Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Komentarze do sesji RPG - DnD
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-07-2023, 13:20   #1
 
Santorine's Avatar
 
Reputacja: 1 Santorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputację
[Pathfinder 2e] Kult Pogorzelisk - Komentarze

Drugą część Wieku Popiołów zaczniemy od komentarzy, czyli tego tematu. Na początek potrzebujemy ustalić parę rzeczy i uprzątnąć wątki, które nie zostały domknięte w poprzedniej przygodzie. Te wątki to parę uwag ode mnie, reguły domowe, reguły odbudowywania twierdzy Altaerein i wreszcie wątki, które przepadły w pierwszej części, czyli sprawa rozmowy Helby z Wugiem i sprawa figurki jelenia, czyli misji pobocznej Laveny, która ostatecznie nie została rozwiązana.

Ten post będzie długi i być może nieco chaotyczny, ponieważ z góry odpowiadam na wszystkie Wasze pytania dotyczące sesji, twierdzy i przygody. Proszę, zadawajcie tyle pytań, ile uznacie za stosowne.
Zacznijmy zatem!

Gracze, którzy zaakceptowali zaproszenie
  • Kerm
  • Alex Tyler
  • Sindarin
  • Aro
Wug staje się NPC przez pewien czas. Dajmy mu nieco czasu, może dołączy do naszej sesji.

Slan określi się, czy gra dalej.

Sugestie co do pisania postów

- dialogi bez kursywy,
- nie trzeba justować postów,
- obrazki w postach prosiłbym, aby wyśrodkować,
- doc, w którym będziemy rozpisywać walki, podam na PW
- długość postów: “na awatara”, czyli mniej więcej dziesięć zdań.
- szerokość awatara: 200 pikseli

Zasoby, z których warto korzystać

https://2e.aonprd.com/
https://pf2easy.com/
Komentarze z zeszłej sesji, gdzie znajduje się mapa Rozgórza i cytadeli: http://lastinn.info/archiwum-sesji-z...omentarze.html ([Pathfinder 2e] Wiek Popiołów - Komentarze)

PF2Easy nie ma wszystkiego, co ma Nethys, ale za to ma ładniejszy interfejs i lepszą wyszukiwarkę.

Tempo sesji

5 dni dla graczy i 5 dni dla MG (choć dotychczas udawało mi się dowieźć swoje posty znacznie wcześniej). Prosiłbym o zgłaszanie mi wcześniej nieobecności lub przynajmniej komunikację, że Was nie będzie, jeśli nie wyrobicie sie w terminie, jeśli Wam się zdarzy.

Możliwe, że tempo z mojej strony będzie wolniejsze. W takim wypadku zamiast zwykłego terminu, podam swój zaraz po ostatnim odpisie gracza w kolejce.

Sądzę, sesja będzie trwać ok 4-6 miesięcy przy takim tempie.

Kult Pogorzelisk, czyli księga druga

Stopień trudności kampanii: wszystkie poziomy spotkań zostają zachowane (jednak ich detale są zmodyfikowane na potrzeby forum i doca). Niektóre z poziomów wyzwań w kampanii AoA mają najwyższy poziom (Extreme). Na papierze jest to poziom, który realistycznie może położyć drużynę. Ponieważ wolę być bliżej przygody niż dalej, pozostaje mi tylko powiedzieć: Wiek Popiołów jest grą, w której Wasze postacie mogą zginąć, co chyba było zamysłem jej twórców. Uważajcie, w jaki sposób podchodzicie do spotkań. Wiele z trudnych spotkań można przebrnąć, biorąc je na sposób - a w każdym razie, na takie chciałem je przerobić (co jest sugestią od Aro z raportu). Wiem, że niektóre statystyki istot są przepakowane z oryginalnej przygody, więc posługuję się tymi aktualnymi z SRD.

Doc: Najprawdopodobniej, będzie go dużo. Niestety, postowanie tygodniowe na forum Lastinn ma pewien istotny mankament, to znaczy: nie da się na nim rozegrać dłuższego roleplayu, a także walk. Posty są dobre dla przemyśleń i bardzo ogólnych decyzji, jednak zupełnie nie nadają się do walk albo bardziej gęstego odgrywania roli. Forum pozostaje naszym głównym miejscem, gdzie gramy, ale w miarę potrzeb schodzimy z niego do Google doc.

PVP: Tak, jak poprzednio, nie będę ograniczał (poza mechaniką, oczywiście) decyzji Waszych postaci. Jedyne, o co bym prosił w przypadku rozwiązywania konfliktów wewnątrzgrupowych pięścią lub magią, to pamiętanie o tym, żeby powstrzymywać się od deklaracji mechanicznych, zanim te nie zostaną rozliczone przez mnie (wypijanie mikstur, rzucanie zwojów na siebie, etc).

