|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
04-06-2013, 21:24 | #1 |
Reputacja: 1 | Mechanika Magii Witam. Ostatnio z nudów na lekcjach wymyśliłem mechanikę rzucania czarów. Nie jest to może szczyt finezji ale mam nadzieję że da radę. Zależało mi na prostocie i nieoverpowerowania magów. Oceńcie i doradźcie co pozmieniać. Mechanika Magii Statystyki ważne dla maga: Magia (Mag) – maksymalnie 100 Punkty Many (PM) – obliczane wg wzoru: PM = Mag/2-5 (zaokrąglane w dół) Aby rzucić czar należy wykonać test Magii wykonując rzut k100 poniżej wartości Mag (podobnie jak w Warhammerze). Rzucenie czaru wymaga poświęcenie co najmniej 1 Punktu Many. Jeżeli postać posiada 0 PM to nie może rzucać czarów. Opis czaru: Czar Wymagana magia: - Wymagana wartość Mag by poznać czar i by go rzucić. Koszt: - Koszt w PM by rzucić czar (minimalnie 1 ) Maksymalne wzmocnienie: - Maksymalna ilość PM jaką można wzmocnić efekt czaru. Obrażenia: - Wyraża jakie obrażenia zadaje czar. W nawiasie podane są modyfikatory zależne od poziomu wzmocnienia. Może być pominięte jeżeli czar nie zadaje obrażeń. Opis: - Wiadomo. Maksymalny efekt: - Dodatkowy efekt otrzymywany po wydaniu maksymalnej ilości PM na czar. Regeneracja Many: Poza walką postać powinna mieć czas na wypoczynek i skupienie. W trakcie walki postać może poświęcić turę na Regenerację która przywraca 10% Magii zaokrąglone w dół (np. postać ma 33 Mag więc Regeneracja przywróci 3 punkty many) PS. Jeśli zły dział to przenieście. Wrzuciłem to także na forum poltera, więc nie powinno być spiny. |