|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
07-03-2005, 20:46 | #1 |
Reputacja: 1 | Autorskie modyfikacje Jako, że w niektórych przypadkach naprawdę niezłe zasady L5K wypadają łyso, proponuję pod tym skromnym postem zamieszczać autorskie modyfikacje. Za jakiś czas zamieszczę tutaj modyfikację szkoły Kakita wykorzystującą Ryoto- jutsu. Czekam na propozycje.... |
07-03-2005, 20:56 | #2 |
Reputacja: 1 | Byle szybko z Kakita! Sam trenuję ryoto-jutsu, więc chętnie zapoznam się z przłożeniem tego na l5k.
__________________ Smoki są jak autobusy... Czekasz na nie latami, a nagle zjawiają się dwa... -------------------------------------------- Nie martwcie się! Żółw Moryc uratuje was przed zagładą! -------------------------------------------- w00t!! w00t!! |
09-03-2005, 19:26 | #3 |
Reputacja: 1 | Dobra. Jak na mój gust tylko Kakita i Mirumoto mają prawo do Ryoto- jutsu. ja to widzę tak: Ryotojutsu=kenjutsu drugiej ręki uzycie ryotojutsu oznacza za każdy atak drugą ręką zmniejszenie ST trafienia używającego o pięć. Do wybrania Szkoły z Ryotojutsu trzeba wziąć zalety inna szkoła/Sensei na maksa i oczywiście oburęcznosć. Kakita Ryatojutsu według starożytnych nauk Kakita Mikamaro 1.Iaijutsu zamiast kenjustu /Ryotojustu bez zmian/ Dodajesz iaijutsu do inicjatywy 2.Niespodziewany cios- w pojedynku iaijutsu podnosisz ST o dowolną wartość a nie tylko o pięć. 3. Błysk- po wykonaniu ataku Ryotojutsu bushi może wykonać prosty test refleksu o ST 20. Jeśli mu się uda, unika kary do ST bycia trafionym w następnej turze. Za każdy atak Ryotojutsu trzeba wykonać osobny test. 4.Wewnętrzna siła- Wydając punkt pustki Bushi może przeprowadzić dodatkowy atak, ale suma ataków nie moze przekroczyć 4. Iaijutsu zamiast Ryotojutsu. (jak zapewne widać, ustalenie, którą ręką jest wykonywany atak jest juz zbędne, ale dla porządku przyjmijmy, że ręce są używane na przemian). 5.Instynktowny atak. Przed rzutem na inicjatywę Bushi może przeprowadzić przeciwstawny test pustku przeciwko pustce przeciwnika. Jeśli się powiedzie, może zaatakować przed walką. St trafienia celu wynosi 5. Uwaga!! Wydając 2 punkty pustki bushi może wykonać także instynktowny atak 2 ręką. Arigato FRONCHUS SAN!! Kataną przez łeba, kamikadze seppuku sajonara!! |
10-03-2005, 15:39 | #4 |
Reputacja: 1 | Nie uważasz, że to trochę przepakowane? Po za tym jest trochę nie logiczne. Walczyłeś kiedyś ryoto? Nie dość, żeciebie jest trudniej trafić (tak jak w daisho-+5 do PT), to tobie też jest łatwiej zadawać cięcia.
__________________ Smoki są jak autobusy... Czekasz na nie latami, a nagle zjawiają się dwa... -------------------------------------------- Nie martwcie się! Żółw Moryc uratuje was przed zagładą! -------------------------------------------- w00t!! w00t!! |
10-03-2005, 15:51 | #5 |
Reputacja: 1 | Zgadzam się z morycem, przepakowane. Ryoto ogólnie jest przepakowane. Wątpię czy komuś uda się to opracować odpowiednio. Jeżeli autor gry chciałby Ryoto w rokuganie już dawno byśmy je mieli, jednak dalej próbujcie może kiedyś ... |
10-03-2005, 17:30 | #6 |
Reputacja: 1 | Panowie... spokojnie. To jest wersja beta. Musze ją jeszcze dopracować i czekam na sugestie. Tak. Walczyłem w ryoto. I o ile znacznie ciężej trafić kogoś, jak trzyma dwa miecze, o tyle łatwiej go sięgnąć, jak oboma mieczami zaatakuje. |
10-12-2005, 09:30 | #7 |
Reputacja: 1 | Jezeli chodzi o zmiany w L5K to uwazam ze sa konieczne bo stwierdzenie ze mechanika nieraz wychodzi lyso to eufemizm. Znalalzlem kiedys na necie kilka fajnych pomyslow na modyfikacje. Znajduja sie one na http://republika.pl/l5kwm/zmiany.htm . Mam nadzieje ze sie z nimi zapoznacie i skomentujecie.
