Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-08-2007, 01:02   #21
 
arthas40's Avatar
 
Reputacja: 1 arthas40 nie jest za bardzo znany
@John5
Skojarzenie z Wodnym Światem jest jak najbardziej na miejscu. Film ten jest jedną z naszych inspiracji.

O zauważyłem pewną rzecz, którą chciałbym wyjaśnić:
Cytat:
(Żeby nie było tak się robiło Magowie Tradycji(MT) i sojusznicy Kontra Technokracja i jej twory (T) )
Zapewne miało to odniesienie do Triangulisa, dlatego tez pewien fakt wytłumaczę. Akurat w naszym świecie magia nie jest konkurencją/przeciwnikiem/jakimś skrajnym kontrastem dla technologii. Ile to razy okazało się, że magia napędzała tech, a technologia wspierała magię. Sami magowie Trybunału są propagatorami potęgi umysłu, a więc propagują i technologię. Renesans technologiczny ludzie zawdzięczają, m.in. właśnie Trybunałowi.
 
arthas40 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-08-2007, 09:46   #22
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Hehehehe Sie lekko nie zrozumieliśmy To podałem tylko dla ogółu Z góry odpowiadając na pytanie Jak w WoDzie wprowadzić elementy Batalistyczne a tam technokracja walczy z Tradycja (Co nie zmienia rzeczy że są jednym i tym samym Magya znaczy się )
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-08-2007, 14:43   #23
 
Frey_'s Avatar
 
Reputacja: 1 Frey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwu
Prosze na razie nic mi nie mówić o walka 3D... horror, ale żeby je jakoś sensownie rozegrać trzeba obszeć je na najmonceijszym silniku mechanicznym do RPG - WYOBRAŹNI. Inaczej nie nie da rady.

Naprawdę ciężko jest coś stowrzyć. ja bardzo lubie mechanikę z ZC opartan a k100 gdzie główna orlnę odgrywają umiejętności.

Lubie podpowiadają, żeby zedytować jakas mechanike i dostosować. Tez tak mysle bo to chyba najlogiczniejsze. Oczywiście nie bede edytował D&D. Stowrzyłem tez coś na poziomie warhammera, ale to nie wyszło.

Tak naprawdę to cieżko coś wymyśleć, wolałbym własnie cos takie bardziej w stylu stroytellingu, ale to też cieżko. Tak naprawdę jak zaczołem czytac te autorskie mechaniki i znajac komercyjne mam taki mętlik, ze naprawde ciężko jest cokolwiek wybrać.

Nie wiem, Łukaszowi podoba się mechanike FATE, która dla mnie jest po prostu dziwnie głupia i jakoś mało grywalna.

Byłem zainspiorwany HEX'em i chciałem dorzycić tam ksotki, zamiast punktów. Ale jak sie zastanowiłem nad ustawianiem progów trudnosci to w końcu nie wiedziałem, czy jak ktoś unika pocisku to musi przewyższyć stopien trudności strzału, czy też unik dodaje się do strzały i to strzelajacy ma trudniej trafic. Ogólnie cięzko to sprecyzowąc keidy jak sie dzieje. Więc w sumie nie wiem.

Może stowrzyc coś szybkie prostego na bazie k100?
Albo też cos zabawnego coś w stylu earthdawna i rzucac masą kostek

Tak naprawde możliwości jest wiele, ale dobrać cos odpowiedniego nie jest łatwo.
 
Frey_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-08-2007, 14:53   #24
 
Bortasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Jakby co ja jestem miłosniekiem k10 która jest najmocniej wykożystywana w Syst,ach taich jak cały WoDny świat L5K czy 7ThSea. Mechanika naprawde wysoce narracyjna i jak pokazują podane przykłady bardzo łatwo można ją zmienić dostosować zmodernicować Jak by co zapraszam na gg (W profilu ) Chętnie porozmawiam
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-09-2007, 21:13   #25
 
arthas40's Avatar
 
Reputacja: 1 arthas40 nie jest za bardzo znany
http://triangulis.blogspot.com/2007/...i-agresor.html

Na blogu pojawił się nowy wpis, tym razem o Kalifacie.
 
arthas40 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-09-2007, 20:17   #26
 
arthas40's Avatar
 
Reputacja: 1 arthas40 nie jest za bardzo znany
Przepraszam za post pod postem, ale to usprawiedliwia fakt rozruszania wątku.

