|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
20-03-2015, 03:22 | #81 |
Reputacja: 1 | Post wrzucony, wymaga jedynie stylistycznych i kosmetycznych poprawek.
__________________ you will never walk alone |
20-03-2015, 09:47 | #82 |
Reputacja: 1 | Noraku świetny post. Generalnie od samego początku dobrze piszesz, reagujesz na moje posty, przedstawiasz nam Klarę dzięki czemu czytelnik wie kim ona jest i co można się po niej spodziewać. Moi drodzy, już niebawem koniec sceny pierwszej i posypia się PD-ki. Na obecną chwilę Noraku bije wszystkich na glowę, a więc dostanie PD-ków najwięcej. Podam także za co zdobywacie PD-ki, bo na pewno nie za zabijanie stworów. Główne źródło PD-ków to: 1. Światotworzenie, czyli jeśli ja czegoś nie napisałem, wy możecie to dodać, byle by pozostać w konwencji poprzednich postów. 2. Za podjęte akcje i odgrywanie postaci. Innymi słowy im bardziej ożywiacie postać tym więcej PD-ków. 3. Za kontynuację wątków zawartych w moich postach. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ chciałbym zwrócić uwagę graczy na to by zaczęli pisać o tym co wasi BG czują, by pokazać ich twarz, a także by akcje BG nie były zawarte w kilku słowach. Poza tym panowie, dostrzegam pewną tendencję, czyli wstawianie dialogów tworzonych na gdoku. Rozumiem wstawić taki dialog do swojego posta, ale niech stanowi połowę posta, a nie całość. Taki post zupełnie nie wnosi nic do gry. To tak jak grając w realu MG was pyta co robicie, a wy jedynie gadacie między sobą. A może tak piszecie, bo zwyczajnie was zanudzam swoimi postami? Jeśli tak to prosiłbym abyście wyrazili swe opinie tu w komentarzach. Wracając do ubogich deklaracji: Przykład: gdy jeden gracz 1 opisze w trzech słowach co jego postać myśli o danej sytuacji, a drugi 2 opisze to w dziesięciu zdaniach. Ja gdy siadam do pisania posta zaczynam wykonywać testy. Jak myślicie ile akcji można podjąć w deklaracji trzech słów? Otóż nie wiele. Dodatkowo pisząc krótko, macie na dzień dobry ujemne modyfikatory, ponieważ skoro jest napisane 'na odwal się' to zakładam, że BG także czynność wykona 'na odwal się'. Natomiast gdy pojawia się szczegułowy opis działania to wręcz muszę dać dodatnie modyfikatory (a nawet z góry uznać czynność za udaną akcję jeśli jest bardzo dobrze opisana). Tak więc zachęcam do pisania więcej detali, które umilą nam wszystkim grę, a także ci co czytają ten wątek będą mieli przyjemną lekturę. Pozdrawiam Manji
__________________ Świerszcz śpiewa pełen radości, a jednak żyje krótko. Lepiej żyć szczęśliwym niż smutnym. |
20-03-2015, 12:47 | #83 |
Reputacja: 1 | Cóż, rozumiem drogi MG, że spodziewałbyś się raczej obszernych i szczegółowych landszaftów niż deklaracji? To da się zrobić, ale przyznam szczerze, po kilku postach wymieniania codziennych czynności i marszczenia czoła nad niedolą marznącej stopy w dziurawym bucie, kiedy wokół niewiele akcji, robi się to trochę nużące. Nie chcę wchodzić w MG w kompetencje, ale mam wrażenie, że często pojawiają się wydarzenia w ogóle nie zakładają opcji "moja postać nie jest tym zainteresowana, idzie dalej" (jak chociażby banda Knuza Aulocka), tylko jest to poczytywane za brak aktywności, albo olewanie. Ze swojej strony przyznaję, mogę wspominać nieco obszerniej o informacjach, które Jaromira zwyczajnie nie obchodzą, zamiast po prostu o nich nie wspominać. Mam tutaj na myśli karawanę, których kozak widział już wiele, zarówno wybitych, jak i całkiem żywych i po doświadczeniach z wojny w zasadzie nie przejął się wieściami. Myślę, że w poprzednich postach dość dokładnie zostało wytłuszczone czym kislevita obecnie się kieruje i powtarzanie tego w każdym poście