Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-08-2008, 18:19   #11
 
Milly's Avatar
 
Reputacja: 1 Milly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputację
Likop, może zamiast pisać post składający się z trzech wyrazów, rozwinąłbyś swoją wypowiedź i przedstawił jak to sobie wyobrażasz w praktyce? Bo ja na przykład nie umiem sobie tego wyobrazić.

Oczywiście ja pisałam o tego typu sesjach przygotowanych typowo do rozgrywania na forum. Założyłam, że Tobie również chodzi o PBF, mój błąd. "Stołowe" RPG sporo różni się od PBFa i niekiedy to, co świetnie wychodzi w jednym, niekoniecznie nadaje się do drugiego. Inaczej jest mieć wszystko na piśmie, móc korygować niektóre akcje itd. Ważna jest też komunikacja między graczami i MG, omawianie niektórych pomysłów itd. W przypadku zwykłego RPG może być... różnie, oględnie mówiąc.

Więc słucham Twoich pomysłów
 
Milly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-08-2008, 18:38   #12
 
likop's Avatar
 
Reputacja: 0 likop nie jest zbyt sławny w tych okolicachlikop nie jest zbyt sławny w tych okolicachlikop nie jest zbyt sławny w tych okolicach
No więc tak:
Na początek, mapa jest w zasadzie pusta-tylko 1 miasto. Dalej, gracze rzucają ( no niekoniecznie) i mówią co wiedzą o etapach podróży-czy będzie to po drodze pustkowie, czy też żyzna kraina. Po drodze, może być miasto, wtedy gracze mogą mówić co też o nim ,,wiedzą", nadają mu aspekty (gęsto zaludnione, panuje tam rasizm, otoczone z wszech stron ostrokołem, handlowe zadupie itd). Podobnie może być z postaciami NPCetów. Zadaniem Partacza Gry, będzie wprowadzeniem tego do akcji...
Czasem, jeśli gracz zrobi coś typu ,,zamieszkane przez widźmowykałaczkojałki", będzie musiał je opisać.
Poza tym, w kartę postaci można wpleść różnorakie motywy-coś typu ścigany, chce odzyskać swą miłość, były alfons, co także będzie miało wpływ na fabułę. MGowi pozostaje akcja .
W przypadku PDFa, to będzie coś a la wizja milly.
Zbyt przegięte aspekty można wałkować, tak że będą kompletnie nieopłacalne ;f. Serio.


Wybaczcie powtórzenia i interpunkcję.
 
likop jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-08-2008, 20:50   #13
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Nie przeczę, że otwarta sesja może się nie udać czy będzie beznadziejna, ale to, co próbuje się wykluć z wizji likopa nie ma wielu podstawowych rzeczy. Miałem właśnie pisać, czy to ma być do grania na forum czy w realu, ale już się dowiedziałem Jednak tylko zakończę moją "obronę" Milly - tutaj jawnie widać kto w takie sesje może grać i kiedy mogą wyjść - tylko przy dobrym MG i graczach. Tak, wymieniłaś graczy z którymi z powodzeniem można zagrać dowolną sesję i będzie ona świetna. Ale pamiętaj, że innych graczy jest całe mnóstwo. I co wtedy, gdy taki ktoś, kto dobry nie jest, lubi strzelać/ciąć/kraść itp bierze się do tworzenia świata? I co, gdy MG jest nie dość, że początkujący, to brakuje mu zdroworozsądkowego podejścia? Też z całą pewnością mógłbym wymienić graczy z którymi przy pustym stole i z paczką zapałek można rozegrać super sesje Tylko że to jest szczegół, a ogół nie jest już taki idealny Dlatego tworząc coś takiego, trzeba uwzględniać wszystkie gusta i możliwości. Jeśli 14 latek po obejrzeniu batmana będzie chciał grać superherosem to kto mu zabroni?

