Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-04-2015, 12:10   #1
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
[komentarze] Gildia Najemników





Witam w sesji (nie)szczęśliwców, którzy się dostali



Spis treści:


Trochę
technikaliów na początek; część rzeczy oczywistych, ponieważ mamy również graczy początkujących.
  • Panel sesji będzie dla mnie wyznacznikiem tego, co na daną chwilę posiadacie i jakie czary na dzień macie wybrane/znacie. Jeśli nie ma czegoś w panelu to nie istnieje (nawet jeśli było gdzieśtam kiedyśtam w poście). Uprzedzam też, że lubię grzebać graczom w panelach i przestawiać oraz skreślać (nigdy dopisywać, hehe) graty.
  • Panel sesji proszę uzupełnić w formacie (kolejno okienkami):
    • DLA MG
    • ZDOBYCZE
    • PRZEDMIOTY MAGICZNE I SPECJALNE
    • CZARY WYBRANE NA DZIEŃ lub ZNANE (jeśli ktoś nie ma, a ma ochotę może tu wpisać atuty czy co tam chce, ale mnie to do szczęścia niepotrzebne)
    • BROŃ, AMUNICJA, ZBROJA, ZWIERZĘTA
    • POZOSTAŁE PRZEDMIOTY || ŻYWNOŚĆ/NAPOJE
      Tak się przyzwyczaiłam i taką mam fantazję - łatwiej mi Wam grzebać i wtedy widzę np. czy zabraliście znaczące dla fabuły przedmioty, albo czy zdobycze przypadkiem cudownie się nie rozmnożyły.
  • Nie musicie uzupełniać mechaniki w panelu - wystarczy mi w MythW. Jeśli ktoś tego jeszcze nie zrobił proszę udostępnić mi kartę jako edytorowi, żebym mogła ją dodać do sesji.
  • Odnośnie zaklęć: domyślnie macie po 10 sztuk każdego składniku potrzebnego do danego czaru. Nie będę Was rozliczać (chyba że pojawią się jakieś rzadkie lub kosztowne), ale pamiętajcie, by czasami fabularnie je uzupełniać.
  • Sami pilnujecie mechaniki swoich postaci (nie dotyczy początkujących). W czasie walki zaznaczacie w komentarzach bocznych lub dolnych ile i czym zadajecie obrażeń, jakich umiejek używacie i co to daje liczbowo, jaki zasięg ma czar etc. Jeśli chcecie żebym na coś Wam rzuciła (int, wis, nasłuchiwanie, dyplomacja etc.) również mi to zgłaszacie.
  • Powyższe tyczy się też zwierzaków. Ja przejmuję kontrolę w chwilach gdy nad nimi nie panujecie (np. ucieczka w sytuacji zagrożenia). Pamiętajcie, że mają one mniej PW od Was i niepilnowane mogą w każdej chwili zginąć - tu nie mam oporów.
  • Awatary - szerokość 150 px.
  • LVL-up: co zlecenie lub w zależności od Waszych postępów - zobaczymy jak się rozwinie sesja.
  • Mam nadzieję, że wszyscy choć ramowo przejrzeli materiały. Zapewne przez długi czas nie będą potrzebne, ale uprzedzam, że zakładam ich znajomość - zwłaszcza geografii.
  • Proszę do końca tury standardowo potwierdzić w komentarzach udział w sesji i podesłać mi na PW typowy wygląd postaci (jeśli nie ma go w docu) oraz to, co wiedzą o niej inni bohaterowie - wrzucę to w jeden post (nr 3) do wglądu dla wszystkich. Z czasem pewnie też będę dorzucać kolejne materiały o świecie w odpowiedni wątek.
Posty:
  • Tempo: 5 dni dla Was i 2 dla mnie (maksymalnie 7/2). Mam nadzieję, że uda nam się ustalić stałe dni dla początku i końca tury. Weekendy przeznaczam dla rodziny i jestem wtedy mało dostępna.
  • Długość postów: rozsądna. Mam nadzieję, że uda nam się zachować sensowny balans między postami a docami i nie rozpisywać na nich każdego p*nięcia.
  • Posty preferuje w trzeciej osobie, ale jak komuś bardzo zależy na pierwszej to ok.
  • Dialogi kursywą; myśli - tak, żeby było widać, że to myśl, a nie wypowiedź. Boldowanie imion okazjonalnie, żeby było widoczna zmiana interlokutora lub pojawienie się nowej postaci (lub NPCa) w poście.
  • Ilustracje proszę dostosowywać rozmiarem do ustawień forum (max 500), podlinkowywać w tekście lub dawać w tag [media ] - wtedy automatycznie zmniejszają się do okienka.
  • Jeśli ktoś nie może napisać posta to proszę od razu zgłosić w komentarzach, żeby inny gracze niepotrzebnie nie czekali. Jeśli się Wam zdarzy pisać na ostatnią chwilę i zajdzie potrzeba to zostawić deklaracje dla reszty graczy, żeby mogli ująć działania bohatera w swoim poście.
  • Jeśli ktoś nie odpisze do sesji w przepisowym terminie, sesja rusza dalej, a jeśli postać czegoś nie zrobiła, a gracz nie zostawił deklaracji, to jego strata.
  • Ponieważ jest Was dużo to pisząc tagujcie posty - albo w nagłówku, albo tytułując, żeby było wiadomo jaki czas i miejsce obejmuje dany wpis. Oczywiście dotyczy to sytuacji, gdy się rozłazicie.
  • Google doc. Jego ilość zależy od Was. Ja wymagam codziennej aktywności (lub przynajmniej codziennych deklaracji) w dwóch przypadkach:
1. walka;
2. dialogi przy których dana postać jest obecna. Można nie brać w nich udziału, lecz trzeba wtedy wyraźnie zaznaczyć bierność postaci (np. wpisem typu: “Zoja milczała przez całą rozmowę, błądząc myślami gdzie indziej”);
    • Post wpólny I - doc główny, tu zaglądamy w pierwszej kolejności. Tu piszemy dialogi i walki, zgłaszamy nieobecności, dajemy deklaracje.
    • Post wspólny II - doc pomocniczy, gdy główny będzie zapchany, lub akcja będzie się działa w różnych lokacjach. Przyda nam się nie raz i nie dwa.
    • Post wspólny III (techniczny): wspólny ekwipunek, notatki czy co tam chcecie. Tutaj też wrzucam sondę (patrz niżej).
    • Post MG - jeśli nie wyrobicie się z wrzucaniem doców czy postów, a termin tury nadejdzie to tutaj wrzucę tymczasowo swój kolejny post, żeby reszta graczy się nie nudziła.
UWAGA! Żeby przeklejało wam się formatowanie postów z doców (bez tagowania wszystkiego) na forum musicie w opcjach w panelu użytkownika LI (na samym dole) mieć ustawiony “Interfejs edytora postów: Zaawansowany edytor WYSIWYG”.
W większości przeglądarek to działa, dlatego formatujcie od razu posty w docu i poprawiajcie błędy, by osoba wrzucająca nie musiała robić tego za Was. Jest mi obojętne kto finalnie wrzuca post na forum (mogę nawet ja) - ważne jest kto pisze.
  • Jeśli gracz zarobi 3 nieusprawiedliwione nieobecności zostanie usunięty z sesji, a postać uśmiercona. Nie trzymam się tego sztywno bo wiadomo, że jeśli ktoś wpadnie pod tramwaj to raczej nie napisze, że jest w szpitalu, ale nie lubię też olewania sesji bez słowa wyjaśnienia.
UWAGA: to, że piszcie regularnie nie gwarantuje, że postać przeżyje (aczkolwiek zwiększa szanse w stosunku do osób mało aktywnych). Ryzyko śmierci jest wpisane w życie poszukiwacza przygód - w końcu robicie coś, czego wszyscy inni się boją. Poza tym bez ryzyka sesje są nudne.

