|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-01-2013, 18:16 | #1 |
Reputacja: 1 | [Autorski] Wielka Wojna Wstęp *** *** Kapitan wyjrzał zza okopu. Artyleria zaprzestała obstrzału, ale dym wciąż wznosił się ponad polem, okrywając ciała poległych żołnierzy. Wielu z nich jeszcze rano miało nadzieję ,iż wrócą niedługo do swych rodzin, domów, żon i matek. Zaś ich koledzy wciąż mogli walczyć i mieli zamiar ich pomścić więc wstali i czekali z bronią w ręku okryci fałdami ziemi na rozkaz. Rozkaz, czyli słowa przez które mieli zginąć następni ludzie. Jednak dla wielu z nich obojętne było to czy zginą czy nie, i tak ich życie było zniszczone przez wojnę. - Do ataku - krzyknął kapitan i kilkudziesięciu ludzi zerwało się jak jeden mąż wyskakując z okopu i kierując swoje bagnety w stronę pozycji wroga. Jednak już po chwili dało się usłyszeć wystrzały i pierwsi żołnierze padli rażeni kulami. Kapitan został trafiony w ramię jednak nie poddawał się i biegł dalej trzymając swój pistolet w górze i strzelając w wrogie zasieki. Wokół padali kolejni ludzie, którzy upadając ostatni raz w życiu nie mieli wyrazu zdziwienia na twarzy, wręcz przeciwnie - byli na to przygotowani. W końcu to była wojna, wielka wojna. *** O co chodzi ? Europa, rok 1914. I wojna światowa trwa nie tylko w Europie i również na innych kontynentach, ale wciągnięty jest w nią cały świat. Sojusz Państw Centralnych ( Cesarstwo Niemieckie, Austro - Węgry, Imperium Osmańskie oraz Bułgaria ) walczy z Ententą ( Wlk. Brytania, Francja, Rosja oraz Serbia i inne niewielkie kraje europejskie ). Wojna pochłania setki tysięcy ofiar. Państwa jednak nie zaprzestają walk, a wręcz przeciwnie - wkładają w nią coraz więcej zaangażowania. Bez względów na koszty... Właśnie w tych władców wcielają się gracze. W zależności od państwa i jego ustroju może to być cesarz, król albo premier. W grze znajduje się sześć państw grywalnych ( po trzy z każdego sojuszu ) oraz jedno państwo neutralne (Włochy) które w późniejszym etapie gry dołącza do jednego z sojuszów : Państwa Centralne : - Cesarstwo Niemieckie - Austro - Węgry - Imperium Osmańskie - Bułgaria ( kierowane przez MG ) Ententa : - Wlk. Brytania - Francja - Rosja - Serbia ( kierowane przez MG ) Neutralne : - Włochy Opis państw Państwa centralne : 1. Cesarstwo Niemieckie Fundusze : 40.000.000 monet Waluta : Monety Forma rządów : Monarchia konstytucyjna Władca : Cesarz Wilhelm II Wojsko : - 3.600.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci oraz inni ) - 900 samolotów ( 300 bombowce, 450 myśliwce, 150 zwiadowcze ) - 120.000 lekkich karabinów maszynowych - 30.000 ciężkich karabinów maszynowych - 100.000 dział .90 mm - 50.000 dział .125 mm - 20.000 dział .180 mm - 2.000 dział .300 mm - 20 dział .450 mm - 10.000 moździerzy .110 mm - 10t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg ) - 500 czołgów - 6.000 pojazdów opancerzonych Terytorium : 540.858 km2 Stolica : Berlin Mieszkańcy : 64 925 993 2. Cesarstwo Austro - Węgierskie Fundusze : 40.000.000 monet Waluta : Monety Forma rządów : Monarchia konstytucyjna Władca : Karol I Habsburg Wojsko : - 1.600.