|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-04-2022, 16:07 | #1 |
Reputacja: 1 | [Pathfinder 2e] Wiek Popiołów - Komentarze Witam wszystkich graczy! Życzę długiej, dobrej i okraszonej punktami doświadczenia gry z legendarnymi łupami! W tym temacie pytajcie, ustalajcie i ogólnie rozmawiajcie o wszystkim, czego nie zmieścicie w głównym wątku gry. W miarę czasu i możliwości postaram się wyjaśnić wszystko Kwestie organizacyjne Sugestie co do pisania postów: - dialogi bez kursywy, - nie trzeba justować postów, - obrazki w postach prosiłbym, aby wyśrodkować, - doc, w którym będziemy rozpisywać walki, podam na PW - długość postów: “na awatara”, czyli mniej więcej dziesięć zdań. - szerokość awatara: 200 pikseli Tempo: Tura dla graczy to tydzień, chyba, że wszyscy gracze skończą szybciej. Tyle samo czasu dla MG. W przypadku walk na docu będę prosił o krótki opis fabularny lub tylko deklarkę, co robi postać, na które czekam 2 dni od swojego ostatniego wpisu. W przypadku braku odpisu, decyzję, co robi dalej postać, podejmuję ja W przypadku długotrwałego braku kontaktu, postać staje się Bohaterem Neutralnym. Mamy pierwszy post, więc jest to dobry moment, by zaprezentować swoją postać pozostałym Poniżej informacje o samej grze: Podstawowe informacje na temat gry są tutaj: https://pf2.d20pfsrd.com . Polecam zapoznać się szczególnie z tym, co Wasza postać potrafi. Inne źródło to https://2e.aonprd.com , czyli Archives of Nethys. Alternatywnie, tutaj jest szukajka, z której możecie skorzystać: https://pf2easy.com Garść najważniejszych faktów o okolicy: - Isger: kraj, w którym jesteście. Na północy góry Menador (a za nimi Molthune znany z ustawicznej wojny z Nirmathas), na południu góry Aspodell (a za nimi Andoran), na wschodzie Góry Pięciu Królów, na zachodzie Cheliax. Isger jest państwem-wasalem Cheliax i często można spotkać na jego terenie twierdze rycerzy z Cheliax zwanych Czarcią Strażą. Isger przetrwał parę wojen, z której jedną z najcięższych była Wojna Goblińskiej Krwi. Od tamtego czasu, większość wojsk skoncentrowało się wokół stolicy, Elidir. Ziemie na południe od rzeki Conerica, a w szczególności spalony Ćwierkający Las, są w zasadzie niczyje. Wioski i miasteczka same troszczą się o swoją obronę, która w praktyce jest jest zaciężną armią z sąsiedzkich Cheliax, Andoran lub Drumy. - Czarcia Straż: zakon wojowników z Cheliax inspirujący się porządkiem Piekieł. Co prawda symbolika zakonu to diabły i Piekło, jednak filozoficzny nacisk kładzie na utrzymanie prawa, niezależnie od tego, czy utrzymanie prawa i porządku wymaga wytoczenia rzeki krwi obywateli. Porządek i prawo powinno być utrzymane według nich za wszelką cenę. Pomimo moralnego agnostycyzmu, rycerze Czarciej Straży są witani z ostrożnym respektem w niespokojnych czasach i cenieni za ochronę, którą zapewniają okolicy. Wielu z nich to diaboliści, czyli czciciele Asmodeusza i wielu jest wprawnych w arkanach sztuki przywoływania istot z planu Piekieł. Kapituła Czarciej Straży w twierdzy nosiła nazwę Zakonu Szponów. - Plemię Cierniowego Kamienia: plemię goblinów mieszkające w okolicach Czarciego Wzgórza. Nie wszyscy im ufają, mając w pamięci Wojnę Goblińskiej Krwi. Dotychczas jednak jego członkowie, których jest paru w mieście, żyli w pokoju z Rozgórzem. - Czarcie Wzgórze: wzniesienie na północ od Rozgórza, na którym znajduje się opuszczona twierdza ongiś należąca do Czarciej Straży. Co prawda “Czarcie Wzgórze” to zwyczajowa nazwa tego miejsca, jednak mieszkańcy czasem też nazywają twierdzę “Cytadelą Altaerein”, co ponoć było nazwą, której używali członkowie zakonu, kiedy tam jeszcze byli. - Najemnicy w Rozgórzu: ponad stuletni zwyczaj w mieście. Ponieważ nie ma wojska, które broniłoby miasta, miasto opłaca najemników. Zwyczajni strażnicy miejscy zajmują się łapaniem złodziei