Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15-01-2015, 18:51   #1
 
Bounty's Avatar
 
Reputacja: 1 Bounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputację
[Materiały][Cyberpunk 2050] Sen o Warszawie

Materiały do sesji „Sen o Warszawie”

_____________________________________________

KALENDARIUM (dla Europy i okolic):


2016: Dzięki natychmiastowemu wstrzymaniu połączeń lotniczych, dziesiątkująca Amerykę epidemia Wirusa X w Europie zostaje powstrzymana w zarodku. Kilka jej ośrodków, wcześnie wykrytych, zostaje odizolowanych i zniszczonych.

2017-20: Załamanie się światowego handlu, globalny kryzys finansowy. Reindustrializacja Europy zawodzi nadzieje na zmniejszenie bezrobocia – w nowych fabrykach 95% pracy wykonują maszyny. Masowa emigracja do wyludnionych Stanów Zjednoczonych. Ustanowienie wspólnej waluty z USA: Eurodolara.

2019-25: Wojny na Bliskim Wschodzie doprowadzają do rozbicia większości istniejących państw i utworzenia nowych, zwalczających się bloków: szyickich i sunnickich. Drastyczny wzrost cen ropy doprowadza do upowszechnienia się pojazdów napędzanych na wodór, alkohol i prąd. W Europie rozpoczyna się masowe wydobycie gazu łupkowego.

2024: Do UE przystępują: Albania, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Serbia i Mołdawia.

2030: Eurodolar wypiera większość mniejszych walut, stając się pieniądzem globalnym.

2033: Bunt Niszczycieli Maszyn. Masowe zastępowanie pracowników robotami wywołuje falę gwałtownych protestów. Kompromisowe regulacje zmuszające do zatrudniania ludzi w większości zawodów tylko nieznacznie zmniejszają bezrobocie. Przyczyniają się za to do osłabienia konkurencyjności europejskiej gospodarki w obliczu postępującej reglobalizacji.

2037: Opracowany zostaje pierwszy niezawodny reaktor zimnej fuzji. W ciągu następnych kilku lat niemal całkowicie wypiera na całym świecie inne źródła energii. Państwa, których gospodarki opierały się na eksporcie ropy i gazu, w tym Rosja, pogrążają się w głębokim kryzysie. Bliski wschód ogarnia coraz większy chaos. Jedynymi w miarę stabilnymi państwami w regionie pozostają Turcja i Iran. Norwegia i Ukraina przystępują do UE.

2040: Unia Europejska przekształca się w państwo federacyjne, bez Wielkiej Brytanii, która występuje z UE, za to ze Szkocją, która wcześniej odłączyła się od Wielkiej Brytanii. Katalonia i Kraj Basków oddzielają się od Hiszpanii. Belgia dzieli się na Flandrię i Walonię. Zjednoczenie Europy daje impuls do mającego potrwać kilka lat wzrostu gospodarczego i prosperity.

2041-47: Państwo Bardzo Opiekuńcze: w Europie inteligentne samochody nie pozwalają kierowcom przekraczać dozwolonej prędkości. Sklepy i automaty monopolowe rejestrują i racjonują spożycie alkoholu („W tym tygodniu wypił pan już 6 piw, wystarczy panie Kowalski”). Lodówki racjonują jedzenie i liczą kalorie. Papierosy są zakazane. Kwitnie przemyt i czarny rynek. Czarę goryczy przelewa planowany zakaz przemysłowej hodowli zwierząt i zamiar całkowitego zastąpienia mięsa przez syntetyczne substytuty. Masowe protesty doprowadzają do odwołania części kontrowersyjnych ustaw.

2045: Seria upadłości korporacji petrochemicznych zwiastuje początek globalnego kryzysu ekonomicznego. Obciążoną niżem demograficznym i przywilejami socjalnymi Unię Europejską recesja dotyka najboleśniej.

2046-47: Po krwawej wojnie, zdominowane przez Muzułmanów południowe prowincje odrywają się od pogrążonej w anarchii Rosji. Białoruś i Republika Kaliningradzka przystępują do UE.

2048 - : Susze powodują Wielki Głód w Północnej Afryce i na Bliskim Wschodzie. Europa zostaje zalana przez imigrantów. W odpowiedzi Frontex - europejska straż graniczna - urasta do rozmiarów sporej armii, patrolującej granice z pomocą tysięcy dronów. Na granicy lądowej UE z Turcją i Rosją powstaje Mur.

