24-12-2013, 20:07 | #31 |
Reputacja: 1 | No, mniej więcej tak to wygląda. Poza kierowcą to na siłę zmieszczą się tam trzy osoby, reszta musi wejść na pakę (test Sprawności). Mapa Jeśli uciec jak najdalej w głąb strefy, to do Raszyńskiej, a potem do pl. Zawiszy. Usłyszeliście, że walki się toczą przy 8. pozycji, czyli na Grójeckiej na wysokości pl. Narutowicza. Możecie także ruszyć Filtrową do Niepodległości i jechać w kierunku Centralnego. Jadąc samochodem szybko dopędzicie uciekających ludzi, którzy Was spowolnią.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
24-12-2013, 22:27 | #32 |
Reputacja: 1 | Zgodnie z obietnicą, wrzucam obowiązujące zasady gry. Wrzucam je również w pierwszy post Komentarzy, by były zawsze pod ręką. MECHANIKA GRY Mechanika The Walking Dead bazuje na systemie autorskim "Byle do Świtu", została uzupełniona o elementy, które moim zdaniem lepiej wspierają konwencję uniwersum komiksu, serialu i gry komputerowej. Współczynniki stałe Każda postać w grze jest charakteryzowana przez 3 współczynniki:
Współczynniki czasowe Na możliwości postaci wpływają również statystyki czasowe, które wracają do domyślnej wartości na końcu każdego odcinka. Do tych cech należą:
Współczynniki sytuacyjne Dodatkowo, jeżeli okoliczności tego wymagają, Narrator może wykonać dla postaci test któregoś z dwóch współczynników sytuacyjnych: Szczęścia lub Charyzmy. Wówczas, na podstawie postu postaci, koncepcji gracza i oceny szansy powodzenia, ocenia szansę powodzenia testu. Po takim teście, w zależności od okoliczności, może zostać jeszcze wykonany test Odwagi, by sprawdzić, czy wzrosła Panika. Niezależnie od tego, jeśli test się nie powiedzie, liczba Kroków do śmierci spadnie o 1. Testy Jeśli test nie jest zupełnie prosty, tzn. jest robiony w miarę komfortowych warunkach i wynika z historii i charakteru postaci, nie ma zarządzanych testów. Niemniej, dość często o powodzeniu akcji postaci będą decydować kości. Gdy do tego dojdzie, Narrator w sesyjnym wątku na portalu Kostnica.eu przeprowadzi test dla bohatera. Żeby uzyskać powodzenie, należy uzyskać liczbę sukcesów równą bądź większą poziomowi trudności testu (1-3). Za sukces uznaje się każdy wynik równy bądź niższy aktualnemu poziomowi testowanego współczynnika. Jeżeli test Sprawności, Rozsądku, Charyzmy lub Szczęścia się nie powiedzie, przeważnie zostaje po nim wykonany test Odwagi, by sprawdzić, czy nie wzrosła Panika. Z testami wiążą się trzy sytuacje mechaniczne:
Konfrontacje: Konfrontacją przeważnie będzie ucieczko-walka ze Szwędaczami, może być nią także dyskusja czy inna sytuacja stanowiąca przeszkodę większą niż pojedynczy test (np oczyszczenie drogi z wraków samochodów, by móc przejechać dalej). Wówczas MG określa tajnie liczbę sukcesów, jakie gracze muszą uzyskać, aby tę przeszkodę pokonać. Sceny odświeżenia: Zapożyczony mechanizm ze świetnego indiasa "Lady Blackbird". W momentach oddechu, gracze mogą rozpisać sobie sytuację pokazującą relacje bądź ich zmianę. Wspólna rozmowa postaci przy kopaniu grobu czy przygotowywaniu posiłku albo warcie, kłótnia z kluczowymi NPCami (np partnerką postaci), ćwiczenie innej postaci w jakimś przydatnym fachu to dobre przykłady scen odświeżenia. W serialu sporo jest scen, które nic nie wnoszą do akcji, a po prostu pokazują, jak bohaterowie przeżywają ostatnie wydarzenia i jak zmienia się przez nich postrzeganie towarzyszy. Za rozpisanie takiego postu, uczestnicy jego mogą sobie odjąć albo dwa punkty Paniki, albo dodać jeden punkt Kroków do śmierci. Postać może uczestniczyć w dowolnej liczbie scen odświeżenia, ale na odcinek może sobie przyznać tylko dwa razy bonus mechaniczny.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
26-12-2013, 11:22 | #33 |
Reputacja: 1 | Ostrzegam lojalnie (napiszę to jeszcze w poście), że od 28.12 do 1.01 mnie nie będzie albo prawię, albo w ogóle. Powinienem móc odpisać 30. grudnia - wtedy wychodzi termin kolejnego odpisu - ale jeśli będę miał huk roboty w pracy (a jakieś zamówienie dla marketów jest, więc możliwe, że w ogóle spędzę w pracy kilkanaście godzin), to odpiszę dopiero po Nowym Roku.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
26-12-2013, 11:56 | #34 |
Reputacja: 1 | Cześć wszystkim Mój post może być?
__________________ "The oldest and strongest emotion of mankind is fear" -H. P. Lovecraft ***** Szukam MG, który przyjmie początkującego gracza pod swoje skrzydła ;) |
26-12-2013, 12:20 | #35 |
Reputacja: 1 | Musi
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
27-12-2013, 08:12 | #36 |
Reputacja: 1 | Brody - myślałem,że coś jeszcze dorzucisz po moim odpisie, odnośnie kierunku, jakim uciekasz. Dopisz to w wolnej chwili, ja to uwzględnię. Reinhard - mam nadzieję, że zmiana akcji wiązała się z przemyśleniami, a nie z zobaczeniem wyników rzutu na Sprawność. Tak czy owak, będę pewnie rzucał od teraz tuż przed napisaniem postu. Ogólna uwaga (którą wrzucam w pierwszy post do zasad) - jeżeli zmieniacie deklaracje, to nie edytujcie postu, tylko dawajcie je w drugim poście, bo ja z biegiem Waszych odpisów sobie buduję te sceny w wyobraźni, by je potem łatwiej opisać.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
27-12-2013, 08:56 | #37 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Cooperator święta, przyjazd rodziny i trochę pracy sprawiły, że nie było czasu na forum. Jeszcze dzisiaj postaram się dać post z deklaracją kierunku.
__________________ Konto usunięte na prośbę użytkownika. |
27-12-2013, 09:09 | #38 |
Reputacja: 1 | Brody - świetnie to rozumiem, żaden wyrzut z mojej strony Może emotki u mnie zabrakło w poście wyżej Nie ma ciśnienia, to raczej tłumaczenie, czemu nie pociągnąłem dalej sceny dla Klepacza
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
29-12-2013, 21:43 | #39 |
Reputacja: 1 | Widzę, że i u Was cienko z czasem Zatem przedłużam czas na odpisanie do 2. stycznia. Do Nowego Roku!
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
29-12-2013, 21:45 | #40 |
Reputacja: 1 | Ja mam pytanie. Rzut na szczęście rzutował na co? Na dostanie się kamienicy w której mieszkał przyjaciel mojej postaci? Bo troszkę się zgubiłem w tej odpisce...
__________________ Po prostu być, iść tam gdzie masz iść. Po prostu być, urzeczywistniać sny. Po prostu być, żyć tak jak chcesz żyć. Po prostu być, po prostu być. |