jest, w mojej opinii, niepotrzebne. Jednakże biję się w pierś - będę więcej o tym pisał. Co do postów konstruowanych w docu - zaznaczam, że w dialogach często zawarte są dość obszerne wstawki zawierające przemyślenia, czy emocje właśnie, a nie same suche słowa. Nierzadko pojawiają się tam także całe akapity gotowego postu, które mi osobiście łatwiej jest wplatać w tekst podczas pisania, niż później dorabiać byle by były. Widzę, że po prostu więcej frajdy sprawia Ci, Manji, przeczytanie czegoś nowego pojawiającego się w poście, niż ujrzenie czegoś w docu (a później w poście po korekcie), który kojarzy się raczej z roboczym narzędziem i nie daje takiej satysfakcji. O ile stoi za tym coś więcej niż li tylko estetyka, czy wrażenie odarcia treści ze świeżości, prosiłbym żebyś mi to wyjaśnił. Na koniec o emocjach. Może to moje zboczenie z innych sesji, ale według mnie w obecnej konwencji (trochę sesja drogi, trochę melodramat) zbyt obszerne opisywanie co postać czuje, co ją motywuje i co uważa, przedstawiane w formie niedostępnej dla postaci innych graczy zabija frajdę gracza z poznawania się wzajemnie bohaterów. Jako gracz z grubsza wiem co jaka postać uważa, za jaką strunę pociągnąć żeby jakoś zareagowała, stąd interakcja wydaje się potem ustawiona, albo sterowana, a przez to mało interesująca. Jaskrawym przykładem jest chociażby ukrywana przez Klarę płeć, albo bransoleta Elastira. Noraku i Eleishar bardzo fajnie opisują zabiegi wokół bohaterów, ale wszyscy już wiemy "co się dzieje", więc wszelkie próby odkrywania sekretów stają się formalnością by uniknąć metagamingu (słynne "Twoja postać o tym nie wie"), a nie małą, osobną przygodą. Dlatego osobiście wolę zostawić póki co w ukryciu część emocji, czy tajemnic swojego bohatera, które zaczną pojawiać się przy okazji wydarzeń, rozmów, czy zwykłego ze sobą przebywania. W innym wypadku jako gracz w ogóle przestaję chcieć odkrywać postacią już poznane sekrety. Zaznaczam dla formalności, że dla mnie PDki nie są (chyba nigdy nie były) motywatorem do pisania, służą raczej do podniesienia skali wyzwania. Bardziej kręcą mnie zwroty akcji, dwuznaczne wybory i intrygujące dialogi. Nie wiem jak wy się na to zapatrujecie, jeśli reszcie ekipy taka forma odpowiada mogę spiąć poślady i się dostosować. Co uważacie? Ostatnio edytowane przez Dziadek Zielarz : 20-03-2015 o 23:45. |
20-03-2015, 16:15 | #84 | ||
Reputacja: 1 | Dziadek Zielarz, dzięki za odpowiedź. Tłumaczę i objaśniam, otóż: - nie koniecznie oczekuję wypasionych i obszernych postów, to nie tak. Aby czegoś takiego oczekiwać sam bym musiał takie pisać, oraz na samym początku zaznaczyć, że tego oczekuję jako MG. Jednego co mi brakuje to bardziej rozszerzonych deklaracji, wolę mieć dokładnie podane jak BG się zachowuje, co i jak robi, tak abym w moim poście mógł sie oprzeć o te właśnie poczynania. Sprawy codzienne wystarczy zaznaczyć w poście jednym zdaniem, nie trzeba tego rozpisywać chyba że jest na to ochota gracza. I tak, jeśli np: karawana, która mijacie jest obojętna Jaromirowi to choć jednym zdaniem bym prosił by to zaznaczyć. To właśnie wiele powie o nim. Nie musisz w każdym poście pisać o swoim głównym celu, jednak jeśli pojawią się z tym związane informacje to warto by było coś takiego uwzględnić w poście. Cytat:
Cytat:
Podsumowując: 1. Proszę o więcej deklaracji/działań, które w kilku zdaniach zostaną opisane czyli co i jak jest robione. 2. Nawet obojętne nastawienie do kogoś/czegoś ma dla mnie wartość, bo jest to punkt odniesienia. 3. Proszę pamietajmy, że to zabawa i zabawą ma pozostać. 4. Oraz zachęcam do komentowania mojego mistrzowania, w końcu to mój debiut na Li.