Nieudana próba puczu komunistycznego w Rosji. Po dwóch tygodniach walk ulicznych w Moskwie i Petersburgu rewolucja zostaje stłumiona.

2049: 15 marca eksplozja podłożonej w mieście bomby atomowej zmiata z powierzchni ziemi Tel Awiw. Dzień później Islamski Kalifat Lewantu, nie przyznając się otwarcie do zamachu, dokonuje agresji zbrojnej na Izrael, by „chronić Muzułmanów przed represjami”. W ciągu tygodnia armia Izraela zostaje rozgromiona. W wyniku ataku nuklearnego i późniejszych rzezi ginie trzecia część izraelskich Żydów. Ofensywa islamistów zostaje powstrzymana dopiero dzięki interwencji armii UE. Najbardziej zdeterminowani Żydzi zostają w północnym Izraelu przekształconym w oblężony bastion. W trakcie największej operacji ewakuacyjnej w dziejach ludzkości około dwóch milionów emigruje do Europy i USA.

2050:
Luty: Rosja podejmuje zbrojną próbę odzyskania straconych ziem. Wykorzystując zaangażowanie rosyjskich sił zbrojnych na południu, z cichym poparciem Chin, niepodległość ogłaszają zdominowane przez Azjatów prowincje wschodniosyberyjskie.

Czerwiec: Do mediów wyciekają nagrania rozmów polityków rządzącej Partii Liberalnej, z których wynika, że korporacje płaciły im za korzystne dla siebie decyzje i regulacje prawne. Afera korupcyjna doprowadza do upadku rządu i ogłoszenia wcześniejszych wyborów.

Październik: Wybucha międzynarodowy skandal, kiedy dron Frontexu zatapia u brzegów Hiszpanii statek z 800 arabskimi uchodźcami.

__________________________________________________ _________

ŚWIAT


Nie zmienił się aż tak bardzo jak można by się spodziewać. Za wyjątkiem Bliskiego Wschodu i Afryki większość granic pozostała bez zmian. Zapowiadające się na supermocarstwo XXI wieku Indie rozpadły się na kilka mniejszych państw. Chiny pogrążają się w stagnacji. Ameryka Łacińska rozwija się powoli, wstrząsana społecznymi konfliktami. USA jest coraz luźniejszą federacją niemal autonomicznych wielkich miast i stanów. Rząd federalny jest fikcją, sterowaną przez rywalizujące korporacje.
Ludność ziemi liczy 10 miliardów mieszkańców i wciąż rośnie, lecz tempo przyrostu znacznie zwolniło. Niemal nikt nie toczy już konwencjonalnych wojen: zastąpiły je gospodarcze konflikty prowadzone przez międzynarodowe korporacje. Tylko na bliskim wschodzie, w Azji Centralnej i Afryce upadłe państwa wyzyskiwane przez korporacyjny neokolonializm walczą między sobą o dostęp do wody. Wznoszący się poziom mórz i oceanów zmusił do migracji całe narody, co doprowadziło do powstania wielu nowych ognisk konfliktów. Dziesiątki milionów głodujących uchodźców próbują się dostać do coraz bardziej zamkniętych oaz względnego dobrobytu.

UNIA EUROPEJSKA to państwo federacyjne z centralnym rządem, polityką zagraniczną i armią. 40 krajów członkowskich zamieszkuje ponad 700 milionów mieszkańców. Kraje członkowskie dysponują pewną autonomią, a ich lokalne parlamenty mają ograniczone uprawnienia prawodawcze.


Największymi bolączkami EU są nieasymilujący się imigranci i stagnacja ekonomiczna, objawiająca się 20% bezrobociem, dochodzącym do 40% wśród młodzieży. Starzenie się społeczeństwa i zdominowanie gospodarki przez unikające płacenia podatków korporacje doprowadziło do kompletnej zapaści finansów publicznych, zrujnowanych budową systemu wałów nadmorskich.
Liczące się obecnie siły polityczne stanowią:
Partia Europejskich Socjalistów (Party of European Socialists, PES).
Partia Liberalna (Liberal Party, LP).
Sojusz Reformatorów (Reformist Alliance, RA).
Zieloni (Green Party).
Islamska Partia Europy (Islamic Party of Europe, IPE).

