Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-02-2009, 14:00   #11
Banned
 
Reputacja: 1 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
Kolejne współczynniki, tabelki pewnie jeszcze. Chłopie, a kto to zapamięta ?
Grając w kilku sesjach na raz po miesiącu być może nie sięgając do notatek przypomnę sobie nazwę tego portu. I tyle

Jacek z całym szacunkiem, ale "szkoda howoryty..."

Nie widzę sensu w utrudnianiu sobie prowadzenie, czy gry w sesji wtedy kiedy nie jest to absolutnie konieczne.
 

Ostatnio edytowane przez Arango : 03-02-2009 o 14:07.
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-02-2009, 11:15   #12
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Zaraz, chwileczkę. Najpierw model, a potem rozpatrywanie go na przykładzie.

Zacznijmy od tego czy zapominaniu ulegają wszystkie dane, czy tylko niektóre (jeżeli niektóre to które nie ulegają i dlaczego). Potem zastanawiac się możemy nad resztą.

To jest problem, który wskazał Kelly - w historii postaci są zapisane ważne zdarzenia, które cięzko zapomniec (rodzice zginęli w wypadku pod Hannaville), podczas sesji również takie zdarzenia mają miejsce. Jednak niewielu graczy o tym pamięta - bo nie jest to potrzebne do rozwiązania scenariusza. Pamięta za to dokładnie rozmieszczenie kamer - bo jest to informacja istotna z punktu widzenia "popchnięcia scenariusza do przodu".


Jak napisałem wyżej - nawet jeżeli gracz ma notatki (i bardzo dobrze, że ma) to GM zawsze ma możliwość wyrzucenia czegoś na kości i zobaczenia czy:
- jestes przekonany, że (bardzo dobry rzut)
- wydaje ci się, ze
- zapewne
- coś w stylu
- nawet nie pamiętasz, że tam byłeś (fatalny rzut).

Może zapytam z drugiej strony - DO CZEGO ma byc ten model? Każda ze znanych mi mechanik pozwala na "manipulację" pamięcią Graczy.
Czy czasem nie jest to tak, że to wszystko jest próbą wyważenia otwartych drzwi?

W pierwszym poście piszesz o tym, że "denerwuje Cię traktowanie BG jakby mieli ulotną pamiec", a chwilę później - o tym, że BG mają zapomina na podstawie jakiegoś modelu...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-02-2009, 11:19   #13
 
jacekjacek's Avatar
 
Reputacja: 1 jacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie coś
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
W pierwszym poście piszesz o tym, że "denerwuje Cię traktowanie BG jakby mieli ulotną pamiec", a chwilę później - o tym, że BG mają zapomina na podstawie jakiegoś modelu...
Chciałem napisać nieulotną. To co BG pamięta automatycznie to, rzeczy które rzucają się w oczy. Te z mniejszym zależa od tego czy te rzeczy nabrały dla BG jakiegoś znaczenia. A co do kamer to tylko próg, który mogą osiągnąć BG, którzy chcą je zapamiętać (np. szpieg, złodziej, dywersant, itp.)
 

Ostatnio edytowane przez jacekjacek : 05-02-2009 o 13:16.
jacekjacek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-02-2009, 13:14   #14
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Jacku, Twój post w niczym nie odpowiada na postawione przeze mnie pytania.

Ponadto - sposób funkcjonowania mózgu jest taki, że rzeczy, które rzucają się w oczy - nigdy (prawie nigdy) nie są zapamiętywane. Przykladowo - schody w budynku szkoły / pracy / etc - rzucają się w oczy, sa mijane codziennie... Pamiętasz je? Ile mają stopni, czy sa ukruszone, etc??? Nie.

To czy coś ma znaczenie dla postaci zależy od tego kim jest postać, jakie ma zainteresowania, czym się zajmuje i jakie ma podejście do życia...

Powracam do moich wcześniejszych pytań, w szególności do głównego: po co ten model? która mechanika wymaga jego stosowania i dlaczego?
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-02-2009, 17:53   #15
 
MrYasiuPL's Avatar
 
Reputacja: 1 MrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputację
Przecież to jest zbędne i utrudniające grę. Jeśli miało by się już coś robić z pamięcią to zabronienie graczom szukania informacji we wcześniejszych postach MG, o ile nie pamiętają ale to też jest przeginanie. Hmm... bez sensu.
 