Sandbox
:
Koboldy są tylko przygrywką do sesji, aczkolwiek początki rozbudowanego storytellingu możemy zacząć już w Futenberg.
Chciałabym zachować balans między akcją a czasem wolnym dla postaci, nie zanudzając ani jednym, ani (zwłaszcza) drugim. Dlatego sensowny wydaje mi się następujący system (oczywiście uwagi i sugestie mile widziane):
  • Ostatniego dnia tury (nie każdej, wiadomo że nie np. w czasie walki czy w środku dialogów) będę wrzucać do Doca III sondę z pytaniem czy chcecie teraz wolną turę na odgrywanie i światotworzenie, czy kontynuujemy grę scenariuszową.
  • Na odpowiedzi będę czekać dobę (do deadline’u tury). Przewaga głosów decyduje o rozwoju sesji. W razie równowagi lub Waszego niezdecydowania decyzję podejmuję ja. Na podstawie sondy ustalam zawartość mojego kolejnego posta.
  • Jeśli ktoś nie chce akurat ‘sandboxować’ zgłasza to i wtedy nie musi pisać. Tyczy się to jednak pojedynczych tur pomiędzy akcją. Jeśli robicie sobie dłuższą przerwę na światotworzenie należy podjąć jakąś aktywność - w końcu takie było założenie sesji.