POLSKA a właściwie Kraj Polski, liczy 36 mln mieszkańców. Przez ostatnie dekady dystans dzielący Polskę od zachodnich krajów Unii wyraźnie się zmniejszył, lecz wynikało to bardziej z upadku gospodarczego Zachodu niż z bogacenia się Polski. Bardzo niski przyrost naturalny z trudem równoważy imigracja, głównie ze wschodu. Mimo to problem mniejszości etnicznych jest tu znacznie mniejszy niż na zachodzie.

WARSZAWA roku 2050 to kosmopolityczna metropolia licząca wraz z przyległościami 3,5 mln mieszkańców, z czego jedną piątą stanowią obcokrajowcy. Najwięcej jest Rosjan i Ukraińców, sporo Azjatów, liczna jest też nowa kolonia żydowska. Muzułmanów jest stosunkowo niewielu jak na europejskie miasto tej wielkości.
Miasto przecinają trzy linie metra (czerwona, niebieska i zielona), a także kilka tras ekspresowych i linii kolejowych.


W ciągu ostatnich dekad Warszawa rozrosła się, wchłaniając sąsiednie miejscowości i wzbogacając o nowe przedmieścia jednakowych, prefabrykowanych domów jednorodzinnych. Na zielone suburbia uciekają masowo elity i klasa średnia, zamieszkująca poza tym głównie w odrestaurowanych kamienicach i nowoczesnych apartamentowcach Śródmieścia. W centrum powstało kilkadziesiąt nowych drapaczy chmur. Najwyższy obecnie budynek w Warszawie to mierząca 318 metrów futurystyczna siedziba korporacji Nano Carbon, zbudowana na wzór heksagonalnej struktury grafenu i zwana również „Ulem” albo „Wielkim Dildo”. W centrum obowiązuje zakaz ręcznego prowadzenia pojazdów – sterowanie pojazdami przejmuje miejska AI, dzięki czemu trochę zredukowano gigantyczne korki.

Większość Warszawy to skomplikowana szachownica biedy i dostatku. Blokowisk i rozsypujących się kamienic oraz strzeżonych korporacyjnych osiedli. Mury i strażnicy odgradzają wille i apartamentowce zamożnych obywateli od bezrobotnego lub wykonującego niskopłatne zawody plebsu.
Poza centrum, do nieco lepszych dzielnic zaliczają się: Ochota, Mokotów, Wilanów i Żoliborz oraz Saska Kępa i Stara Praga na prawym brzegu Wisły. Tu znajduje się większość stref korporacyjnych a bezpieczeństwa strzeże monitoring i liczne patrole policji. Także w tych dzielnicach są jednak rejony, w które lepiej nie zapuszczać się po zmroku.
Tereny między centrum a przedmieściami zajmują głównie postkomunistyczne blokowiska. Głód ziemi jest jednak w mieście wielki, więc i między nimi powstały nowe, strzeżone osiedla.
Niektóre rozpadające się blokowiska z wielkiej płyty, przekształciły się w etniczne getta. Całe kwartały na Pradze zajmują niemal wyłącznie imigranci ze wschodu. Ale są również nowe apartamentowce zamieszkane tylko przez Azjatów. Dla przykładu północne Szczęśliwice to warszawskie Chinatown, nazwane tak pomimo faktu, że najwięcej żyje tam Wietnamczyków. Muzułmanie zajmują zwarcie kilka kwartałów na Kole a wielu Żydów osiedliło się nieopodal Cmentarza Żydowskiego. Bliskość wrogich nacji jest ciągłym zarzewiem konfliktów.


_____________________________________________

ORGANIZACJE I KORPORACJE:


International Artificial Intelligence Control Agency (IAICA) z siedzibą w Bernie (Szwajcaria) i oddziałami we wszystkich dużych miastach, zwana też Policją Turinga, Blade Runnerami, Inkwizycją lub Łowcami Duchów, a w Polsce od śmiesznie brzmiącego skrótu czasem “jajcarzami”. IAICA zajmuje się egzekwowaniem międzynarodowej umowy o kontroli sztucznych inteligencji (tzw. Ustaw Hamiltona). Prowadzi ich rejestr oraz tropi i niszczy nielegalne oraz niebezpieczne AI. Agencja ma uprawnienia zbliżone do Interpolu. Może więc aresztować ludzi, rekwirować pojazdy, zajmować konta bankowe itd. Funkcjonariusze IAICA działają zarówno w sieci jak i w terenie, specjalizując się zwykle w którejś z tych dziedzin. Warszawski oddział Agencji mieści się w osobnym osiemnastopiętrowym wieżowcu na rogu ulic Marszałkowskiej i Królewskiej. Istnieją też mniejsze filie w kilku innych polskich miastach.

