Cytat:
Odpowiedzi wpływają dość późno, ale ta drobna rzecz raczej nie zmieniłaby odpisów zbytnio. Przecież rozpisanie ludzików w grupie, rzut kością i skopiowanie linku do posta, to można ogarnąć nawet w minutę, ale powiedzmy, że pięć minut. Nie uważam, żeby to wpłynęło jakkolwiek na czas wrzucenia posta. No, ale to tylko moje zdanie .
|
- A ja uważam, że by wpłynęło i to drastycznie
I mówię z perspektywy wielu lat forumowania także w innych sesjach. Jakby wyglądało jakby MG miał czekać na deklarki co 1-2 turę walki? No walka by musiała stopować się co te 1 czy 2 tury walki gdy ktoś oberwie i Gracz musiałby podać co decyduje. Wtedy taka walka jak ostatnia, składająca się mechanicznie z 5 tury, trwałaby ze 2-3 tury gry czyli 2-3 tygodnie gry. Dla mnie to najlepszy sposób do wykolejenia sesji. A gdy robimy to tak jak teraz ja mogę rozkulać te kilka tur w swojej jednej, misiowej turze i powiedzieć co wyszło. W takiej perspektywie metoda bitewniakowa, zdejmowania HP-ków kolejnym walczącym ma tą zasadniczą zaletę, że jest klarowna, prosta i nie wymaga żadnych pytań czy deklaracji. Dla mnie to jest zaleta o znaczeniu strategicznym dla prowadzenia walk na sesjach.
Cytat:
Czy w takich walkach brane jest pod uwagę opancerzenie? Jeśli jedna osoba w grupie ma załóżmy 4 pancerze, a inna nie ma, to jak to wpłynie na HP grupy?
|
- Tak, jak najbardziej. Z oddziałami jest prościej bo wszyscy raczej mają jednolite wyposażenie. Właśnie ze względu na takie walki, to bardzo upraszcza wszelkie liczenie.
- Ale pancerz działa tak jak w opisie. Czyli w wypadku trafienia robi się rzut na OP czy pancerz ochronił właściciela. O ile ten ktoś ma taki pancerz bo psy np. go nie mają. Jeśli wyjdzie, że oddział otrzymał np. 3 trafienia w swojej turze to bierze się 3k10 i rzuca czy pancerz ich uchronił. Jeśli oberwą w turze przecinika np. 2 trafienia to bierze się 2k10 i sprawdza co wyszło. Tak w największym skrócie oczywiście.
- Mogą być też bronie lub czynniki jakie wpływają na OP na plus lub minus albo w ogóle go pomijają np. upadek z dużej wysokości, gaz itd.
- Natomiast OP nie wpływa na ilość posiadanego HP. Po prostu rzut na OP jest niezależny od reszty.
Cytat:
Według mnie wychodzi inaczej, ale nie chcę kolegom obniżać.
|
- No rzeczywiście. To sorry za zamieszanie. W pamięci to liczę po napisaniu posta i przy pisaniu briefingu.
- Czyli powinno być:
Tobias 205 + 35 = 240 PD
Stefan 55 + 35 = 90 PD (Azur, Albrecht, Olaf po 39 PD)
Duivel 230 + 40 = 270 PD (3 pomocników po 49 PD)
Cytat:
Duivel ma zdolność mistrz broni oraz strzał mierzony. Opis strzału mierzonego jest dla mnie zagmatwany trochę. "Opis: Wykonując atak bronią strzelecką. Bohater potrafi skoncentrować się i znacznie lepiej wycelować. Po zadeklarowaniu akcji „wycelowanie" otrzymuje modyfikator +20 do Umiejętności Strzeleckich przy rzucie na trafienie, zamiast normalnego-modyfikatora +10." Czyli dzięki tej zdolności +10 jest zawsze, a dodatkowo jak zadeklaruję akcję wycelowanie, to wtedy jest +20? Mistrz broni to +10 w każdej sytuacji?
|
- Wedle podręcznika każdy walczący może dokładniej wycelować kosztem szybkostrzelności. Wówczas ma +10 do WW/US. Jest to opisane przy manewrach na s.132.
- Ze zdolnością "mierzony strzał" wykonując tą samą akcję można otrzymać bonus +20 zamiast +10.
- Dla mnie to zbytnia komplikacja bo trzeba rozbijać każdą turę na 2 akcje. W mechanice bastionowej de facto każda tura to 1 taka akcja. Więc wycelowanie oznacza strzał co 2-gą turę w przypadku łuków lub +1 turę w przypadku innych broni. Szybkostrzelność spada a rośnie celność.
- Zdolność mistrz broni daje w danej broni +10 do WW/US.
Cytat:
Do tego dochodzi Błyskawiczne przeładowanie.
Także co Duivel może zrobić w jednej turze?
Natychmiastowe przeładowanie/załadowanie broni, wycelowanie i strzał (łącznie ma wtedy +30 do US)? Ablo zamiast wycelowania i dodatkowego bonusu, strzelić dwa razy (ma wtedy +20 do US)?
Jeszcze jego łuk. Jednak ten tylko obniża pancerz przeciwnika, także nie przyda się do bonusów.
|
- Łuk jest przebijający więc nie wpływa na US tylko obniża przeciwnikowi pancerz o 1.
- Co do strzelania to:
- Strzał wycelowany (2 tury) = bonus +10
- strzał mierzony = powyższy bonus +10
- mistrz broni = bonus +10
razem US +30 i strzał 1 na 2 tury
- w powyższym wypadku błyskawiczne przeładowanie nie ma znaczenia bo i tak postać po załadaniu strzały celuje dłużej niż normalne.
- błyskawiczne przeładowanie = 2 strzały w turze zamiast 1
- mistrz broni = bonus +10
razem US +10 i 2 strzały na 1 turę
Cytat:
Duivel rozwija się za PD
INT +5
spostrzegawczość na +3
|
- Oki, było na to kulanie więc:
- INT 45>50 i 270-100=170 PD
- Spostrzegawczość II > III i 170-100=70 PD
Cytat:
PS3
jakie są modyfikacje do leczenia obecnie? Czy jest w ogóle sens kulać, bo spodziewam się sporych ujemnych czynników za pogodę i stan Eponii.
|
Eponia ma 5/10 HP czyli s.ranny
mod za rany -10
mod za błoto i deszcz -10