Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-11-2004, 21:41   #11
 
Abbudin's Avatar
 
Reputacja: 1 Abbudin ma wyłączoną reputację
Ja bym te wpływy rozbił na umiejętności:
-dotyczące siebie (latanie, zmiana wyglądu itp)
-dotyczące martwego otczenia (przesówanie przedmiotów, zmiany ich wyglądu, zaparzenie kawy)
-dotyczące żywego otczenia (władanie zwierzętami i roślinami)
-dotyczące innych dusz (czytanie w myślach, ontrolowanie ich ruchów)
 
__________________
__/\___/\___/\_____/\_______/\____________/\___________________
Abbudin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-12-2004, 22:05   #12
 
Qbista's Avatar
 
Reputacja: 1 Qbista ma wyłączoną reputację
Cytat:
Ja bym te wpływy rozbił na umiejętności:
-dotyczące siebie (latanie, zmiana wyglądu itp)
-dotyczące martwego otczenia (przesówanie przedmiotów, zmiany ich wyglądu, zaparzenie kawy)
-dotyczące żywego otczenia (władanie zwierzętami i roślinami)
-dotyczące innych dusz (czytanie w myślach, ontrolowanie ich ruchów)
Hmm... Pomysł dobry, właściwy/. Teraz trzeba tylko pomknąć dalej i ponazywać to wszystko, opisać liczbami. Masz jakieś pomysły, Abbudin?

[ Dodano: 2004-12-12, 17:25 ]
Abbudinie, zadanie dla Ciebie - may już małą koncepcję w Tworzeniu postaci, trzeba tylko to ubrać w liczby. To Twoja koncepcja mechaniki, więc może mógłbyś pomyśleć nad tym

[scroll:41dfb82822][glow=red:41dfb82822]JAK ZAMIENIĆ PYTANIA W FORMULARZU NA LICZBY NA KARCIE POSTACI[/glow:41dfb82822][/scroll:41dfb82822]
 
__________________
MG, P+, G++, SG++, SS, SD++, K, p, Z, S---, H, D+, K, f-, h, w-, cp--, sf+, L+, NS+++, SC -, Kon+, D++, Gaz+, T+, SU?; ZC, WoD, SW, GS
Qbista jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-12-2004, 15:49   #13
 
Wędrowiec's Avatar
 
Reputacja: 1 Wędrowiec ma wyłączoną reputację
Ja uważam że niektóre umiejętności takie jak :Prow samochodu
Broń palna
Mechanika (samochodowa)
Nauki (różne dziedziny - od biologii po cybernetykę Hmmmm... Co tu płynie po ziemi?)
Psychologia
Fotografowanie
Jeździectwo i niektóre z nich wogóle są niepotrzebne skoro taka postać może latać i teleportować się za pomoco woli , a mówiąc już o broni to wogóle niejest potrzebna skoro może siłą woli rzucić postacią na odległość lub stworzyć wokół siebie tarcze przez którą nic nieprzeniknie ,świat astralny to całkowicie inna rzeczywistość, postać powinna się uczyć i odkrywać co może zrobić zapomocą swojej woli i naile jej moc jest silna.
 
__________________
Spal heretyka , zabij mutanta , oczyść niewiernych.
Wędrowiec jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-12-2004, 16:04   #14
 
Abbudin's Avatar
 
Reputacja: 1 Abbudin ma wyłączoną reputację
Hmmm umejętności tylpu prowadzenie samochodu itp. moim zdanie powinny istnieć dla mniej rozwiniętych postaci. Coś jak matrix: niewszyscy potrafili naginać rzeczywistość.
Właśnie się za formularz zabieram
 
__________________
__/\___/\___/\_____/\_______/\____________/\___________________
Abbudin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-12-2004, 17:03   #15
 
Wędrowiec's Avatar
 
Reputacja: 1 Wędrowiec ma wyłączoną reputację
To wkońcu jaki to jest świat astralny , fizyczny czy może astralno fizyczny?to coś jest w stylu alamatrix?
 
