Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-03-2009, 14:44   #11
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Matyjasz, to co piszesz ma sens

Ja kiedyś stworzyłem mechanikę do któregoś z moich wczesnych systemów autorskich i zastosowałem schemat testu: wartość umiejętności przeciw stopniowi trudności określanemu przez MG (+/- ewentualne modyfikatory). Z tego co pamiętam umiejętności miały następujące stopnie:
podstawowy, niski, średni, zaawansowany, wysoki, mistrzowski.

Natomiast ST testu mógł być:
banalny, prosty, przeciętny, trudny, bardzo trudny oraz (niemal) niemożliwy.

Przez jakiś czas graliśmy na tym, nie powiem w miarę udanym schemacie i się sprawdzało.

W sprawie atrybutów powiem tak: mamy pięć atrybutów (cech)- siła, sprawność, budowa, inteligencja i mądrość - niech każdy z nich mieści się w przedziale 1-10 i dajmy do rozdzielenia około 25 punktów. Jeśli rozdzielimy je po równo na każdą cechę to dostaniemy przeciętniaka.

I zapytam jeszcze o system doświadczenia i awansu. Czy planujesz system bezpoziomowy czy poziomowy?
 
xeper jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-03-2009, 15:16   #12
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Hmmm, wydaje mi się to zbyt zakostkowane...

Co do przykładu z tym pierwszym lepszym złodziejem, chyba warto zauważyć, że złodziej jest nie tylko słabszy, bo jeszcze jest bardziej zręczny i zwinny - co czyni go odporniejszym na ciosy poprzez jego uniki.
Zatem walka jest jeszcze bardziej niezrównoważona - i cóż, także na korzyść złodzieja. Co z tego, że wojownik ma siłę, skoro złodziej ma zręczność?

Może by też bardziej pomyśleć właśnnie o tych przeciwstawnych umiejętnościach.

Co do samego storytellingu, to wystarczy tylko brać pod uwagę wartości umiejętności oraz cech (np. sprawność 20, to można coś zrobić, albo nie można), plus pomysł z kostką 6k - jednak taka kostka 6k tylko do rzutu na szczęście (przykładem rzut na sprawność, wartości od 2-6 dodają taką wartość do wartości cechy, przy czym 1 odejmuje -6 od danej cechy w pojedynczej akcji) i do niczego innego - bez turlania w innych wypadkach.

Taka mechanika byłaby chyba za prosta.

Zresztą, może napiszę o prostej "mechanice losu" w oddzielnym temacie.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172