Frontex – Druga co do wielkości po Lazarusie korporacja militarna świata. Powstała 8 lat temu w skutek prywatyzacji europejskiej straży granicznej, uzyskując dziesięcioletni kontrakt na strzeżenie granic UE. Główna siedziba korporacji mieści się w kompleksie Frontex Citadel w Warszawie.

Ansar al-Islam (AAI; Arab.: أنصار الإسلام‎ , "Obrońcy Islamu") – radykalna organizacja terrorystyczna działająca na terenie UE. Chociaż prognozy demograficzne mówiące, że w 2050 roku miejsce Europy zajmie Eurabia okazały się mocno przesadzone, to liczba Muzułmanów wciąż rośnie. We Francji, Flamandii i Holandii stanowią już blisko czwartą część populacji. W pozostałych krajach Zachodu i Południa oraz w Skandynawii od jednej dziesiątej do jednej piątej. Średnia dla UE to około 15%. Wielu Muzułmanów zasymilowało się, ulegając świeckiej, konsumpcyjnej kulturze, ale pozostali tworzą zamknięte, wrogie otoczeniu getta. Szczególnie widoczni są w dużych miastach Zachodu. W Brukseli, która po rozpadzie Belgii jest samodzielnym okręgiem stołecznym UE stanowią większość mieszkańców.

Czerwony Świt – komunistyczna organizacja terrorystyczna walcząca z korporacjami.

Front Ludzkości / Puryści – organizacja o podłożu religijnym, sprzeciwiająca się cyberwszczepom i innym modyfikacjom ludzkiego ciała.

Realiści – ruch społeczny walczący z uzależnieniem od sieci. Uważają, nie całkiem bezpodstawnie, że sieć i VR doprowadziły do degeneracji zachodniego społeczeństwa. Działają na granicy terroryzmu.

Kombinat – najpotężniejsza w Europie organizacja przestępcza - rosyjska mafia praktycznie rządząca Rosją i rozciągająca swoje wpływy na niemal cały kontynent. Członkowie Kombinatu zwani są „kombinującymi”. W Warszawie bazą Kombinatu jest Praga Północ.

Sicz – ukraińska mafia z bazą na warszawskim Gocławiu. Jej członkowie zwą się kozakami i noszą charakterystyczne dla swych historycznych poprzedników fryzury.

Wietkong – potoczna nazwa wietnamskiej mafii z bazami na warszawskiej Ochocie i podwarszawskiej Wólce Kosowskiej.

Grozni – czeczeński gang z bazą na warszawskiej Woli.

W Warszawie mają swoje oddziały wszystkie megakorporacje, na czele z posądzaną o rządzenie światem „wielką czwórką”:
Umbrella - biotechnologia, genetyka, nanotechnologia.
Corp-Tech - cybertechnologia, wszczepy, klonowanie.
Kalisto - nowoczesne technologie plazmowe, laserowe, nuklearne, robotyka, tarcze siłowe, magnetyzm.
Oi-Tek - technologie mineralne, kosmiczne, energetyka.

_____________________________________________

TECHNOLOGIA:


Pieniądz: wyłącznie elektroniczny. Większość transakcji dokonuje się holofonami. Prócz przelewów i kart płatniczych występują anonimowe chipy gotówkowe. Eurodolar ma siłę nabywczą podobną do Euro w 2014 roku.

Komputery: Stacjonarnych PC-tów i konsol już się prawie nie spotyka, podobnie jak monitorów, myszy i klawiatur. W powszechnym użytku dwu i trójwymiarowa technologia holograficzna. Komputer o potężnej mocy mieści się w urządzeniu wielkości palca.

Holofony zastąpiły komputery, telefony, kamery i aparaty fotograficzne. Mają formę noszonej w kieszeni komórki, zegarka lub holokularów (e-glasses), mogą też być wszczepiane w dłoń lub bezpośrednio w głowę.

