|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
09-11-2007, 22:30 | #1 |
Reputacja: 1 | W drodze do Babilonu (Grimm D20) [komentarze] Co każdy dzieciaczek przybyły do Ponurych krain wiedzieć powinien? Kluczem drogie dzieci jest wyobraźnia. Złego wilkołaka nie uśmiercisz siłą, nie masz też rewolweru ze srebrnymi kulami. Pozostaje ucieczka lub wyobraźnia, która pozwoli Ci zmienić otaczający świat. Ale jak tego dokonać? Tego już dowiecie się, kiedy wreszcie przybędziecie do Ponurych Krain. Szybko się nauczycie korzystać z potencjału marzeń i konfabulacji... Szybko, bo inaczej skończycie w kotle czarownicy lub żołądku Złego Wilka. Każdy z Was przybywa do Krainy z innym potencjałem. Jeden jest silniejszy, inny zmyślniejszy, jeszcze inny potrafi zrobić lepszy użytek ze swej kreatywności. Tak, z wyobraźni, z marzeń, z tego dumania na jawie, które tak denerwowało Twych rodziców Alicjo. Oto jak prezentujecie się razem Jeśli uważacie, iż jesteście pokrzywdzeni w Ponurych Krainach, to proszę powiedzieć, co myślicie. Magia może wszystko. Nawet ze Stasia zrobi mędrca, a z Jasia grzecznego chłopczyka. Przypominam, iż: 1. Wasze przedmioty staną się magiczne dopiero w Ponurych Krainach. Tam odkryjecie ich zdolności, czasem może nieco inne, niźli sobie wymarzyliście. Kto wie? 2. Jesteście dziećmi. Dzieci mówią jak dzieci, chyba że cierpienie uczyniło je dorosłymi (przykro mi Monisiu). 3. Dzieci mają wspaniałą zdolność łatwego nawiązywania przyjaźni. Szybciej wybaczają, nie gniewają się przez wieczność. Akceptują szybciej odmienność. Pamiętajcie o tym, bo w starciu z okrucieństwem Ponurych Krain tylko razem przetrwacie. 4. Nie na darmo w baśniach dobre uczucia – miłość, dobroć, wybaczenie, potrafią wiele zdziałać. Nie zapominajcie o tym. Nie zapominajcie także o tym, że zło jednakże musi być ukarane. A Wielkie Zło ukarane w dwójnasób. A teraz szykujcie się do przejścia w inny, zły świat. Ostatnio edytowane przez kitsune : 09-11-2007 o 22:47. |
10-11-2007, 13:49 | #2 |
Reputacja: 1 | Wyobraźnia czyni cuda! A jakże by inaczej. W tak okrutnym świecie dzieci już dawno by sczezły, gdyby nie ich naturalna siła i zaleta. Kreatywność i pomysłowość. Jak wiadomo, nie ma takiej rzeczy, której dzieci by nie wymyśliły i nie dokonały, zwłaszcza w domenie destruktywnej. Ale przejdźmy do meritum sprawy. Jeśli chcesz wbić gwóźdź bierzesz młotek i uderzasz nim w łepek kawałka metalu. Proste oddziaływanie kinetyczne i Gwozdek siedzi mocno w deseczce (prawda Stasiu?) Co jednak, jeśli nie ma młotka. Ba, nie ma młotka, gwozdka, a nawet deseczki? Należy go sobie wymyśleć. A jakże by inaczej. Każde z Was dziateczki ma pewną pule punktów Wyobraźni, które może wydawać na pewne działania nie całkiem możliwe w realnym świecie. Tychże punktów posiadacie tyle, ile pełnej wyobraźni i więcej nie będzie, czyli: Alusia – punkcików 10 Monisia – 4 Staś – 5 Kubuś – 5 Piotruś Czarny – 4 Jaś – 4 Piotruś Zamaszyński – 4 Michaś - 6 Koszta: A jakie są koszty? Załóżmy, że nie można na raz wydać mniej niż 1 punkt 9to chyba oczywiste), ale i nie więcej niźli 3, a wówczas: Zmiana rzeczywistości kosztująca: 1 pkt – to np. stworzenie siłą umysłu prostego przedmiotu, ale nie w dłoni, lecz leżącego nieopodal, trzeba przy tym podać przyczyną, dlaczego ów przedmiot tam się znalazł („Szczęśliwie Czerwony Kapturek upuścił, przechodząc tędy niedawno butlę soku malinowego. Butla, co prawda się zbiła, lecz pozostała szyjka od butelki, tworząc groźnego tulipana. Jego to właśnie dostrzegł w trawie Piotruś i czym prędzej rzucił się w jego kierunku, unikając kolejnego ciosu Złego Wilka”). Ewentualnie 1 punktu może ułatwić ci pewne działanie (jednorazowy bonus do jakiegoś testu) Ewentualnie uleczenie lekkiej rany lub kontuzji. 