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci oraz inni ) - 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze ) - 40.000 lekkich karabinów maszynowych - 10.000 ciężkich karabinów maszynowych - 50.000 dział .90 mm - 25.000 dział .125 mm - 10.000 dział .180 mm - 1.000 dział .300 mm - 10 dział .450 mm - 5.000 moździerzy .110 mm - 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg ) - 200 czołgów - 3.000 pojazdów opancerzonych Terytorium : 677.000 km2 Stolica : Wiedeń Mieszkańcy : 52 800 000 3. Imperium Osmańskie Fundusze : 40.000.000 monet Waluta : Monety Forma rządów : Monarchia absolutna Władca : Sułtan Mehmed V Wojsko : - 1.800.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci oraz inni ) - 100 samolotów ( 25 bombowce, 65 myśliwce, 10 zwiadowcze ) - 30.000 lekkich karabinów maszynowych - 5.000 ciężkich karabinów maszynowych - 30.000 dział .90 mm - 15.000 dział .125 mm - 8.000 dział .180 mm - 500 dział .300 mm - 5 dział .450 mm - 3.000 moździerzy .110 mm - 3t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg ) - 50 czołgów - 2.000 pojazdów opancerzonych Terytorium : 827.000 km2 Stolica : Stambuł Mieszkańcy : 16 829 000 Ententa : 1. Imperium Brytyjskie ( wraz z koloniami ) Fundusze : 40.000.000 monet Waluta : Monety Forma rządów : Monarchia parlamentarna Premier : David Lloyd George Wojsko : - 1.300.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci oraz inni ) - 500 samolotów ( 200 bombowce, 250 myśliwce, 50 zwiadowcze ) - 50.000 lekkich karabinów maszynowych - 25.000 ciężkich karabinów maszynowych - 60.000 dział .90 mm - 40.000 dział .125 mm - 15.000 dział .180 mm - 2.000 dział .300 mm - 20 dział .450 mm - 8.000 moździerzy .110 mm - 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg ) - 400 czołgów - 5.000 pojazdów opancerzonych Terytorium : 33.000.000 km2 ( wraz z koloniami ) Stolica : Londyn Mieszkańcy : 458.000.000 km2 2. Republika Francuska Fundusze : 40.000.000 monet Waluta : Monety Forma rządów : Republika Premier : Georges Clemenceau Wojsko : - 1.500.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci oraz inni ) - 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze ) - 40.000 lekkich karabinów maszynowych - 10.000 ciężkich karabinów maszynowych - 50.000 dział .90 mm - 25.000 dział .125 mm - 10.000 dział .180 mm - 1.000 dział .300 mm - 10 dział .450 mm - 5.000 moździerzy .110 mm - 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg ) - 200 czołgów - 3.000 pojazdów opancerzonych Terytorium : 643.801 km2 Stolica : Paryż Mieszkańcy : 35 565 800 3. Imperium Rosyjskie Fundusze : 40.000.000 monet Waluta : Monety Forma rządów : Monarchia absolutna Władca : Car Mikołaj Mikołajewicz Wojsko : - 6.000.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci oraz inni ) - 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze ) - 200.000 lekkich karabinów maszynowych - 50.000 ciężkich karabinów maszynowych - 50.000 dział .90 mm - 25.000 dział .125 mm - 10.000 dział .180 mm - 1.000 dział .300 mm - 10 dział .450 mm - 5.000 moździerzy .110 mm - 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg ) - 200 czołgów - 3.000 pojazdów opancerzonych Terytorium : 23.700.000 km2 Stolica : Petersburg Mieszkańcy : 128 200 000 Neutralne : 1.Królestwo Włoch Fundusze : 40.000.000 monet Waluta : Monety Forma rządów : Monarchia konstytucyjna Premier : Antonio Salandra Wojsko : - 2.400.