__________________ Świerszcz śpiewa pełen radości, a jednak żyje krótko. Lepiej żyć szczęśliwym niż smutnym. | ||
20-03-2015, 20:54 | #85 |
Reputacja: 1 | Dziadek podpisuję się obiema rękami. Wylewanie wszystkiego co postaci siedzi w głowie sprawia że łatwo może stać się przewidywalna, bo innym graczom ciężko nie wykorzystać tego co wiedzą, nawet jeśli postacie nie mają o tym pojęcia. |
21-03-2015, 14:46 | #86 |
Reputacja: 1 | No ja staram się pisać na tyle fajnie na ile mi czas i umiejętności oraz wena pozwalają W tej kolejce tylko mały udział w docu bo miałem zapierdziel na uczelni co zgłosiłem w następnej będzie tego więcej bo mam więcej "luzu" |
21-03-2015, 15:59 | #87 |
Reputacja: 1 | Panowie to nie o to chodzi, że was poganiam do pisania obszerniejszych postów, nic z tych rzeczy. Wyjaśnię na przykładzie: Postać gracza znalazła się w podziemnych tunelach. Na drodze stanęła przeszkoda w postaci zmurszałych drewnianych bali. Komnatę oświetlała pochodnia umocowana na ścianie. Deklaracja nr 1. BG ostrożnie rusza przez przeszkodę z drewnianych bali. Deklaracja nr 2. BG nakłada żelazne raki, bierze czekan w prawicę, w lewą rękę pochodnię ze ściany. Tak przygotowany ostrożnie rusza przez przeszkodę z drewnianych bali. Jak widać obie deklaracje mają na celu to samo jednak nr 1 by zaowocowało w test Zr - mod za brak oświetlenia, w przypadku deklaracji nr 2 BG miałby Zr + mod za czekan i raki, oraz brak - mod za brak światła. Wiadomym jest, że deklaracja gracza nr 2 mogłaby być znacznie bardziej rozszerzona, i gdyby była logiczna to nawet nie łapał bym kości. Takie przedstawianie deklaracji, do czego zachęcam, nie tylko będą zwiększały przyrost PD-ków, oraz zwiększały powodzenia akcji na której graczowi zależy. Także będzie ciekawiej się czytało taki post, a sposób działania wiele powie czytelnikowi kim jest BG. Możecie pisać dowolnie, jednak w rekrutacji ostrzegałem, że będę wzorował się na mistrzowaniu VIX'a. Pozdrawiam Manji
__________________ Świerszcz śpiewa pełen radości, a jednak żyje krótko. Lepiej żyć szczęśliwym niż smutnym. |
22-03-2015, 22:59 | #88 |
Reputacja: 1 | Post stoi, za opóźnienie przepraszam. Walkę rozegramy w gdoku.
__________________ Świerszcz śpiewa pełen radości, a jednak żyje krótko. Lepiej żyć szczęśliwym niż smutnym. |
22-03-2015, 23:16 | #89 |
Reputacja: 1 | Mówiłem już że nienawidzę wiedźm?
__________________ you will never walk alone |
23-03-2015, 22:55 | #90 |
Reputacja: 1 | Manji, czemu wszystkie sekrety naszych postaci zdradziłeś od razu? :P Żeby nie było, Elastir nie jest "Chaośnikiem" to dłuższa historia |