Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-03-2014, 12:43   #1
 
Anonim's Avatar
 
Thumbs up [Tunelarz] Lochy Złamanej Fajki

Witajcie wszyscy. Co prawda miałem zamiar stworzyć sesję z testowaniem, nowego, prostego i munczkinowskiego systemu, ale nie zdążyłem dokończyć, a chciałbym zacząć już sesję. Dlatego oparłem wszystko na mocno okrojonym systemie neuro.


O co chodzi?
Gra polega na łażeniu po podziemiach w świecie "fantasy" zabijaniu potworów, szabrowaniu pomieszczeń i zdobywaniu punktów doświadczenia. Te trzy rzeczy będą dodane do rankingu razem z czwartą związaną z wypełnianiem misji pobocznych. Główną misja jest zwiedzenie wszystkich pomieszczeń Lochów Złamanej Fajki. Jak gra uda się to pogramy w innych podziemiach. Lochy Złamanej Fajki rozlosuję na samym początku gry, nie będziecie mieli mapy, więc jak ktoś będzie chciał wiedzieć coś więcej to niech sobie rysuje. Ja będę podawał koordynaty. Jak się zgubicie to będzie to realistyczne (zapytać o drogę możecie, Wyczuwanie kierunków to jest taka umiejętność, przetestuje się).

Reguły.
Pilnujcie zasad. Jak to głosi stara zasada "jeśli malutka część zasad mówi, że postacie mają umrzeć, a bardzo starali się, żeby dostać się do miejsca gdzie są to niech umrą". Oczywiście jak ktoś nie chce pilnować to nie.

A co jak moja postać umrze?
To umrze. Twoja kolejna postać pojawia się w obozie, a z twojego licznika PeDeków zostanie uszczknięte co nie co. No i ekwipunek znika (oprócz Bogactwa). Żeby nie mylić się z różnymi nazwami to po prostu dodajemy kolejną liczbę do nazwy i jedziemy dalej. Przy okazji będzie można rozdzielić inaczej swoje statystyki. Lub zostawić wszystko tak jak jest.

Ekwipunek znika?
Tak. Każda rzecz ma zużycie i to zadziwiająco małe. Mieczem można uderzyć 10 razy, a potem rozpadnie się. Jest czar Naprawa i Kowal w Obozie, więc można odnawiać to "Zużycie", ale prędzej i później wasz super Anihilator, czy Destruktor rozpadną się i trzeba będzie walczyć gwoździem czy deską. Zasada ta pozwala na pewien dynamizm. Nie chciało mi się wymyślać miliona reguł na temat magicznych broni dlatego niemalże ich nie ma w grze - zamiast tego będzie zastanawiać się, czy użyć Anihilatora na grupkę szczurów czy poczekać na prawdziwych przeciwników. Równocześnie jest ograniczenie obciążenia.

Magiczne bronie?
Można rysować na broni Runy, które zwiększają ich siłę. Run jest kilka i żeby umieć je robić to trzeba wydać PeDeki. Magiczna broń też ma zużycie, więc prędzej czy później rozpadnie się razem z Runami.

Zaraz, a czary mogę rzucać kiedy chcę?
Pewnie. Jeśli posiadasz Księgę Czarów to możesz pięć razy próbować rzucić czar (do rzucenia czaru konieczny jest test umiejętności Czarostwo), a jak masz Zwój czaru to raz.

Chwila, ale to przecież nierealistyczne. W skrócie walka w tej grze będzie polegała na mordobiciu gołymi pięściami...
To znaczy ogólnie nierealistyczne jest też znajdowanie skarbów, więc podejrzewam, że miecze będą walały się po korytarzach jak je będziecie porzucać. Podejrzewam, bo i ten element jest losowy.

Tylko zabijanie byłoby nudne...
Skądże! Podziemia mimo że losowe zawierają sporo możliwości, a poza tym są również elementy odgrywania - w Obozie. Obóz wygląda jak miasteczko w Diablo. Chciwe typki, z którymi możecie handlować. Ponadto będzie z nimi jakaś interrakcja. Są również ludziki poukrywane w podziemiach, których będzie można uratować i ewakuować do Obozu. Ranking czterech różnych punktów wygranych też dodaje smaku, bo choć działacie razem to jest między wami rywalizacja.

Misje poboczne?
Tak. W toku rozgrywki na pierwszym poziomie pojawi się kilka, kilkanaście misji pobocznych zleconych przez rannych typków leżących gdzieś tam lub chciwców z Obozu. Niby proste, ale czasem skomplikowane i z ograniczeniem czasowym.