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci oraz inni ) - 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze ) - 80.000 lekkich karabinów maszynowych - 20.000 ciężkich karabinów maszynowych - 100.000 dział .90 mm - 50.000 dział .125 mm - 20.000 dział .180 mm - 1.500 dział .300 mm - 15 dział .450 mm - 8.000 moździerzy .110 mm - 10t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg ) - 400 czołgów - 5.000 pojazdów opancerzonych Terytorium : 310.120 km2 Stolica : Rzym Mieszkańcy : 41 228 000 Inne państwa europejskie uczestniczące w wojnie są kierowane przez MG. Rekrutacja wojsk i jej koszty : Jednostki lądowe : 1 dywizja piechoty ( 10.000 żołnierzy ) 1.000.000 monet 1 dywizja lotnicza ( 50 samolotów - myśliwców ) 1.200.000 monet 1 dywizja lotnicza ( 25 samolotów - bombowców ) 1.000.000 monet 1 dywizja lotnicza ( 25 samolotów - zwiadowczych ) 500.000 monet 10.000 lekkich karabinów maszynowych ( przyznajemy je wybranym dywizjom, lub rozdajemy według upodobania ) - 500.000 monet 2.500 ciężkich karabinów maszynowych ( przyznajemy je wybranym dywizjom, lub rozdajemy według upodobania ) - 500.000 monet 10.000 dział .90 mm - 800.000 monet 5.000 dział .125 mm - 700.000 monet 1000 dział .180 mm - 500.000 monet 50 dział .300 mm - 600.000 monet 1 działo .450 mm - 650.000 monet 1.000 moździerzy .110 mm - 400.000 monet 1 dywizja pancerna ( 50 czołgów ) - 400.000 monet 250 pojazdów opancerzonych - 800.000 monet 1 tona gazów bojowych - 200.000 monet Flota : - Okręt liniowy 2.000.000 monet - Drednot 1.400.000 monet - Ciężki krążownik 1.300.000 monet - Lekki krążownik 900.000 monet - Łódź podwodna 1.000.000 monet - Krążownik osłonowe 900.000 monet - Torpedowiec 700.000 monet - Stawiacz min - 400.000 monet - Statek zaopatrzeniowo - transportowy 350.000 monet - Jednostka patrolowa 250.000 monet Mapa Mapa gry jest prawdziwa ( tzn. z okresu I wojny światowej ) i dotyczy tylko Europy. Mapa zawiera również wszystkie pomniejsze państwa (np. Bułgarię która należy do Państw Centralnych ) które są sterowane przez MG. Walki na morzu i Afryce nie są na razie przewidziane. Jak wygląda tura ? Kiedy każdy gracz obejmie władzę nad państwem, jego głównym zadaniem jest prowadzenie wojny, w zależności od warunków politycznych. Jednak musi także dbać o politykę wewnętrzną, sprawy zagraniczne oraz gospodarkę. Każda odpowiedź powinna zawierać rozkazy wojenne ( gdzie atakować, jak się bronić itd. ), decyzje polityczne ( podpisanie tymczasowego zawieszenia broni ) oraz gospodarcze ( rekrutacja nowych wojsk, otworzenie nowej fabryki). Rozkazy piszemy w pierwszej osobie, jednak bez uczuć itd. ,gdyż w sesji chodzi o władanie państwem a nie postacią. Przykładowy rozkaz : "Atakuję 6.000 żołnierzy twierdzę, rozkazuję im zaatakować z lewej flanki z uprzednim przygotowaniem artyleryjskim " " Rozkazuję rekrutację 8 dywizji żołnierzy, oraz budowę 2 dywizji pancernych " "Podpisuję tymczasowe zawieszenie broni z Francją na okres 2 tur. " Rozkazy powinno się podzielić na gospodarcze, wojskowe i polityczne. Tura jest to jeden pełen odpis od wszystkich ( wszystkie 7 osób odpisze ) Gdy tura już będzie wykonana, zamieszczam w temacie opis wszystkich działań wojennych ,gospodarczych oraz politycznych każdego kraju, piszę również co stało się przez ten czas oraz jak decyzje innych wpłynęły na nasz kraj, ale również jak nasze decyzje wpłynęły na inny ( czy wygraliśmy bitwę czy nie ). Wszystkie nasze rozkazy ( np. gdzie mają atakować żołnierze ) stosujemy do prawdziwej mapy i używamy prawdziwych nazw miast, miejscowości oraz innych krain geograficznych !!! Wszystkie nasze rozkazy wysyłamy na moje PW, zaś w temacie zamieszczam tylko podsumowania tury ( opisuję co stało się w każdym kraju z osobna ) oraz także straty jakie poniosły państwa, czy straciły terytorium, lub czy jakiś gracz chce zawrzeć z innym sojusz. W innym razie, łatwo by było przewidzieć taktykę wroga widząc jego rozkazy ... Karta postaci : Nie jest ważna, ale jakaś musi być. Imię można sobie wymyślić nowe, nie musi zgadzać się z imieniem władcy kraju, ale dobrze by było aby zgadzało się z klimatami historycznymi, a także z klimatem kraju ( W Rosji imię rosyjskie, a w Imperium Osmańskim tureckie ) jednak imię premiera może być jakiekolwiek. Przykładowa karta postaci : Imię : Wiek : Historia ( W przypadku premiera powinna zawierać opis jak się nim stał, zaś w przypadku władców - ich przeszłość, czyli w jakich wojnach dowodzili, czy cokolwiek innego - byle było. Karta państwa : Karta państwa zawiera wszystkie informacje o naszym państwie, jego funduszach, wojsku i rozwoju gospodarczym. ( jeśli gracz wyda rozkaz o rozbudowie fabryki, to właśnie tutaj znajdzie się o tym informacja. Karta państwa powinna wyglądać tak : Nazwa państwa : Fundusze : Wojsko ( jeśli stracimy wojsko to tutaj się o tym dowiemy, np. jeśli stracimy 200.000 żołnierzy, a mieliśmy 1.000.000, to tu znajdziemy informację o tym ,że mamy ich 800.000 ) Fabryki : 0/10 ( każdy poziom zwiększa przychód monet co turę o 100.000 monet , zaś koszt ich rozbudowy jest większy o 20 % od poprzedniego. Koszt rozbudowy na 1 poziom wynosi 300.000 monet, zaś podstawowy przychód : 250.000 monet ) Terytorium ( możemy je w każdej chwili stracić ) : Stosunki dyplomatyczne (np. rozejm lub sojusz z jakimś krajem ) Wypełniamy te karty według podanego wyżej opisu wybranego przez nas państwa, niektóre wartości są już wypełnione ( np. fundusze, lub wojsko i terytorium na początku gry. Karty wysyłamy razem z kartami postaci. Mechanika Właściwie nie ma. Jest to niby gra strategiczna, ale liczy się tu taktyka. W przypadku wyrównanych walk lub sporów rzucę kością jednak będą to sporadyczne sytuacje. Podsumowanie Spis państw : Państwa Centralne : 1.Cesarstwo Niemieckie - wolne 2.Cesarstwo Austro - Węgierskie - wolne 3.Imperium Osmańskie - wolne Ententa : 1. Imperium Brytyjskie - wolne 2. Republika Francuska - wolne 3. Imperium Rosyjskie - wolne Neutralne : 1. Królestwo Włoch - wolne Poszukuję 7 graczy, po 3 w każdym sojuszu i jeden neutralny. Rekrutacja trwa do 5 lutego, czyli 10 dni. Ważna jest współpraca w sojuszu, dobrze byłoby więc aby się między sobą porozumieli. Wszystko jest oparte na faktach historycznych, oprócz waluty ( monety ), oraz władców czy premierów ( w końcu to gracze ) Pytania proszę kierować pod tym tematem. Pozdrawiam. Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 11-02-2013 o 14:01. |
25-01-2013, 18:38 | #2 |
Reputacja: 1 | Na jakiej zasadzie miałyby wyglądać walki pomiędzy dywizjami? Wiem, że to gra i pewne uproszczenia muszą być, ale czy rozpiska dział każdego kalibru czy ton gazów bojowych jest potrzebna? Co z postępem technologicznym? Co z rozdzieleniem dywizji? Czy zbalansowanie startu nie jest zbyt... ryzykowne dla rozgrywki? Nie dość, że obdziera każde państwo z klimatu (każdy żołnierz warty tyle samo) to na dodatek Niemcy walczą (graniczą) przeciwko 3 państwom naraz, podobnie Rosja. |
25-01-2013, 23:15 | #3 |
