|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
08-10-2007, 18:51 | #41 |
Reputacja: 1 | Tutaj było bliżej dinozaurów niż Azteków, z resztą sam sprawdź: http://lastinn.info/archiwum-rekruta...nioludzie.html ([Inne?] Dinozaury i Jaskinioludzie.) Nadmieniam, że ten niedoszły MG został niedawno zbanowany.
__________________ . . . . . Zwierzątka . . . . . |
08-10-2007, 19:34 | #42 |
Reputacja: 1 | Przepraszam za offtopic ale chyba nie jest to przykład godny naśladowania skoro został mistrz zbanowany. Jak dalej koncepcja systemu? |
10-10-2007, 13:39 | #43 |
Reputacja: 1 | W koncepcjii zmieniło się kilka rzeczy. - Nie będzie bezpośredmiej teokracji, choć będą oni wykorzystywać swoją wiedzę, by zdobyć więcej władzy (trochę jak w Egipcie). Czasem nawet przeciwko Ajaw(królowi.) - Zamiast miast-państw będą Nacje, w tym jedno dominujące (imperium.) - Klimat będzie bardziej zróżnicowany, na północy jest nawet pustynia. Spróbuję jak najszybciej wprowadzić zmiany, dodać kilka możliwych postaci, historię. Później postaram się poprowadzić sesję. |
10-10-2007, 17:31 | #44 |
Reputacja: 1 | Im, a będzie miejsce na zimową wyspę? ;] Fajny omysł z tym zróżnicowaniem ale to już nie będzie miało takiego klimatu... no ale pustynia-dobra rzecz. Zastanawi mnie jedna rzecz, kiedy w przybliżeniu będzie założona rekrutacja? |
10-10-2007, 19:05 | #45 |
Reputacja: 1 | Możliwe, że w weekend. Tak możliwe, że nie będzie tego klimatu, ale będzie miejsce na większą różnorodność. Więc sesja może polegać na zbieraniu artefaktów z zapomnianych ruin w dżunglach, polityczną walkę o władzę w imperium, albo walkę o przetrwanie w pustyni. Dodam, że pustynia, będzie zamieszkana, ale o tym więcej jak rozpiszę wszystkie nacje. Przy okazji dla podsycenia klimatu dodam słowniczek z niektórym wyrażeniami i słowami. NPC będą ich używać i fajnie by było gdyby gracze też. Dodam też, że Izamalczycy różnią się mentalnością od przeciętnego bohatera fantasy. Są bardzo przesądni, każda rzecz może być dla nich jakimś omenem, uważają niektóre dni miesiąca szczęśliwe a inne za nieszczęśliwe (np. kupiec nigdy nie wejdzie do miasta w dzień „1 dom”). Trzeba też pamiętać, że wśród nacji uprawiających składanie ofiar, rzadko znajdzie się ktoś kto uważa to za bezsensowne czy barbarzyńskie. Izamalczycy są bardziej agresywni, dopuszczając się do największych okrucieństw. Zmieniłem to też, że kobiety mają te same uprawnienia co mężczyźni, kobiety nie mają wszystkich tych możliwości co mężczyźni, jednak jedna nacja będzie się różniła pod tym względem. Rekrutację założę jak dokończę opisy nacji, może w sobotę czy niedzielę. Ostatnio edytowane przez Pacal II : 10-10-2007 o 19:17. |
11-10-2007, 10:45 | #46 |
Reputacja: 1 | A ja bym to wszystko wywalił hen gdzieś w kosmos, albo pobawił się w alternatywną wersję prehistorii, jak Harry Harrison w swoim "Powrocie do Edenu", gdzie ludzie muszą walczyć (i przegrywać) z jaszuroidami. Jego jaszczury opanowały genetykę w niesamowitym stopniu. Robiły sobie płaszcze ze zmodyfikowanych nietoperzy, mikroskopy z żab tropikalnych [sic!] i tak dalej. To miało klimat... Ech, klasyka. To, czego mi brakuje w tym systemie, to brak umiejscowienia właśnie w konkretnym czasie i przsestrzeni. Daj tych dinozauroidów gdzieś w kosmos, a nie na kolejnym klonie Ziemi. A może wywal wszystko w odległą przyszłośc, po zagładzie człowieka..? Nie pasuje mi takie kombo - jakiś tam świat, parę wymyślonych rzeczy + dinozaury i kultura aztecka. Na tych rzeczach