i bronieniem przed rozbojem, wojska najemne i łowcy nagród - wszystkim innym. W zależności od powagi zagrożenia, włodarze miasta powołują większą lub mniejszą armię lub wyznaczają nagrody dla łowców nagród. - Rozgórze: miasto u stóp Gór Pięciu Królów. Jak głosi legenda, zostało dawien dawna założone przez maga, Lamonda Breachtona. Żyje tutaj około półtora tysiąca mieszczan, głównie ludzie i w mniejszych ilościach niziołki, elfy i krasnoludy. Mieszczanie utrzymują się z przemysłu garbarskiego, drobnego handlu, wycinki Karmazynowego Lasu znajdującego się na południu i flisactwa na odnodze rzeki Conerica zwanej Firnem z powodu wyjątkowo zimnej wody rzeki. Pomimo wysuniętego położenia, miasto umiarkowanie prosperuje za sprawą handlu z Andoran i Cheliax. Rozgórze - Parę interesujących miejsc: 1 - Archiwa, gdzie przechowywana jest historia miasta i inne ważkie dokumenty 2 - Tartak Rozgórza - spora budowla, gdzie drwale pracują w pocie czoła, rąbiąc drwa z Karmazynowego Lasu na południu. 3 - Ratusz Rozgórza - w głównej hali zwoływane są narady i możni miasta wyznaczają nagrody. 4 - Kufel Farciarza - karczma znana z wyjątkowo dobrego piwa której właścicielem Brynne Taithe, czcicielka Caydena Caileana, boga dobrego losu. 5 - Futra Karmazynowego Lasu - garbarnia człowieka imieniem Winthrop Finney. 6 - Dom Snów - świątynia Desny. Jej właścicielka, Kellen Carondil, czasem zaprasza godnych uwagi do jej obserwatorium. 7 - Lament Lamonda - przytułek dla tych, co nie mają dachu nad głową. 8 - pomnik założyciela miasta, Lamonda Breachton. 9 - kostnica. 10 - Marynowane Ucho - karczma znana z wyjątkowo krwawych bijatyk. 11 - Bracia Posandi - murarze. 12 - Kwatermistrz i Grosz - kram z zaopatrzeniem. 13 - Solidna Księga - księgarnia i zwoje. 14 - Uśmiech Shelyn - cech rzemieślniczy rzeźbiarzy, malarzy i innych person zainteresowanych sztuką. Czciciele Shelyn. 15 - brukarz. 16 - Wozy i Koła Vuskera - sklep dla właścicieli karawan. Kołodzieje i zaopatrzenie. 17 - Łaska Maga - tawerna, której właścicielem jest Trinil Uskwold. Uwielbiana przez najemników i łowców nagród. Znani w mieście: Greta Gardania - zarządca miasta, to ona razem z razem z radą ustala prawo na Rozgórzu. Ficko - posłaniec klanu Cierniowego Kamienia z Czarciego Wzgórza. Klan Cierniowego Kamienia - gobliny, które rozłożyły się w okolicach Czarciego Wzgórza. Niewielu im ufa, mając żywo w pamięci czasy Wojen Goblińskiej Krwi, kiedy klany goblinów wymaszerowały z Ćwierkającego Lasu i wyżynały całe wsie i miasta w imię podboju terytorium. Pomimo tego, gobliny z Czarciego Wzgórza zawarły ostrożne przymierze z Rozgórzem, handlując z jego mieszkańcami i do tej pory będąc w miarę przydatnymi sprzymierzeńcami. Mapa cytadeli: Termin do końca tej tury: 29.04.22
__________________ Evil never sleeps, it power naps! Ostatnio edytowane przez Santorine : 15-06-2022 o 05:32. |
22-04-2022, 22:20 | #2 |
Reputacja: 1 | Witam wszystkich bardzo cieszę się, że mam okazje powrócić do Gobelina w nowej wersji dzisiaj większość dnia byłem poza domem, ale jutro zajmę się portretem i innymi rzeczami |
23-04-2022, 06:17 | #3 |
Highlander Reputacja: 1 | Witam wszystkim. Bardzo mi miło, że razem zagramy i życzę wszystkim dobrej zabawy.
__________________ Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. A co jest drugim. Biały Wilku? - Nie ma przeznaczenia - jego własny głos. - Nie ma. Nie ma. Nie istnieje. Jedynym, co jest przeznaczone wszystkim, jest śmierć. |
23-04-2022, 06:42 | #4 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Witajcie! Mam nadzieję, że fajnie się będzie nam grało i uda się ukończyć tę kampanię. Bo z taką myślą aplikowałam do sesji Rozumiem, że nasze postacie się nie znają? Dobrze też myślę, sądząc iż „Czarcia Straż” to Hellknights? Santorine, będziesz wszystkie nazwy własne tłumaczył?