Języki mieszają się coraz bardziej, przy czym ich znajomość nie jest już właściwie potrzebna. Chcesz potargować się z tym tadżyckim sprzedawcą dywanów w jego języku i upewnić się, że nie obraża właśnie twojej matki? Wystarczy włożyć do uszu słuchawki translatora, który na bieżąco będzie ci wszystko tłumaczył a jeśli on nie ma podobnego urządzenia to nałożona na usta maska stłumi twoje słowa przekładając je na jego język. Holofon zeskanuje i przetłumaczy każdy tekst pisany.

Sieć mobilna dostępna jest praktycznie z każdego miejsca na ziemi. Występuje w dwojakiej formie: tradycyjnych stron internetowych oraz Virtual Reality, dostępnej przez gogle VR. VR wygląda jak nieco surrealistyczna wersja rzeczywistości, odwzorowane są w niej zarówno fragmenty prawdziwych oraz historycznych miast i lokacji, w tym siedziby firm i urzędów, jak i miejsca stworzone od podstaw lub zaczerpnięte z literatury i filmów. Bywalcy VR używają najbardziej fantastycznych awatarów.
Kombinezony lub wszczepione bioporty umożliwiają odczuwanie VR wszystkimi zmysłami (tam gdzie VR to umożliwia) a także korzystanie z Sense/netu – wynalazku korporacji o tej samej nazwie. Sense/net umożliwia bycie pasażerem w ciele innej osoby. Nie trzeba dodawać jak zrewolucjonizowało to pornografię.
Większość społeczeństwa jest uzależniona od Sence/netu i sieci a kilka procent ludności żyje niemal wyłącznie w VR.
Dzięki e-glassom lub cyber-oczom możliwe jest nakładanie sieci i VR na rzeczywistość. Wielu ludziom stale towarzyszą niewidzialni gołym okiem, dostosowani do ich osobowości przyjaciele-asystenci AI, tak zwane duchy.

AI jest legalna do poziomu 2.8 w skali Turinga, czyli nieodróżnialna od człowieka przez 98% czasu.
Każda AI musi być zarejestrowana i monitorowana przez IAICA, przy czym powyżej poziomu zwierzęcego (2.0.) obowiązują bardzo rygorystyczne zasady. Nie wiadomo czy prawdziwa AI (poziom 3.0) istnieje, ale mimo zakazu korporacje na pewno prowadzą nad nią prace.
Sztucznych inteligencji istnieją miliony a wiele z nich dysponuje inteligencją zbliżoną do ludzkiej. Większość z nich to byty sieciowe, reszta zamieszkuje ciała maszyn i robotów.
AI zarządzają praktycznie wszystkimi dziedzinami współczesnego życia: fabrykami, maszynami rolniczymi, ruchem ulicznym; grają na giełdzie, administrują systemami informatycznymi i stronami internetowymi; są naukowcami, artystami, aktorami, prostytutkami w wirtualnych burdelach i bohaterami niezależnymi w zaawansowanych MMORPG.
AI w sieci czują się jak ryby w wodzie. Nawet te na legalnym poziomie przewyższają umiejętnościami najlepszych hakerów, więc są często wykorzystywane do przestępczych działań.

Drony i roboty zarówno cywilne jak bojowe są bardzo powszechne. Wyposażone w ograniczoną prawnie AI. Przybierają wszelkie możliwe formy, od humanoidalnych po zwierzęce: ptaków, ssaków, ryb i owadów. Owadopodobne rojoboty dysponują zbiorową AI. Prawo wymaga, by androidy wyraźnie odróżniały się od ludzi. Na zamaskowane poluje IAICA.

Broń palna nadal króluje, mimo, że pozostaje bez większych zmian. Jest mniejsza, lżejsza i o większej prędkości wylotowej pocisku. Dzięki upowszechnianiu się smartgunów przede wszystkim celniejsza, dzięki elektronicznym systemom celowniczym strzelec widzi w cyberoku, e-glassach lub na ekranie hełmu dokładnie gdzie celuje. Połączenie tego systemu z cyberręką czy choćby tylko wzmacniaczem refleksu ogromnie zwiększa skuteczność.
Broń mikrofalowa, wywołująca ból bez powodowania trwałych obrażeń, używana jest głównie przez służby porządkowe.
Ciężka broń laserowa oraz magnetyczna jest stosowana przez wojsko, ręczna jest trudno dostępna i bardzo droga.
Broń elektromagnetyczna (EMP) używana przeciw maszynom, występuje we wszystkich formach: miotaczy, specjalnych kul, rakiet i granatów.
Istnieją jednak specjalne powłoki zabezpieczające elektronikę przed EMP. Żeby ładunek elektromagnetyczny zniszczył cel trzeba więc zwykle przebić pancerz lub trafić we właściwe miejsce.

