|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
01-07-2017, 22:23 | #931 |
Reputacja: 1 | Oj. Ja dosyć lubię nagradzać PDkami, to może temu zaradzimy... Napisałem sobie pewien system, który umożliwia mi generowanie rzutów (k100, k10, k1000) na podstawie różnych cech posta. Zamierzam go wykorzystywać do prowadzenia gier przez forum - oblicza rzuty w taki sposób, że gracz będzie pewien, iż czynnik ludzki Mistrza Gry nie wpłynął na jego wynik (nie ma tam miejsca na naciąganie liczb ani ręczne wprowadzanie losowych wartości wpływających na rzut, gdzie ta losowość mogłaby być zagrożona). Zasadniczo podaję systemowi dane takie jak strona w wątku, czas wrzucenia posta, czy data jego pojawienia, po czym za pomocą obliczeń tak pojebanych, że się w nich sam już pogubiłem generuję ciąg cyfr odpowiadający trzem rzutom k100. Jednym z jego elementów jest jednak 12 cyfrowy kod podawany przez gracza, żeby zwiększyć wkład właściciela postaci w otrzymywane wartości rzutów. Jeżeli ktoś z was chciałby zostać świnką doświadczalną i przetestować czy mój system działa dobrze, to proszę podać mi taki ciąg cyfr i od tego czasu jego rzuty będą generowane na podstawie danych wyciągniętych z posta. |
02-07-2017, 00:47 | #932 | |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Cytat:
Obliczenia tak pojebane to mój ulubiony dział matematyki. Oto mój kod: 084184116269 | |
02-07-2017, 22:45 | #933 | |
Reputacja: 1 | Właśnie do mnie dotarło, że Cytat:
Wpisałem kod oraz dane z tamtego postu z leczeniem i zaiste, Shallya spojrzała łaskawym okiem: Poprawiłem kartę Komtura oraz mechanikę w tamtym poście Kilka błędów, a Hildur jest już prawie w pełni zdrowia... Ostatnio edytowane przez Slaaneshi : 02-07-2017 o 22:49. | |
02-07-2017, 22:56 | #934 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | No to teraz bądź łaskaw mnie olśnić co dalej z tymi wynikami na k10, k10^2 i k10^3. Jeszcze się okaże, że zszywanie dupeczek to specjalizacja Waldka. Jak tylko bierze się za któregoś z krasnoludów to zaraz się pojawiają problemy. |
02-07-2017, 23:09 | #935 |
Reputacja: 1 | Zauważyłem, że w Warhammerze zasadniczo wykonuje się trzy typy rzutów: 1k100 - test umiejętności Xk10 - wartości różnych rzeczy (obrażeń, złota, punktów obłędu itd. itp.) 1k1000 - rzut na mutację z Księgi Spaczenia, ewentualnie na profesję w Career Compendium. W związku z tym dla podanych danych generowane są takie trzy rzuty, następnie wybieram ten, który się aplikuje: k100, jeżeli był to test umiejętności, k10, jeżeli liczba obrażeń/uleczonych PŻ, k1000, profesja przy tworzeniu postaci. Na chłopski rozum "jaka wartość wypadła, dla którego rzutu". Przykładowo, gdybyśmy zamiast leczenia rzucali na mutację, Waldek wylosowałby [120], czyli Dodatkowe stawy, co zaowocowałoby wykonaniem kolejnego rzutu, tym razem dla wartości 1k100 określającej które kończyny wykształcają podwójne stawy, następnie jeszcze przynajmniej jednego rzutu k10, żeby sprawdzić o ile zwiększy się przez to zręczność cyrulika |
03-07-2017, 07:31 | #936 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Czy przy kilku testach umiejętności będziesz rozpatrywał jeden rzut na k100? Trąci wielkim szczęściem/pechem. |
03-07-2017, 10:01 | #937 |
Reputacja: 1 | Nie, jedną ze zmiennych jest kolejność rzutu wykonywanego dla aktualnego odpisu narratora. Dla 5 kolejnych rzutów ta wartość będzie się zmieniać i wpływać na obliczenia wszystkich wyników (upewniłem się, że jej wpływ jest znaczący dla wszystkich trzech kombinacji kostek). Na przykład gdyby należało wykonać testy zręczności, walki wręcz (1 atak), obrażeń, walki wręcz (2 atak), siły woli, losowej mutacji, lokacji dotkniętej mutacją, rzuty wyglądałyby tak: 1k100=25 1k100=56 1k10=5 1k100=57 1k100=26 1k1000=975 1k10=8 |
03-07-2017, 17:33 | #938 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Nie spotkałem w życiu osoby z takim zestawieniem talentów (rysunek i matematyka). Masz mój szacunek. Czy znalazłeś miejsce zerowe swojej funkcji (a raczej czy zabezpieczyłeś się i zadeklarowałeś konkretną dziedzinę C+(0;100>)? |
03-07-2017, 19:55 | #939 |
Reputacja: 1 | Prawdę mówiąc nie wiem o co chodzi Ja bym został jednak przy starych zasadach. Wychowałem się na nich i jakoś zapadły mi w sercu i w głowie. |
03-07-2017, 21:30 | #940 |
Reputacja: 1 | Slaaneshi przyznam, że nie bardzo ogarniam zasadność brania pod uwagę strony, minuty, dnia i itd... wręcz może się okazać, że konkretne godziny są korzystniejsze od innych. Sam rzut kością/generator liczb jest wystarczająco losowy Osobiście preferuje prostotę i zaufanie do mg i innych graczy. Ale jeśli chcesz ten system testować to nie widzę przeszkód.
__________________ Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych! |