Mam jeszcze pytania...
to je zadawaj tu w temacie. Karta postaci też tu w temacie. Obrazek postaci mogę załatwić, ale jak chcecie możecie też przedstawić swój. Myślałem nad jakimś ogólnym skoro i tak postacie odradzają się, ale równie dobrze mogą mieć te same mordki.

Zasady skrócone razem z przewodnikiem tworzenia postaci.
1. Wybierz nazwę i wygląd (jakakolwiek, najlepiej krótka, bo jak nie będzie krótka to skrócę; tutaj też wybierz sobie rasę, może być dowolna fantastyczna, która nie jest potężniejsza od człowieka (tak, nie można grać cthulhu), cokolwiek wybierzecie dajcie obrazek twarzy do tego, nie zyskacie bonusów do współczynników, potem je tak ustawcie, żeby pasowały pod postać).
2. Wybierz pochodzenie
a) Góry Wurisz - wśród gór Wurisz skąpanych w śniegu i kamiennych zboczach życie myślące, zwierzęce i roślinne jest podzielone na dwie niemal równe części: Tych co są Silni i Tych co są Sprytni. Góral Wurisz może wybrać z której części pochodzi i otrzymać +1 do Budowy lub +1 do Sprytu
b) Kambrozja, Wiecznie Zielone Miasteczko Akademickie - każdy mieszkaniec tego miasteczka zna się w większym stopniu na czarach niż początkujący czarownik skądkolwiek indziej. Tam nawet czyszcząc kibel używa się czarów. Zaczynasz z dwoma czarami zamiast jednym.
c) Zapomniana Przystań - na mglistym wybrzeżu stoi olbrzymi port, do którego statki nie docierają od dwustu lat. Wśród rozpadających się budynków wciąż mieszkają plemiona pamiętające dawne czasy świetności. Tawerny wciąż goszczą u siebie marynarzy i piratów, choć te typki w życiu nie było na morzu i co najwyżej pływają łódkami na wybrzeżu. Ten styl życie zahartował ich. Dodaj sobie +1 do Charakteru.
d) Chlewy Bulrathi - starożytna rasa Bulrathi została magicznie wyniesiona do poziomu istot myślących bezpośrednio ze świń. Dość szybko zemścili się na fanach wieprzowiny zajmując rozległą równinę, na której urządzili Chlewy - miejsca hodowli istot myślących przeznaczonych na rzeź. Bulrathi od dawna przestali istnieć, ale Chlewy do tej pory służą jako centrum rozrodcze przeróżnych ras. Klatki nie mają zamków, ale wciąż posiadają system wodopojów i karmników napełnianych co pewien czas przez korzystających. Tereny różnych ludów szybko zmieniaja się - wystarczy coś opuścić na dzień, a okazuje się, że już ktoś zajął. Naruszanie terenu prywatnego zagrożone jest szybką śmiercią, dlatego wszyscy są tu czujni. Dodaj sobie +1 do Percepcji.
e) Mulgrossa - na brzegu rzeki Mulgrossy żyje bardzo dużo istot myślących zorganizowanych w niewielkie księstewka rządzące się różnymi zasadami. Żadne księstwo nie uzyskało na tyle dużej przewagi, żeby podbić cały teren, choć co jakiś czas ktoś próbuje. Walki toczą się tu na porządku dziennym. Dodaj sobie +1 do Zręczność LUB wymyśl sobie księstwo, którego styl uzasadniałby bonus +1 do innego Współczynnika.
3. Wybierz profesję (i cechę jeśli posiadasz podręcznik do Neuro, za dużo by je opisywać, dlatego tego nie zrobię; jak nie masz podręcznika to bierz to co opisane):