Tłumaczenie: Imiona, nazwy własne zostawiam. Brzmiące angielsko nazwy tłumaczę (luźno) na język polski. Nie ma przełożenia na polski, więc ja występuję w roli tłumacza.

Błędy MG: Postaram się rozliczać i robić retcon błędów do 1 rundy wstecz, jeśli jest to proste i nie zależy od późniejszych akcji.

Hero Points: Wszystkie Hero Points resetują się do jednego, niezależnie od tego, ile mieliście wcześniej (https://2e.aonprd.com/Rules.aspx?ID=427). Proszę, uaktualnijcie swoje karty.


Poziomy ran

Przypominam także poziomy ran dla postaci neutralnych i przeciwników podczas walki:
100% - W pełni zdrowia (brak statusu postaci)
Do 80% - Draśnięty
Do 50% - Ranny
Do 30% - Poważnie ranny
Do 10% - Krytycznie ranny
Mniej niż 10% - Na skraju śmierci


Sprawy z zeszłej sesji, których nie dokończyliśmy, a także aktualne sprawy

Majstrowanie przy Wrotach Łowców zajęło Wam tydzień czasu. Zatem - jest południe, 29, Erastus, 4722 (czyli dzień, w którym przeszliście przez wrota). W ciągu tego tygodnia (ponieważ nie przeszliście przez magiczne wrota od razu, a przygotowaliście się do tej wyprawy) ogarnęliście następujące sprawy:

Figurka jelenia
Lavena: podczas przeszukiwania zamku i oczyszczania go ze śmieci i zwłok poprzednich poszukiwaczy, znajdujesz zmasakrowane, przegniłe już szczątki z figurką jelenia. Truchło oddajesz staremu strażnikowi, który w zamian daje ci srebrny naszyjnik z chryzoberylem, ponoć jakieś rodzinne dziedzictwo. Naszyjnik jest warty 10 gp - niewiele, ale strażnik nie ma nic więcej. Dopisz go lub te pieniądze do swojej karty.

Poza tym - prosiłbym, żeby do zaklęć na Twojej liście dopisać, którego poziomu są zaklęcia. Na ten moment nie jest to taki duży problem, ponieważ masz albo signature spells albo zaklęcia wg poziomu, jednak spodziewam się, że z czasem będziesz chciała zaznaczyć, że któreś podniosłaś do slotu wyżej. Dodaj proszę to info do KP. To samo Khair.

Dywan z niedźwiedzia
Grida w parę dni po zajęciu cytadeli oprawia skórę z niedźwiedzia i dostarcza ją Wam. Skóra jest warta 7gp.

Zmiany w kartach postaci Khaira i Wuga
Wug i Khair nie mieli uzupełnionych KP, więc tą zaległość nadrobiłem ja.
Wug podniósł STR, CON, WIS i INT. Zyskał Brutality i Victorious Vigor, a także Skill Increase.
Khair podniósł WIS, CON, CHA i DEX. Otrzymał nowe zaklęcia tego poziomu - Heroism i Circle of Protection. Otrzymał także Cooperative Nature i Skill Increase.

Wug, Khair - jeśli te zmiany Wam nie pasują - proszę, zmodyfikujcie je.

Wasze deklaracje
Podczas waszego mocowania się z uszkodzonymi Wrotami Łowców, udało się Wam zorganizować pierwszą pracę. Prace wymieniam w poście poniżej. Jaka robotę zorganizowaliście w zamku?

Poza tym - wchodząc w wrota, robicie coś? Przygotowujecie się jakoś? Zabezpieczacie pozostałe wrota? Jak?

Wstępnie proponuję rozpocząć sesję 28.07.23. No chyba, że się nie wyrobimy z dyskusją do tego czasu, to przedłużymy nieco
 
__________________
Evil never sleeps, it power naps!

Ostatnio edytowane przez Santorine : 21-07-2023 o 14:01.
Santorine jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 13:27   #2
 
Santorine's Avatar
 
Reputacja: 1 Santorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputację
Reguły domowe

Przemieszczanie innych istot podczas rundy:

Ciągnięcie po ziemi nieprzytomnych istot albo istot, które nie bronią się zajmuje 1 akcję, gdzie istota, która ciągnie drugą po ziemi może przemieścić się z nią 5ft (czyli maksymalnie 15ft w jedną stronę podczas rundy istoty). W przypadku ciągnięcia po ziemi przeciwnika, stosujemy regułę Shove, czyli rzucamy na Athletics i analogicznie, jak w przypadku odepchnięcia, przesuwamy siebie i ciągniętą istotę 5ft lub 10ft w stronę, którą wybieramy. Waga ciągniętej istoty to połowa jej wagi (https://2e.aonprd.com/Rules.aspx?ID=192, https://2e.aonprd.com/Rules.aspx?ID=193).



