|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-06-2016, 12:40 | #411 | |
Reputacja: 1 | Dołączę do dyskusji. Pożywienie i woda. W związku z wyłączeniem liczby ludności w jednostkach wojskowych z miast (od nowej tury) musimy żywność podzielić na produkowaną globalnie przez państwo i lokalnie na utrzymanie miasta (chyba że przyjmujemy że żołnierze nic nie jedzą). Oznaczać to będzie że miasta muszą utrzymywać nadwyżkę produkcji żywności dla utrzymania armii - niedostatek żywności oczywiście wywoła niepokoje społeczne i straty (o tym czy pośród ludności cywilnej czy wojska zdecyduje władca gdyż od jego woli będzie zależało gdzie zostaną skierowane dostawy). Moja propozycja na rozwiązanie ile żywności może produkować miasto to 10 farm (pszenica, owies, żyto, warzywa, sady, daktyle itp.) plus dodatkowe źródła "specjale" które są już zależne od terenu (zwierzyna łowna, ławice ryb, wielkie grzyby, wyjątkowo żyzna ziemia pozwalająca na dodatkowe farmy itp.) na którym jest założone osiedle i które ustala MG. Ilość farm dzielona na połowę w złych warunkach i x1.5 czy nawet x2 w dobrych. Jest też kwestia ilu rolników musi takie pola obrabiać - powiedzmy sobie prawdę, nasze społeczeństwa są wyjątkowo mocno zmilitaryzowane, ale tak na prawdę w epoce przedindustrialnej większość ludności stanowili chłopi gdyż metody uprawy były bardzo prymitywne. Cytat:
Ekonomia. Sądzę że jeżeli MG chce nas popchnąć w stronę handlu i wydobywania surowców luksusowych musiałby wprowadzić coś takiego jak zadowolenie społeczeństwa jako oficjalny wskaźnik. Aby uprościć społeczeństwo może być niezadowolenie/neutralne/zadowolone, co skutkuje przygotowaniami do buntu lub poparciem dla poczynań władcy. Zapewnienie żywności, wody i miejsca do mieszkania byłyby wymagane żeby społeczeństwo było neutralne, jeżeli chcemy mieć społeczeństwo zadowolone trzeba się bardziej postarać i wybudować zakład garncarza, tkacza, winnicę, tłocznię oliwy czy coś podobnego i dać ludowi więcej niż minimum. Możni zaś nie pogardzą złotymi ozdobami od jubilera czy szatami z egzotycznych tkanin co da możliwość przepchnięcia niechcianych reform przy pomocy podarunków i łapówek mimo początkowego sprzeciwu Zjazdu Możnych (bez skojarzeń oczywiście). Jeżeli społeczeństwo jest samowystarczalne to nie potrzebuje handlu zewnętrznego (czy nawet wewnętrznego), taka jest smutna prawda i tylko jeżeli będziemy musieli/dostaniemy plusy będziemy rozwijali się też gospodarczo a nie tylko militarnie.
__________________ "Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą." Fryderyk Nietzsche Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 22-06-2016 o 12:43. | |
26-06-2016, 21:22 | #412 |
Reputacja: 1 | Jakieś decyzje? Zormar i Rycerz, chcecie coś dodać? |
26-06-2016, 21:28 | #413 |
Reputacja: 1 | Ja z mojej strony raczej nie mam nic do dodania. |
26-06-2016, 21:45 | #414 |
Reputacja: 1 | Ja bym jednak obstawał przy ograniczeniu budowania zakładów garncarskich czy tłoczni. Budujmy stajnie wojskowe, by mieć konnicę, budujmy świątynie, hipodromy, place targowe, budujmy tam, gdzie sięgają regalia (czyli wydobycie soli, rud, kamieni szlachetnych, etc.), ale dajmy spokój reszcie. Stawianie takich struktur pociągnie za sobą konieczność stworzenia wielu tabelek z tymi obiektami, drobiazgowego rozliczania bogactwa w skarbcu królewskim i babrania się z łańcuchami produkcyjnymi. Myślę, że wszyscy zmęczylibyśmy się w dwie tury czymś takim. Może jakby to zautomatyzować pisząc jakieś skrypty, ale mi na przykład szkoda zachodu na to. I przy okazji - kwestia wojsk z komentarzy. Jak to w końcu ma być? Budujemy jednostki jak w civie i wycinamy wojsko z ludności (u mnie to jest cała kasta wojowników)?
__________________ "- Panie, jak odróżnić buntowników od naszych? - Zabijcie wszystkich. Będzie zabawniej." - Taltuk |
27-06-2016, 00:41 | #415 |
Reputacja: 1 | - Earendil - Nie widzę sensu rozliczania czegokolwiek (tak jak piszesz - bo się niektórym znudzi), poza tym nikt jeszcze nie wynalazł pieniędzy. Bardziej widziałem to na takiej zasadzie: - w pobliżu miasta jest surowiec "luksusowy" (oliwki, winogrona, itp.); - budujesz budynek dzięki któremu go przerabiasz (tłocznia oliwy, winnica, itp.); - społeczeństwo w mieście jest bardziej zadowolone i masz jeszcze dodatkowo kolejny produkt na handel międzygatunkowy. Jeżeli chodzi o wojsko to ja rozumiem to tak: Masz kastę wojowników z których tworzysz jednostki wojskowe. Jeżeli powołasz wszystkich co do jednego pod broń to kto zostanie w domu, wychowa dzieci i wytrenuje je na nowe pokolenie wojów a nie rolników? Tak więc w zależności od tego ilu wojowników zostawisz "niezagospodarowanych"w mieście będzie zależało o ile zwiększy się liczebność kasty w następnej turze. Ci którzy są pod bronią (zostali wcieleni do jednostek) nie spędzają czasu w domu, są na patrolach, wyprawach wojennych itp. Wiem że to bardzo sztuczny podział, ale jakoś to trzeba rozwiązać. Czekamy zatem na decyzję MG jak to wszystko będzie wyglądało.