Leczenie
:
Jak zawsze u mnie magiczne leczenie jest jedynie przyśpieszeniem naturalnej regeneracji. Owszem, zamyka rany, ale nie uzupełni braku krwi, a energia i materia brana jest z ciała chorego. W ogniu walki pomaga (ach, ta adrenalina), natomiast potem należy odpocząć (a przynajmniej się nie forsować) by zregenerować siły, inaczej cięższe czynności będą odpowiednio trudniejsze, a w czasie walki będę stosować minusy do ataku. Otrzymane podczas walki rany będę też podawać nie liczbowo, a opisowo:
  • rany drobne;
  • rany lekkie - spadek do min. 75% PW;
  • rany średnie - analogicznie 50% PW;
  • rany poważne - 25% PW;
  • rany krytyczne - 5% PW i mniej.
Innymi słowy nie będziecie wiedzieć ile punktów życia Wam zostało i czy leżący na ziemi bohater jest nieprzytomny, czy martwy, a postawa “chlup flaszkę i do boju” nie będzie się sprawdzać. Taki ciut realizmuw tym fantasy Proszę o odpowiedni storytelling w wypadku otrzymywania kolejnych obrażeń.


GOOGLE DOC:
  • zawsze podpisujemy wypowiedzi - na forum nie ma kolorów.
  • od razu poprawiamy literówki, błędy gramatyczne, orty, składnię itp.
  • na końcu swojej partii stawiamy gwiazdkę. Następna osoba ją kasuje i pisze dalej, po czym wstawia własną. Hurtowo można je usunąć opcją ‘znajdź-zamień’.
  • zaznaczajcie czy dana partia dialogowa jest już skończona i można ją wrzucać na forum.
  • kasujcie komentarze własne, które się już zdezaktualizowały i boczne konwersacje. Wyjątkiem są te od MG, które niech powiszą dzień-dwa, żeby wszyscy mieli okazję przeczytać.
  • nie piszcie komentarzy w treści postów, robi się wtedy chaos i syf. Nie znoszę tego; będę warczała i gryzła aż do skutku. Od tego są komentarze boczne lub oddzielone linią dolne.
  • Ogarniajcie początki i końce doców fabularnie. Niech nie wisi łysy dialog, zwłaszcza gdy jest cięty na części - dopisanie zdania dwóch w stylu: “Gdy kobold wyszedł odezwał się Marv”, czy “Potem wszyscy poszli do świątyni” nie boli, a ładnie wygładza opowieść. Pamiętajcie, że mamy (ponoć) czytelników.
  • nie musicie pisać chronologicznie; możecie wstawiać swoje wypowiedzi tam, gdzie pasują kontekstem. Warto też czasem przesunąć jakąś wypowiedź, żeby całość miała więcej sensu. Co prawda z jednej strony taki wygląd konwersacji jaki poszedł teraz na forum odzwierciedla chaos rozmowy 10 osób na raz, z drugiej jednak post jest mało czytelny (sama się nagłowiłam w kilku miejscach).
  • możecie zaznaczać komentarzem bocznym fragmenty, które wymagają odpowiedzi od innych graczy (a zwaszcza od MG), żeby nie umknęły.
Ale przede wszystkim boldujcie nowe wypowiedzi zwłaszcza wtedy, gdy są wstawiane w środek konwersacji!!! Serio, nikt nie będzie sie przedzierał przez cały dialog przy każdorazowym włączeniu doca. Niech ten bold powisi z dobę; jeśli są długie partie tekstu to wyboldujcie choć pierwsze zdanie, lub zaznaczcie komentarzem bocznym. Jak widzicie, że wszyscy się pojawili - odznaczacie, albo zostawiacie to mnie.