__________________ I'm a person just like you But I've got better things to do |
08-01-2006, 06:16 | #8 |
Reputacja: 1 | L5KWM jest świetne, ze sporej części korzystam sam od jakiegoś czasu. Również polecam. Ale tu z innej beczki: W L5K drażnią mnie pojedynki Iaijutsu przypominające mi raczej pojedynki rewolwerowców niż starcie samurajów. Dlatego w moim Rokuganie samurajowie rozgrywają pojedynki jak zwyczajną walkę. Dla osób które uważają podobnie zamieszczam moją wersję technik Akademii Szermierki Kakita Ranga 1: Dziób Żurawia. Korzystając z Iaijutsu żuraw może w teście obrażeń rzucić i zatrzymać dodatkową liczbę kości równą swojej randze, może też dodać swoje Iaijutsu do wyniku testu Inicjatywy. Z techniki tej wolno skorzystać tylko raz podczas jednego starcia. Ranga 2: Kroki Żurawia. Jeśli przeciwnik szermierza Kakita chce zadeklarować podbicia, zawsze musi dodać do tego jedno puste podbicie za każdą rangę żurawia ponad pierwszą. Ranga 3: Uderzenie z Pustki. Bushi może wydawać więcej niż jeden punkt Pustki naraz podczas pojedynku. Jeśli pojedynek zakończy się zwycięstwem natychmiast odzyskuje wszytskie punkty pustki. Ranga 4. Bez zmian Ranga 5. Bez zmian |
09-01-2006, 23:17 | #9 |
Reputacja: 1 | Coś jest trafnego w twoim porównaniu do pojedynków rewolwerowców, ale mimo to :P : Te pojedynki są tak rozpisane ponieważ w okresie rozkwitu dworskiego rycerstwa, tak własnie wyglądały. Dwóch Samurai stawało na przeciwko siebie, dłuższa chwila wzajemnego "mierzenia wzrokiem" oceny, koncentracji i cios z dobycia. Nawet jezeli przeciwnik nie umarł to i tak w najlepszym dla niego wypadku nie nadawał sie do dalszego użytku. Ulubioną "zabawą" mistrzów iaijutsu było, zamist zabijania, obcinanie dłoni przeciwnikowi w trakcie pojedynku. Dowodziło to zarazem mistrzostwa zwyciężcy jak i nieudolności przegranego. Japończycy mieli (mają?) manię na punkcie doskonałości. A czyż jest doskonalszy pojedynek niż taki który kończy się jednym, idealnie wypracowanym ciosem ? Lektura: "Sekrety Samurajów" Oscar Ratti; Adele Westbrook a jako "żywa ilustaracja" pojedynku kończoncego się na jednym ciosie walka z filmu "Siedmiu samurajów" Kurosawy Obydwie lektury polecam jako skarbnice pomysłów do L5K. Pozatym może się jednak przekonasz do iaijutsu
__________________ "Small opportunities are often the beginning of great enterprises." "In wartime truth is so precious that she should always be attended to by a bodyguard of lies." "Behind every great fortune there is a crime" |
10-01-2006, 03:41 | #10 |
Reputacja: 1 | Nie mam nic przeciwko szlachetnej sztuce Iai, ale uważam ją przede wszystkim za umiejętność zadania śmierci jednym płynnym ciosem - nie pojedynku. Poza tym w "moim" Rokuganie większość klanów ma własne tradycje pojedynków - i tylko żurawie używają do tego Iaijutsu - jako iż jest to najbardziej dworski klan mam nadzieję że złagodzi to twoje obiekcje. Jeśli staje do walki dwóch samurajów z różnych klanów będzie to klasyczna walka. Pozdro i zapraszam do dalszych dyskusji. P.S. Aby żaden z adminów nie zdenerwował się że ględzę bez sensu i nie w temacie podrzucam kolejny efekt moich wojaży po Rokuganie. Żurawiom się przyda. SZKOŁA IAIJUTSU KAKITA FUKIRA -"STYL DWÓCH ODDECHÓW" Kakita Fukira, słynny z tego że pokonał kolejno 50 samurajów nie odnosząc przy tym żadnej rany założył szkołę iaijutsu już w podeszłym wieku, kiedy to tajemnice przekazał trzem najstarszym uczniom. Położenie: Zamek Błyszczącego Żurawia Wymagania: Refleks 3, Iaijutsu 4 Ranga 1. Ostatnie Tchnienie. Atakując przeciwnika przy pomocy Iaijutsu możesz użyć Refleksu zamiast Siły do określenia Obrażeń. Ranga 2. Wiatr z Zaświatów. Jeśli powalisz przeciwnika kożystając z Iaijutsu, możesz (nie chowając broni) natychmiast wykonać dodatkowy atak Iaijutsu w przeciwnika stojącego nie dalej niż 3 kroki od pierwszego. Nie możesz jednak w dodatkwoym ataku kożystać z dobrodziejstw innych szkół. |