powinieneś się wzorować, a nie rżnąć z nich. Pozmieniaj nazwy, wygląd, nie używaj słów "dinozaur", czy "dinozauroid", albo "Quetzalcoatl" i będzie lepiej. No i brakuje jakichś specyficznych smaczków. Rzeczy, które dla Twojego systemu będą wyjątkowe. No i na koniec - wielka, ciekawa historia bez ludzi? Hm. Jak tu się wczuć w dinozauroida? Masz na to jakiś pomysł? Jak zauważyli koledzy - ciężko jest co chwila myśleć "a co by zrobił w tej sytuacji inteligentny dinozaur?" Ach, byłbym zapomniał. Czym się inspirowałeś tworząc ten system? Oczywiście oprócz wszelkich prac o dinozaurach i kulturze azteków. Czytałeś kiedyś o rasie humanoidalnych "jaszczurów"? Bo takich książek i ras jest pełno, nawet w Gwiezdnych Wojnach są Trandoshanie. Zmierzam do tego, czy przypadkiem nie próbujesz odkrywać ameryki? Opierzone dinozauroidy są oczywiście bardzo na czasie z najnowszymi badaniami naukowymi głoszącymi że większość dinozaurów była opierzona, ale to łączenie ich z aztekami... Troszkę trąci Apocalypto. A to był taki rambo, tylko w innych czasach, i z lepszymi zdjęciami. Podsumowując - wywal to w kosmos, pozmieniaj nazwy i detale, dodaj mocny, własny, oryginalny akcent. Ostatnio edytowane przez Ninetongues : 11-10-2007 o 10:56. |
11-10-2007, 13:44 | #47 | |||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
| |||||
11-10-2007, 19:04 | #48 |
Reputacja: 1 | Hmm... fajnie że niedługo sesja przy ale mam jeszcze pytania: 1.Czy można grać nie-dinozauroidem? 2.Proszę, proszę, proszę, można być łowcą, tropicielem czy innym takim? 3.Tu akurat chodzi mi o umiejętności, może jednak dałbyś jakieś? Tak jest trochę lepiej. No bo wymyślić samemu jest trochę ciężkawo (przeoczenia, niedociągnięcia).... |
11-10-2007, 20:26 | #49 |
Reputacja: 1 | Mam najpierw pytanie. Wielu ludziom nie spodobał się motyw połączenia świata azteków i dinozaurów. W takim razie czy wolelibyście gdybym zrobił sesję w historycznej mezoameryce, co najwyżej z dodatkim magii i kilku mitycznych stworów? Mam dużą wiedzę na temat tych kultur ich mentalności i oczywiście masę pomysłów. Dałbym opisy kilku nacjii klas itp. To jak? A co do pytań Yasia: 1) No cóż w Izamalu nie ma innych ras(a przynajmniej narazie o nich nie wiecie ). Za to nacje się różnią między sobą, więc nie brak będzie różnorodności. 2) Oczywiście, że tak kilka klas, które gracze będą mieli do dyspozycji to: wojownicy, szlachta, kapłani, myśliwi, zaklincze(ostrzegam gra trudna, ale ze smaczkiem), artyśći, medycy, szpiegowie, filozofowie, mantyści(coś jak detektyw), złodzieje a nawet niewolnicy(albo zbiegły, albo należący do jegnego z pozostałych graczy). Jednak niektórym klasom, będzie trudniej ze względu na ich niższy stan w społeczeństwie. Opiszę ich wszystkich pokrótce 3) Dobra podam kilka przykładów i co każda klasa musi mieć. Ostatnio edytowane przez Pacal II : 11-10-2007 o 20:32. |
12-10-2007, 11:21 | #50 |
Reputacja: 1 | Wg mnie Aztekowie z lekką domieszką dinozaurów są spoko i według mnie taka sesja mogłaby być bardzo klimatyczna, ale granie nie-ludźmi w takim świecie to raczej nie trafiony pomysł. Nie trzeba robić nowego systemu, wystarczy lekko zmodyfikować historię. Nie widzę sensu zmieniania nazw, czy tworzenia innych bogów. Wszelkie zmiany rzeczywistości odniósł bym do interakcji ludzi, gadów i świata. A i magia, uważam że jeśli już ją dopuścimy musi być ściśle związana z wierzeniami kultury Mezoameryki. Krócej: fireballe odpadają.
__________________ . . . . . Zwierzątka . . . . . |