Zapraszam na bloga, aby zagłosować w ankiecie nowej, podyskutować w sprawach organizacyjnych, itd.

W dodatku poszukujemy ilustratora, który ma opanowane digital art (grafika komputera, czyli kolorowe ilustracje).
 
arthas40 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-09-2007, 14:05   #27
 
Frey_'s Avatar
 
Reputacja: 1 Frey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwu
A teraz czas na fanowski dodatek. Taki moje bardzo luźne i chaotyczne myśli - nie traktujcie tego jako fakty, tylko bardziej fanowski pomysł - bo w sumie to jeśli chodzi o fabułę to jestem fanem a nie kreatorem.

Więc porozmawiajmy o magii. Do tej pory było wspominane często o Trybunale, jednak niewiele było na temat samej magii. Jako, że zajmuje się mechaniką i w kwestie fabularną się nie wtrącam wcale, jedynie ją śledzę. Jednak w kwestie magii się wtrącę, bo to mój konik.

Napiszę bardziej jak ja widzę kwestie magii w świecie, sami to ocenicie. Oczywiście wszystko będzie zależne do Arthasa.

Magia jest energią, która wypełnia cały świat. Jest ona w każdym miejscu i w każdym przedmiocie lub istocie. Magię mają we krwi także ludzie, a wielu z nich potrafi z niej korzystać. Jednak tylko korzystając ze swojej wewnętrznej energii można rzucać czary, następnie trzeba odczekać, aż się zregeneruje. Regeneracje następuje samoistnie po kilku godzinach. Z racji tego, że magia jest wszędzie, jakby sama wyrównuje poziom i odzyskuje się swoją energię.

Napisałem to kiedyś teraz poprawiłem może być interesujące, a może nie.

Historia Magii


Jak stara jest magia, czy magia kiedyś nie istniała? Tego nikt nie wie, zdaje się, że magia była od zawsze i będzie istnieć po wieczność. Magia uznawana jest nie tylko za źródło energii, lecz przede wszystkim jako „pierwiastek życia”. Tak, tak... Magia jest w każdej żywej istocie, bez żadnego wyjątku, a czasem nawet w przedmiotach martwych. Sądzi się, że cały glob musi być w „żywym organizmem”, gdyż świadczą o tym wiatry magii, esencje magii związane z żywiołami oraz ogromne pokłady magicznej energii w jądrze. Wiadomo także, że magia odegrała bardzo ważną rolę w kształtowaniu życia na całej planecie. Wśród dziesiątek różnych teorii o powstaniu świata, najbardziej prawdopodobne i najpopularniejsze są dwie.

Pierwsza mówi o tym, że kiedy na planecie rodziło się życie, każda roślina i zwierzę wytwarzało energię, która przenikała całą planetę i w ten sposób na świecie pojawiła się niezwykła siła będąca wszędzie i mogąca wszystko. Dzisiaj tą siłą nazywamy magią. Teoria zwie się „teorią sił witalnych” lub „hipotezą naukowców”, gdyż jest popierana przez osoby związane z nauką.

Inną teorią, tak zwaną „źródłem magii” i jest głoszona przez czarodziejów i innych magików. Głosi ona, że magia nie pochodzi z tego świata. Wdarła się ona przez otwory miedzy wymiarowe u początków powstawania świata. To właśnie za sprawą magii powstały wszystkie ciała niebieskie, i tak też powstała ta planeta. Magia zrodziła nie tylko sama planetę, a także wszelakie życie na niej, wyjaśniałoby to między innymi fakt, że w każdej istocie jest cząstka magii.

Magia ukształtowała obecny dziś świat, wdziera się do niego jak tylko może i nic, ani nikt tego nie zatrzyma.