***

Oczywiście komentarze, uwagi i poprawki mile widziane Proszę mi też zwracać uwagę, jeśli zacznę się czepiać (bo jestem czepliwa i humorzasta ) o coś, czego nie napisałam (tu zwłaszcza do Autumm prośba) - mam swoje przyzwyczajenia i skrzywienia, które “moi gracze” znają i akceptują (np. notoryczne lenistwo pt. “znajdźcie sobie”), a wiele rzeczy (głównie dot. doca) wydaje mi się oczywiste…

 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 28-07-2015 o 11:28.
Sayane jest offline  
Stary 03-04-2015, 12:10   #2
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Pomoce do gry


Materiały:Kalendarium wydarzeń w sesji

Google doc.
Przydatne linki:
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 09-07-2015 o 13:26.
Sayane jest offline  
Stary 03-04-2015, 12:11   #3
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Glosariusz bohaterów


Deithwen (Piter) - druid z Wiczego Lasu.

Jak na awatarze. Czarny płaszcz z kapturem, ozdobna zapinka. Dominujący kolor ubrania szary, delikatne wzory (liście) w kolorze ciemnozielonym na koszuli. Zawsze ma przy sobie kostur i białą wilczycę, na sobie na pewno ma tą zbroje skórzaną. Wysokie brązowe buty.


W Marathiel mogą krążyć plotki o dwóch druidach mieszkających w głębi lasu. Może w Futenbergu także je słyszeli?



Evan (Komtur) - wojownik z Futenberg.
Młody mężczyzna o zmierzwionej blond czuprynie. Zwinny i silny ale trochę niekrzesany.

...



Franka
(Proxy)- kapłanka z (i spod) Darrow.
Młoda niskiego wzrostu dziewczyna o jasnej cerze delikatnie muśniętej słońcem. Sylwetka utrzymana w odpowiednich proporcjach dla lekkiej wagi. Okrągła główka o estetycznych rysach twarzy z jasnobrązową czupryną. Kłaki ścięte z tyłu, a z przodu dłuższe, zwykle wyplecione warkoczami trzymając całość w miejscu ładzie i składzie. Brązowe oczy osadzone lekko nad niewielkim nosem. Usta z małymi dołeczkami w kancikach często nadające uśmiechowi miłego charakteru.

Od dwóch tygodni w Futenbergu. Zamieszkuje świątynie razem z innymi kapłanami i akolitami. Energiczna, ciepła, otwarta, towarzyska, poukładana i pomocna. Przyjazna dla każdej nowo napotkanej osoby. Na swój sposób lekko nierozgarnięta, gdyż jeśli zajmie się jednym inne rzeczy wypadają pokracznie niezorganizowanie. Umie się cieszyć małymi rzeczami i cieszy się, gdy sprawia innym radość. Uwielbia opowieści i daleko jej do sztywności.



Gaspar
(Purvis) - tropiciel ze wsi pod Futenberg.
Średniego wzrostu, dobrze zbudowany i ogorzały. Krzywo przycięta grzywka i złamany nos nadaje mu wygląd zbirowatego przygłupa, ale czujnemu spojrzeniu niebieskich oczu nie umknie nawet mysikrólik w gęstych krzakach. Porusza się ostrożnie, uważnie stawiając kroki, tak, jakby od tego miało zależeć życie - i w istocie, wiele razy zależało.Uwagę zwracają jego dłonie: spokojne i nieruchome, jeśli nie ma potrzeby.

...