2 pkty – jak powyżej znalezienie pewnego przedmiotu, ale leżącego dziwnym trafem w kieszeni, plecaku lub zgoła w dłoni. Przejęcie na chwilkę kontroli nad NPCem (ale bez wymuszania na nim działań samobójczych lub szkodliwych), co oczywiście musi być jakoś fabularnie uzasadnione (żadnych efektów „magicznych’ typu, to ja nim kieruję jak ludzikiem na Playstation). Uleczenie poważniejszej rany. Użycie umiejętności, której się nie posiada, oczywiście uzasadniając, skąd owe nagłe oświecenie. 3 pkty – zmiana pogody w dramatyczny sposób. Przejęcie kontroli nad NPCem (nadal bez wymuszania działań samobójczych) na pełen epizod. Wezwanie pomocy postaci z ulubionej przez siebie bajki (po coś to pisaliście, racja?) Stworzenie siłą wyobraźni niepowtarzalnego przedmiotu (magicznego?) Ograniczenia: Jak widać moc wyobraźni jest ogromna. Jakie są więc ograniczenia? Po pierwsze każdy efekt czy przedmiot przywołany w ten sposób prędzej czy później (raczej prędzej) znika, rozmywając się w powietrzu. Po drugie – Mg musi pomyślnie rzucić K10 (mniej lub równo) na Wyobraźnię postaci. Oczywiście pewne modyfikatory dopuszczam. Odzyskiwanie: Punkty Wyobraźni można odzyskać na różne sposoby: - Wczucie się w psychikę dziecięcą. - Kreatywne działania postaci. - Wszelkie sukcesy w zwalczaniu lub unikaniu zagrożeń podczas peregrynacji w Ponurych Krainach. |
11-11-2007, 16:29 | #3 |
Administrator Reputacja: 1 | Parę pytań: 1. Jak mówimy, myślimy itp. Tudzież życzenia odnośmnie imion. Wolałbym, żeby to było ujednolicone. Łatwiej się czyta. Na przykład: - Mówimy kursywą od myślnika. "Myśli bierzemy w cudzysłów." a może "Myślimy w taki sposób." Imiona wszystkich postaci pogrubione? Jak u Misi? 2. Czy (a jeśli tak, to gdzie) podajemy wygląd postaci? 3. Ustalamy to wcześniej (PW) ?? A może najpierw piszemy, co sobie wymyślamy, na przykład: Gracz (cytuję pomysł MG): "Butla, co prawda się zbiła, lecz pozostała szyjka od butelki, tworząc groźnego tulipana. Jego to właśnie dostrzegł w trawie Piotruś i czym prędzej rzucił się w jego kierunku" a potem MG (swym w kolejnym poście) a) (graczowi test się powiódł) MG -> zaskoczony widokiem tulipana wilkołak zatrzymał się b) (test na wyobraźnię zakończył się niepowodzeniem) b1) przedmiot powstał, ale nie zadziałał MG -> nadwyrężony uderzeniem o ziemię szklany tulipan rozsypał się, ledwo Piotruś go dotknął czy też b2) przedmiot nie powstał MG -> zdumiony Piotruś spostrzegł, że to, co wydawało mu się kawałkiem butelki okazało się grą świateł na pokrytych rosą liściach 4. Jak rozumiem, nie można nazbierać ich na zapas, świetnie wczuwając się w rolę i kreatywnie działając podczas zwalczania i unikania zagrożeń 5. Jedna osoba w jednej turze wymyśla jeden przedmiot? |
11-11-2007, 18:02 | #4 |