Reputacja: 1 | Jeśli wszystko ma się trzymać faktów to mamy naśladować działania historyczne?Czy możemy napisać całkowicie własną wersję historii.Na przykład wygrana państw centralnych. Jeszcze co z ewentualną rewolucją.Czy gracz odpowiedzialny za działania Rosji będzie musiał się z nią uporać w późniejszym okresie gry? |
26-01-2013, 10:29 | #4 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Kierowanie wojskami na wymyślonej mapie byłoby bardzo trudne ze względu na jednoczesną potrzebę wymyślenia nazw kilkuset nazw miast. Podobnie z wymyślaniem kilkunastu nazw państw szczególnie w klimacie I Wojny Światowej oraz ich władców, ustrojów itd. Reszta, czyli jak potoczy się rozgrywka zależy tylko i wyłącznie od graczy. A pod względem rewolucji, to zależy również od gracza, jeśli będzie odnosił zwycięstwa na froncie i miał dobrą sytuację gospodarczą obkupioną małymi stratami, to rewolucja jest raczej mało prawdopodobna. Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 26-01-2013 o 10:59. | |
26-01-2013, 10:46 | #5 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
2. Nie jest ona na pewno zbędna. Co jeśli gracz potrzebuje dział jedynie do zniszczenia niewielkiego pojazdu opancerzonego ( np. w terenach gdzie nie ma żadnych miast do oblężenia, i ważna jest mobilność ), a co jeśli potrzebuje działa do skruszenia murów potężnego fortu ? 3. Gra zaczyna się w roku 1914, i raczej przez najbliższe cztery lata nic się nie zmieni, gdyż takie nowości jak gaz bojowy są już podarowane na początku. 4.Tutaj ułatwiłem do minimum. Można manewrować samymi dywizjami ( jest ich dużo i wystarczy do obsadzenia całej granicy ), jednak można stosować się do podziału wojskowego - ktoś potrzebuje zgromadzić więcej wojsk - może stworzyć korpus (np. 30 tyś żołnierzy, lub nawet całą armię - 120 tyś ). Ważne jest tylko aby stosować się do wojskowego podziału, oraz aby podziały te były równe, czyli korpusy tylko 30 tyś, dywizje - 10 tyś. 5. Walki między państwami też są uwarunkowane nieco historycznie ( nie wpływają na rozgrywkę ), jedynie pod względem stanu wojska - Rosja wiele wojsk, ale słabo uzbrojonych i wyszkolonych, Niemcy wręcz przeciwnie - potężna armia, ale nieliczna. Wydawałoby się iż Niemcy łatwo zniszczą Rosję z pomocą Austro - Węgier ? Nie, gdyż z zachodu naciera równie potężna armia francuska i brytyjska. Jednak również pomyślałem o tym, ale za późno, i zmienię stan wojsk w zależności z iloma państwami naraz walczą ( Rosja 5x tylko piechota, Niemcy 3x wszystko), tak aby w każdym sojuszu był prowadzący. Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 26-01-2013 o 10:54. | |
26-01-2013, 12:50 | #6 |
Reputacja: 1 | Ja uwielbiam ten okres historii, dlatego zauważyłem kilka błędów historycznych. 1. W Rzeszy Wilhelm II wprowadził monarchię konstytucyjną na wzór brytyjski w dalszym etapie wojny, być może nawet w ostatnich latach i była to odpowiedź na rosnące nastroje demokratyczne i antywojenne. 2. Nie warto by było wprowadzić Włoch do gry? Były sprzymierzone z państwami Centralnymi ale w 1914 pozostały neutralne, by w końcu w 1915 przyłączyć się do Ententy. Gracz sterujący tym państwem byłby ciekawym urozmaiceniem rozgrywki, gdyż obie strony zabiegałyby o to aby walczył po ich stronie. 