Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-08-2013, 14:25   #1
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Śmierć Bohatera



Bohater umarł. Taka jest prawda i nic tego nie zmieni. Dokonał w swoim życiu wielu czynów - wielkich i małych, godnych wzgardy i chwalebnych, dobrych i złych - ale który z nich zostanie zapamiętany na dłużej? Czy Bohater był człowiekiem pełnym cnót, wzorem do naśladowania i przyjacielem dzieci, czy przeciwnie - draniem, prostakiem i najgorszym z łajdaków?

On sam nie może mówić w swojej obronie. Leży w ziemi, teraz pamięć o nim jest w rękach żywych. Jak zostanie zapamiętany?


To raczej pomysł, luźna idea, niż dopracowany system. Może kogoś zainspiruje, może ktoś podrzuci ciekawą ideę do rozwinięcia. Komentarze mile widziane!

---

Setting:

Umarł Bohater. Bohater rozumiany jako główna postać danej historii. Jego rodzina, przyjaciele i wrogowie zbierają się, by go wspominać i pokazać światu jego prawdziwe oblicze. To, co zostanie powiedziane na pogrzebie, zadecyduje o tym, jak kolejne pokolenia będą wspominać zmarłego.

Role:

Mistrz Ceremonii - MG, 1 osoba, która czuwa nad przebiegiem gry i pilnuje zasad. Jego zadaniem jest ułożenie mowy pogrzebowej o Bohaterze, zgodnie z sugestiami Żałobników (graczy).

Żałobnicy - gracze. Każdy, kto przyszedł na pogrzeb i był związany w jakiś sposób z Bohaterem. Rodzina, wrogowie, przyjaciele. Celem każdego z Żałobników jest takie wpłynięcie na mowę wygłaszaną przez Mistrza Ceremonii, by obraz Bohatera jak najbardziej odpowiadał ich celom czy wyobrażeniom.

Tworzenie Żałobnika: każda postać określana jest przez dwie cechy: nastawienie i rolę. Gracze mogą sami wybierać te kombinacje, ale najlepiej, jeśli będą je losowali z podanej przez Mistrza Ceremoni puli (a raczej 2 niezależnych pul, osobnych dla roli i osobnych do nastawienia).

Nastawienie jest niejawne. Gracz może je zdradzić innemu Żałobnikowi, ale nie musi. Nie musi też mówić prawdy. Nastawienie to stosunek, jaki postać miała do zmarłego, lub jak Bohater się z nią obszedł. Na przykład: kochający, wdzięczny, nawrócony, zainspirowany, skrzywdzony, niewdzięczny, zdradziecki etc.

Rola jest jawna. Określa kim była postać dla Bohatera. Przykłady: brat, córka, żona, wróg, kochanka, partner, konkurent, przełożony, przyjaciel etc.

Kombinacja Roli i Nastawienia mówi o celach i motywacjach postaci. Na przykład Zdradziecki Przyjaciel będzie starał się wybielić swoją rolę w historii Bohatera, ale pogrążyć jego samego, Skrzywdzona Kochanka będzie chciała się mścić, pokazując Bohatera jako dziwkarza i moralne dno, a Nawrócony Wróg wprost przeciwnie - będzie kreował obraz Bohatera jako herosa i prawego człowieka, który pozwolił wrócić mu na ścieżkę dobra.

Ilość Żałobników nie jest ograniczona.

Fazy gry:

Gra dzieli się na fazy, odpowiadające tematom, jakie Mistrz Ceremonii porusza w mowie pogrzebowej. Każda faza dzieli się na tury. Tury to ruchy postaci - w jednej turze można złożyć jedną Deklarację (o czym za chwilę). Ilość faz i tur można oczywiście rozszerzać.

Faza I - Charakter Bohatera

Ilość tur: tyle, ile jest graczy

Opis: W tej turze każdy z graczy stara się opisać jedną scenę, która definiuje jedną z cech charakteru Bohatera. Cecha ta powinna korespondować z motywacją Żałobnika.