Reputacja: 1 | Ad 1. nie zwykłem ujednolicać, choćby z tego względu, że raczej przyzwyczajony do książek jestem. Tam dialogi nie są pisane kapitalikami, a nazwiska nie są boldowane, dlatego tylko wtedy to wprowadzę, jeśli naprawdę Ci na tym zależy Kerm. Wydaje mi się, że spokojnie da się zrozumieć tekst bez dodatkowego formatowanie.Powiem tak, jako mg post tworze dość długo. Czasem 2 godziny, takie formatowanie wydłuży mi czas. Ja przyjąłem zasady obowiązujące w zasadach pisowni: - dialogi od myślników - cytowanie w cudzysłowie - myśli podobnież w cudzysłowie - imiona z wielkiej Pogrubianie, zmianę koloru tudzież kroju czcionki to arsenał środków do wywołania konkretnych efektów. używam sporadycznie, ale jak coś mogę się dostosować do ogółu. Ad 2. Wypadałoby opisać postać w pierwszym poście. Ja niektóre z postaci opisałem dokładniej, inne mniej. Ad 3. Kostkami rzucam tu sobie przed monitorem. Zwykle wspomnę w komentach lub na GG, by kolejny post pisać bardziej jako plany postaci niż od razu udane akcje. Co do rozwiązania problemu nieudanego testu - w obu przypadkach jest dobrze, ale zazwyczaj po prostu nie stworzysz przedmiotu. Ad 4. Maksymalna ilość to wielkość Twej Wyobraźni, więcej się nei da. Żadnych zapasów. Ad 5. Na logikę (nawet w tak dziwnym świecie jest jakowaś). Po prostu dobrze się bawmy, unikajmy munczkinizmu. W razie problemów osobiście do gracza zagadam, prosząc o edycję napisanego posta. |
12-11-2007, 22:30 | #5 |
Reputacja: 1 | No zem normalnie przegapil poczatek tej sesji.... Jakos mi umknela dobrze ze postanowilem sprawdzic co tam nowego na top liscie :P PS. Co do imienia do Piotrka nikt nigdy nie nazywal per Piotrus. Sprawa wychowania :P |
14-11-2007, 13:37 | #6 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Witam wszystkich graczy i oczywiście mistrza. Pierwszy post poszedł. Mam nadziej, że spodoba się wam. Pozwolę sobie na trochę prywaty, ale dotyczącej Grimmów. Mój tekst na temat Ponurych Krain Tu. (Świat wypaczonych baśni braci Grimm (Ponure krainy)) A krótkie opowiadanko z Piotrusiem w roli głównej tutaj (Poranna przechadzka). Pozdrawia Adr |
16-11-2007, 16:30 | #7 |
Reputacja: 1 | Proszę wybaczyć kompletny brak reakcji na Wasze posty. Paskudny tydzień miałem, na LI zaglądałem tylko, by czasem poczytać coś praktycznie. Nawał pracy niestety. Posty super. Podoba mi się to wchodzenie w interakcję. Mój post w sobotę (w zasadzie będę się starał co tydzień odpisywać, w weekend właśnie). Ps. W jednym z poprzednich postów nie napisałem, ale używanie specjalnych zdolności to również użycie punktów Wyobraźni. Po punkcie za umiejętność (automatycznie udana rzecz jasna, żadnych testów). Pozdr |
16-11-2007, 19:12 | #8 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Buuuu wstrętny wysysacz punktów wyobraźni! No a skoro już przywitałam MG, to i Graczy przywitam: Ahoj załogo! Dużo nas, dużo nas do pieczenia chleba...
__________________ Konto zawieszone. |
16-11-2007, 23:28 | #9 |
Reputacja: 1 | Siorb, siorb! Załogo? Raczej, dzień dobry dzieci z grupy przedszkolnej "Klaśnolutki" Pozdr Ostatnio edytowane przez kitsune : 16-11-2007 o 23:39. |
18-11-2007, 12:21 | #10 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Pierwsza! Hihi jak się nie pospieszycie z odpisywaniem, to Ala zużyje pule pytań na swoje dziecięce problemy (i tak się motywuje graczy Klekotku).
__________________ Konto zawieszone. |