31-10-2017, 12:56 | #51 |
Reputacja: 1 | Mechanika wygląda fajnie, ale jak z zastosowaniem jej w realiach PBF? Jak sobie wyobrażasz "dyskutowanie" z każdym graczem rzutów i czekanie na decyzję, ile punktów gdzie przesuwa? Czy zamierzasz to robić sam, automatycznie?
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
31-10-2017, 13:24 | #52 |
Reputacja: 1 | Przesuwanie punktów i tak wychodzi zawsze na dwa sposoby - albo test jest zdany, bo wystarczyło punktów. Albo nie zdany, bo nie wystarczyło. Więc będzie to automatyczne, ale z wytłumaczeniem co się wydarzyło.
__________________ |
31-10-2017, 13:47 | #53 |
Reputacja: 1 | Nie będzie możliwości rozgrywania choćby co niektórych problemów fabularnie bez rzucania kością? O ile rozumiem kości w walce czy przy jakichś zakładach, gdzie może wystąpić sporo okoliczności losowych, to nie bardzo sobie to wyobrażam przy wszelakiego rodzaju dyplomacjach czy dyskusjach, którymi trzeba będzie coś załatwiać. Znaczy się, ja uważam, że kości powinny być jedynie dodatkiem czy wspomaganiem, a nie głównym silnikiem gry i zastępować kombinowanie.
__________________ Every time you abuse Schroedinger cat thought's experiment, God kills a kitten. And doesn't. Na emeryturze od grania. |
31-10-2017, 13:54 | #54 |
Reputacja: 1 | Jeżeli gracze będą mieli sporo czasu i nikt nie będzie chciał im przeszkodzić - nie ma sensu rzucać. W przypadku rozmów dyplomatycznych i handlu (przynajmniej przy sprawach, które mają wpływ na rozwój sytuacji) - rzuty raczej będą, modyfikowane przez wspomniane przez ciebie kombinowanie. Zawsze trzeba pamiętać o tym, że intelekt i charyzma postaci nie są intelektem i charyzmą gracza. A MG też nie jest subiektywny, więc jeżeli założy, że BN ma tyle a tyle statystyk związanych z rozmowami, to się tego trzyma a nie bazuje na tym, jak spodobała mu się wypowiedź gracza. To bardziej uczciwe.
__________________ |
31-10-2017, 13:54 | #55 |
Reputacja: 1 | Ryo o ile rozumiem twój punkt widzenia, o tyle te warsztaty mają nas uczyć zawiłości mechaniki. BTW Ardel, czy testy danej kategorii (np. Społeczne) zawsze przeprowadza się z tej samej puli atrybutów, czy to zależy od sytuacji? @up widzę że ktoś mnie ubiegł
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
31-10-2017, 13:57 | #56 |
Reputacja: 1 | O tym będzie później, przy opisach umiejętności. Dużo atrybutów się pokrywa, ale czasem się od siebie różnią. Można korzystać także z zasad uproszczonych i zawsze wykorzystywać tę samą pulę atrybutów - ma to sens przy jednostrzałówkach i krótkich sesjach, ale w przypadku forum (gdzie jest dużo czasu na wszystko) i przy dłuższych rozgrywkach preferuję skomplikowańsze zasady.
__________________ |
31-10-2017, 15:12 | #57 |
Reputacja: 1 | Spoko spoko, to poczekam na objaśnienia. Rozumiem że brak umiejętności nie powoduje kary do testów? Brak możliwości poprawy wyniku jest chyba wystarczającą karą
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
31-10-2017, 15:27 | #58 |
Reputacja: 1 | Zazwyczaj brak umiejętności nie skutkuje karą (zakłada się, że bohater posiada wszystkie na poziomie 0). Jednak w przypadku niektórych zdolności daje się karę -3. Przykładem jest astronomia, żegluga na statku morskim (gdy postać pływała tylko po jeziorach) czy latanie na smoku (gdy postać latała jedynie na miotle).
__________________ |
31-10-2017, 18:58 | #59 |
Reputacja: 1 | No, jak dla mnie wszystko w tej kwestii jasne
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |
31-10-2017, 19:01 | #60 |
Reputacja: 1 | Dobrze. Jeżeli nie będzie więcej pytań, to jutro wrzucam dalszą część podstaw mechaniki. I jak już to omówimy, to przedstawię w jaki sposób tworzy się postać - będziecie mogli na podstawie tego opisać mi jakieś koncepty postaci. I będzie trzeba się powoli decydować kto będzie grać. Ale nawet jak ktoś odpadnie, bo odpaść was paru musi, to i tak zachęcam do śledzenia tematu i zadawania pytań - mam nadzieję, że się zapalicie do DSA tak samo, jak ja i będę mógł potem tutaj w jakieś wasze sesje pograć!
__________________ |