Wycena przedmiotu [Concentrate, Exploration, Secret]

Przyglądasz się przedmiotowi przez 1 minutę i próbuje wycenić go. Jeśli przedmiot ma właściwości, które nie zostały zidentyfikowane (efekty alchemii, magii lub okultyzmu), test ma -4 kary do rzutu. ST na oszacowanie to poziom przedmiotu, jednak rzadkie (uncommon) przedmioty otrzymują +2 do ST, niezwykłe (rare) +4, a unikalne (unique) +6.

Krytyczny sukces: Odnajdujesz dokładną wartość przedmiotu i wiesz, gdzie znaleźć odpowiednich kupców. Otrzymujesz +2 do rzutu na Negocjację Sprzedaży lub Targowania. W zależności od przebiegu tych testów, możesz sprzedać przedmiot do 150% wartości.
Sukces: Szacujesz w miarę dokładnie wartość przedmiotu, jednak nie mniej niż 80% wartości. W zależności od Negocjacji, możesz sprzedać przedmiot do 120% wartości.
Porażka: Szacujesz w miarę dokładnie wartość przedmiotu, jednak nie mniej niż 80% wartości. W zależności od Negocjacji, możesz sprzedać przedmiot do 100% wartości.
Krytyczna porażka: Całkowicie mylisz się co do wartości przedmiotu. Otrzymujesz karę -2 podczas Targowania lub Negocjacji Sprzedaży. Możesz sprzedać przedmiot do 50% wartości.

Następujące umiejętności mogą zostać użyte do wyceny, w zależności od tego, czym jest przedmiot. Jeśli znasz Wiedzę powiązaną z przedmiotem, otrzymujesz +2 bonusu do Wyceny. W rzadkich przypadkach możesz użyć innego umiejętności do Wyceny (decyduje MG), ale zawsze z karą do rzutu.

Arcana: przedmioty magii wtajemniczeń i ich komponenty.
Crafting: komponenty do wykonania przedmiotów, które możesz wykonać. Jeśli posiadasz formułę, otrzymujesz +2 do rzutu.
Nature: klejnoty, drogie metale, rzadkie minerały.
Occultism: przedmioty pochodzenia, które nie pochodzą z tego świata. Stare artefakty, których źródło magii jest inne niż magia wtajemniczeń.
Religion: przedmioty pobłogosławione przez magię objawień.
Society: sztuka - rzeźba, obrazy, literatura, etc.
Thievery: kontrabanda, trucizny, kradzione przedmioty.



Negocjacja sprzedaży [Concentrate, Exploration, Linguistic, Secret]:
Negocjujesz sprzedaż z zamiarem sprzedania z najwyższym zyskiem. Nie wszystkie przedmioty są warte targu - ten test jest zarezerwowany do łupów, magicznych przedmiotów i przedmiotów typu rzadki i niezwykły.

Negocjacja wymaga wielu testów. Dla każdego z nich, Ty lub Twój sojusznik spędza minutę, negocjując cenę z kupcem. MG określa ST dla każdego z tych testów - zazwyczaj jest przeciwko ST tej samej umiejętności kupca lub Percepcji, jeśli kupiec nie próbuje obniżyć ceny.

MG decyduje początkową cenę, którą zapłaci kupiec - zazwyczaj jest to 80% dla magicznych przedmiotów, sztuki, literatury i 50% dla wszystkiego innego. Kupiec może mieć limit pieniędzy, za które może kupić przedmioty. Kupiec może poprosić o wycenę przedmiotu. Jeśli nie zda tego testu, musi zdać się na Twój osąd. Sukcesy w tej umiejętności podnoszą cenę, a porażki obniżają. Cena nie może zostać obniżona do mniej niż początkową, za wyjątkiem krytycznej porażki. Maksymalna cena sprzedaży jest determinowana przez Wycenę Przedmiotu.

Jeśli cena podniosła się ponad 100% jej wartości i kupiec o tym wie, otrzymuje +2 do ST podczas negocjacji.

Każdy z kupców ma status Zainteresowany 2 (choć niektórzy mogą mieć 4, jeśli zależy im na kupnie). Za każdym razem, kiedy przegrywasz test, możesz zignorować rezultat. W takim wypadku status Zainteresowany kupca zmniejsza się o 1. Kiedy status Zainteresowany zmniejsza się do 0, kupiec daje finalną ofertę lub odchodzi.