a) Wojownik - masz pakiet Bijatyka, Rzucanie, Broń biała na I poziomie LUB wybierz jedną cechę z następujących opisanych w podręczniku Neuro: Odważny czy głupi?, Nie do zdarcia, Łyżeczka (nie dotyczy jakiejkolwiek broni strzeleckiej), Gotów do Walki (w podręczniku jako "Rewolwerowiec", ale dotyczy broni białej), Bez tajemnic (ale zamiast mutantów to nieumarli), Nieumarły na śniadanie (w podręczniku jako "Mutant na śniadanie", dotyczy nieumarłych), Maszyna do zabijania, Zanim on, Wilczy kieł, Jedno uderzenie (w podręczniku jako "Jeden strzał", w tej wersji dotyczy broni białej), Słaby punkt (dotyczy magicznych konstruktów), Rutyna
Ekwipunek początkowy Wojownika: Tunika, Spodnie, Skórzane buty, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Tarcza
b) Zwiadowca - masz pakiet Nasłuchiwanie, Wypatrywanie, Czujność na I poziomie LUB wybierz jedną cechę z następujących opisanych w podręczniku Neuro: Smakuje jak arszenik, Szklarz, Spójrz mi w oczy, Amen, Ostatni strzał (w podręczniku jako "Ostatnia kula", dotyczy każdej broni strzeleckiej), Fotograficzna pamięć, Nieugięty, Klasa, Sanitariusz Polowy, Wyciszenie, Mundur i odznaka, A co mi tam, Wyczulone zmysły, Rozpoznawanie stworzeń, Kot
Ekwipunek początkowy Zwiadowcy: Tunika, Spodnie, Skórzane buty z twardą podeszwą, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Lina
c) Czarownik - masz pakiet Czarostwo, Runiarstwo, Pamięć-M na I poziomie LUB wybierz jedną cechę z następujących opisanych w podręczniku Neuro (wszystkie zmodyfikowane tak, że pasują do magicznych realiów, dotyczą magicznych rzeczy, a jak mowa o grupach ludzi to Czarownicy ich zastępują): Farmaceuta, Bezlitosny, Reputacja (ta od Medyka), Zapałki i agrafka, Kłopotliwy Nadmiar, Jeden z nas, Skupienie, Duchy przemówiły, Totem, Bestia (jedyna możliwość posiadania Chowańca), My i oni, Magicznik (w podręczniku jako "Elektronik", dotyczy magicznych zabezpieczeń),
Ekwipunek początkowy Czarownika: Szaty czarownika, Skórzane buty, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Księga czarów
4. Rozdziel 60 punktów pomiędzy Współczynniki: Budowa, Zręczność, Charakter, Spryt, Percepcja.
5. Rozdziel 50 punktów pomiędzy Umiejętności, jedna umiejętność nie może mieć więcej niż 5 punktów na tym etapie. Z neuro te umiejętności zostają (w nawiasie do którego współczynnika umiejki są przyporządkowane):
(Budowa) Kondycja, Pływanie, Wspinaczka,
(Zręczność) Bijatyka, Rzucanie, Broń biała,
(Zręczność) Kradzież kieszonkowa, Otwieranie zamków, Zwinne Dłonie,
(Zręczność) Proca, Łuk, Kusza,
(Charakter) Zastraszanie, Perswazja, Zd. przywódcze,
(Charakter) Postrz. emocji, Blef, Opieka nad Zwierzętami,
(Charakter) Odporność na ból, Niezłomność, Morale,
(Spryt) Leczenie chorób, Leczenie Ran, Pierwsza pomoc,
(Percepcja) Wycz kierunku, Przyg pułapki, Tropienie,
(Percepcja) Nasłuchiwanie, Wypatrywanie, Czujność,
(Percepcja) Skradanie się, Ukrywanie się, Maskowanie,
(Percepcja) Łowiectwo, Znajomość terenu, Zdobywanie Wody