__________________ "Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą." Fryderyk Nietzsche Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 27-06-2016 o 00:58. |
28-06-2016, 23:06 | #416 |
Reputacja: 1 | Trochę zapomniałem o naszej dyskusji w komentarzach. Zostawiam sobie miejsce na odpowiedź, tymczasem autoreklama, zajrzyj, jeśli masz odwagę . http://lastinn.info/rekrutacje-do-se...gana-temi.html A już przechodząc do meritum: Sądzę, że osiągnęliśmy ostatecznie pewien kompromis. Ze względu na Wasze wątpliwości, myślę że zaimplementujemy te zmiany na czas próbny. Sprawdzimy, jak się spisują. Podsumowując, od nowej tury: 1) Dostajecie możliwość budowania o 1 budynek więcej w mieście na każdy 1000 mieszkańców. 2) Wszystkie surowce wymagają teraz eksploatacji. Rozbudowa będzie prostsza dzięki "paragrafowi" pierwszemu. Otrzymujecie tyle budynków produkujących żywność, ile potrzeba Waszej populacji, by była wyżywiona. Surowce jadalne (z których można czerpać pożywienie dla ludności) zostaną oznaczone kolorem. 3) Wprowadzamy limity wody. Teraz miasto bez dopływu wody może osiągnąć maksymalną populację 5000 osób. 4) Wprowadzony zostanie parametr zadowolenia ludu. Każdy wydobywany surowiec luksusowy zwiększa ten parametr o 1, zaś każdy tysiąc ludności zwiększa zapotrzebowanie o jeden. Na niekorzyść tego parametru mogą wpłynąć różne zdarzenia losowe. Wysokie zadowolenie skutkuje intensywniejszym rozwojem kultury i badań naukowych. Niższe zmniejsza wspomniane i zwiększa niezadowolenie społeczne, co zagrażać może buntem. 5) Od teraz liczba wojska jest wyłączona z populacji miasta. Jeśli w mieście mieszka 1000 osób, w tym 500 wojskowych, to w przeglądzie pisać będzie, że mieszka 500 i tak będzie uznawane mechanicznie. Wojskowi doliczani są tylko do populacji całościowej. 6) Uruchomiony zostaje system handlu wewnętrznego i międzynarodowego. Możecie przesyłać surowce między miastami i negocjować umowy handlowe. Wszelkie dodatki typu cła należą do Was. Ogółem to teraz panuje prawdziwie wolny rynek . Zobaczymy, czy to wypali. Wy jesteście testerami, więc wyraźcie w nowej turze swoje opinie - czy zostawiamy tę reformy, czy nie, czy po części. Oczywiście okres próbny może (i prawdopodobnie będzie) wydłużony, ale to też od Was zależy. Zapytam więc po raz ostatni: czy ktoś chce powiedzieć w tej chwili - veto? Postscriptum: i do doców, przyjaciele, do doców! Ostatnio edytowane przez MrKroffin : 01-07-2016 o 01:17. |
01-07-2016, 11:03 | #417 |
Reputacja: 1 | Odnośnie tych ceł... Nie mamy żadnego miernika zasobności naszego skarbca, a o to chodzi we wprowadzaniu opłat granicznych, aby wypychać królewskie sakwy. Jak to będzie wyglądać? I teraz przy okazji zauważyłem: jak patrzymy na budowanie poza miastami? Gdybym chciał zamienić błotniste trakty w kamienną drogę, postawić jakiś fort, czy zmienić bieg rzeki to jak będziemy na to patrzeć mechanicznie?
__________________ "- Panie, jak odróżnić buntowników od naszych? - Zabijcie wszystkich. Będzie zabawniej." - Taltuk |
01-07-2016, 12:17 | #418 |
Reputacja: 1 | Myślę, iż w tym wypadku można by wykorzystać mechanikę z TW, gdzie to miasto/zamek jest powiązany z daną "prowincją". |
01-07-2016, 21:20 | #419 |
Reputacja: 1 | Mamy tylko pytanie do tej części związanej z towarami luksusowymi. Wiadomo, że do tej grupy zaliczymy wspomniane przeze mnie już wino, czy oliwę. Czy podobnie traktować będziemy kamienie szlachetne, czy metale? A jeśli tak to czy będzie to wymagało oprócz rozpoczęcia eksploatacji, także budowy budynku przetwórczego? Typu mam gaj oliwny to buduję jeszcze tłocznię itp. |
02-07-2016, 11:28 | #420 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
| ||||
| |