Krytyczny sukces: Kupiec jest skłonny zapłacić 10% więcej, jeśli może zapłacić za przedmiot. Otrzymujesz +2 do następnego rzutu.
Sukces: Kupiec jest skłonny zapłacić 5% więcej, jeśli może zapłacić za przedmiot.
Porażka: Kupiec znalazł argument, by obniżyć cenę o 5%. Możesz zignorować ten wynik, ale status Zainteresowany zmniejszy się o 1.
Krytyczna porażka: Kupiec znalazł argument, aby obniżyć cenę o 10%. Status Zainteresowany zmniejsza się o 1.

Następujące umiejętności mogą zostać użyte podczas Negocjacji:
Deception: Sukces i krytyczny sukces dają dodatkowe 5% zwyżki ceny. Jeśli status Zainteresowany zmniejsza się, zmniejsza się on o dodatkowe 1. Ignorujesz maksymalną cenę przedmiotu z wyceny.
Lore: Wiedza musi być związana z przedmiotem. Jeśli kupiec ma tą samą wiedzę, zyskujesz +1 do rzutu.
Performance: domyślna umiejętność, jeśli prowadzisz aukcję. Jeśli używasz tylko Performance do sprzedaży, cena nie może zostać obniżona w przypadku porażki i krytycznej porażki.
Society: Zyskujesz +1 do rzutu, jeśli kupiec reprezentuje lokalną gildię, dopóki cena jest poniżej 120% wartości.
Thievery: Zyskujesz +1 do rzutu, jeśli handlujesz na czarnym rynku.



Targowanie się [Concentrate, Exploration, Linguistic, Secret]:
Targujesz się z kupcem z zamiarem kupna przedmiotu po jak najniższej cenie. Akcja ta jest zarezerwowana dla rzadkich, niezwykłych i unikalnych przedmiotów, a także dla łupów. Zwykłe przedmioty nie są warte targu (poniżej 5gp).

Targowanie się jest umiejętnością, która wymaga wielu rzutów. Podczas każdego z nich, Ty lub Twój sojusznik spędza przynajmniej minutę i wybiera umiejętność odpowiednią do targu. MG ustala ST dla takich, ale zazwyczaj jest to ST tej samej umiejętności, którą wybrał BG lub WIL. Możesz przestać się targować w dowolnym momencie i przystać na cenę.

MG ustala początkową cenę. Zazwyczaj jest to 100% jej wartości, ale może to być więcej w przypadku rzadkich i niezwykłych przedmiotów. Możesz poprosić o Wycenę przedmiotu, aby ustalić, czy przedmiot jest sprzedawany po 100% wartości. Jeśli podczas negocjacji cena przedmiotu spadnie poniżej 80% wartości, kupiec zyskuje +2 do ST. Żaden z kupców nie zgodzi się na sprzedaż poniżej 50% ceny.

Każdy z kupców ma status Zainteresowany 2 (choć niektórzy mogą mieć 4, jeśli zależy im na sprzedaży). Za każdym razem, kiedy przegrywasz test, możesz zignorować rezultat. W takim wypadku status Zainteresowany kupca zmniejsza się o 1. Kiedy status Zainteresowany zmniejsza się do 0, kupiec daje finalną ofertę lub odchodzi. W miejscach, gdzie targowanie się nie jest akceptowane, nastawienie kupca (Attitude) zmniejsza się o 1.

Krytyczny sukces: Kupiec zgadza się na danie kumulatywnej 5% zniżki. Kupiec może dać dodatkowe 10% zniżki, ale jego status Zainteresowany zmniejszy się o 1.
Sukces: Kupiec zgadza się na danie kumulatywnej 5% zniżki. Jego status Zainteresowany zmniejsza się o 1.
Porażka: Status Zainteresowany kupca zmniejsza się o 1, chyba, że zgodzisz się na podwyższenie ceny o 5%.
Krytyczna porażka: Status Zainteresowany kupca zmniejsza się o 1 i dodatkowe 1, chyba, że zgodzisz się na podwyższenie ceny o 5%.


Następujące umiejętności mogą zostać użyte podczas Targu:
Deception: Sukces i krytyczny sukces dają dodatkowe 5% zniżki ceny. Jeśli status Zainteresowany zmniejsza się, zmniejsza się on o dodatkowe 1. Ignorujesz minimalną cenę przedmiotu z wyceny.
Lore: Wiedza musi być związana z przedmiotem. Jeśli kupiec ma tą samą wiedzę, zyskujesz +1 do rzutu.
Performance: Możesz użyć przedstawienia, aby zrobić scenę z negocjacji sprzedaży. Jeśli kupiec nie chce uwagi, otrzymujesz +2 do następnego rzutu.
Society: otrzymujesz +1 do rzutu, jeśli kupiec oferuje przedmioty po zawyżonej cenie.
Society: Zyskujesz +1 do rzutu, jeśli kupiec reprezentuje lokalną gildię, dopóki cena jest poniżej 120% wartości.
Thievery: Zyskujesz +1 do rzutu, jeśli handlujesz na czarnym rynku.