A wracając do porównań, pomysł z sesją i możliwościami wypływa od MG. Wydaje mi się, że ramy przygody, fabułę i ogólne ramy miałaś już nakreślone. Do zadań graczy należy tylko uszczegółowić lub ubarwić to, czego nie ma ale mieści się w przyjętych ramach. Pomysł likopa idzie dalej - gracze mają wymyślać ramy (o ile dobrze zrozumiałem). I tutaj właśnie może być zgrzyt. Ja wiem, że przegięcia można odwalać i wałkować do woli, ale jak spotykasz się raz na miesiąc przy stole na powiedzmy 10 godzin, to chcesz grać a nie gadać o podstawach i tracić czas. To dlatego mówiłem, że to jest kiepski pomysł.
W PBF jest to łatwiej zorganizować, bo można przejrzeć historię i jeszcze raz przeczytać to, co już było. Tylko musi być spełniona spójność świata i zasad - jeśli jeden gracz wprowadzi jakieś ograniczenia a drugi to zaneguje w innej akcji, to trzeba będzie coś wybrać. I jeśli wybierze się nowe podejście do wszystkiego, to będzie katastrofa. Otwarte sesje o podanej konwencji są OK. Wiadomo jak i co może wyglądać. Orki, miecze i magia dla fantasy; karabiny, avki czy wszczepy dla cybera. Gracz wrzucony w takie środowisko będzie się czuł pewnie i dobrze. Może popuścić wodze fantazji i stworzyć fajną postać w uzgodnieniu z MG. Inni też tak postępują. Tworzy się coś nowego w ramach jednej konwencji i jednego wykładnika zasad i świata, którym jest MG. Tak tworzy się coś, co potem jest obudowane i obrasta w wątki, legendy czy całe historie. Może i o to ci chodziło likopie, ale z Twoich postów to nie wynika.
Tak teraz popatrzyłem na to - kurczę a może chodzi o coś jeszcze? Masz gotową mechanikę (chociażby FATE), bierzesz świat który stworzą gracze i prowadzisz w nim przygodę (jako akcje, o których piszesz). Wychodzi sesja...tylko że...to żaden pomysł. To zwykła sesja (choć z elementami odmiennymi od tradycyjnej), tylko napisałeś to w taki sposób, że nie da się tego od razu wyciągnąć. Tylko po co w to mieszać sesję? Nie lepiej spotkać się, ustalić co ma być, jaki świat i co ma w nim być a potem spróbować zagrać w nim jakąś ciekawą przygodę?

I na zakończenie. Grałem ze sporą ilością graczy. Przez te wszystkie lata zebrałoby się sporo doświadczenia. Najgorzej wspominam te sesje, gdzie szedłem grać z nową grupą, gdzie nie znałem nikogo i nie wiedziałem, kogo spotkam po drugiej stronie stołu. I muszę powiedzieć, że wiele graczy patrzy na granie jak na rywalizację (karta i statsy to podstawa - historia to dodatek). Dlatego założyłem, że na taki projekcik świata może zawitać gracz właśnie taki i w zasadzie będzie po sesji. No, chyba że się go wywali z grupy I to tyle jeśli chodzi o ten mały offtop
Likopie - podaj konkretny przykład zastosowania tego co mówisz w praktyce. Może to rozwieje moje wątpliwości. Tylko nie "czasem" czy "może" a coś namacalnego. Rozwinięcie tego z diagnozą z kilku postów wcześniej. Tam MG kończył się (...) jakby zaniemówił. A gracz sam sobie zinterpretował wynik (nie wiedząc, czy tam nie ma aby jakichś ujemnych modyfikatorów). O takie coś mi chodzi. By zobaczyć w czym ten nowy pomysł jest nowy.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-08-2008, 21:24   #14
 
likop's Avatar
 
Reputacja: 0 likop nie jest zbyt sławny w tych okolicachlikop nie jest zbyt sławny w tych okolicachlikop nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Cóż... Mogę zrobić mini-wpis z chata gry z sobą samym , lub ewentualnie udostępnić z następnej sesji. Tzn. tej, którą teraz tworzę.
Poza tym, takie rzeczy jak miasta, określa się na początku, ale dopiero gdy się do nich zbliża. W ten sposób, nie tyle na pierwszej sesji nie traci się zbyt wiele czasu, ale na następnych dalej można tworzyć .
 
likop jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-03-2009, 22:34   #15
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Hmm, o ile przeczytałem między wierszami, panu Yarotowi chodzi głównie o rozwalenie sesji przez graczoszkodników z wybujałą fantazją lub po prostu brakiem limitów. ;- ) Jest tym sporo ziaren prawdy.

Cóż, lekarstwem na takie coś mogłoby być np. samo założenie tego systemu, a mianowicie ustalić je na "humorystyczny" świat.

Wtedy nawet, gdyby gracze wyszli poza zasady i stworzyliby zupełny chaos, to byłoby sporo śmiechu.
Zaś w innych przypadkach mogłoby być tylko rozczarowanie.


Poza tym, panie Yarocie oraz Likopie, jak Likop sam mówi/sugeruje, raczej byłyby jakieś zasady co do tworzenia nowych miejsc, itp. itd. Skoro do tego byłyby zasady, to do reszty niuansów i elementów takiej sesji/przygody też byłyby jakieś reguły (włącznie z kierunkiem podróżowania graczy).

A to eliminuje po części zarówno swobodę graczy, jak i możliwość chaosu na sesji.


Mimo to, coś tu się nie klei i w tym Yarot ma sporo racji.
Za mało konkretów może?

PS Sprawdzanie tego pomysłu na sesji 1-osobowej i to jeszcze na czacie (bo sam mówisz, że to raczej ma być przy stole) nie jest zbyt dobrym pomysłem.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:47.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172