was imiona ludzi powinny być z tym zgodne. No i mieszkańcy Imperium generalnie boją się magii. Czasem strach ten przejawiają, roznosząc czarowników na widłach. I tu następny cytat z Fantasypedii: Cytat:
Ostatnio edytowane przez Tadeus : 04-09-2010 o 03:50. | |