|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-05-2014, 13:47 | #11 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
25-05-2014, 16:39 | #12 |
Reputacja: 1 | Tylko nie wiem co wybrać - "storytelling" czy "coś tam jeszcze" (już nie pamiętam nazwy). Wybrałbym oczywiście to drugie ,bo ciągłe ,300 wersowe opowiadania mnie nie interesują i nudzą (w sumie skąd mogę wiedzieć?) Ja jednak wolałbym , jak delikwent wchodzi do np. dużej sali / szybu (jeżeli mówimy już o kopalniach) i widzi zwłoki , może je rabować , taka wysoka interakcja z otoczeniem , duży wybór możliwości. |
25-05-2014, 17:41 | #13 |
Reputacja: 1 | Storytelling to po prostu gra bez mechaniki. Nie wyklucza wartkiej akcji, wysokiej interakcji ani dużego wyboru możliwości (Z jednej strony nie przedstawia możliwości do wyboru, z drugiej zaś wyboru nie ograniczają żadne zasdy rozgrywki). Przy porządnym zgraniu ekipy i zbieżnych wyobrażeniach na temat rozgrywki, jest to dobry sposób na grę, jeśli nie chce się poznawać żadnej mechaniki. Wymaga wyobraźni i dojrzałości - ostatecznie graczom powinny się też przydarzać złe rzeczy, a gdy zależy to wyłącznie od uznania MG, to czasem powstają tarcia. Gra w ten sposób jest trudna do zrównoważenia.
__________________ Cogito ergo argh...! |
25-05-2014, 19:07 | #14 |
Reputacja: 1 | Wlasnie tworze swoja autorke. Niedosc ze niema prostych sposobow, to sa same skomplikowane. A przedstawianie swiata w sposob skaplikowany niema sensu. Tak wiec trzeba rozumiec nawet najbardziej skaplikowane rzeczy, ale podawac je w jak najbardziej banalnie prosty sposob, tak zeby nawet 6 latek zrozumial. Wiekszosc ludzi bedzie Ci radzic oprzec mechanike o cos takiego: STR = Siła DEX = Zręczność CON = Wytrzymałość INT = Inteligencja PER = Percepcja WIL = Siła Woli Ale to niesa jedyne sposoby. Ktos juz Ci tutaj zwracal uwage na to ze mozna od ogulu do szczegolu, a mozna i na odwrot. Kolejna metoda jest od mechaniki do opisu swiata i na odwrot. Mozna tez kombinowac gdzies w przedziale, od do. Jak zaczniesz od mechaniki, to majac ja na uwadze, bedziesz musial do niej dopasowac swiat. A jak na odwrot, to wiadomo. Kolejna sprawa sa "oczywiste oczywistosci", najglupisze pytania typu - Co jedza bohaterowie, - moze byc nielada zadaniem jesli np. jest to science fiction. Zwroc uwage na takie oczywistosci i opisz je ALE zwroc tez uwage na rzeczy NIEISTOTNE. Ktos kiedys sie nabijal z autorek, gdzie niema religii chrzescijanskiej, ale sa przepiekne opisy cmetarzy z KRZYZAMI Ze wspomne jeszcze otym jak w swiecie typowym fantasy zdarzalo mi sie czytac opis jak kobieta bierze mapa do podlogi i ja sciera (takie rzeczy skutecznie zabijaja klimat). Miedzy innymi na tym polega geniusz tworcy, ze potrafi wyczuc te wlasnie, wyrzej opisane, subtelne granice.
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". Ostatnio edytowane przez secutor : 25-05-2014 o 19:22. |
25-05-2014, 19:33 | #15 |
Reputacja: 1 | JJ po co wyważać otwarte drzwi? Zapoznaj się z historią rpg, ilością stworzonych światów, mechanik, pograj trochę, a nie od razu bierzesz się za tworzenie własnej gry. Zabierasz się od tego z dupy strony. Czas, który chcesz poświęcić na tworzenie własnej gry możesz z dużo większym pożytkiem wykorzystać na granie z kumplami. W czasie takich sesji wpadniesz na o wiele więcej pomysłów niż teraz nie mając o rpg zielonego pojęcia. Twoja sytuacja przypomina gościa, który wszedł do biblioteki, usłyszał jak wiele fantastycznych opowieści się w nich znajduje i zapragnął napisać własną historię. Problem jednak w tym, że nie tylko nie znał gatunków literackich, sposobów narracji, ale nawet nie umiał pisać. |
25-05-2014, 21:12 | #16 |
Reputacja: 1 | Jesli cos jest niemozliwe do wykonania, zlec to komus kto otym niewie. - Albert Eistein. Czasami takie podejscie daje ciekawe rezultaty i zamiast kolejnego klona D&D, wychodzi cos innego (niezawsze dobrego).
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". |
25-05-2014, 21:17 | #17 |
Reputacja: 1 | W sumie racja. Z motyką na Słonce se nie porwę. Tylko czy na tym forum robi ktos sesje dla laikow?? Musiałbym przeczytac tony papierow. |
25-05-2014, 21:17 | #18 |
Reputacja: 1 | secutor cytując klasyka: "Gadu, gadu stary dziadu" EDIT: JJ porywasz się na tworzenie własnej gry, a potem płaczesz, że trzeba przeczytać masę książek. Nie ma lekko, nikt pączków nie obiecywał. Ostatnio edytowane przez Python : 25-05-2014 o 21:20. |
25-05-2014, 21:39 | #19 |
Reputacja: 1 | Nie wiem od czego zacząc. Wiem,ze nie jest łateo. |
25-05-2014, 22:01 | #20 |
Reputacja: 1 | Zacznij od najwiekszego problemu, czyli najtrudniejszej sprawy. Zastanow sie jak bedzie wygladac walka. 45-ciu, przeciw 10-ciu, gdzie karzdy jest odmiennie uzbrojony i wyposarzony i preferuje odmienne style. Jeden eleminuje po cichu, drugi z daleka, trzeci w bezposrednim starciu itd. itp. Jak to ogarniesz?
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". Ostatnio edytowane przez secutor : 25-05-2014 o 22:09. |