10-07-2020, 21:06 | #21 |
Reputacja: 1 | Powiedzmy tak, możemy iść w realizm, ale mało jest jego fanów... ...albo możemy iść na logikę i dać obostrzenia mechaniczne uzależnione od statystyk/talentów, plus mechaniki dodatkowe ...albo całkowita radosna włóczęga bez przykrości. Obstawiam to drugie w okrojonej formie, bo godzi oba podejścia i wszystko jest jak na dłoni wiadome, a nie zraża niesamowicie dużej grupy osób. W skrócie, machanika musi być prosta, logiczna i przyjemna. To nie Twillight 2013 na Stage III Rules. Bez zbędnego crunchingu, bez nonsensu arbitrażu wizji twórcy (który nie ważne jak by się starał i tak przedstawi tylko część realiów). W skrócie, eklektyzm na całego, ale w skompresowanej i przyjemnej formie po stronie prowadzącego, a względnie opisowej dla gracza. Jak w życiu! Nie wiesz i nie chcesz wiedzieć jak wszystkie części buta, ich forma, kształt, materiał i jakość wykonania wpływa na komfort chodzenia, oraz wytrzymałość i dodatkowe atuty. |
10-07-2020, 21:48 | #22 |
Interlokutor-Degenerat Reputacja: 1 | Nadal hiperbolizujesz to, że zwróciłem uwagę na fakt, iż człowiek ma dwie ręce. To nie jest to samo co wyliczanie parametrów jakie buty mają formę, kształt, materiał i inne atuty. Najwyraźniej ten "realizm" ma całkiem sporo fanów, skoro w bardzo dużej ilości gier RPG występuje limit dotyczący tego ile i jakiej broni postać może mieć na sobie. Np. nie można mieć dwóch broni dwuręcznych itp. To jest zupełnie zdrowy rozsądek, a nie wyliczenia z kosmosu. Trochę konsekwencji. Bo z jednej strony proponujesz w systemie różne bardzo szczegółowe rzeczy (typu ceny różnych produktów), a nagle jak ja zwracam uwagę, że to dość dziwne, aby jeden żołnierz miał i łuk, i włócznię, to to już jest rocket science, turborealizm, niszczenie przyjemności z gry? No bez jaj. Nie możesz selektywnie wybierać co jest "turborealizmem", a co nie, zależnie od wygody. Ja lubię jak ogranicza mnie świat przedstawiony, a nie opcja że nagle każdy pomysł przechodzi. Co będzie następne? Halabarda + kusza? "Bo to fantasy"? Sorry, ale z opisu sesji wywnioskowałem, że to będzie rozgrywka na myślenie. A już na starcie tworzysz formację, która spełnia obie role. Dać im konie i mogą też robić za jazdę szokową i konnych łuczników. |
11-07-2020, 06:04 | #23 |
Reputacja: 1 | Bo jest na myślenie Tak czy inaczej, wiesz dobrze, bo pisałem, że mam rączki lekko związane. Czekam na opinię, szczerą, najlepiej na Disco, by nie zaśmiecać komentarzy w sprawie odnośnie ekonomii... oraz to, że pracuje nad wojskowością. Tylko u mnie wszystko powiązane jest, więc wiesz. Wojskowość akurat chciałem zostawić na później, ale plany się pozmieniały w sesji, no i trza teraz, a na to nic nie poradzę. Mogę się tylko dostosować Poza tym, zdajesz sobie sprawę, że nie jest to formacja na stałe, tylko na teraz, prawda? ( No, i nie skreślam bardzo wysokiego prawdopodobieństwa roszad w ekwipunku oddziałów jak już rozpiszę wojskowość. Tak, ja z tych co działają na swoją niekorzyść bardzo mocno! ) Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 11-07-2020 o 07:21. |
11-07-2020, 14:04 | #24 |
Reputacja: 1 | Jest już odpis. Wyruszacie jako część eskorty zapasów. W skład oddziału 500 żołnierzy wchodzi: - 100 żołnierzy lekkiej jazdy dowodzonych osobiście przez Hercleona - 100 żołnierzy lekkiej piechoty - 200 poborowych włóczników (w tym oddział Raimund'a) - 50 kuszników - 50 osobowy hybrydowy oddział Alastora Wozy i tragarze to około 500 dodatkowych ludzi (niewalczących cywilów) Ochrona skupiona jest głównie na przodzie, tyle i prawej stronie zaopatrzenia, gdyż lewa strona chroniona jest przez rzekę. Teren jest wyżynny, bez zbytniego zalesienia, więc i okolica jest dobrze widoczna. Z tego co usłyszeliście Hercleon to dowódca bardzo surowy i nie znosi sprzeciwu. Czasem nawet skazuje sprzeciwiających mu się żołnierzy na egzekucję. Czas na odpis do niedzieli 19 lipca |
19-07-2020, 19:35 | #25 |
Reputacja: 1 |
|
20-07-2020, 06:32 | #26 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Możesz zastąpić włócznie | |
20-07-2020, 19:48 | #27 |
Reputacja: 1 |
|
20-07-2020, 20:40 | #28 |
Reputacja: 1 | Zapytałem kości i udało wam się upolować jakieś kuropatwy i króliki (max borsuka). Nie macie niestety na tyle wolnego czasu w Whitedale by zabrać się za handel. Mój odpis powinien pojawić się do 2 dni :3 |
20-07-2020, 20:48 | #29 |
Reputacja: 1 | Poproszę rzuty dla Alastora jako dla nadzorcy polowania, coby zboostcić szanse Handel... bardziej wymienny... ot bierzcie te piękne skórki, a my bierzemy x piwa i żarełka? P.S. Poza tym, kuropatwami i królikami się nie najemy nawet troszkę (chyba, że jest ich sporo). Powiedz gdzie, a ja mogę rzucić Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 20-07-2020 o 21:53. |
22-07-2020, 13:13 | #30 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Pierwsza potyczka przed wami: https://docs.google.com/drawings/d/1...it?usp=sharing Popołudniu będę przygotowywał kolejność działania jednostek. I dam wam znać. | |