Gergo (goorn) - kobold zaklinacz znikąd.
Mały, chudy, pokraczny. Na siebie narzuconą ma podróżną szatę z dziesiątkami wypchanych kieszeni. Z jednej prawdopodobnie wygląda paskudna, gruba ropucha. Na plecach Gergo nosi cały dobytek, którego nie upchał po kieszeniach, zawinięty ciasno w rulon posłania. Podpiera się laską z lampką wiszącą na poziomym końcu. Chód mimo to ma niepewny, drobi raz szybciej, raz wolniej, kołysze się, podskakuje nerwowo. Garbi się i trwożliwe rozgląda na boki. Oczy ma żółtawe, przypominające kocie. Często nieświadomie wystawia rozdwojony gadzi język, w sytuacjach skrajnych nerwów oblizuje gałki oczne w obrzydliwym jaszczurczym geście.


Tyle, ile mogą zobaczyć. Stara się unikać kontaktu wzrokowego, trzyma się na dystans.



Kain Oussndar
(Nemroth) - czarodziej z Browntown.
Zadbany młodzieniec o długich, blond włosach. Cechują go przenikliwe jasno-zielone oczy. Rozmówców obdarza miłym uśmiechem. Ubrany w obszerne szaty z głębokim kapturem w tonacji brązu i zieleni. Wraz z faktem że jest bardzo chudy jak na swój wysoki wzrost nie robi wrażenia wojownika.

W Futenbergu przebywa od kilka miesięcy. Przybył tu za młodszą siostrą, która jako jedyny członek jego rodziny przeżyła wojnę. Zna się z właścicielem karczmy "Spotkanie dróg" i wynajmuję w niej pokój. Oprócz kilku wyjątków mieszkańców osady zna jedynie pobieżnie, ale uchodzi za osobę miłą i uprzejmą. Dużo czasu spędza na łonie natury. Nie rozstaję się że swoimi notkami i księgą, co wraz z jego aparycją zaowocowało opinią uczonego.



Marv Hund - wojownik z Zachodu
Szczupły, wysoki, żylasty i silny. Krótko ścięte rude włosy i trochę piegów na podłużnej twarzy z trochę zbyt wydatnym podbródkiem. Nie jest brzydki. Zielone oczy są bardzo intensywne, albo po prostu odznaczają się tak na jasnej cerze. Często się czerwieni, aż po czubki włosów. Kolejna wada tej cery. Nosi się prosto, jak to człowiek wychowany w małej wiosce. Spod zbroi będzie mu więc wystawać pewnie wełniany kaftan i proste, skórzane spodnie. Umie je sobie sam zrobić i naprawić, więc nie wyglądają na zniszczone.

W Futenberg nic o niej nie wiadomo.



Shavri Traffo
(Drahini) - tropiciel z Białej Grudy.
Postawny dwudziestolatek, oczy zielono-brązowe, włosy ciemny brąz – krótkie z ogonem cienkiego warkocza sięgającego do pasa, ciasno obwiniętego czarnym, lnianym pasem (który w kryzysowych sytuacjach można rozwiązać i posłużyć się nim jako sznurem). Bez brody. Wzrost :185 cm, waga 95 kg. Dużo blizn po oparzeniach na silnych przedramionach. Zazwyczaj widywany ze źdźbłem stokłosy wsadzonym między zęby żuchwy. Oraz czarnym szczurem drzemiącym na ramieniu lub w kapturze.

...



Sinara (Redone) - łotrzyk z Esper.
Ma 170cm wzrostu przy wadze 60kg, co daje postać w sam raz, ani za gruba ani za chuda. Ma ciemne oczy i czarne włosy. Nosi wygodne ubrania nie ograniczające ruchów w raczej ciemnych kolorach. Jest raczej ładna, ale nie wyróznia się niczym szczególnym, łatwo ginie w tłumie kiedy trzeba.

Oprócz ludzi z najbliższego sąsiedztwa raczej nikt jej nie zna, więc w Futenberg nic o niej nie wiadomo.


Zoja Ledo (Autumm) - healer z Browntown.
Zoja jest niewysoką dziewczyną - czy raczej młodą kobietą - o ciemnej karnacji, brązowych oczach w kształcie migdałów i gęstych, falowanych włosach barwy hebanu z rudym pobłyskiem Jej nos, policzki i ramiona są obsypane drobnymi, wyraźnymi piegami. Mimo niewielkiego wzrostu, jest ładnie zbudowana - i nieco okrąglejsza w strategicznych miejscach niż jej rówieśniczki; zdecydowanie przyciąga wzrok płci przeciwnej, chyba zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy.