Nowy pakiet Sprytu to Magia składający się na:
Czarostwo - używana do rzucania czarów
Runiarstwo - używana do implementowania Run
Pamięć-M - używana przy próbach nauki nowych czarów i Run i przypomnienia sobie wiedzy magicznej

Te umiejętności ogólnie kosztuję tyle ile wartość poziomu, na który chcesz awansować. Wyjątkiem jest I Poziom, który kosztuje trzy punkty (lub mniej jeśli kupisz pakieto o czym niżej):
a) I - 3 punkt
b) II - 2 punkty (plus 3 punkty za I Poziom)
c) III - 3 punkty (plus 5 punktów za I i II Poziom)
d) IV - 4 punkty (plus 8 punktów za I, II i III Poziom)
e) V - 5 punktów (plus 12 punktów za I, II, III i IV Poziom)
Można wykupić pakiet (trzech umiejętności podanych obok siebie wyżej) za 5 punktów.
Przy IV poziomie działa Suwak zmniejszający poziom trudności rzutów, więc warto mieć na IV. Takto te poziomy odejmują z wyniku rzutu kości odpowiednią ilość oczek (w tej mechanice im mniej przy teście umiejki tym lepiej)
6. Wybierz jeden Czar, który znasz lub dwa jeśli pochodzisz z Kambrozji spośród:
a) Kula Ognia - zadaje obrażenia od Ognia, im dłużej rzucany tym większe do maksimum 2 ran Ciężkich
b) Piorun - zadaje obrażenia od Elektryczności, im dłużej rzucany tym większe do maksimum 2 ran Ciężkich
c) Święty Znak - zadaje obrażenia wszystkim Nieumarłym w zasięgu wzroku, im dłużej rzucany tym większe do maksimum 2 ran Ciężkich
d) Wichajster - pozwala aktywować Magiczny Mechanizm albo Konstrukt albo Golema
e) Magotarcza - tworzy dla rzucającego LUB dwóch innych pole siłowe, które niweluje 5 kolejnych obrażeń, przez ten czas nie można rzucać innych Czarów
f) Błogosławieństwo - odejmuje 5 punktów w każdym z 5 kolejnych testów współczynników/umiejętności innych osób niż rzucający ten czar
g) Leczenie - całkowicie leczy wszystkie rany rzucającego LUB wszystkich innych z Drużyny
h) Obozojście - otwiera Przejście do Obozu, tylko Drużyna może przechodzić, zamyka się, gdy rzucający ten czar dwukrotnie (czyli albo w tą i spowrotem albo dwukrotnie w jednym kierunku
i) Naprawa - odzyskuje wszystkie punkty Zużycie wybranej rzeczy

To chyba wszystko. Chorób, ani sztuczek nie ma. Może będą następnym razem. Pamiętajcie, że od Budowy wiele zależy mimo, że niemalże nie ma umiejętności do Budowy...

KP wrzucajcie w temacie, niech reszta widzi co bierzecie. Pytania też tutaj jawnie.

Rekrutacja mam nadzieję, że nie potrwa długo. Szukam 4-8 graczy. Jak będzie więcej to wylosuję spośród was. Jak będzie mniej to będzie to smutne.

Zgłaszać się!!!!!!!!!11111111111shift+1
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 09-03-2014 o 17:52.
Anonim jest offline  
Stary 09-03-2014, 13:04   #2
Banned
 
Spróbuję ale ponieważ Neuro nie znam wstrzymam się aż obejrzę jeden czy dwa przykłady. Klasyczne łażenie po lochach bez kombinatoryki... Aż mi się "Labirynt Śmierci" przypomniał.
 
Halad jest offline  
Stary 09-03-2014, 13:56   #3
 
Anonim's Avatar
 
No tak, wypadałoby napisać jak wyglądają testy w tej mechanice.

1. Testuje się Współczynnik rzutem 3k20.
2. Testowanie Umiejętności jest identyczne, bo też rzucamy na Współczynnik. Różnice są dwie:
a) poziom umiejętności to liczba, którą zmniejsza się wyniki kości w punkcie 7 tej rozpiski
b) poziom "4" (i "8" i dalszy co czwarty) zmniejsza PT testu o jeden
3. Są Poziomy Trudności - modyfikują wasz Współczynnik. Zwykły test to dokładnie taka liczba jaką macie we Współczynniku (na przykład Problematyczny PT to -2).
4. Każda wypadnięta "20" zwiększa Poziom Trudności testu o jeden.
5. Każda wypadnięta "1" zmniejsza PT testu o jeden.
6. Po uwzględnieniu wszystkich Pechowych Dwudziestek i Szczęśliwych Jedynek odrzucamy kość o najwyższym wyniku.
7. Jeżeli obie pozostałe kości są równe lub niższe Współczynnikowi (z uwzględnieniem PT testu) to test jest zdany.
 
Anonim jest offline  
Stary 09-03-2014, 14:04   #4
 
Autumm's Avatar
 
Jakie tempo?
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 09-03-2014, 14:34   #5
 
Stalowy's Avatar
 
Zgłaszam się!
 
Stalowy jest offline  
Stary 09-03-2014, 14:35   #6
 
Anonim's Avatar
 
Cytat:
Napisał Autumm Zobacz post
Jakie tempo?
Raz dziennie krótkie odpisy mg.
 
Anonim jest offline  
Stary 09-03-2014, 14:40   #7
 
Demoon's Avatar
 
Bierę w ciemno, zaraz wyślę postać.