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. |
23-04-2022, 06:51 | #5 | |
Reputacja: 1 | @Alex Tak, Hellknights to Czarcia Straż. Nie będę tłumaczył wszystkich nazw własnych, tylko te, które dają się przetłumaczyć. Cała reszta pozostaje taka, jak jest w settingu Możliwe, że nieco popłynąłem z tą nazwą. Czy wolelibyśmy Hellknights przetłumaczyć po prostu jako "Rycerze Piekieł"? Cytat:
__________________ Evil never sleeps, it power naps! Ostatnio edytowane przez Santorine : 23-04-2022 o 07:01. | |
23-04-2022, 12:07 | #6 |
Reputacja: 1 | Moim zdaniem "Czarcia Straż" brzmi dobrze. Również względów wizerunkowych patrząc na opis formacji. "Rycerze Piekieł" mają wydźwięk moim zdaniem bardziej negatywny. |
23-04-2022, 12:56 | #7 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | A powinna mieć pozytywny? W zasadzie to kwestia gustu i znajomości tradycji tłumaczeń. W D&D (skąd pomysł na porządek wszechświata zabrało Paizo) słowo "czart" zwykło być tłumaczeniem "fiend", czyli dotyczyło wszystkich mieszkańców niższych sfer. Zatem określenie Czarcia Straż może wydawać się nieprecyzyjne i zbyt szerokie, bowiem oznaczałby, że formacja w jakimś stopniu związana jest z lub poważa daemony i demony. A jest wręcz przeciwnie, Hellknights nie mają (i nie chcą mieć nic wspólnego) z tymi bytami i ich bóstwami. Z kolei tłumaczenie "Rycerze Piekieł", choć trochę prostackie i dosłowne, bardziej pasuje lorewise. Większość Hellknightów poważa lub wyznaje Asmodeusza, arcydiabła. Do tego jednym z kluczowych testów mających na celu zostanie członkiem organizacji, jest zabicie przyzwanego diabła. Oczywiście piszę to jako ciekawostkę. Bo dla mnie to detal. O tłumaczenia pytałam nie dlatego, że jestem purystką i chodzi mi o trzymanie się pewnej konwencji w tłumaczeniu, a dlatego, że chciałabym nie stracić orientacji w świecie przedstawionym (jako osoba ogarniająca dobrze lore). Teraz już wiem, że będą miały miejsce i dlatego będę starała się domyślić, o co chodzi, jak nazwa będzie brzmiała znajomo, a zarazem obco Na przykład każdy w Avistanie z pewnością kojarzy Hellknights, ale niekoniecznie musiałby znać jakąś isgerską Czarcią Straż. Dlatego jako gracz warto mieć tę świadomość i wiedzieć, kiedy można dopytać, czy na pewno pod daną nazwą kryje się to, co się przypuszcza
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. |
23-04-2022, 14:14 | #8 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
W tej sesji nazwy własne będę tłumaczył tylko wtedy, kiedy będą angielskie lub posiadające angielskie człony nazwy w podobny sposób, w jaki został potraktowany kiedyś Przewodnik Gracza po Faerunie. Tam, dla porównania - Snakewood to Wężowa Puszcza, Cloakwood to Knieja Otulisko, a Lurkwood to Las Czat. Zdaje się, że zbitki wyrazów takie jak te są trudne do przełożenia na polski w taki sposób, żeby brzmiały dobrze i pewnie można by było je przetłumaczyć na różne sposoby
__________________ Evil never sleeps, it power naps! | |
23-04-2022, 15:11 | #9 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Te tłumaczenia, które podałeś, są bardzo fajne, ale dodatkowo na ich korzyść działa właśnie to, że są ugruntowane w tradycji, więc ludzie je kojarzą, nawet jak nie są dokładnymi przełożeniami pierwotnych nazw.
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. |
23-04-2022, 17:25 | #10 |
Reputacja: 1 | Powitać. Oby nam się grało dobrze i długo, a kości dopisywały, chociaż u Santorine'a z tym ostatnim ciężko. Tak, dalej mam uraz do słabych rzutów z "Szeptów". "Czarcia Straż" jako tłumaczenie Hellknights zgrabne. Katerinę Wasze postacie mogą kojarzyć z pokazów fechtunku, bo tak sobie dorabiała. Zwłaszcza w "Bażancie", gdzie też mieszka kątem u akolity Calistrii. Jakby ktoś chciał jakąś głębszą znajomość albo coś takiego, to ja chętny. Pozdrawiam, Aro |