Pancerz: Znacznie rozwinięte możliwości ochrony osobistej. Tarcze siłowe słabe, ale coraz bardziej dostępne mimo dużej ceny; kevlar zastąpiony nowocześniejszymi materiałami na bazie grafenu i włókien polietylenowych. Najmocniejsze potrafią przetrwać uderzenie dużego ładunku kinetycznego i wybuchowego bez zbytniego ograniczania ruchu noszącego. Ciężkie pancerze wspomagane na bazie egzoszkieletów czynią z noszących je żołnierzy chodzące czołgi.

Maskowanie: Wszechobecność monitoringu i programy rozpoznające twarze wymusiły rozwój technologii służących do zmiany wyglądu, z których najprostszą jest holograficzna maska, umożliwiająca też podszycie się pod inną osobę. Przy bliższym przyjrzeniu się oraz przez programy filtrujące kamer da się jednak odróżnić prawdziwą twarz od holomaski. Skuteczniejsze (i droższe) są inteligentne maski plastycznie nakładające się na twarz. Jeszcze lepsze (i jeszcze droższe) są wszczepy umożliwiające błyskawiczną i zupełną zmianę wyglądu, włącznie z kolorem skóry i długością włosów. Wojsko z kolei stosuje kombinezony maskujące czyniące noszącego prawie niewidzialnym.

Druk 3D jest powszechnie stosowany. Każdy jest w stanie wyprodukować sobie w domu niewielkie przedmioty. Na skalę przemysłową z tworzyw sztucznych drukuje się niemal wszystko: od małych urządzeń poprzez auta i elementy domów modułowych.

Medycyna: Biotechnologia, hodowla organów i cyberwszczepy powszechne. Poza dzielnicami biedoty niemal nie widuje się niepełnosprawnych.
Nanotechnologia wciąż połowicznie eksperymentalna. Zastrzyk lub wszczep z drogocennymi nanobotami potrafi w kilka godzin wyleczyć niemal każdą ranę. Większość nowotworów jest uleczalna. Średnia długość życia w UE wynosi ponad 90 lat, zaś bogaci ludzie mogą przedłużać sobie życie nawet powyżej 120 lat.
Otwarcie mówi się o gerontokracji - sprawni fizycznie i umysłowo stulatkowie dzierżą stery wielu państw i korporacji, nie ustępując miejsca młodszemu pokoleniu. Według niektórych teorii spiskowych, władzę na świecie, niczym szare eminencje, sprawują lekarze, którzy uzależnili od siebie najbardziej wpływowych ludzi i uczynili z nich swoje marionetki.
Dzięki programowaniu genów potomstwa bogacze mogą zapewnić dzieciom zdrowie, wybitną inteligencję i zdolności a nawet dwukrotnie wolniejsze starzenie się. Najstarsze długowieczne dzieci - Bramini - są obecnie osiemnastolatkami w ciałach dziewięciolatków. Możliwość wyboru płci dziecka doprowadziła w niektórych częściach świata do deficytu kobiet i teraz jest nielegalna, choć zakaz obchodzą podziemne kliniki.

Transport: Pojazdy niemal wyłącznie elektryczne. Każde auto wyposażone w zdolną zastąpić kierowcę AI – programujesz punkt docelowy a wóz sam jedzie.
Technologia magnetyczna, pozwalająca pojazdom poruszać się nad ulicami, jest wciąż jest bardzo droga i niedostępna dla zwykłych ludzi. Stosowana w pojazdach wojskowych i szybkiej kolei.
Technologia kosmiczna uczyniła loty na orbitę znacznie łatwiejszymi i jest obecnie popularna forma turystyki dla bogaczy. Na księżycu są stałe bazy i kopalnie, zaś na Marsie od szesnastu lat istnieje pionierska, walcząca o przetrwanie kolonia.

_____________________________________________

Część materiałów dotyczących technologii autorstwa Sekala.
 

Ostatnio edytowane przez Bounty : 24-05-2015 o 17:41.
Bounty jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:19.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172