Nie wygląda na kogoś, kto posiada jakikolwiek większy majątek; jej dobytek i ubranie, choć solidne i dopasowane, noszą ślady długotrwałego użytkowania. Dziewczyna jest jednak zadbana, czysta i schludna, choć jej ręce są zniszczone, a pod oczami zbierają się zmęczone cienie.

Mówi cicho, spokojnie i bardzo wyważonym tonem; trochę inaczej wymawia “sz” i “r”, co nadaje jej słowom niewinnego uroku; na dokładkę bardzo dobitnie wyraża się “całą sobą” - mimiką, mową ciała, zamaszystymi gestami etc. - co powoduje, że patrząc na nią, wiele osób i tak odejmuje jej lat, traktując jak dziecko.

Ubiera się skromnie i prosto; nogawice, sięgająca kostek i przewiązana w pasie suknia, wygodne trzewiki, luźna koszula; wszystko to uzupełnione o chustę na głowę lub ciepły płaszcza na niepogodę, utrzymane w stonowanych szarościach i spranych błękitach. Kiedy wyrusza w jakieś potencjalnie niebezpieczne rejony, ubiera napierśnik ze wzomocnionej skóry (choć bardzo tego nie lubi).

Na szyi ma niewielki wisiorek ze świętym symbolem Ilmatera, najczęściej schowanym pod koszulą; drugim, bardziej widocznym znakiem jej wiary i profesji są zwoje grubej, czerwonej nici, owinięte wokół jej dłoni i sięgające od nadgarstków do połowy przedramienia.

Zwykle nosi ze sobą małą, skórzaną, przypiętą na pasku torbę z ziołami, bandażami i innymi medykamentami oraz niewielki, tępo zakończony nóż.

Zoja przybyła do Futnebergu kilka miesięcy temu, wraz z niewielką grupą uchodźców z ogarniętej wojną północy. Została przygarnięta przez lokalną świątynię, gdzie mieszka i wykonuje wszystkie posługi akolitki: sprząta, pomaga w administracji i zajmuje się tymi wiernymi, którzy potrzebują jakiejś drobnej pomocy, której zakres nie wymaga interwencji kapłana.

Zanim do miasteczka nie przyjechał Kain, Zoja była widywana często z Rose Oussndar, siostrą młodego maga, która, podobnie jak znachorka, jest uciekinierką z Browntown.

Oprócz generalnej opinii “porządnej dziewczyny”, wzorowo wypełniającej nielekką posługę Ilamtera, Zoja nie wyróżnia się specjalnie. Jest towarzyska i otwarta, rozpoznawalna w całym miasteczku, ale od zimy nie minęło wystarczająco wiele czasu, by zdążyła zadzierzgnąć jakieś serdeczniejsze znajomości (nie mówiąc o nieżyczliwych opiniach, jakie krążą o uchodźcach jako “niewdzięcznych darmozjadach”).




 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 17-04-2015 o 14:51.
Sayane jest offline  
Stary 03-04-2015, 12:11   #4
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Futenberg

Niewielkie miasto (a raczej duża osada) leżące na trakcie łączącym pólnocny zachód Królestwa z jego południem. Kiedyś była to zwykła wieś na skraju lasu, jednak dobre położenie sprawiło, że rozrosła się, została otoczona wysoką palisadą, zaopatrzona w dwie wzmocnione stalą bramy i stała się głównym przystankiem dla podróżnych zdążających do lub ze stolicy Królestwa.

Liczba mieszkańców: ok. 500 osób, głównie ludzie i półelfy
Ograniczenie sztuk złota: 350
Straż miejska: 8 osób
Odległość od Darrow: 5 dni pieszo.
Odległość od Esper: 4 dni pieszo.