Pozostałe reguły gry, które już będą dotyczyć nowej cześci opiszę w swoich kolejnych postach, kiedy będą potrzebne.


Nowi władcy zamku, czyli rządy w Twierdzy Altaerein

Zarządzanie cytadelą Altaerein:

Stary zamek jest we władaniu BG, jednak nadal jest tylko ruiną. Dopóki twierdza nie zostanie uprzątnięta i doprowadzona do stanu używalności, BG nie będą mogli zyskać korzyści z twierdzy, takich jak szpital, biblioteka czy zbrojownia.

Poniżej opisuję czynności w czasie wolnym (Downtime wg podręcznika), które odpowiadają za nanoszenie napraw.

Praca nad zamkiem jest podzielona na dwie kategorie: podstawowe naprawy i zaawansowane. Wszystkie podstawowe naprawy muszą zostać ukończone, zanim zacznie się zaawansowane. Na początku każdego tygodnia, zamek musi być odpowiednio ogarnięty: organizacja napraw musi być omówiona, relacje z ratuszem ustalone, a robotnicy opłaceni. Brak zarządzania cytadelą znacznie utrudnia dokonywanie napraw, a brak próby skutkuje Krytyczną Porażką.

Zarządzanie
Poświęcasz dzień, aby zarządzać zamkiem. Porozumiewasz się z robotnikami, ratuszem lub innymi grupami, które są zainteresowane twierdzą Altaerein.

Tylko jeden BG może podjąć się tego zadania (pozostali jednak mogą pomagać wg zwykłych zasad z podręcznika).

Jeśli nie Zarządzasz zamkiem, każda z prób czasu wolnego (Downtime activity wg podręcznika) uzyskuje -4 do rzutu.

Zarządzanie zamkiem wymaga testu Society o DC 20 (choć DC może się zmienić w zależności od późniejszych okoliczności w kampanii). Alternatywnie, możesz nająć seneszala (5 sp za dzień), który będzie zarządzał zamkiem za ciebie. Dopóki seneszal jest opłacany, Zarządzanie jest automatycznym sukcesem za każdy tydzień (ale nigdy krytycznym sukcesem).

Krytyczny sukces: Zarządzasz cytadelą gładko i bez przeszkód. Praca w cytadeli działa poprawnie przez 1 miesiąc. Dodatkowo, zyskujesz +2 do testów Organizowania Pracy.
Sukces: Prace w cytadeli działają poprawnie przez 1 tydzień.
Porażka: Cytadela nie jest Zarządzana, ale możesz spróbować ponownie nazajutrz.
Krytyczna porażka: Tak, jak porażka, ale dodatkowo nie możesz podjąć ponownej próby przez 1 tydzień.



Organizacja Pracy
Spędzasz cały dzień na Rozgórzu, rekrutując robotników do naprawy twierdzy. Wykonaj test na Dyplomację, Oszustwo lub Zastraszanie o DC 13 lub 18, aby zatrudnić specjalistę. Kiedy wykonujesz test na Dyplomację lub Oszustwo, zyskujesz +2 do rzutu. Kiedy organizujesz pracę, musisz wskazać, co ma być naprawione i ta naprawa musi być podjęta w przeciągu tygodnia. W przypadku Oszustwa lub Zastraszania, ponosisz dodatkowe ryzyko (poniżej).

Krytyczny sukces: Udaje Ci się zorganizować pracę na cały czas jej trwania, a koszt naprawy jest zmniejszony o połowę.
Sukces: Udaje Ci się zorganizować pracę na cały czas jej trwania.
Porażka: Organizujesz pracę na jeden dzień. Jeśli użyłeś Oszustwa lub Zastraszania, wieści o twojej nieuczciwej pracy okrążają miasto i otrzymujesz -1 kumulatywnej kary do Organizowania Pracy, do maksymalnie -4.
Krytyczna porażka: Całkowicie ponosisz porażkę w organizacji pracy. Jeśli użyłeś Zastraszania lub Oszustwa, wieści o twoim okrucieństwie lub krętactwie krąża po mieście i nie możesz już używać tej umiejętności, aby organizować pracę.



Dzień pracy robotników z Rozgórza kosztuje 1 gp, a dzień pracy fachowców (murarzy, rzemieślników) 5 gp.