Pytania:
  • Jakie bestie są do wyboru? Jeszcze nie wiem jak wyglądać będzie siła tych, z którymi się będziemy mierzyć - czy taka bestia będzie Bestią jak w neuroszimie czy siłą odpowiada raczej DeDekowskiemu chowańcowi?
  • Jak wygląda nauka nowych czarów? Mam Księgę czarów Kuli Ognia, tj. mogę rzucić kulę ognia 5 razy, a mogę się tego nauczyć? Ile razy może rzucić czar czarownik zaczynający z nim grę, tj. znający go?
  • Jak odnosi się cecha Farmaceuta do tutejszych środków szybkiego leczenia? Painkiller=?, Medpak=?? I jaką umiejętnością się je wyrabia?
  • W jaki sposób zdobywa się więcej czarów i ile one kosztują?
  • Suwak działa w walce?
 

Ostatnio edytowane przez Demoon : 09-03-2014 o 15:37.
Demoon jest offline  
Stary 09-03-2014, 15:11   #8
 
Anonim's Avatar
 
Cytat:
Napisał Demoon Zobacz post
Bierę w ciemno, zaraz wyślę postać.

Pytania:
  • Jakie bestie są do wyboru? Jeszcze nie wiem jak wyglądać będzie siła tych, z którymi się będziemy mierzyć - czy taka bestia będzie Bestią jak w neuroszimie czy siłą odpowiada raczej DeDekowskiemu chowańcowi?
  • Jak wygląda nauka nowych czarów? Mam Księgę czarów Kuli Ognia, tj. mogę rzucić kulę ognia 5 razy, a mogę się tego nauczyć? Ile razy może rzucić czar czarownik zaczynający z nim grę, tj. znający go?
  • Jak odnosi się cecha Farmaceuta do tutejszych środków szybkiego leczenia? Painkiller=?, Medpak=?? I jaką umiejętnością się je wyrabia?
  • W jaki sposób zdobywa się więcej czarów i ile one kosztują?
1. Taka jak neuroszima, ale inteligentniejsza i bardziej sterowalna. Powiedzmy, że to może być albo Szympans (może używać przedmiotów) albo Pies (silniejszy w walce). Obie te bestie mogą otwierać drzwi same i przenosić 1 dowolny Przedmiot.
2. Nie ma Księgi czarów Kuli Ognia; jest po prostu Księga Czarów dzięki której możesz spróbować rzucić czar, który znasz. Co do nauki czarów to trzeba użyć Żółtej Księgi - testujesz wtedy Pamięć-M i jak zadziała to wybierasz sobie nowy czar. Jeżeli znasz czar Kula Ognia to możesz go rzucić nieskończoną ilość razy o ile będziesz miał kolejne Zwoje albo Księgi Czarów.
3. Sprytem i jednym z trzech Medycznych (znaczy: Pierwsza pomoc, Leczenie ran, Leczenie chorób). Działąją one tak jak jest to opisane w Podręczniku. Bólobójca pomaga przy testach Odporności na ból, Leczpaczka zasklepia Lekką Ranę, a GrubaKreskaŚmierci zmienia Ciężką Ranę na Lekką.
4. Tak jak napisałem. Żółtą Księgą. Przy niezdanym teście Pamięci-M tracisz Żółtą Księgę i otrzymujesz karę do Poczytalności. Przy zdanym dzieje się to samo, ale masz nowy czar.
 
Anonim jest offline  
Stary 09-03-2014, 15:33   #9
 
Gargamel's Avatar
 
Anonim a gdzie kapłan lub bard? Takie klasy też mogłyby się tu przydać.
 
Gargamel jest offline  
Stary 09-03-2014, 15:39   #10
 
Demoon's Avatar
 
Dopisałem pytanko o suwak - działa w walce? Potem zedytuję tego posta i wrzucę tu moją postać, którą zaraz skończę.

Cytat:
de'Sharr Carnago - Czarownik z Kambrozji
Współczynniki i umiejętności:
  • Budowa: 8
    • Kondycja 1
    • Pływanie 1
    • Wspinaczka 1
  • Zręczność: 15
    • Bijatyka 1
    • Rzucanie 1
    • Broń biała 1
    • Łuk 4
  • Spryt: 15
    • Czarostwo 4
    • Runiarstwo 1
    • Pamięć-M 1
  • Percepcja: 14
  • Charakter: 8
    • Odporność na ból 4
    • Niezłomność 1
    • Morale 1
Ekwipunek:
Szaty czarownika, Skórzane buty, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Księga czarów - Kula Ognia, Błogosławieństwo
Dodatkowe:
Bestia - Pies
 

Ostatnio edytowane przez Demoon : 06-04-2014 o 16:22.
Demoon jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168