Znane osoby:
  • burmistrzyni - Dolores More;
  • kapitan straży - Brune Kuternoga;
  • czarodziej - Cedryk Vale (obecnie na wojnie);
  • Świątynia:
  • dowódca Gildii Najemników - Gard Whiplash;
  • właściciel najemniczej gospody "Złoty Róg" - Temnes D’arte;
  • właścicielka miejskiej mordowni "Akwedukt" - Alicja z Bremen;
  • właściciel gospody "Spotkanie dróg" - Alfred Tull;
  • właścicielka największego składu handlowego Eliza Tull, siostra Alfreda.
  • kowal Dominik, prowadzący jedyną kuźnię w mieście;
  • właściciel sklepu z różnościami gnom Rapatanus;
Znane miejsca:
  • świątynia Helma Obrońcy (i innych bogów); opis budynku i NPCów (by Autumm)
  • Gildia Najemników
  • "Skład Tullów" - największy skład handlowy w mieście, dobre ceny i jakość. Można kupić większość rzeczy od żywności po broń i odzież (Eliza Tull).
  • Kuźnia Dominika - jedyna w mieście.
  • "Różne różności" - gnomi sklep (Rapanatus). Można tu zakupić wątpliwej jakości gnomie wynalazki, nabyć (oraz sprzedać) drobne magiczne rzeczy (Vale czasami wytwarza jakieś zwoje czy różdżki i przekazuje tu na handel) oraz zidentyfikować rzadkie czy dziwne znaleziska;

    Gospody i tawerny:
    • "Złoty Róg" - najemnicza gospoda (Temnes D'arte), rzadko obsługuje inną kilentelę, nawet kosztem niższych dochodów;
    • "Akwedukt" - miejska mordownia, czyli tawerna dla biedoty i lokalnych zakapiorów (Alicja z Bremen);
    • "Spotkanie dróg" - gospoda dla przyjezdnych i "przyzwoitych ludzi" (Alfred Tull);
    • "Tłusty Gąsior" - karczma serwującą najlepsze pieczyste w mieście (Sara Winthlow).




Futenberscy NPCe z historii postaci:

  • Gottszalk - kupiec bławatny
    • Elizza - najmłodszej córki kupca.
  • Eric, Estera i Uma Blackwood - "podopieczni" Franki.
  • Roy MacDugall - słynny w południowej części Faerunu najemnik i fechmistrz. Jego styl charakteryzujący się dużym luzem ciała i sporą dynamiką uderzeń jest nadal rozpoznawalny. W Futenberg pracował jako ochroniarz w ‘Tłustym Gąsiorze’, prowadził także lekcje fechtunku. Zmarł miesiąc temu.
  • Sara Winthlow - kobieta ok 50tki, lekko pucułowata i żwawa za razem. Silna osobowość nie lubiąca sprzeciwu. Prowadzi karczmę “Tłusty Gąsior”.
    • Lori Winthlow - Najmłodsza córka Sary, wesoła, szesnastoletnia, pulchna blondynka o miłej aparycji, trochę za bardzo rozpieszczona.
    • Crystina Winthlow - Szczupła ciemnowłosa, osiemnastoletnia piękność. Matka wydała sporo pieniędzy by zapewnić jej wykształcenie godne szlachcianki (dobre maniery, gra na lutni, śpiew). Jest wyniosła i zadziera nosa.


 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 27-05-2015 o 08:33.
Sayane jest offline  
Stary 03-04-2015, 20:36   #5
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
TURA 1

  • czas na posty: do 10.04 (posty nieobligatoryjne)
  • czas w postach: od dowolnego do podjęcia się zlecenia w Gildii. Scena w karczmie będzie już w nowej turze
Zaczniemy na luzie, czyli sanboxowo A poważnie, potrzebuję czasu żeby ogarnąć Wasze karty i posprawdzać mechanikę osobom początkującym oraz tym, które słabo ogarniają DDki. A że święta, święta i do tego w domu chorobowa apokalipsa, więc ten tydzień jest mi potrzebny jak psu buda.

W kartach postaci i historiach możecie grzebać dopóki nie przybiję Wam pieczątki na docu pt. SPRAWDZONE. Pewnie będę jeszcze prosić o różne zmiany, żeby ujednolicić NPCów czy jakieś fabularne wątki.

W postach możecie opisywać sobie co chcecie do czasu podjęcia się zlecenia w budynku Gildii (włącznie). Domyślnie wszyscy widzieliście się tam przynajmniej raz podejmując misję z koboldami; mogliście się spotkać też przed (np. podpisując kontrakt)/po - Wasza wola.

