|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
17-01-2014, 23:33 | #61 |
Administrator Reputacja: 1 | Czy są gdzieś ślady chłopaka, które prowadzą w jakimś kierunku i nie wracają? To samo pytanie dotyczy niedźwiedzia. Może jakieś przykrywają inne, czyli są późniejsze? |
17-01-2014, 23:51 | #62 |
Reputacja: 1 | Ślady chłopaka prowadzą tylko w prawo. Ślady niedźwiedzia prowadzą najpierw w prawo, potem w lewo. Te w prawo mają szerszy rozstaw i są głębsze. Opiszę mój pomysł na przeprowadzenie walki. Mechanika WFRP bardzo fajnie sprawdza się w papierowym RPG, ale ciut przydużo jest rzutów na warunki PBF. Google doca zakładać nie chcę, bo mam wrażenie, że dość często opóźnia on rozgrywkę. Pomysł jest taki: wykonywany jest przeciwstawny test WW i BG, który uzyska więcej sukcesów (lub - w przypadku dwóch porażek - mniej stopni porażki) - wygrywa i osiąga efekt, którym może być: zadanie obrażeń, rozbrojenie, powalenie itp. Ale jest do tego dużo modyfikatorów, np: posiadanie umiejętności "uniki" +10 posiadanie umiejętności "celny cios" +10 (czyli, za każdą umiejętność, która ułatwia walkę, +10) posiadanie drugiego ataku +15 posiadanie wyższej Inicjatywy +10 Żywotność spadła o wartość 2*Wt lub większą-10 W jednym ciosie zadaną rany w ilości 2*Żw Postać ciężko ranna -10 Postać posiada broń z cechą "szybki" +10 Postać posiada broń z cechą "parujący" i ma do tego odpowiednią biegłość +10 Postać posiada tarczę +10 Postać celuje w głowę -30 Postać celuje w kończynę -20 Postać posiada wiedzę na temat przeciwnika/pola walki ułatwiającą jej walkę różnie Koncepcja rozegrania walki różnie Itp. Przykład: Weteran chce ogłuszyć Chłopa. Tak się składa, że musi celować w głowę (-30). W dodatku jest ciężko ranny (-10 za przekroczenie 2*Wt i -10 za ciężkie rany). Ma jednak lepszą inicjatywę (+10), zna się na unikach (+10), ma tarczę (+10), kiedyś obserwował ćwiczenia chłopskiej milicji i zna słaby punkt instrukcji walki (dwa udane testy Int - jeden na znalezienie, drugi na pamiętanie +10) i ma dobrą koncepcję, jak wykonać manewr (+10). Chłop atakuje włócznią (+10 za cechę "szybki"), ale robi to prosto, bez finezji, przewidywalnie (-10). Rozstrzygnięcie rundy walki sprowadza się do jednego testu, ale nie zamyka to drogi kombinacjom graczy, którzy mogą wymyślać różne rzeczy, które przybliżą im wygraną. |
18-01-2014, 07:53 | #63 |
Reputacja: 1 | Kurczę, szczerze mówiąc jakoś mnie to nie przekonuję. Myślę, że szybkie odpisy na forum lub w docu o wiele lepiej zdały by egzamin. Strasznie ten pomysł ucina możliwość reakcji na przebieg walki. |
18-01-2014, 10:40 | #64 |
Reputacja: 1 | Nacisk położony jest na planowanie walki. Zobaczmy, jak to działa. |
18-01-2014, 12:15 | #65 |
Reputacja: 1 | Czy chodzi w okolicach wyjścia częściej niż okazjonalnie (test na tropienie)? PS. A ja słyszałem, że lastinn jakiś skrypt na rzucanie kośćmi (może Kerm obszerniej na ten temat się wypowie. Można zrobić tak, że my deklarujemy akcje i wrzucamy kody na rzuty tymi kośćmi, Reinhard ogranicza się tylko do opisu akcji przeciwnika i akcji, które odniosły znaczący wynik.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. Ostatnio edytowane przez archiwumX : 18-01-2014 o 12:43. |
18-01-2014, 12:53 | #66 |
Opiekun działu Warhammer Reputacja: 1 | Moim zdaniem system, owszem, ma swoje zalety, ale z drugiej strony jakoś nie widzi mi się żeby cała moja walka miała być rozstrzygnięta jednym rzutem. Może nie jest to zbyt konstruktywna krytyka, gdyż sam lepszej propozycji nie mam, za co przepraszam. Może z czasem uda mi się coś wymyśleć. |
18-01-2014, 12:57 | #67 |
Reputacja: 1 | Ano jest coś takiego, po publikacji swojego posta masz pod nim ikonkę kostek. Po ustawieniu szczegółów rzutu jest on wklejany automatycznie pod koniec twojego posta. |
18-01-2014, 13:05 | #68 |
Reputacja: 1 | W takim razie zróbmy, że rzucacie za swoje postaci. Myślę, że to fajniej, niż jak ktoś rzuca. Cała walka nie jest rozstrzygana jednym rzutem. Runda jest rozstrzygana jednym rzutem i jeden walczący odnosi sukces, drugi porażkę. Tropienie - najwięcej śladów niedźwiedzia jest przy przewężeniu, w którym skrył się chłopak, a zwierz się nie zmieścił. Widać nawet kilka rys po pazurach, gdy miś próbował dosięgnąć zbyt szybkiego niedoszłego śniadania. |
18-01-2014, 13:57 | #69 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | -Ehh... Wracam z roboty i widzę, że już po akszynie z dzieciakiem... -Jak dla mnie wracajmy do wyjścia a jak się uda to do wiochy. Jesteśmy tu ocalić chłopaka a nie po co innego. |
18-01-2014, 14:09 | #70 |
Administrator Reputacja: 1 | Forumowe kości: a) kiepsko wyglądają; b) nie można wykonać drugiego rzutu w tym samym poście. |