MrYasiuPL jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-02-2009, 19:52   #16
 
Lost's Avatar
 
Reputacja: 1 Lost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwu
Przekomplikowanie. Nikomu niepotrzebne.
Dla mnie to wygląda tak, jakbym wymyślał tabelki na przyrost paznokci moich graczy :/

Inna sprawa, że czasami sesja, która trwa w realu (mówię to o pbf) około roku, w czasie gry daje nam jakieś dwa dni (np. moje Ia Drang trwa 5 miechów, a w grze minęło dopiero 6 godzin akcji).
Więc "model pamięci" w wielu sesjach jest po prostu zbędny.
 
__________________
Spacer Polami Nienawiści Drogą ku nadziei.
Lost jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-02-2009, 07:35   #17
 
jacekjacek's Avatar
 
Reputacja: 1 jacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie cośjacekjacek ma w sobie coś
Cytat:
Napisał Lost Zobacz post
Przekomplikowanie. Nikomu niepotrzebne.
Dla mnie to wygląda tak, jakbym wymyślał tabelki na przyrost paznokci moich graczy :/

Inna sprawa, że czasami sesja, która trwa w realu (mówię to o pbf) około roku, w czasie gry daje nam jakieś dwa dni (np. moje Ia Drang trwa 5 miechów, a w grze minęło dopiero 6 godzin akcji).
Więc "model pamięci" w wielu sesjach jest po prostu zbędny.
Grając w kampanii, gdzie sesje są w długich odstępach między sobą nie powiesz, że BG będą pamiętać jak po kilku dniach, albo tygodniach (do miesiąca).
 
jacekjacek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-02-2009, 16:50   #18
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
jacekjacek...Tak się przyglądam temu i podobnym twym pomysłom ktore zamieściłeś jako tematy na LI. I się zastanawiam...Ile z nich było testowane? Ile z nich sprawdziłeś w praktyce?

W teorii bowiem wszystko wygląda cacy...a praktyce może się okazać, iż więcej z tym kłopotu niż pożytku. Jak zasugerowali moi przedmówcy.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-02-2009, 13:59   #19
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Jaki jest powód wprowadzenia tej zasady?
Bo jeżeli realizm, to problem leży w tym, że i tak realizm na sesji zawsze będzie kulawy, ponieważ parę osób na sesji ma ograniczoną wiedzę na temat fizyki, świata itp.
Nie ma czasu na eksperymentowanie, więc pozostają uproszczenia. Ty chcesz wprowadzić komplikację do zasad gry. Tak więc pytam, czy jest ona warta zachodu?
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2009, 21:27   #20
 
Fanael's Avatar
 
Reputacja: 1 Fanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodze
Przyznam szczerze, że pomysł modelowania pamięci mija się dla mnie z celem. Do tej pory nie wiadomo dokładnie jak działa ludzka pamięć, dlaczego niektóre rzeczy zostają zapamiętane, a niektóre nie. Są ludzie, którzy zapamiętują tylko określone typy danych. Ja na przykład jestem w stanie zapamiętywać stałe matematyczno-fizyczne bez problemu, ale daty historyczne nie zatrzymują mi się w ogóle. Poza tym pamięć to nie jednolita struktura - to raczej zestaw pojemników, z których każdy działa na innych zasadach, a na dodatek wszystkie są w jakiś sposób powiązane. Dałoby się stworzyć przybliżony model pamięci, ale szczerze przyznam, że nie widzę tego poniżej 5 rzutów.
Jeden komentarz natomiast do do sprawy. Zastanawiają mnie intencje wprowadzenia czegoś takiego. Absolutna pamięć graczy jest skutkiem ubocznym play-by-forum i form pokrewnych ponieważ w innych formach RPG gracz zdany jest na własne notatki, pamięć i skojarzenia. Jest to niewątpliwy plus jeżeli chodzi o punkt widzenia gracza. Należy jednak pamiętać, że PbF niesie ze sobą sporo niedogodności dla prowadzących postać. RPG nigdy nie miało być idealnym odwzorowaniem rzeczywistości. To ma być zabawa pozwalająca zrobić rzeczy, których normalnie nie mamy szansy przeżyć. Wprowadzenie skodyfikowanego mechanizmu pamięci... szczerze przyznam, że brzmi to dla mnie jak próba utrudnienia graczom tej dobrej zabawy. Aż tak zaleźli Ci za skórę?
 
__________________
Księciu nigdy nie powinno brakować powodów, by złamać daną obietnicę.
Fanael jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:31.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172