3.Siły powietrzne. Na początku wojny zdaje mi się że nikt nie miał 300 samolotów i przede wszystkim nie było bombowców.Samoloty były bardziej uniwersalne, chociaż głównie służyły do zwiadu, zaś bombardowano wroga na pomocą granatów, ewentualnie kilku kilogramowych bomb zrzucanych przez pilota. Pierwsze pojedynki powietrzne też nie były zbyt fascynujące, gdyż dwaj piloci strzelali do siebie z pistoletów albo obrzynów i jak im się skończyła amunicja wracali do domów. Dopiero kilka miesięcy później zamontowano karabiny maszynowe, a co do rasowych bombowców były jeszcze później. 4. FLOTA MORSKA! Mało kto o niej wspomina mówiąc o pierwszej wojnie światowej ale ona zdecydowała o kształcie tej wojny. Brytyjczycy i Niemcy mieli floty podobnych rozmiarów ale Niemcy były dość młodym państwem i nie umieli tak dobrze jej wykorzystać jak ich wrogowie. Po stracie kilku okrętów liniowych wycofali się do portów i Brytyjczycy przystąpili do blokady, która w dużej mierze odcięła Niemców od zaopatrzenia i towarów z kolonii. Nie wolno też zapominać o U-botach i nieograniczonej wojnie podwodnej, która była jednym z głównych powodów przystąpienia USA do wojny po stronie Ententy. 5. Tu mogę się mylić ale wydaje mi się że to tylko Niemcy mieli gaz bojowy gotowy do użytku na początku wojny, potem inni podchwycili ich pomysł. 6. Turcja była technologicznie z tyłu za pozostałymi mocarstwami i miała kłopoty z zaopatrzeniem ale mieli najwaleczniejszych i najbardziej fanatycznych żołnierzy na całej wojnie. Pradziadek walczył na froncie galicyjskim po stronie cara (mus to mus). Mówił dla mojego dziadka, że tak się bali turków, że czasami się zdarzało że zabitych ćwiartowali saperkami, żeby się upewnić że zaraz nie ożyją i nie będą ich gryźć po kostkach. To raczej napisałem w formie ciekawostki. 7. Ostatnia rzecz, która przychodzi mi do głowy to czołgi. Pierwszy raz zostały użyte przez Brytyjczyków podczas natarcia pod Sommą ale na większą skalę zaczęto używać ich w 1918 pod Camrai, dopiero pod koniec wojny
__________________ Epicka i mroczna przygoda na Północy w świecie Warhammera. Na chwałę Mrocznym Potęgom! http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...-wybrancy.html Ostatnio edytowane przez WiecznyStudent : 26-01-2013 o 13:32. |
26-01-2013, 14:04 | #7 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
P.S Postaram się dodać za chwilę Włochy, które będą posiadać wojsko 2x większe od standardowej liczby. | |
26-01-2013, 21:48 | #8 |
Reputacja: 1 | Spis państw : Państwa Centralne : 1.Cesarstwo Niemieckie - wolne 2.Cesarstwo Austro - Węgierskie - wolne 3.Imperium Osmańskie - wolne Ententa : 1. Imperium Brytyjskie - wolne 2. Republika Francuska - wolne 3. Imperium Rosyjskie - zajęte - Vesper Neutralne : 1. Królestwo Włoch - wolne Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 27-01-2013 o 15:14. |
26-01-2013, 22:06 | #9 |
Reputacja: 1 | To ja się piszę na Królestwo Włoch jako jego premier. Przywódcy Ententy i Państw Centralnych już teraz mogą zabiegać o moje poparcie
__________________ Epicka i mroczna przygoda na Północy w świecie Warhammera. Na chwałę Mrocznym Potęgom! http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...-wybrancy.html |
26-01-2013, 22:22 | #10 |
Reputacja: 1 | Zainteresowany jako Cesarstwo Niemieckie. Kartę prześlę niedługo. Od dawna miałem nadzieję na jakąś sesję taktyczno strategiczną.
__________________ Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas. Niccolo Machiavelli |