Jeśli macie pytania dotyczące gildiowych formalności, miasta itp. - piszcie na PW, gg lub w docu I.

Do końca tury proszę uzupełnić panele sesji (w sensie ekwipunku i czarów). Od następnej zaczynam Was rozliczać z żywności, kasy za noclegi itd.Proszę teżdo tego czasu standardowo potwierdzić w komentarzach udział w sesji i podesłać mi na PW typowy wygląd postaci (jeśli nie ma go w docu)oraz to, co wiedzą o niej inni bohaterowie - wrzucę to w jeden post (nr 3) do wglądu dla wszystkich. Na docu wybierzcie sobie kolorki itp.

Mam nadzieję, że będzie nam się fajnie grało i obejdzie się bez większych zgrzytów
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 25-05-2015 o 09:52.
Sayane jest offline  
Stary 03-04-2015, 20:51   #6
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Dzień dobry.

Ja mam pytanie w zasadzie w wersji początkującej, bo dawno w D&D nie grałem. Gdzie kończy się ekwipunek podstawowy, a zaczyna ten płatny? Jak mam liczyć coś takiego jak materiały do rzemiosła?

Witam też wszystkich i życzę miłej wspólnej gry.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 03-04-2015, 21:03   #7
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Ekwip startowy darmowy dla profesji masz pod koniec opisu swojej profesji w Podr. Gracza. Jeśli go nie chcesz możesz sprzedać za pół ceny (wyposażenie jest gdzieś koło str. 112 PG pl) i kupić coś innego. Dałam Wam tak bo zasadniczo mało kogo stać na nowiutkie graty i zakładam, że broń czy zbroję macie po dziadku, babce czy bracie.

Co do materiałów to zależy jakie chcesz. Wydaje mi się, że w Księdze Broni i Ekwipunku są tego typu drobiazgi, a jak nie to będziemy myśleć gdy zechcesz coś stworzyć.

W panel sesji wchodzi się klikając na nazwę postaci (lub awatar) przyklejony w górnej belce sesji (piszę bo dostałam takie pytanie). Potem "edytuj szczegóły" i wrzucacie tam ekwip z doców.
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 03-04-2015 o 21:05.
Sayane jest offline  
Stary 03-04-2015, 23:42   #8
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Potwierdzam udział.

Myślałam, że będę jedyna do składania do kupy naszej wesołej gromadki, ale okazuje się, że mam ostrą konkurencję w postaci druida i kapłanki. Cóż, nad jakimś dogorywającym BG będą się rozgrywały epickie boje o to, kto będzie mógł go pomacać spellem leczącym XD

Also, trochę tam u Say przeżyłam, a i system znam nienajgorzej. Jak ktoś ma jakieś pytania czy wątpliwości, które można rozwiązać bez udziału MG, to można śmiało mnie maltretować na PW czy gg

No i witam wszystkich. Mam nadzieję, że to my damy łupnia goblinom koboldom, a nie na odwrót ;D
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 04-04-2015 o 00:02.
Autumm jest offline  
Stary 04-04-2015, 00:24   #9
 
Nemroth's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetnyNemroth jest po prostu świetny
Udział potwierdzam, cieszę się mam szansę na sesję z wami. Życzę nam udanej i miłej gry
 
Nemroth jest offline  
Stary 04-04-2015, 01:04   #10
 
Drahini's Avatar
 
Reputacja: 1 Drahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumnyDrahini ma z czego być dumny
Witajcie
Cieszę się, że będę miała szanse z Wami zagrać jako dziewiętnastolatek Savri, spokojny, zrównoważony tropiciel, z ręką do zwierząt. Dzięki piękne MG za szanse. Czekałam na nią kilka lat.
Autumm nie wiem, czy jeszcze szukasz kogoś do obrony i absolutnie jestem przekonana, że jako całkowity świeżaczek nie będę w stanie obronić nawet swojego własnego chłopaczka, aleeee... na mieście spotkać się i powymieniać uwagi na temat pogody przed Gildią zawsze chętnie
 
Drahini jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172