Podstawowe czynności naprawy

Sprzątanie komnat [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: najęci robotnicy

Spędzasz czas na sprzątaniu - wynosisz złom i śmieci z zamku i dbasz o to, by pokoje były czyste na tyle, aby rozpocząć naprawy. Wymaga 8 dni, nie potrzeba złota lub Rzemiosła.



Sprzątanie dziedzińca [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Crafting (trained) lub najęty murarz; najęci robotnicy

Naprawiasz zawaloną północną ścianę i osuszasz bagno na dziedzińcu. Wymaga 6 dni pracy i DC 15 Rzemiosła lub cieśli, a także robotników.


Ogólne naprawy [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Crafting (trained), Specialty Crafting (woodworking) albo najęty specjalista; najęci robotnicy.

Dokonujesz ogólnych napraw, wymieniając połamane meble i zgniłe arrasy, a także wstawiając nowe drzwi. Wymaga 14 dni pracy i DC 15 Rzemiosła lub stolarza, a także robotników.



Naprawa baszty [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Crafting (expert), Specialty Crafting (stonemasonry) albo najęty murarz; najęci robotnicy
Spędzasz czas, odnawiając zrujnowane baszty. To zadanie wymaga 28 dni, a także Rzemiosła 20 lub murarza, a także robotników.



Naprawa zawalonych schodów [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Crafting (expert), Specialty Crafting (stonemasonry) albo najęty murarz; najęci robotnicy

Wynosisz gruz ze schodów i doprowadzasz je do stanu używalności. Naprawa schodów z dziedzińca do baszt to 4 dni wysiłku. Naprawa schodów z dziedzińca do krypty to 4 dni. Naprawa schodów z krypty do Kręgu Alsety to 8 dni. To zadanie wymaga robotników, testu Rzemiosła 20 lub cieśli.



Naprawa zawalonych murów [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Crafting (expert), Specialty Crafting (stonemasonry) albo najęty murarz; najęci robotnicy.

Naprawiasz zawalone mury w sali treningowej, Sądu Szponów lub archiwum. Każda naprawa kawałka muru wynosi 8 dni, Rzemiosła o DC 20 i robotników.



Zaawansowane naprawy:

Szpital zamkowy [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Rzemiosło (Mistrz), Medycyna (Mistrz) lub najęty medyk, zorganizowani specjaliści.


Wybierz komnatę w cytadeli Altaerein. Kiedy prace zostaną ukończone, szpital zapewnia +2 bonusu do rzutów na Medicine.

Wymaga 20 dni pracy i zdanego testu DC 25 na Medicine.



Biblioteka [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Rzemiosło (Mistrz), Wiedza (dowolna), zorganizowani specjaliści.


Wybierz komnatę w cytadeli Altaerein. Kiedy prace zostaną ukończone, biblioteka zapewnia +2 bonusu do rzutów na Wiedzę: Borrow an Arcane Spell, Create Forgery, Decipher Writing, Identify Alchemy, Identify Magic, Learn a Spell, Recall Knowledge.

Wymaga 20 dni pracy i zdanego testu DC 25 na Crafting lub Lore.



Sala treningowa [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: poziom ekspert w danej umiejętności lub najęty trener, zorganizowani specjaliści.


Wybierz komnatę w cytadeli Altaerein, która będzie służyć jako sala treningowa dla jednej klasy postaci (możesz mieć wiele sal treningowych poświęconej odpowiedniej klasie).

Ukończona, sala treningowa spełnia rolę nauczyciela (używając Retrain) i zmiejsza czas treningu o połowę.

Wymaga 40 dni pracy i DC 25 umiejętności odpowiedniej dla klasy.



Warsztat [Downtime, Manipulate]:
Wymagania: Crafting (master), Specialty Crafting (dowolne) lub najęty specjalista; zorganizowani specjaliści.

Wybierz komnatę w cytadeli, która posłuży jako warsztat dla czynności związanej z rzemiosłem (https://pf2easy.com/?id=2225). Warsztat zapewnia +1 do umiejętności rzemiosła lub +3 związanej ze specjalizacją. Wymaga 20 dni pracy i testu Crafting o DC 25.

