|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
26-11-2012, 14:17 | #1 |
Reputacja: 1 | [Siły Specjalne] Operacja Zorza Polarna Operacja Zorza Polarna - Rekrutacja Z tajnej bazy wojskowej na terenie USA skradziono cztery rakiety nuklearne o mocy 2 kiloton każda. Alkaida opublikowała w internecie nagranie, w którym ogłasza, że to ona stoi za uprowadzeniem rakiet. Z nagrania można także się dowiedzieć, że Alkaida ma nowego przywódcę. Nijaki Kalian Ahrin, odsłania swoją twarz i ogłasza, że Alkaida po raz kolejny zada cios Stanom Zjednoczonym. Nie znane jest miejsce pobytu Kaliana Ahrina ani składowania rakiet. Waszym zadaniem jest inwigilacja i zniszczenie Alkaidy, oraz odnalezienie i rozbrojenie rakiet. Wszytkie państwa NATO wyraziły zgodę na natychmiastową egzekucję, każdego, kto będzie działał w sprawie odpalenia tych rakiet. Informacje o prowadzonej przez was akcji nie mogą zostać upublicznione! Gdy tylko będziecie gotowi, zostaniecie natychmiast przetransportowani do Strefy 51 - tak, ona istnieje - dostaniecie tam szczegółowe informacje na temat operacji. Jednostka ISA Będzie działać pod nazwą Thorne (cierń) - ma za zadanie zbieranie informacji, przeprowadzanie misji wywiadowczych i dostarczanie wam wszelkich potrzebnych informacji oraz wskazówek. Zostaniecie przydzieleni do jednostki Delta Force Powodzenia! Karty postaci Imię: Nazwisko: Ksywka: Specjalizacja: (elektrotechnik, snajper, mechanik, itd...) Wszystkie potrzebne produkty (prowiant, amunicja) dostaniecie na miejscu odprawy pierwszej akcji. Wszelkie prośby o dostarczenie amunicji, prowiantu lub wsparcia, proszę kierować do jednostki ISA pod pseudonimem Thorne. __________________________________________________ __________ Kilka najważniejszych informacji: Jeśli chodzi o styl prowadzenia i pisania sesji... Gracze, jak da się wywnioskować z opisu w pierwszym poście, będą działać wspólnie. Udostępnię im czat, na którym ustalą przywództwo i hierarchię - czy to przez głosowanie, czy losowanie, zależy od nich. Ja, jako MG, będę tworzył i 'dostarczał' informacje oddziałowi - w tym przypadku pokieruję Jednostką ISA (Thorne) - a także będę wykonywał ruchy wrogimi oddziałami w bezpośrednich starciach, wiadomo - w sesjach w świecie średniowiecze/fantasy mamy walki z użyciem broni białej... tutaj będzie to użycie wszelkiej broni palnej jaka będzie dostępna w sesji. Ponadto, do każdej znaczącej misji, przygotuję mapy orientacyjne z ew. rozkazami z góry. Mapę tę, będzie posiadała każda postać. Mapy z najświeższymi danymi prosto z centrali, przekazywane drogą satelitarną. Będą to mapy w formie panelu wszytego w rękaw kombinezonu oraz wyświetlanego hologramu pod przesłoną hełmu. Styl i zasady pisania... Jak to wśród facetów (a może jakaś postać kobieca się trafi?) - trochę jaj, zgrzytów i sporów nie zaszkodzi. Fabuła będzie głównie wymagała od graczy 'podchodów' ale to nie oznacza, że czasem nie będzie jakiejś ostrej strzelaniny. Mechanika sesji: Np. Szansa na dostanie kulki, zależeć będzie od tego, jak dużą wagę gracz przywiązuje do bezpieczeństwa. Jeżeli dobrze się kryje, wybiera odpowiednie momenty na działania, szanse są małe. Jeżeli pod ostrzałem wroga, będzie starał się uratować kumpla, szanse na trafienie znacznie rosną. Samo losowanie, czy dana postać oberwała (i w co) odbywać się będzie poprzez rzucanie kostką K10. Szansę na trafienie ustala MG, im większa szansa tym więcej razy wykonany będzie rzut. Jeżeli suma wyrzuconych oczek przekroczy