__________________
Spal heretyka , zabij mutanta , oczyść niewiernych.
Wędrowiec jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-12-2004, 17:08   #16
 
Qbista's Avatar
 
Reputacja: 1 Qbista ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Wędrowiec
To wkońcu jaki to jest świat astralny , fizyczny czy może astralno fizyczny?to coś jest w stylu alamatrix?
Najbiżej chyba do trzeciej opcji, choć nie całkiem. Dusza trafiająca do Necropols jest na tyle słaba, że przeteleportowanie się na drugi koniec miasta, czy chodźby 20 metrów dalej byłoby dla niej nie lada wysiłkiem. I dlatego ułatwienia takie jak "samochód" - wiadomo - jeździ na astralną energię - żadnej benzyny, niczego. Wypadki się zdarzają, ale nigdy nie... śmiertelne

W miarę rozwoju postacie przechodzą do czegoś a'la matrix. Moce, które były dotąd stają się realniejsze, łatwiej wyciągnąć po nie dłoń itp. Wtedy niepotrzebne są samochody itp, no bo i po co.

Neo staje się wybrańcem...
 
__________________
MG, P+, G++, SG++, SS, SD++, K, p, Z, S---, H, D+, K, f-, h, w-, cp--, sf+, L+, NS+++, SC -, Kon+, D++, Gaz+, T+, SU?; ZC, WoD, SW, GS
Qbista jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2005, 23:00   #17
 
Hammurabi's Avatar
 
Reputacja: 1 Hammurabi ma wyłączoną reputację
Widzę że jak na razie same luźne założenia, tymczasem potrzebne są konkretne propozycje. Co się tyczy mechaniki to polecam tą z Gasnących Słońc.
Cytat:
Jaka jest mechanika GS? Bardzo prosta. Opiera się na rzutach k20 (nie, nie tej k20 znanej z 3 edycji D&D) i k6 przy ustalaniu obrażeń (przy czym o ile do testu umiejętności wystarczy jedna k20 to do wyliczenia obrażeń rzuca się kilkoma-kilkunastoma k6 i może być to nieco uciążliwe). Sama mechanika nie jest oryginalna - moim zdaniem - gdyż bardzo mocno nawiązuje do mechaniki Storyteller stosowanej w systemach WoD. Nic w tym zresztą dziwnego, ponieważ autorzy GS to współtwórcy miedzy innymi gier Wampir: Maskarada i Wilkołak: Apokalipsa. Ale dzięki temu otrzymujemy system w miarę sprawdzony (nie jest to jednak dokładnie ta sama mechanika, lecz podobna) i dosyć szybki. Nie ma tu miejsca na liczenie i wielokrotne turlanie. Jeden rzut załatwia sprawę. Tabelek też nie ma za dużo, a nawet można być zaskoczonym ich niewielka liczba. Ciekawym elementem mechaniki są opcjonalne zasady akcentowania działań pozwalające zaznaczyć, że daną czynność wykonuje się z większa uwaga (większa szansa powodzenia testu, ale mniejsze z tego korzyści) lub też stawia się wszystko na jedna kartę (łatwiej o porażkę, lecz korzyści z udanego testu większe). Samym zaś jądrem systemu jest malutka tabelka ilości wyrzuconych na k20 sukcesów. Testuje się tandem cecha + umiejętność, np. Zręczność + strzelanie - trzeba jednak powiedzieć, że nie wszystkie czynności maja ściśle przypisane pary cecha + umiejętność i możliwe jest używanie jednej umiejętności z kilkoma cechami dla oddania różnego podejścia do danego działania np.: chirurgia to Zręczność + Medycyna, ale operowanie laserem chirurgicznym to już Technika + Medycyna ze względu na wyrafinowane narzędzie pracy. Wyznacznikiem poziomu łatwości testu jest właśnie suma cechy i umiejętności +/- ewentualne modyfikatory. Wypadnie równo albo mniej - zdaliśmy. Patrzymy wtedy na tabelkę, odczytujemy ilość sukcesów (im wyższy wynik tym więcej) i punktów zwycięstwa / kostek zwycięstwa (które można wykorzystać w różny sposób np. zadać dzięki nim więcej obrażeń). Kolejnym ciekawym elementem są tzw. umiejętności wspomagające, z których możemy skorzystać przed przystąpieniem do głównego działania (np. przy naprawie silnika szczegółowa wiedza o jego budowie może być pomocna) - uzyskane punkty zwycięstwa w pierwszym teście obniżają próg trudności (a dokładnie, mówiąc językiem systemu, podnoszą poziom łatwości) głównego testu. Jest tu również miejsce na automatyczny sukces (1 na k20), wyjątkowy sukces (wyrzucamy dokładnie liczbę określającą poziom łatwości testu) jak i automatyczna (19 na k20) lub też krytyczna (20 na k20) porażkę.
 
Hammurabi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:22.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172