|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
04-04-2011, 12:37 | #1 |
Reputacja: 1 | Własny system RPG na podstawie "Metro 2033" I nie chodzi tu o grę, tylko książkę. Pisałem, wymyślałem i wreszcie zakończyłem (te teoretyczne) prace nad własnym systemem strategiczno-rpg'owym "Metro" na podstawie książki pana Dmitra. Mam wszystko rozpisane w zeszycie, ale parę pytań mam do zadania. 1.- Udu*ią mnie za użycie imion postaci z książki i faktu, że dzieje się to w Moskiewskim metrze, jeśli chciałbym gdzieś system opublikować, lub zrobić z nim coś podobnego? 2.- Czy gry, w których prowadzi się dużą ilością jednostek już istnieją? I czy w tych grach istnieją jakieś elementy rpg? Nie mówię bynajmniej o 20-30 ludzikach- myślę o jakiejś dziesięciokrotności tej liczby. 3.- Jeśli tak, to czy dobrym pomysłem jest prowadzenie kilku oddziałów po 10-20 żołnierzy, miast każdej figurki z osobna (sądzę, że to wygodna rzecz). 4.- I jak działają takie systemy? Nie wiem, czy mój własny system nie jest może zbyt prosty lub skomplikowany jak na współczesne realia. 5.- I, czy, jeśli wy wszyscy tutaj zgromadzeni to lubicie, może pomożecie (z racji, że jesteście "pro" w tych sprawach) modyfikować i rozbudowywać system. Jeśli kogoś jeszcze nie zanudziłem, to krótko opowiem ocb w mojej gierce. Akcja rozgrywa się w roku 2033, tuż przed wydarzeniami z książki (i gry). Ludzie i mutanty prowadzą ciągłe wojny o życie, a stacje- między sobą- o bogactwo i terytorium. Na powierzchni, tunelach, stacjach, budynkach i podziemnych polach bitew prowadzone są ciągłe wojny. Na czele jednej ze stacji stoisz ty- burmistrz (a jednocześnie generał, polityk, handlarz i inżynier budowlany ). Musisz poprowadzić swój lud do panowania nad jak największą liczbą stacji, chronić przed mutantami i innymi ludźmi z innych stacji oraz zdobycia jak największego bogactwa. To wszystko zostało okraszone erpegowo-strategiczną rozgrywką. Jeśli ktoś miałby ochotę na samą grę, to przydałby się do pomocy napisać bardziej oficjalny podręcznik (oczywiście prościutki, na razie niepotrzebna jest jakaś mega encyklopedia). Z góry wielkie dzięki nawet za najmniejszą odpowiedź. Ostatnio edytowane przez STA1KERpl : 04-04-2011 o 12:38. Powód: Taki mały błąd się wkradł :) |
04-04-2011, 14:50 | #2 |
Reputacja: 1 | 1. Tak. A przynajmniej tak mi się zdaje. Przeczytaj ustawę o prawach autorskich i prawach pokrewnych. Jest w internetach. 2, 3, 4. Widziałem coś podobnego w Savage Worlds. Nawet tam jest ten patent, żeby dzielić armie na jednostki. I chyba jakiś bitewniak (pewnie nie jeden) tak miał jak opisujesz, ale tego nie jestem pewien. 5. To mi nie wygląda na rpg, stwórz coś to ci doradzimy (bo może i ktoś jeszcze się pojawi), jak narazie to co dałeś to jest mniej niż potrzeba do założenia rekrutacji do frpg. |
04-04-2011, 16:18 | #3 |
Reputacja: 1 | Hmm... rekrutacji? Większy zamiar miałem uzyskać odpowiedzi na pytania niż zrzeszać forum do tworzenia tej gry ze mną Choć, może masz rację- dam szeroki opis razu pewnego, może to się spodoba |
04-04-2011, 18:36 | #4 |
Reputacja: 1 | Mogę się mylić, ale Anonimowi chyba chodziło o rekrutację do sesji forumowej, a nie do pomocy Co do punktu 1. zgadzam się z przedmówcą, że raczej naruszysz prawa autorskie. Co do pozostałych: nie znam. Ale sądzę, że jest to raczej domena bitewniaków i planszówek niż stricte RPG. Miałem ochotę kiedyś zagrać w Neuroshimę, czy Monastyra tak bardziej ekonomicznie, ale nie jestem pewien, czy by to wypaliło. I chyba nie dowiemy się, dopóki ktoś nie sprawdzi. Pamiętaj też, że to co przejdzie na forum może kompletnie nie sprawdzić się na żywo i vice versa.