Faza II - Życie Bohatera

Ilość tur: dowolna, ale odgórnie ustalona przez Mistrza Ceremoni

Zasada specjalna: Deklaracje graczy muszą uwzględniać cechy charakteru Bohatera, które zostały ustalone w Fazie I.

Opis: Żałobnicy opowiadają o życiu Bohatera, jakim był na co dzień etc. Jest to główna faza, w której kształtuje się obraz Bohatera zgodnie z motywacjami każdego z Żałobników.

Faza III - O nas samych

Ilość tur: tyle, ile graczy

Zasada specjalna: w turze, która dotyczy jego postaci, dany Żałobnik nie może składać swojej deklaracji

Opis: Żałobnicy opowiadają o roli danej osoby w życiu Bohatera, starając się odgadnąć, jakie miała do niego nastawienie. Jeśli większość odgadnie prawidłowo, Żałobnik zostaje zdyskredytowany i nie bierze udziału w dalszej rozgrywce.

Faza IV - Ostatnia misja

Ilość tur: dowolna, ale odgórnie ustalona przez Mistrza Ceremoni

Zasada specjalna: brak

Opis: Bohater poległ podczas misji. Co robił, z kim, gdzie i dlaczego zginął - na to pytanie muszą odpowiedzieć Żałobnicy, zgodnie ze swoimi motywacjami. Czyja wersja zwycięży, ten wygrywa rozgrywkę.

Zasady gry:

W każdej turze, każdy z biorących udział w rozgrywce Żałobników może złożyć jedną Deklaracja. Deklaracja to kawałek historii Bohatera, stawiający go w takim czy innym świetle. Wyjątek stanowi Faza III, kiedy Żałobnicy mówią o innych Żałobnikach.

Deklaracja musi być zgodna z motywacją postaci. Może być zarówno tajna, jak i jawna. Można też podać innym Żałobnikom nieprawdziwą deklarację, a Mistrzowi Ceremonii - właściwą.

Każda deklaracja ma swoją wartość punktową, która jest tajna (nie można mówić o niej innym graczom). Każdy Żałobnik na początku gry dostaje pulę punktów wg. wzoru:

Kod:
liczba graczy x liczba tur x 10
Do każdej Deklaracji gracz dołącza informację, ile przeznacza na nią punktów.

W każdej turze Mistrz Ceremonii zbiera wszystkie deklaracje od graczy, bierze tą, która ma największą pulę punktów i porównuje z kolejnymi. Jeśli inna Deklaracja ma:

do 1/3 punktów Deklaracji najmocniejszej - nie jest brana pod uwagę
do 1/2 punktów Deklaracji najmocniejszej - zmienia w pewien sposób deklarację pierwszą
d0 100% punktów Deklaracji najmocniejszej - łączy się z deklaracją pierwszą.

Przykład:

G1: Bohater uratował kotka (i daje 100 pkt. ze swojej puli)
G2: Bohater zabrał dziecku lizaka (daje 50 pkt.)
G3: Bohater okrutnie zamordował dziecko (30 pkt.)
G4: Bohater uratował dziecko (100 pkt.)

Wynik: Bohater uratował kotka, zabierając dziecku lizaka; tym samym uratował dziecko przed śmiercią z powody cukrzycy.

Pod koniec tury Mistrz Ceremonii ogłasza ostateczną "wersję wydarzeń" i przechodzi do następnej tury.

Gracz, któremu punkty skończą się przed ostatnią Fazą, odpada z gry.

Gracze mogą ze sobą rozmawiać, przekonywać się etc. ale tylko jako swoje postacie.

Mistrz Ceremonii musi być bezstronny.

Ilość tur jest ograniczona i podana na początku rozgrywki.

---

Do zrobienia:
  • Lepszy sposób eliminowania graczy z rozgrywki
  • Specjalne zdolności postaci, wynikające z Roli lub Nastawienia
  • Czytelniejsze warunki zwycięstwa i porażki

---

Tak jak pisałam powyżej, jest to szkic, wstęp, pomysł. Bardziej chodzi o samą ideę - może da się ją jakoś ciekawie rozwinąć? Pomysły, uwagi, pytania - zapraszam do dyskusji
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 02-08-2013 o 15:04.
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172