 
__________________
Evil never sleeps, it power naps!

Ostatnio edytowane przez Santorine : 25-07-2023 o 16:26.
Santorine jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 13:59   #3
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
Widzę, że czeka mnie wiele pracy
 
Kerm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 14:13   #4
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Yupi! Wreszcie się doczekałam! <3

Mam masę pytań, na razie kilka:
— Czy można użyć nadmiarowe hero pointy na czynności przed formalnym początkiem przygody? Bo mówiąc szczerze nie wiedziałam, że będzie jakiś reset
— Jak rozumiem bedziemy mogli swobodnie wracać do twierdzy? Bo wyglada jakby odbudowa zajęła więcej niż tydzień po którym skaczemy w portal.
— Jest możliwość wybudowania jakichś, ekhm, luksusowych pomieszczeń?
— Zarządzać cytadelą trzeba codziennie?
— Jak w ogóle można zabezpieczyć inne wrota?
— Ten dywan z niedźwiedzia wygląda jak dywanik, czy to tylko oprawiona skóra?

Reszta później, bo czas goni
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 14:34   #5
 
Santorine's Avatar
 
Reputacja: 1 Santorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputację
Cytat:
— Czy można użyć nadmiarowe hero pointy na czynności przed formalnym początkiem przygody?
Nie

Cytat:
— Jak rozumiem bedziemy mogli swobodnie wracać do twierdzy? Bo wyglada jakby odbudowa zajęła więcej niż tydzień po którym skaczemy w portal.
Możecie wracać do twierdzy, macie przecież klucz. Najwygodniej chyba będzie jednak nająć kogoś, kto ogarnie naprawy.

Cytat:
— Jest możliwość wybudowania jakichś, ekhm, luksusowych pomieszczeń?
Podręcznik co prawda o nich nie mówi, ale to Wasza twierdza, więc budujecie, co chcecie

Cytat:
— Zarządzać cytadelą trzeba codziennie?
Wystarczy raz na tydzień.

Cytat:
— Jak w ogóle można zabezpieczyć inne wrota?
Nie mam pojęcia. Sind chyba rzucił pod koniec ostatniej sesji, że chce chyba jakieś sidła rozstawiać albo barykadować.

Cytat:
— Ten dywan z niedźwiedzia wygląda jak dywanik, czy to tylko oprawiona skóra?
To dywan.
 
__________________
Evil never sleeps, it power naps!
Santorine jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 19:57   #6
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Santorine Zobacz post
Cytat:
— Czy można użyć nadmiarowe hero pointy na czynności przed formalnym początkiem przygody?
Nie
Osz Ty! A ja chciałam Cię wyróżnić jako drugiego najlepszego MG, z jakim grałam na LI Zachomikowałam tyle HP i wszystko na straty...

Cytat:
Napisał Santorine Zobacz post
Podręcznik co prawda o nich nie mówi, ale to Wasza twierdza, więc budujecie, co chcecie
Moją postać nie obchodzą praktyczne rzeczy, tylko lans i wygody Więc jaki byłby test i czas oczekiwania na te luksusowe ulepszenia? XD Na przykład sala balowa, elegancki salon albo wytworna komnata sypialna.

Cytat:
Napisał Santorine Zobacz post
Wystarczy raz na tydzień.
To moja postać teoretycznie mogłaby to ogarniać. Choć lepiej czuje się w roli nic nierobiącej kasztelanki, aniżeli zarządczyni

Cytat:
Napisał Santorine Zobacz post
To dywan.
To jeszcze trzeba wybudować salon, żeby było gdzie go położyć

Cytat:
Truchło oddajesz staremu strażnikowi, który w zamian daje ci srebrny naszyjnik z chryzoberylem, ponoć jakieś rodzinne dziedzictwo. Naszyjnik jest warty 10 gp - niewiele, ale strażnik nie ma nic więcej. Dopisz go lub te pieniądze do swojej karty.
No proste, że zatrzyma cenną pamiątkę rodzinną zrozpaczonego starca! Przecież nie miałaby serca jej sprzedać, prawda? Prawda? : )

Cytat:
Napisał Santorine Zobacz post
Zabezpieczacie pozostałe wrota?
Może zostawimy kilku ze zwerbowanych charau-ka na straży?

Kolejne pytania do Ciebie Santorine:
1. Skoro mamy formalnie cytadelę Altaerein na własność, to czy moglibyśmy zmienić jej nazwę?
2. Lavena w poprzedniej części wynegocjowała od Rady Miasta pomoc przy odbudowie twierdzy. W jakiś sposób to wpływa? Mamy taniej, czy może jakiś bonus do testu?
3. Co z wątkiem przemytniczym i „Marynowanym uchem”? Trzeba najpierw naprawić zawalone schody?
4. W ogóle to minął tylko tydzień? :O Myślałam, że z miesiąc :V Możemy wejść trochę później w portal? Ma to jakieś znaczenie?