__________________ Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution. Because I must not allow anyone to stand in my way. -DN Dyżurny Purysta Językowy |
04-04-2011, 20:08 | #5 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | 2 - zależy. Chodzi Ci o granie przywódcą, mechanika walki czy granie jakimś Zeitgeistem? Bo jeśli o pierwsze chodzi - taka możliwość jest w większości eRPeGów. 2,3: żeby nie szukać daleko, to Exalted. Są zarówno reguły walki masowej (co prawda, wyjątkowo nielubiane...), jak i reguły dotyczące grania jakąś domeną. I tak - jeśli nie gra się krajem, jest to czysty eRPeG. 3 - zdecydowanie. Poprowadź w dowolnym RPGu bitwę dla trzystu osób... I spróbuj w jej trakcie nie zasnąć 4 - nie wiem. Jak wygląda Twój system? Poza tym, powtarzając za Anonimem: dane, które dałeś... No, praktycznie nic nie mówią. Zupełnie nie mam obrazu rozgrywki w Twoim systemie - ze szczególnym uwzględnieniem grania w więcej aniżeli jedną osobę. Ostatnio edytowane przez Velg : 04-04-2011 o 20:22. |
04-04-2011, 22:09 | #6 |
Reputacja: 1 | 1. Najpewniej tak 2. To są tzw. Bitewniaki. Najpopularniejsze z nich to chyba WFB, WH40k i LotR. Sprawdź cytadela.pl albo mitril.pl 3. Wygodna, ale mało ... RPGowa. Bardziej poczuł bym się jako osoba siedząca nad czystą statystyką niż nad polem bitwy. Przynajmniej takie jest moje odczucie, nie jestem pewien czy chcesz prowadzić bitwy na 10, 100 czy 10 000 jednostek. 4. Bitewniaki opierają się głównie o proste statystyki i k6. Są dość skomplikowane, lecz nie tak jak RPGi. Co do twojego systemu - nie znamy go. 5. Ja mogę pomóc, jeżeli coś o systemie napiszesz, dasz podstawowe zagadnienia, mechanikę czy coś na czym można pracować. Jeżeli gra jest osadzona w "Metrze" to świata zbytnio przedstawiać nam nie musisz.
__________________ Także tego |
05-04-2011, 12:51 | #7 |
Reputacja: 1 | Łał, dzięki za sporo tekstu w dość krótkim czasie To, jeśli jesteście tak zainteresowani, podam link do pliku- będzie to dokładniej opisana gra (bo szkoda tu miejsce marnować) (spokojnie o wirusy- mam stuprocentowo czysty komputer- oryginalny Kaspersky robi swoje ) Ps.: Pisałem właśnie dokładniejszy opis gry i samej rozgrywki, ale cały czas dupe truje babcia, brat i dziewczyna. Pozwólcie, że odpisze wieczorem, bo mnie bierze pospolita ku*wica. Dziękuję za uwagę. |
05-04-2011, 13:14 | #8 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Sprawdziłem. Fajnie się gra, ale MG ma tak dużo roboty, że by to wypaliło z powiedzmy 3-4 MG dla 3-5 graczy. Ja dotarłem do 5 czy 6 tygodnia, a gracze mieli swoje postacie plus po około 10 pomagierów. Im więcej postaci w grze tym ciężej prowadzić. Chyba, że pomagierzy by byli tylko liczbą oznaczającą ich ilość, ale to tak trochę smutne. | |
05-04-2011, 13:22 | #9 |
Reputacja: 1 | Nie, oddział to oddział- po 3, 5, 10 lub 20 żołnierzy (zależy jaki poziom oddziału). I obliczanie zadanych obrażeń i tym podobnych rzeczy do jakieś 30-60 sekund obliczania (niestety- chyba- na każdy oddział z osobna, więc walki z, np. 500 żołnierzami trwałyby długo, choć nie wiem czy to nie aby plus ). I nie potrzebny tu jest MG- starczą dwie strony konfilktu (a może być i więcej) + opanowana teoria/książeczka z opisem systemu. Erpegowość w "Metrze" to zbieranie doświadczenia i kupowanie za to ulepszeń dla jednostek (nie wiem, czy będzie jeszcze jakieś zastosowanie pd). Reszta to ekonomia, rozbudowa swoich stacji i walka na sporych planszach. Link: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service Ostatnio edytowane przez STA1KERpl : 05-04-2011 o 13:56. |
05-04-2011, 20:38 | #10 |
Reputacja: 1 | RPG to zabawa w odgrywanie ról, nie wydawanie PDków Polecam najpierw zagrać w jakieś inne RPGi, DnD czy coś. Potem tworzyć system. Więcej napiszę jak pobiorę wstawiony przez Ciebie plik.
__________________ Także tego |