ustaloną ilość, gracz zostaje trafiony. W co? to zależy od MG, aby sesja była ciekawsza będę wybierał miejsca postrzału, by nadały rozgrywce pikanterii. Co do samego rzutu: Procent szansy zostaje odjęty od maksymalnej ilości oczek. Wynikiem jest minimalna suma oczek, oznaczjąca postrzał. Najmniejsza szansa na trafienie: to 5% - wykonywany jest jeden rzut K10, oczywiście 5% z 10 to 0,5, więc gracz zostanie trafiony tylko gdy wyrzucona liczba to 10. Następny poziom niebezpieczeństwa: 3 rzuty, 15% (30 możliwych, minimalna suma oczek oznaczających postrzał od 26) Kolejny: 5 rzutów, 20% (50 możliwych, postrzał od 40) Kolejny poziom: 7 rzutów, 25% (70 możliwych, postrzał od 53) Przedostatni: 8 rzutów, 30% (80 możliwych, postrzał od 56) Najwyższe zagrożenie postrzałem: 10 rzutów, 40% (100 możliwych, postrzał od 60) __________________________________________________ _____________ Link do sondy: [Sonda] Operacja zorza polarna. ([Siły specjalne] Operacja Zorza Polarna) Karty postaci proszę przesyłać na PW Pozdrawiam. Ostatnio edytowane przez Anderson : 26-11-2012 o 19:20. Powód: Zmiana zasad dotyczących map |
26-11-2012, 15:27 | #2 | |
Reputacja: 1 | Z sondy: Cytat:
Znasz się w ogóle na militariach? Bo zacząłem mieć lekkie wątpliwości. | |
26-11-2012, 16:17 | #3 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Co do "(...) rzucam pod kątem 40 stopni." taki sposób oceny sytuacji na pewno nie jest spotykany w realu... Opisałem odległość celu i kąt rzutu, by wprowadzić nieco naukowego podejścia w opisach. I zdaję sobie również sprawę z tego, że rzut granatem na ćwiczeniach, jest to wyczucie i praktyka, a w boju głównie zależy od szczęścia - rzucając z ukrycia, często do tyłu. | |
26-11-2012, 18:29 | #4 |
Reputacja: 1 | Wszystko ładnie, pięknie i byłbym chętny, ale mam pewne wątpliwości. Po pierwsze: Umiejętności i przeszkolenie. O ile dobrze się orientuję, to jednostki specjalne są specjalne, ponieważ są uniwersalne. Każdy żołnierz zna się na wszystkim i to nie w stopniu podstawowym. Tak więc medyk umie oddać ponad przyzwoity strzał na dużym dystansie, a kmista rozbroić ładunek wybuchowy. Po drugie: Wyposażenie. Broń jednostek specjalnych to nie jakiś karabinek z przydziału. Każdy żołnierz posiada nawet kilka różnych modeli z zestawem optyki. Wszystko dostosowywane jest do upodobań użytkownika i sytuacji w jakiej przyjdzie mu walczyć. Wojownik zna (zaryzykowałbym tu nawet "musi znać") swój oręż na wylot, a zatem używany w sesji sprzęt nie mógłby być czymś, z czym nasi podopieczni mieliby się spotkać po raz pierwszy. Po trzecie: W skład takiej drużyny nie może wchodzić snajper, lecz strzelec wyborowy. Snajperzy to osobnicy, którzy działają w parach, skrycie, z dala od pola walki. Strzelec wyborowy natomiast jest mniej dyskretny, działa z drużyną w środku bitwy i strzela na mniejszym dystansie. Po czwarte: Mapa tylko dla dowódcy? To jednostki specjalne! Każdy z żołnierzy powinien mieć dostęp do nawigacji satelitarnej, radia, itp. itd. Ogólnie rzecz biorąc: Najlepszy dostępny sprzęt. Wiem, że może w niektórych momentach czepiam się szczegółów, ale mogą być one istotne w w rozgrywce. (Np. ktoś mógł pomyśleć, że oprócz "głównego" oddziału działać będzie autonomiczna para snajperska. Chyba, że tak jest )
__________________ Przepraszam za ewentualne błędy w moich postach. Ostatnio edytowane przez Wenglu : 26-11-2012 o 18:35. |
26-11-2012, 19:15 | #5 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