Na razie to chyba tyle. Ale nie obiecuję
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 20:06   #7
DeDeczki i PFy
 
Sindarin's Avatar
 
Reputacja: 1 Sindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputację
Super, że wracamy
Co do wrót, to muszę sobie przypomnieć co to było, ale chyba właśnie sidła przy portalu plus zabarykadowanie pomieszczenia.
Czy ktoś z nas ma Society na tyle wysokie, żeby chociaż pierwszy rzut na Zarządzanie wykonać?
Joresk ma wystarczająco wysokie Diplomacy, żeby bezpiecznie ogarniać testy Organizacji Pracy. Z Crarting +8 mógłby w razie czego zastąpić rzemieślnika w tych podstawowych rzeczach - tylko wtedy jest pewnie wyjęty na cały czas trwania prac?

EDIT (Alex wrzuciła zanim odświeżyłem )
Charau-ka jako strażnicy to tez niezly pomysł.
I oby nie Chateau Da'naei
 

Ostatnio edytowane przez Sindarin : 21-07-2023 o 20:10.
Sindarin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 20:07   #8
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Ja mam Society na +10
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 20:14   #9
DeDeczki i PFy
 
Sindarin's Avatar
 
Reputacja: 1 Sindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputacjęSindarin ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Alex Tyler Zobacz post
Ja mam Society na +10
No to to nas w miarę ustawia Nawet przy porażce powinienem zdawać to DC 13 na organizację pracy.
 
Sindarin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-07-2023, 20:29   #10
 
Santorine's Avatar
 
Reputacja: 1 Santorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputację
Cytat:
Osz Ty! A ja chciałam Cię wyróżnić jako drugiego najlepszego MG, z jakim grałam na LI Zachomikowałam tyle HP i wszystko na straty...
Niestety, HP nie można przepompować do innego zasobu w grze

Cytat:
Moją postać nie obchodzą praktyczne rzeczy, tylko lans i wygody Więc jaki byłby test i czas oczekiwania na te luksusowe ulepszenia? XD Na przykład sala balowa, elegancki salon albo wytworna komnata sypialna.
Sądzę, że porównywalnym pomieszczeniem byłaby biblioteka, więc moglibyśmy skorzystać z jej statystyk, żeby urządzić luksusowe pomieszczenia

Cytat:
No proste, że zatrzyma cenną pamiątkę rodzinną zrozpaczonego starca! Przecież nie miałaby serca jej sprzedać, prawda? Prawda? : )
Ba

Cytat:
Może zostawimy kilku ze zwerbowanych charau-ka na straży?
Cytat:
Co do wrót, to muszę sobie przypomnieć co to było, ale chyba właśnie sidła przy portalu plus zabarykadowanie pomieszczenia.
Metody - dowolne, prosiłbym tylko, żeby działać wg mechaniki gry Sidła, charau-ka - sądzę, że nie powinno być problemem. Przed rozpoczęciem sesji podsumuję, jaki jest status twierdzy.

Cytat:
Skoro mamy formalnie cytadelę Altaerein na własność, to czy moglibyśmy zmienić jej nazwę?
Oczywiście, przecież jest Wasza. Choć nie jestem pewien, czy pozostałe postacie zaakceptują propozycję Laveny

Cytat:
2. Lavena w poprzedniej części wynegocjowała od Rady Miasta pomoc przy odbudowie twierdzy. W jakiś sposób to wpływa? Mamy taniej, czy może jakiś bonus do testu?
Wiem, że coś było, ale nie mam akurat pod ręką tego posta. Jeśli znajdziesz szybciej ode mnie, wrzuć go tutaj, to przełożę obietnice Grety na mechanikę.

Cytat:
3. Co z wątkiem przemytniczym i „Marynowanym uchem”? Trzeba najpierw naprawić zawalone schody?
Tak, przynajmniej zawalone schody. Pamiętam, że właścicielka Ucha zgodziła się na wszystko (w zamian za ochronę). Ponownie, jeśli mógłbym prosić, przydałby mi się post z propozycją i ideą. Zapewne z czasem, kiedy wszystko się ustabilizuje (czy kiedykolwiek osiągniemy taki stan? ), jakiś czarny rynek będzie można robić.

Cytat:
4. W ogóle to minął tylko tydzień? :O Myślałam, że z miesiąc :V Możemy wejść trochę później w portal? Ma to jakieś znaczenie?
Nie, tydzień to tylko moja sugestia. Wy wybieracie, kiedy wchodzicie.

Cytat:
Czy ktoś z nas ma Society na tyle wysokie, żeby chociaż pierwszy rzut na Zarządzanie wykonać?
Lavena to ogarnie bez problemu
 
__________________
Evil never sleeps, it power naps!

Ostatnio edytowane przez Santorine : 21-07-2023 o 20:39.
Santorine jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:11.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172