Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-02-2009, 19:54   #11
Banned
 
Reputacja: 1 Shathra nie jest za bardzo znanyShathra nie jest za bardzo znany
Jeśli mogę, chciałabym wypowiedzieć się na ten temat

W życiu każdego erpegowca czasem przychodzi moment, podjęcia decyzji o tym czy zostaje MG czy graczem. Czasem, a raczej najczęściej bywa tak, że zostaje on wypchnięty przed szereg i postawiony przed faktem. Chcę tylko powiedzieć, że każdy kiedyś zaczynał i każdy nim poprowadził swoją przygodę życia, robił masę idiotycznych błędów, bo na nich najlepiej się uczyć.

Jeśli ktoś pisze, że nie lubi być zaskakiwany przez graczy, to ja go świetnie rozumiem. Natomiast nie rozumiem, jeśli ktoś wyraża się niepozytywnie o sesjach liniowych. Co jest złego w tym, że Mistrz Gry jest świetnie przygotowany do sesji i wszystko sobie zaplanował? On stopniowo, powoli spuści tą smycz, trzeba dać mu tylko trochę czasu i wiary w swoich graczy.
Nie wszyscy są od razu doskonali. Najczęściej brakuje im tylko trochę doświadczenia a nie talentu.
 
Shathra jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-02-2009, 20:24   #12
Banned
 
Reputacja: 1 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał jacekjacek Zobacz post
Tam gdzie świat opisują BG to należy wymagać, aby to nastąpiło przed sesją lub kampanią. Wtedy MG nie jest czymś zaskakiwany i może ten lepiej dopasować do przygody przez zmiany czasie nieobecności BG.
To nie pytanie tu padło "czy należy wymagać", ale stwierdzenie "należy wymagać".

A ja po prostu uważam, że nie należy i że jest to mordowanie sesji.
Jestem i Graczem i MG. Jeśli MG "skracałby mi wodze" na każdym kroku bardzo szybko pożegnałbym taką sesję. Jako MG cenię graczy z inicjatywą, absolutnie mi ona nie przeszkadza, wręcz przeciwnie.

To nie jest kwestia kto ma rację. To kwestia zupełnie odmiennych poglądów na sesje, rolę Graczy i MG. I tu faktycznie chyba ten spór traci sens.
 
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-02-2009, 19:06   #13
 
Lhianann's Avatar
 
Reputacja: 1 Lhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputację
Hymm, temat ten mnie mocno zaskoczył.
Może to moje szczęście, bądź podejście, ale najlepsze sesje i kampanie jakie wspominam były budowane zarówno przez graczy jak i MG.
Ja chyba nie potrafiłabym grac w realu< bo sesje pbf to zupełnie inna bajka> będąc li tylko odbiorcą tego co mówi MG nie dokładając nic poza deklaracjami.
Bo to właśnie na tym zawsze dla mnie rpg polegało, ze MG razem z graczami tworzą coś razem, wspólnie układają cegiełki w całość.
Dawało to wielowymariowy, barwny świat, który żył, był czyms istotnym zarówno dla MG jak i dla drużyny.
 
__________________
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I'm home again
Dear diary I'm here to stay
Lhianann jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-02-2009, 20:05   #14
 
Rusty's Avatar
 
Reputacja: 1 Rusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemuRusty to imię znane każdemu
Oczywista prawda jest taka, że na MG nie każdy się nadaje.
Jeśli w przypadku mistrzowania staramy się szukać jakiegokolwiek schematu, to to pierwsza informacja dla nas, że zwyczajnie należymy do grona ludzi, którzy do mistrzowania stworzeni nie zostali.

Dla mnie bycie mistrzem gry to nie jest kierowanie ruchami innych, ale dostosowywanie się do ich działań. Dlatego właśnie zawsze lubię osoby, które nie boją się wykazywania inicjatywy.

Wiecie tu liczy się odgrywanie. Co prawda mamy scenariusze i role, ale to tak naprawdę nie jest w tym ważne. Najważniejsze to dać ludziom możliwość poczucia "jak to jest żyć ..." czy "jak to jest być ...".

Grałem już u różnych MG, jedni byli aż tak zachwyceni pomysłami swojego autorstwa, że często na siłę starali się je wprowadzić w życie. Natomiast gracze poirytowani tym dziwacznym przymusem, który psuł rytm sesji - zwyczajnie traktowali je jako coś na co patrzeć się po prostu nie chce. Niestety było tak nawet kiedy owe pomysły okazywały się być naprawdę dobrymi. Dlatego jestem wrogiem wprowadzania jakichkolwiek modeli, ograniczeń czy kurczowego trzymania się mechaniki. Dla mnie zawsze podstawa to spontaniczność.
 
__________________
And the dance continuous.

Obecnie nieobecny.
Rusty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-02-2009, 21:48   #15
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Nie wypowiem się ogólnie, ale zaprezentuje podejście w systemie TSoY.
Oto jeden z ciekawszych możliwości, które stoją przed graczami.

Cytat:
Sekret Znajomości
Twoja postać zna wielu ludzi w wielu różnych miejscach. Możesz użyć tego sekretu do natychmiastowego ustalenia, że postać ma wspólną przeszłość z dowolną, wybraną postacią Mistrza Gry, która występuje w obecnej przygodzie. Możesz opisać tę znajomość w kilku słowach, np. stary wróg, kumpel z czasów wojny lub dawna miłość, ale MG ustala szczegóły jej historii oraz obecny stan tej znajomości.
Koszt: 3 punkty z puli ustalonej przez MG. Wigor pasuje dla Kumpla z wojska, Instynkt dla dawnej miłości, Rozsądek dla znajomego zajmującego się niegdyś tą samą dziedziną naukową, co postać.
To tak, aby pogadać o konkretach a nie o technikach gry zawieszonych w nicości.

jacekjacek stwórz raport z sesji, na której wkład graczy który opisujesz zepsuł Twoją sesję. Zrób to na kształt pamiętników stąd: Droga do rewolucji
Taki opis pozwoli reszcie czytelników zapoznać się z Twoim modelem gry.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172