"Umiejętności" - jak napisałeś, jednostki takie są uniwersalne i każdy żołnierz zna się na wszystkim... Ale jednemu wychodzi lepiej strzelanie na dalekie dystanse, a inny od urodzenia ma smykałkę do elektroniki... Umiejętności te wskazywałyby tylko, czym dana postać wyróżnia się od pozostałych. Ja osobiście, do takiego zadania, nie zebrałbym drużyny składającej się (prawie) identycznych żołnierzy. Wybierałbym raczej tak, by jeden uzupełniał drugiego wiedzą i doświadczeniem, a ten drugi trzeciego i tak do zamknięcia koła. Drużyna to drużyna i poszczególne jej elementy powinny się uzupełniać Wyposażenie zostanie przydzielone w 'Strefie 51' Chciałem to zachować jako pierwszą małą niespodziankę w sesji, ale wyjawię to już teraz, by nie było wątpliwości: Każdy gracz, będzie miał do wyboru co mu się podoba - chodzi o osprzęt. Podam mały spis najpopularniejszych broni z linkami do opisów, jeżeli gracz nie znajdzie niczego, co mu się podoba, oczywiście będzie mógł wyszukać taką broń osobiście... Pamiętając by była to autentyczna broń/ dodatkowy osprzęt. Cytat:
Cytat:
Dzięki Wenglu za (nie)duże wytknięcia błędów :P Ale zawsze jest tak, że tworząc coś, wydaje ci się, że wszystkie guziki są dopięte, a płaszcz rękawów nie ma :-] UWAGA: Zmiany w zasadach sesji odnośnie map! | |||
26-11-2012, 20:43 | #6 |
Reputacja: 1 | Nie znalazłem informacji co do częstotliwości odpisywania, i jaka jest konwencja tej sesji? Suche deklaracje, troche emocji, czy całkowity storytelling? No i nie wiem za dużo o siłach specjalnych, coś tam o Gromie kiedyś czytałem, ale to za mało, głównie interesuję się wojnami, ale i tak względnie jestem zainteresowany Aha- czy mógłbym jeszcze dostać rozpiskę wszystkich specjalizacji? Chciałem być snajperem, ale widzę, że już zajęty. I chciałbym wiedzieć co już jest 'zajęte' a na co jest deficyt (jeżeli są zgłoszenia)
__________________ Jeśli jest ciężko to znaczy, że idziesz w dobrą stronę. |
26-11-2012, 21:21 | #7 |
Reputacja: 1 | Częstotliwość odpisywania... kiedy kto może jednak bez przesady... nie możemy czekać 2-3 dni bo sesja straci płynność akcji i będzie się ciągnęła w nieskończoność. W przypadku nieuzasadnionej nieobecności, która spowoduje zastój, uznam, że postać została postrzelona i nie jest skłonna do wykonywania jakichkolwiek czynności. Dzięki temu, reszta graczy, będzie mogła kontynuować, a 'ranny' będzie 'ciągnięty' przez resztę drużyny. Jeżeli nieobecność będzie się przedłużała... przyleci helikopter i zabierze rannego :P Jeżeli będą chętni, ktoś ją zastąpi Co do konwencji: Deklaracja i opis działania, trochę przemyśleń i spostrzeżeń... Bez rozległych opisów koloru nieba i piasku Rozpiski specjalizacji jako takiej nie ma, sam decydujesz jaką rolę będziesz pełnił, oczywiście pasującą do realiów sesji. Mogę ci podać przykładowe profesje: - Snajper / strzelec wyborowy - Mechanik - Elektronik - Saper I wiele wiele innych jakie przyjdą ci do głowy, naprawdę nie ma ograniczenia co do profesji - każdy się nada (no... prawie każdy, nie wezmę przecież farmera, czy doradcy finansowego :P ) |
03-12-2012, 21:44 | #8 |
Reputacja: 1 | ZGŁASZAM SIĘ ! Imię : Carl Nazwisko : Deaborrow Ksywka : Sweet Death Specjalizacja: (elektrotechnik, snajper, mechanik, itd...) : średnio i dalekodystansowy strzelec wyborowy / snajper Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 03-12-2012 o 21:46. |
13-12-2012, 18:25 | #9 |
Reputacja: 1 | Co z sesją? Hm? |
13-12-2012, 21:49 | #10 |
Reputacja: 1 | Właśnie ? Hm ? |