Magia, chaos i mrok

Dawniej uważano, że magia to destrukcyjna siła powodująca pożary, burze, powodzie i inne zniszczenia. Uważaną ją z potworną siłę, która jest nieprzewidywalna i nieobliczalna. Kojarzyła się ona z chaosem i zagładą, a ci którzy pragnęli bliżej ją poznać stawali się wyrzutkami.

Te czasy dawno minęły i wiadomo dzisiaj, że wiele z sił natury przypisywano magii bezpodstawnie, choć przecież magia jest częścią natury. Magia otacza cała planetę i stara się nie doprowadzić do jej zniszczenia czuwając naturalną równowagą świata. Jednak nie skrzywdzi ona nikogo, jeśli nic na nią nie wpłynie.

Czy magia jest chaosem? Ależ oczywiście, i nie można temu zaprzeczyć, jak i w temu, że nie ma w tym nic złego. Energia magiczna znajduje się w ciągłym ruchu, cięgle się zmienia i wciąż nas zaskakuje. Jednak, jeśli jakaś istota nie będzie chciała użyć jej do niszczenia, to magia same tego nie będzie czynić. Chaos magii polega na tym, że ciągle się zmienia, tak jak zmienia się żywy organizm, tak też zmienia się magia, która dostosowuje się do nowych warunków. Dzięki temu magia trwa nadal i trwać będzie.

Mroczna magia

Oczywiście wszystko ma swoje dwie strony, tak jak biały i czarny, tak jak słońce i cień, tak też magią ma swój drugi odpowiednik, mroczną magię. Zapewne w tej chwili już zaczęliście myśleć o sztuce nekromancji, magii śmiecić i rozkładu lub podobnych... Aż ciężko sobie wyobrazić, że ludzie myślą w taki stereotypowy sposób, nie wiedząc tak naprawdę nic o tym co uważają za złe. Mroczna magia to nie wcale magia śmierci, demoniczna, czy tym podobna, gdyż są to zwykłe domeny magii, które normalnie współgrają z pozostałymi tworząc eter. Widzę po Tobie, że nie za bardzo rozumiesz pojęcie eteru, czyż nie? Podręcznikowo eter to wszystkie demony magii skupione w jeden twór, tworzący najczystsza postać energii. Wiem, że nadal nie wydaje się to zbyt jasne. Ja eterem nazywa po prostu esencją magiczną, która buduje wszystkie gałęzie magii, czy też domeny magii, jak zwał... tak zwał, ale jest to, to samo.

(tutaj popłynąłem... wyobraźnią więc możecie dwa akapity przeskoczyć)

Wracając do mrocznej magii, to pod tym pojęciem zawierają się dwa zupełnie różne rzeczy... martwa magia i dzika magia. Tak naprawdę nie wiele wiadomo o tych dwóch tworach i cały czas są badane, do tej pory postawiono tylko kilka ogólników charakteryzujących te typy magii.
Martwa magia, zwana raczej strefa martwej magii, gdyż odnosi się najczęściej do jakiegoś teren, jest to obszar na którym magii nie ma. Od tak, tak po prostu jej nie ma, dla czego nie wiadomo, lecz większość magów nie jest tam wstanie rzucić najprostszego zaklęcia, a magiczne przedmioty zostają zniszczone lub stają się całkiem bezużyteczne. Jak to możliwe, że na tych obszarach nie ma magii w ogóle, nie zostało wyjaśnione i zostanie wyjaśnione nieprędko, gdyż większość osób, zwłaszcza tych nie związanych z magią, boi się tam przebywać.
Drugim podobnym miejscem jest strefa dzikiej magii. W takich miejscach magia zachowuje się inaczej niż normalnie, jest całkowicie nieprzewidywalna. Zaklęcia tam rzucone mogą nie odnieść żadnego skutku lub ich następstwo może być zupełnie inne od przewidywanego. W takich miejscach magiczne przedmioty często zmieniają lub tracą swoje właściwości, a zdarza się, że przedmioty niemagiczne zyskują różne cechy. Przyjmuje się, że powstały one w wyniku potężnego przypływu energii magicznej, często trwającego przez wiele lat. Niektórzy z magów sugerują, że gdyby magowie na rok czasu opuścili swe gildie, w tych miejscach zapanowałaby właśnie dzika magia. Nikt tego nie potwierdza. I choć dwa razy w życiu byłem w strefie martwej magii, tak ani razu nie znalazłem się chociażby w pobliżu dzikiej magii. Najwięcej informacji o niej pochodzi zwłaszcza od „dzikich magów”. Niektórzy myślą, że to właśnie oni właśnie oni powodują te anomalia, choć ja myślę, że po prostu spoglądają na magię inaczej dlatego potrafią wyśledzić w niej większa liczbę zmian.

Zarówno stref martwej i dzikiej magii jest niezwykle mało. Do tego zdarza się, że zmieniają one swoje miejsca. Obszary jakie najczęściej zajmują wynoszą około 900 tysięcy metrów sześciennych.


O czarodziejach

W dzisiejszych czasach ukończyć jakiś kierunek na akademii magii nie wystarcza, żeby zostać prawdziwym czarodziejem. Na pewno zdobędziesz trochę wiedzy i nauczysz się rzucać kilka czarów i pewnie przez prostaków będziesz nazywany magiem, lecz cóż po tym. Jeśli chcesz zyskać zaufanie moje oraz innych czarodziejów, powinieneś dążyć, aby zostać oświeconym magiem. Tak nazywamy potocznie sztukmistrzów, którzy znają się na wielu domenach magii, interesują się wszystkim co jest z nią związane.

Większość czarodziejów należy do jednej organizacji – Trybunału. Szacuje się że około 95% lub więcej magów jest zrzeszonych z Trybunałem. Te pozostałe 5% to w szczególności ludzie, którzy z różnych powodów opuścili Trybunał. Może nie podobała im się jego polityka, może mieli prywatne sprawy, jednak teraz nie chcą mieć nic z nim wspólnego. Wśród osób niezrzeszonych są także Dzicy Magowie. Ludzie ci mają wrodzone zdolności magiczne, cechuje ich niezależność, co powoduje, że nie lubią nawiązywać kontaktów z Trybunałem.

Choć pozycja Trybunału jest potężna i stara się on kreować politykę międzynarodową. To jedna bardziej niezależni władcy szukają czasem pomocy u niezrzeszonych postaci, chcąc pokazać swoją niezależność.

Ogólnie

Magia w świecie Triangulis jest niezwykle istotnym czynnikiem na całym świecie. Magia nie służy jedynie do walki, lecz jej celem jest pomaganie ludziom, a także napędza postęp.
 
Frey_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-10-2007, 11:34   #28
 
Umbriel's Avatar
 
Reputacja: 1 Umbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie cośUmbriel ma w sobie coś
Jak dla mnie świetny pomysł na system. Sugerowałbym tylko większe zaczerpnięcie z "Wodnego Świata" - czyli świata bez magii, typowo postapokaliptyznego. Sam jestem wielkim fanem filmu i z wielką chęcią bym w coś takiego zagrał.
 
Umbriel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-10-2007, 16:18   #29
 
Frey_'s Avatar
 
Reputacja: 1 Frey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwu
Arthas tworząc system wzoruje się trochę na wodnym świecie, ale nie tylko. Po pierwsze nie jest to świat post apokaliptyczny jak w Water World, więc nie wzorowany jest tak dosadnie. I jest osadzony w realach fantasy, w którym magia bądź co bądź istnieje.

Jeśli system Ci sie podoba, to pamiętaj że styl gry zależy od Ciebie i kolegów. Po prostu możesz większy nacisk położyć na technologię, mniej przejmując sie magią, choć obie te dziedziny przeplatają się i wspomagają na wzajem. Jednak nie jest to na pewno świat z filmu Water World.
 
Frey_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-10-2007, 19:51   #30
 
arthas40's Avatar
 
Reputacja: 1 arthas40 nie jest za bardzo znany
@Umbriel:

No niestety jest to fantasy. Chcemy połączyć wiele elementów, jednakże właśnie WaterWorld jest jedną z naszych głównych inspiracji. Chcemy ukazać podbój oceanu i głębin w czasach zatapianego lądu. A wszystko to jest w konwencji steam fantasy i w klimatach Piratów z Karaibów.
 
arthas40 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172